اسباب بازی، کودک و نوزاد

راهنمای خرید صندلی خودرو کودک به همراه لیست بهترین و پرفروش ترین ها

انتخاب بهترین و مناسب ترین صندلی خودرو کودک به همراه لیست بهترین ها

راهنمای خرید صندلی خودرو کودک

به مقاله راهنمای خرید صندلی خودرو کودک خوش آمدید. یکی از مهمترین کارهای شما به عنوان والدین، ایمن نگه داشتن فرزندتان در هنگام سوار شدن بر یک وسیله نقلیه می باشد. هر ساله هزاران کودک خردسال در تصادفات اتومبیل کشته و یا مجروح می شوند. استفاده صحیح از صندلی خودرو کودک به ایمن نگهداشتن کودکان کمک می کند. اما، از آنجائیکه صندلی های بسیار متفاوتی در بازار وجود دارند، بسیاری از والدین این موضوع را طاقت‌فرسا می‌دانند. اگر یک مادر باردار هستید، قبل از تولد نوزادتان، کار با یک تکنسین معتبر ایمنی مسافر را مد نظر قرار دهید تا از یک رانندگی ایمن از بیمارستان تا منزل مطمئن شوید.

صندلی کودک خودرو

نوع صندلی مورد نیاز کودک شما به موارد مختلفی از جمله سن، جثه و نیازهای رشدی کودک شما بستگی دارد. در اینجا اطلاعات بیشتری از آکادمی اطفال آمریکا (AAP) در مورد انتخاب مناسب ترین صندلی خودرو کودک برای شما ارائه می شود.

بهترین صندلی خودرو کودک پیشنهادی کاربران

خط جدا کننده

صندلی خودرو کودک جیکل مدل Saturn Zip360 -99

صندلی خودرو کودک جیکل مدل Saturn Zip360 -99

  • رده سنی: تا 12 سال
  • امکانات ایمنی و امنیتی: اتصال امن به صندلی خودرو (ایزوفیکس)
  • امکانات و تنظیمات محل قرارگیری: محل قرارگیری سر
  • ویژگی‌های نظافتی: قابلیت شست‌وشو
مشاهده محصول در دیجی کالا
صندلی خودرو کودک دلیجان مدل الیت پلاس

صندلی خودرو کودک دلیجان مدل الیت پلاس

  • رده سنی: 6 ماه تا 4 سال
  • امکانات ایمنی و امنیتی: کمربند ایمنی
  • امکانات و تنظیمات محل قرارگیری: قابلیت تنظیم سه حالته پشتی
  • ویژگی‌های نظافتی: قابلیت شست‌وشو در ماشین لباسشویی
مشاهده محصول در دیجی کالا
بوستر صندلی خودرو کودک هنیش مدل A01

بوستر صندلی خودرو کودک هنیش مدل A01

  • رده سنی: 3 تا 12 سال
مشاهده محصول در دیجی کالا
صندلی خودرو کودک بیبی لند مدل كامفورت

صندلی خودرو کودک بیبی لند مدل كامفورت

  • رده سنی: 1 تا 12 سال
  • امکانات ایمنی و امنیتی: کمربند ایمنی
  • امکانات و تنظیمات محل قرارگیری: قابلیت تنظیم چهار حالته پشتی
  • ویژگی‌های نظافتی: قابلیت شست‌وشو
مشاهده محصول در دیجی کالا
صندلی خودرو دلیجان مدل Elite Plus

صندلی خودرو دلیجان مدل Elite Plus

  • رده سنی: از بدو تولد
  • امکانات و تنظیمات محل قرارگیری: قابلیت تنظیم چهار حالته پشتی
  • ویژگی‌های نظافتی: قابلیت شست‌وشو
مشاهده محصول در دیجی کالا

انواع صندلی خودرو کودک در یک نگاه

این جدول یک راهنمای سریع برای شروع جستجوی شما می باشد. مهم است که به تحقیق خود ادامه دهید تا در مورد هر نوع صندلی که استفاده می کنید، بیشتر بیاموزید.

انواع صندلی خودرو کودک در یک نگاه

گروه سنی نوع صندلی دستورالعمل های عمومی
نوزادان و کودکان نوپا فقط رو به عقب همه نوزادان و کودکان نوپا باید تا زمانیکه به بالاترین وزن یا قد مجاز توسط سازنده صندلی ایمنی خودرو برسند، روی صندلی رو به عقب سوار شوند. بیشتر صندلی‌های کانورتیبل محدودیت‌هایی دارند که به کودکان اجازه می‌دهد تا ۲ سال یا بیشتر روی صندلی رو به عقب سوار شوند.
کودکان نوپا و پیش دبستانی کانورتیبل رو به جلو

رو به جلو همراه با مهارکننده

کودکانی که از محدوده مجاز وزن یا قد صندلی رو به عقب کانورتیبل خود فراتر رفته اند، باید مادامیکه امکان دارد یعنی تا بالاترین وزن و قد مجاز سازنده صندلی ایمنی خودرو از صندلی رو به جلو همراه با مهارکننده استفاده نمایند. بسیاری از صندلی ها می توانند کودکان تا 65 پوند(5/29 کیلوگرم) یا بیشتر را در خود جای دهند.
کودکان سنین مدرسه صندلی های حامی(بوستر) همه کودکانی که وزن یا قد آنها از محدوده مجاز صندلی رو به جلو برای صندلی ایمنی خودروشان بیشتر است، باید از صندلی حامی تثبیت کننده موقعیت کمربند تا زمانی که کمربند ایمنی خودرور ا به درستی ببندد، استفاده کنند، که معمولاً زمانی است که قد آنها به 4 فوت و 9 اینچ (8/22 سانت) رسیده و 8 تا 12 سال سن دارند. سن. همه کودکان زیر 13 سال باید در صندلی عقب سوار شوند.
بچه های بزرگتر کمربند ایمنی هنگامی که کودکان به اندازه کافی از نظر سنی و جثه بزرگ شدند تا کمربند ایمنی خودرو کاملا” برای آنها مناسب باشد، بایستی همیشه از کمربندهای ایمنی برای پائین تنه و قسمت شانه به منظور بهترین محافظت استفاده کنند. همه کودکان زیر 13 سال باید در صندلی عقب سوار شوند.

اطلاعات نصب: کمربند های صندلی خودرو کودک و چفت

صندلی خودرو کودک را می‌توان با کمربند ایمنی خودرو یا سیستم LATCH (انکر یا لنگرها و مهارکننده های پائینی برای کودکان) نصب کرد. LATCH یک سیستم اتصال برای صندلی های ایمنی خودرو محسوب می شود. از انکر پائینی می توان به جای کمربند ایمنی برای نصب صندلی استفاده کرد و بسیاری از والدین استفاده از آنها را در برخی از خودروها راحت تر می دانند. مهارکننده فوقانی، چه در هنگام استفاده از کمربند ایمنی و یا استفاده از آنکر پایین تر برای محکم کردن آن، همیشه باید همراه با صندلی رو به جلو مورد استفاده قرار گیرد. ایمنی در کمربند ایمنی و سیستم‌های LATCH به یک اندازه می باشد، بنابراین مراقبان باید از یکی از آنها برای صندلی ایمنی خودرو و وسیله نقلیه استفاده کنند. بطور کلی، مراقبین فقط باید یکی از دو گزینه را استفاده کنند، مگر اینکه سازنده صندلی ایمنی خودرو و اعلام نماید که استفاده همزمان از 2 سیستم بلامانع است.

کمربند های صندلی و چفت

خودروهای دارای سیستم LATCH، آنکر های پائینی ی در صندلی عقب دارند که در آن بالشتک های صندلی خودرو کودک به هم می رسند. انکرهای مهارکننده در عقب صندلی، یا روی پنل پشت صندلی (در خودروهای سدان) یا پشت صندلی، سقف یا کف (در اکثر مینی‌ون‌ها، SUVها، هاچ‌بک‌ها و وانت‌ها) قرار دارند. همه صندلی های ایمنی خودرو رو به جلو، دارای مهار کننده ها یا اتصالات مهارکننده ای می باشند که به این آنکر چفت می شوند. تقریباً تمام وسایل نقلیه مسافری و تمام صندلی‌های ایمنی خودرو که در تاریخ اول سپتامبر 2002 یا پس از آن ساخته شده‌اند، برای استفاده از LATCH مجهز شده اند. برای اطلاع از بیشترین وزن مجاز کودک برای استفاده از مهار کننده فوقانی، به دفترچه راهنمای مالک خودرو مراجعه کنید.

همه آنکر پایین تر برای حداکثر وزن 65 پوند یا 5/29 کیلوگرم (وزن کلی شامل صندلی ایمنی خودرو و کودک) مجازند. والدین بایستی توصیه های سازنده صندلی ایمنی خودرو را در مورد حداکثر وزن کودک برای استفاده از آنکر پایین تر را مورد بررسی قرار دهند. صندلی‌های ایمنی خودروهای جدید دارای حداکثر وزن درج شده بر روی اتیکت آنها می باشند.

نکته: کمربندهای ایمنی – اگر با استفاده از کمربند ایمنی خودروی خود، صندلی ایمنی را نصب می کنید، باید از قفل شدن کمربند ایمنی برای محکم نگه داشتن صندلی مطمئن شوید. در اکثر خودروهای جدید، می‌توانید کمربند ایمنی را با بیرون کشیدن کامل آن قفل کنید و سپس به آن اجازه دهید تا برای محکم شدن کمربند ایمنی در اطراف صندلی ایمنی خودرو جمع شود. علاوه بر این، بسیاری از صندلی‌های ایمنی خودرو دارای قفل توکار یا داخلی هستند تا بتوانید کمربند را بدون نیاز به قفل کردن جداگانه کمربند صندلی، قفل کنید. برای جزئیات در مورد نحوه قفل شدن کمربند ایمنی خود به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

وسط صندلی عقب- امن ترین مکان برای سوار شدن برای همه کودکان زیر 13 سال، صندلی عقب می باشد. در صورت امکان، بهتر است کودک در وسط صندلی عقب قرار گیرد. با این حال، در صورت باریک یا ناهموار بودن صندلی خودرو، گاهی اوقات نصب صندلی خودرو کودک در وسط آن دشوار خواهد بود. همچنین، بسیاری از وسایل نقلیه دارای آنکرهای پایینی برای محل صندلی وسط نیستند. ایمن‌ترین کار این است که صندلی ایمنی خودرو را در موقعیتی قرار دهید که بتوانید آن را با سیستم آنکر پایینی یا کمربند ایمنی محکم نصب کنید. در برخی موارد، این محل ممکن است در دو طرف صندلی عقب باشد تا در وسط. یک تکنسین ایمنی سرنشین کودک (تکنسین CPST یا CPS) می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد بهترین مکان برای نصب صندلی ایمنی خودروی کودک در وسیله نقلیه اتان کمک کند.

نوزادان و کودکان نوپا—صندلی خودرو کودک رو به عقب

AAP توصیه می‌کند که برای همه نوزادان با اولین سواری که از بیمارستان به خانه می‌روند، از صندلی رو به عقب استفاده شود. همه نوزادان و کودکان نوپا باید تا حد امکان روی صندلی خودرو کودک رو به عقب سوار شوند تا زمانی که به بالاترین وزن یا قد مجاز توسط سازنده صندلی ایمنی خودرو خود برسند. بیشتر صندلی‌های کانورتیبل محدودیت‌هایی دارند که به کودکان اجازه می‌دهد تا ۲ سالگی یا بیشتر به‌صورت رو به عقب سوار شوند. هنگامی که سایز نوزادان از صندلی‌های رو به عقب فراتر می رود، به یک صندلی کانورتیبل( قابل تبدیل) که رو به عقب نصب شده باشد، نیاز دارید. همه والدین می توانند از دریافت کمک یک CPST برای نصب به منظور اطمینان از نصب صحیح صندلی فرزندشان بهره مند شوند.

انواع صندلی خودرو کودک رو به عقب

سه نوع صندلی خودرو کودک رو به عقب در دسترس می باشد: منحصرا” رو به عقب، کانورتیبل (قابل تبدیل) و همه کاره. هنگامی که کودکان به بالاترین وزن یا قد مجاز سازنده برای صندلی مخصوص رو به عقب برسند، باید روی صندلی رو به عقب در یک صندلی کانورتیبل یا همه کاره سوار شوند.

صندلی خودرو کودک منحصرا رو به عقب

  • بسته به مدل برای نوزادان تا 22 تا 35 پوند(10 تا 8/15 کیلوگرم) و 26 تا 35 اینچ (66-90 سانت) استفاده می شود.
  • کوچک هستند و دستگیره هایی برای حمل دارند.
  • معمولاً با پایه ای عرضه می شوند که می توان آن را درون ماشین قرار داد. صندلی به داخل و خارج از پایه قفل می شود، بنابراین لازم نیست هر بار که از آن استفاده می کنید صندلی را نصب کنید. والدین می توانند بیش از یک پایه برای وسایل نقلیه اضافی خریداری کنند.
  • باید صرفا” برای سفر کودک استفاده شود (نه خوابیدن، غذا دادن یا استفاده دیگری در خارج از وسیله نقلیه).

صندلی خودرو کودک قابل تبدیل (رو به عقب معمول)

  • می توان از رو به عقب استفاده کرد و بعداً برای کودکان بزرگتر زمانی که از محدودیت وزن یا قد برای صندلی رو به عقب فراتر رفتند، آن را به نوع رو به جلو «تبدیل» کرد. این بدان معناست که کودک می تواند مدت بیشتری از صندلی استفاده کند. با این حال، صندلی‌های قابل تبدیل حجیم‌تر از صندلی‌های نوزاد هستند و دستگیره حمل یا پایه‌های جداگانه ندارند و برای قرار دادن درون خودرو طراحی شده‌اند.
  • بسیاری از آن‌ها نسبت به صندلی‌های رو به عقب محدودیت‌های بیشتری در مورد وزن و قد (حداکثر 40 تا 50 پوند) دارند، قابلیتی که صندلی‌های قابل تبدیل را برای نوزادان بزرگ‌تر و کودکان نوپا ایده‌آل می‌کند.
  • یک مهار 5 نقطه ای داشته باشد که در شانه ها، باسن و بین پاها وصل می شود.
  • باید فقط برای سفر کودک استفاده شود (نه خوابیدن، غذا دادن یا کاربرد دیگری در خارج از وسیله نقلیه).

صندلی های همه کاره ( رو به عقب معمول)

  • می توان از آن به صورت رو به عقب، رو به جلو یا به عنوان صندلی حامی برای تثبیت موقعیت کمربند استفاده کرد. این بدان معناست که ممکن است با رشد کودک، صندلی مدت بیشتری توسط کودک شما استفاده شود.
  • اغلب از نظر اندازه بزرگتر می باشند، بنابراین مهم است بررسی کنید که آیا در حالت رو به عقب درون خودرو جا می گیرند.
  • امکاناتی مانند دستگیره حمل یا پایه جداگانه را ندارند. با اینحال، ممکن است محدودیت‌های بالاتری در وزن و قد (حداکثر 40 تا 50 پوند) نسبت به صندلی‌های منحصرا” رو به عقب داشته باشند، ویژگی که صندلی‌های همه کاره را برای نوزادان بزرگ‌تر و کودکان نوپا ایده‌آل می‌کند.

نکاتی برای نصب صندلی خودرو کودک رو به عقب

همیشه قبل از نصب صندلی، دفترچه راهنمای خودرو و راهنمای صندلی ایمنی خودرو را مطالعه کنید.

هنگام استفاده از صندلی رو به عقب، نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • مهارکننده ها را در صندلی عقب در شکاف هایی که در سطح یا زیر شانه های کودک قرار دارد، جا دهید.
  • از محکم بودن مهارکننده اطمینان حاصل کنید (هنگام آزمایش تسمه مهارکننده روی شانه های کودک، هیچگونه قسمت گشادی را بین انگشتان خود نداشته باشید) و گیره سینه در مرکز قفسه سینه، منطبق با زیر بغل کودکتان قرار گرفته باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که صندلی ایمنی خودرو بصورت محکم با آنکرهای پایینی یا کمربند ایمنی قفل شده در خودرو نصب شده است. بسیاری از صندلی های ایمنی خودرو دارای یک سیستم قفل یکپارچه برای قفل نگه داشتن کمربند ایمنی هستند. اگر باشد شما یکی از این صندلی ها را دارید، توصیه های سازنده را در مورد نحوه استفاده از آن دنبال کنید. اگر بتوانید صندلی را در مسیر کمربند بیش از یک اینچ به کناره ها یا جلو و عقب حرکت دهید، به اندازه کافی سفت نیست.
  • هرگز یک صندلی رو به عقب را در صندلی جلوی خودرویی که دارای کیسه هوای جلوی فعال می باشد، قرار ندهید. اگر کیسه هوا باز شود، به پشت صندلی ایمنی خودرو، و درست سر کودک شما برخورد می کند که می تواند باعث آسیب جدی یا مرگ شود.
  • اگر از صندلی کانورتیبل یا همه کاره در وضعیت رو به عقب استفاده می کنید، مطمئن شوید که کمربند ایمنی یا کمربند آنکر پایینی از مسیر درست کمربند عبور کرده است. برای اطمینان، دستورالعمل‌های همراه صندلی ایمنی خودرو را بررسی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که صندلی در زاویه صحیح قرار گرفته تا مانع از خم شدن سر کودک شما به سمت جلو شود. دستورالعمل ها را بررسی کنید تا زاویه صحیح صندلی خود و نحوه تنظیم زاویه را در صورت نیاز بدانید. همه صندلی‌های رو به عقب دارای نشانگرهای داخلی حالت خوابیده هستند.
  • دستورالعمل‌های صندلی ایمنی خودرو و کتابچه راهنمای مالک خودرو را برای پی بردن به اینکه آیا صندلی ایمنی خودرو ممکن است با پشت صندلی جلوی آن تماس پیدا کند، بررسی نمائید.
  • هنوز مشکل دارید؟ با یک CPST معتبر در محل خود که می تواند کمک کند، مشورت کنید

پرسش های رایج

  • اگر پاهای فرزندم به پشت صندلی وسیله نقلیه برخورد کند چه اتفاقی می افتد؟

این نگرانی بسیار رایجی در میان والدین است، اما نباید باعث اضطراب آنها شود. کودکان بسیار انعطاف پذیر می باشند و همیشه می توانند به راحتی در یک صندلی رو به عقب موقعیت راحت پیدا کنند. صدمات وارده به پاها برای کودکان در صندلی رو به عقب بسیار نادر است.

  • اگر فرزندم در صندلی ماشین آویزان شود یا به پهلو بنشیند چه کار کنم؟

می توانید قرار دادن یک پتوی بچه رول شده محکم را در دو طرف کودک خود امتحان کنید. بسیاری از تولیدکنندگان در صورت لزوم استفاده از پوشک کوچک یا پارچه‌ای محکم رول شده بین بند تسمه و کودک را مجاز می دانند تا از خم شدن او جلوگیری شود. از قرار دادن پد در زیر یا پشت کودک یا استفاده از هر نوع کفی صندلی خودرو کودک خودداری کنید، مگر اینکه همراه با صندلی عرضه شده یا توسط سازنده برای استفاده با آن صندلی خاص ساخته شده باشد.

  • چرا قبل از بستن کمربند صندلی ایمنی کودک، باید لایه‌های نازک‌تری از لباس به کودک خود بپوشانم؟

لباس‌های حجیم، از جمله کت‌های زمستانی و کاپشن های سرهمی، ممکن است هنگام تصادف فشرده شوند و کمربندها را برای مهار کودک بیش از حد گشاد کنند، که منجر به افزایش خطر آسیب می‌شود. ترجیحا”، لباس‌های نازک‌تری تن کودک کنید و در صورت نیاز، یک کت یا پتو را دور کودک خود و روی تسمه های مهار کننده بپیچید.

  • آیا نوزادان زود رس به صندلی ماشین خاصی نیاز دارند؟

صندلی خودرو کودک باید برای وزن نوزاد تایید شود. در نوزادان بسیار کوچکی که می توانند بصورت ایمن در حالت نیمه خوابیده قرار گیرند، معمولاً صندلی های منحصرا” رو به عقب مناسب می باشد. نوزادان نارس برای اطمینان از این که می توانند به طور ایمن در وضعیت نیمه خوابیده قرار بگیرد باید هنگامیکه هنوز در بیمارستان هستند، بررسی شوند. نوزادانی که در طول سفر بایستی بصورت صاف دراز بکشند، ممکن است بتوانند روی تشک بادی صندلی عقب که مطابق با استاندارد ایمنی خودروهای موتوری فدرال باشد، قرار گیرند. همچنین نوزادان باید هنگامی که در بیمارستان هستند برای اطمینان از اینکه می توانند راحت در تشک بادی صندلی عقب خودرو قرار گیرند، بررسی شوند.

کودکان نوپا و پیش دبستانی – صندلی های رو به جلو

همیشه قبل از نصب صندلی، دفترچه راهنمای خودرو و راهنمای ایمنی صندلی خودرو را مطالعه کنید.

هر کودکی که از محدوده مجاز وزن یا قد برای صندلی کانورتیبل خود فراتر رفته باشد، باید تا زمانی که امکان دارد و تا بالاترین وزن یا قد مجاز سازنده صندلی ایمنی خودرو، از صندلی رو به جلو دارای مهار کننده استفاده نماید. بهترین کار این است که کودکان تا حد امکان و حداقل تا سن 4 سالگی، روی صندلی دارای مهارکننده سوار شوند. اگر کودک شما قبل از رسیدن به 4 سالگی از صندلی بزرگتر باشد از یک صندلی با مهار کننده ای که برای وزن و قد بالاتر تایید شده، استفاده کنید.

انواع نگهدارنده های صندلی اتومبیل رو به جلو

چهار نوع نگهدارنده ایمنی خودرو را می توان بصورت رو به جلو استفاده کرد:

  • صندلی های کانورتیبل (قابل تبدیل): صندلی ها می توانند از رو به عقب به رو به جلو تبدیل شوند. اینها شامل صندلی های همه کار می باشند.
  • صندلی های ترکیبی با مهارکننده : صندلی ها را می توان بصورت رو به جلو با مهارکننده برای کودکانی که وزن آنها بین 40 تا 65 پوند (18 تا 9/29) (بسته به مدل) یا بدون مهار به عنوان حامی(تا 100 تا 120 پوند یا 43 تا 5/54 بسته به مدل) استفاده کرد.
  • صندلی های یکپارچه: برخی از خودروها دارای صندلی های رو به جلو داخلی هستند. محدودیت های وزن و قد متفاوت هستند. تا زمانی که فرزندتان به بالاترین وزن یا قد مجاز برای صندلی ایمنی کانورتیبل رو به عقب شما نرسیده است از صندلی داخلی استفاده نکنید. برای جزئیات در مورد نحوه استفاده از این صندلی ها، دفترچه راهنمای مالک خودرو خود را مطالعه نمائید.
  • جلیقه های مسافرتی: جلیقه ها را می توان به کودکان 22 تا 168 پوندی پوشانید و می تواند انتخابی برای صندلی های سنتی رو به جلو باشد. آنها برای زمانی که وسیله نقلیه دارای کمربندهای ایمنی در قسمت عقب می باشد، برای کودکان با نیازهای خاص ویژه، یا برای کودکانی که وزن آنها بیش از وزن مجاز صندلی های ایمنی خودرو باشد، مفید هستند. این جلیقه ها معمولاً نیاز به استفاده از مهار کننده فوقانی دارند.

نکات نصب صندلی های رو به جلو

همیشه قبل از نصب صندلی، دفترچه راهنمای خودرو و راهنمای ایمنی صندلی خودرو را مطالعه کنید. مهم است که صندلی ایمنی خودرو بصورت محکمی در وسیله نقلیه نصب شود و اینکه مهارکننده بخوبی برای کودک شما متناسب باشد.

برای تغییر صندلی کانورتیبل یا همه کاره از رو به عقب به رو به جلو:

  • تسمه‌های مهارکنهده شانه‌ را به شکاف‌ها یا محلی که در بالای شانه‌های فرزندتان یا درست بالای آنها قرار دارد، ببرید. با بررسی دستورالعمل هایی که با صندلی عرضه می شوند از اینکه تسمه های شانه را به درستی قرار داده اید، اطمینان حاصل کنید.
  • ممکن است مجبور شوید زاویه خواب صندلی را به گونه‌ای تنظیم کنید که در خودروی شما بحالت ایستاده قرار گیرد. برای اطمینان دستورالعمل ها را بررسی کنید.
  • اگر از کمربند ایمنی صندلی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که از مسیر کمربند رو به جلو می‌گذرد (حتماً دستورالعمل‌های ایمنی خودرو را دنبال کنید) و کمربند ایمنی قفل و سفت باشد. بسیاری از صندلی های ایمنی خودرو دارای یک قفل یکپارچه برای بسته نگه داشتن کمربند ایمنی هستند. اگر صندلی شما از این نوع می باشد، توصیه های سازنده را در مورد نحوه استفاده از آن دنبال کنید.
  • اگر از آنکرها پایینی استفاده می کنید، مطمئن شوید که وزن کودک شما به اضافه وزن صندلی از 65 پوند(5/ 29کیلوگرم) بیشتر نباشد. هم اکنون در دفترچه راهنمای اکثر صندلی‌ها و روی برچسب‌های کناری، حداکثر وزن کودک را برای استفاده از آنکرها ذکر می‌کنند. اگر وزن کودک خیلی بیشتر باشد، مراقبان باید برای نصب از کمربند ایمنی استفاده کنند.
  • همیشه و در صورت امکان از مهار کننده استفاده کنید. مهارکننده ای تسمه ای است که به قسمت بالای صندلی ایمنی خودرو وصل می شود و صندلی را با اتصال به یک نقطه آنکر در وسیله نقلیه شما محکم نگه می دارد (اغلب در صندلی پشتی یا طاقچه عقب؛ برای پیدا کردن آنکرها در وسیله نقلیه خود به دفترچه راهنمای مالک خودرو خود مراجعه کنید.). مهار کننده ها با نگه داشتن صندلی ایمنی خودرو و سر کودک شما از حرکت بیش از حد به سمت جلو در هنگام تصادف یا توقف ناگهانی، محافظت بیشتری ارائه می دهند. از سپتامبر 2000، همه خودروهای جدید، مینی‌ون‌ها و کامیون‌های سبک ملزم به داشتن آنکر اتصال شدند. صندلی های رو به جلو با تسمه های مهار کننده عرضه می شوند. مادامیکه فرزند شما به حداکثر وزن برای آنکر مهار کننده نرسیده همیشه باید از یک مهارکننده استفاده کنید. دستورالعمل‌های صندلی ایمنی خودرو و کتابچه راهنمای مالک خودرو را برای کسب اطلاعات در مورد حداکثر وزن و محل های آنکر مهارکننده بررسی کنید.
  • ویدیو: نحوه نصب صندلی ماشین رو به جلو را تماشا کنید

سوال رایج صندلی اتومبیل رو به جلو

 اگر با بچه‌های بیشتری نسبت به بچه‌هایی که می‌توان با خیال راحت در صندلی عقب، کمربند ایمنی آنها را بست رانندگی کنم، چه اتفاقی می افتد ؟

بهتر است از این کار به خصوص اگر وسیله نقلیه شما دارای کیسه هوا در صندلی جلو می باشد، اجتناب کنید. همه کودکان زیر 13 سال بایستی در صندلی عقب سوار شوند. در صورت لزوم، صندلی رو به جلوی دارای مهار کننده ممکن است بهترین انتخاب برای سوار شدن در صندلی جلو باشد. فقط مطمئن شوید که صندلی خودرو تا حد امکان از داشبورد (و کیسه هوا) دور باشد.

کودکان سن مدرسه – صندلی های حامی

صندلی های حامی برای کودکان بزرگتری مناسب هستند که از صندلی های رو به جلو خود بزرگتر شده اند. همه کودکانی که وزن یا قد آنها از محدوده مجاز صندلی رو به جلو برای صندلی ایمنی خودرو بیشتر است و معمولاً 4 فوت و 9 اینچ (8/22 سانت) قد و 8 تا 12 سال سن دارند باید از صندلی حامی استفاده کنند، تا کمربند ایمنی کاملا” مناسب باشد. اکثر کودکان تا سن 10 تا 12 سالگی با اکثر کمربندهای ایمنی وسایل نقلیه بدون حامی متناسب نیستند. همه کودکان زیر 13 سال باید در صندلی عقب سوار شوند. دستورالعمل هایی که همراه با صندلی ایمنی خودرو شما ارائه می شود، محدودیت های قد و وزن صندلی را مشخص میکنند. به عنوان یک دستورالعمل کلی، هرگاه یکی موقعیت های زیر وجود داشته باشد، کودک از صندلی رو به جلو بزرگتر شده است:

  • به حداکثر وزن یا قد مجاز برای صندلی دارای مهار کننده برسند. (این محدودیت ها روی صندلی و در دفترچه راهنما ذکر شده است.)
  • شانه های آنها بالای شکاف های مهار کننده فوقانی قرار گیرد.
  • بالای گوش هایشان به بالای صندلی رسیده باشد.

انواع صندلی حامی

انواع پشت بلند و بدون پشتی 2 نوع استاندارد صندلی حامی هستند. آنها با تسمه مهارکننده عرضه نمی شوند، بلکه مانند انواع بزرگسال با کمربندهای ایمنی شانه ای و پائین تنه در وسیله نقلیه شما استفاده می شوند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که کودک را بالا ببرند تا کمربندهای ایمنی شانه و پائین تنه به درستی روی سخت ترین قسمت های بدن کودک قرار گیرند.

بیشتر صندلی‌های حامی دارای کمربند ایمنی یا آنکرهای پایینی و مهار کننده به صندلی خودرو وصل نمی‌شوند، بلکه فقط روی صندلی خودرو قرار می‌گیرند و پس از بستن کمربند ایمنی روی کودک، در جای خود ثابت می‌شوند. با اینحال، برخی از مدل‌های صندلی‌های حامی را می‌توان با استفاده از آنکرها و بند پایینی و کمربندهای شانه‌ای، روی صندلی خودرو محکم کرد و در جای خود نگه داشت. (در حال حاضر، تنها تعداد کمی از تولیدکنندگان صندلی های حامی یکپارچه را ارائه می دهند.)

نکاتی برای نصب صندلی های حامی(بالابرنده یا بوستر)

هنگام استفاده از صندلی حامی، همیشه قبل از نصب صندلی، دفترچه راهنمای خودرو و راهنمای ایمنی صندلی خودرو را مطالعه کنید. صندلی‌های حامی اغلب دارای یک گیره یا راهنمای پلاستیکی برای قرارگیری صحیح کمربندهای پائین تنه و شانه خودرو هستند. برای راهنمایی در مورد نحوه استفاده از گیره یا راهنما به دفترچه راهنمای صندلی حامی مراجعه کنید. صندلی های حامی باید با کمربند پائین تنه و شانه ای استفاده شوند. هنگام استفاده از صندلی حامی، مطمئن شوید:

  • کمربند پائین تنه پایین قرار دارد و روی ران‌های کودک شما محکم می‌شود.
  • کمربند شانه از وسط سینه و شانه کودک شما عبور می کند و از گردن دور است.

اگر صندلی تقویت کننده شما دارای آنکرهای پایینی یا اتصالات مهارکننده است، راهنمای نصب آن را برای دستورالعمل های نصب بررسی کنید.

سوالات متداول در مورد صندلی های حامی

  • اگر خودروی من فقط کمربندهای قسمت های پائین تنه صندلی عقب را داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟

کمربند های پائین تنه، بخوبی با صندلی‌های رو به عقب، کانورتیبل و رو به جلوی دارای مهارکننده، کار می‌کنند، اما هرگز نمی‌توان از آن‌ها بهمراه صندلی حامی استفاده کرد. اگر خودروی شما فقط کمربند پائین تنه دارد، از صندلی رو به جلویی استفاده کنید که دارای مهار و محدودیت وزن بالاتری است. شما همچنین می توانید:

  1. بررسی کنید که آیا کمربندهای شانه می توانند در وسیله نقلیه شما نصب شوند.
  2. از جلیقه مسافرتی استفاده کنید (دستورالعمل های سازنده را در مورد استفاده از کمربندهای پائین تنه و در مورد استفاده از کمربندهای پائین تنه و شانه را بررسی کنید).
  3. در مورد خرید خودروی دیگری با کمربند پائین تنه و شانه در صندلی عقب فکر کنید.
  • تفاوت صندلی های حامی بلند و صندلی های حامی بدون پشتی چیست؟

انواع صندلی های حامی هم برای بالا آوردن کودک شما طراحی شده‌اند تا کودک به صورت مناسب دورن کمربندهای ایمنی قرار گیرد و هم خطر آسیب دیدگی کودک شما را در تصادفات کاهش می دهند. صندلی های حامی بلند باید در وسایل نقلیه بدون پشتی سر یا با پشتی های صندلی کوتاه استفاده شوند. بسیاری از صندلی هایی که شبیه صندلی های حامی پشت بلند هستند در واقع صندلی های ترکیبی می باشند. آنها با مهارکننده هایی عرضه می شوند که می توانند برای کودکان کوچکتر استفاده شوند و بعداً آنها را برای کودکان بزرگتر حذف کرد. صندلیهای حامی پشتی معمولاً ارزان‌تر هستند و جابه‌جایی آنها از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر آسان‌تر است. صندلی های حامی بدون پشتی را می توان با خیال راحت در خودروهایی با پشتی سر و صندلی های بلند استفاده کرد.

کودکان بزرگتر – کمربند ایمنی

کمربند ایمنی برای بزرگسالان ساخته شده است. کودکان بایستی تا زمانی که کمربندهای ایمنی بزرگسالان کاملا” اندازه آنها باشد یعنی زمانی که حدود 4 فوت و 9 اینچ (8/22 سانت) قد و 8 تا 12 سال سن دارند، در صندلی حامی بمانند. برای اکثر کودکان تا سن 10 تا 12 سالگی کمربند ایمنی مناسب نمی باشد. هنگامی که کودکان از نظر سن و جثه کافی به اندازه بزرگ شدند که بتوانند از کمربند ایمنی خودرو به تنهایی استفاده کنند، بایستی برای محافظت بیشتر همیشه از کمربند ایمنی در ناحیه پائین تنه و شانه استفاده کنند. همه کودکان زیر 13 سال باید در صندلی عقب سوار شوند.

استفاده از کمربند ایمنی:

کمربند ایمنی بزرگسالان زمانی کاملا مناسب است که:

  • کمربند شانه در وسط قفسه سینه و شانه و نه گردن یا گلو قرار گیرد
  • کمربند ایمنی ناحیه کمر پائین باشد و در بالای ران‌ها و نه روی شکم قرار گیرد.
  • قد کودک شما به اندازه‌ای بلند باشد که در صندلی وسیله نقلیه بنشیند و زانوهایش را روی لبه صندلی خم کند، بدون قوز کردن بنشیند و بتواند در طول سفر براحتی در این وضعیت بماند.

نکات دیگری که هنگام استفاده از کمربند ایمنی باید مد نظر داشت عبارتند از:

  • اطمینان حاصل کنید که کودک قسمت بالایی کمربند ایمنی را زیر بازو یا پشت خود جمع نمی کند. این امر باعث می شود که قسمت بالایی تنه بدون محافظ بماند و سیستم کمربند ایمنی شل شود که کودک شما را در معرض خطر آسیب شدید در تصادف یا ترمز ناگهانی قرار می دهد.
  • هرگز به کسی اجازه ندهید که کمربندهای ایمنی را به اشتراک بگذارد. همه مسافران باید صندلی ایمنی خودرو یا کمربند ایمنی خود را داشته باشند.

سوال رایج کمربند ایمنی

  • من محصولاتی را دیده ام که گفته می شود می توانند به بستن بهتر کمربند ایمنی کمک کنند. آیا باید یکی از اینها را تهیه کنیم؟

خیر، این محصولات تایید نشده هستند و نبایستی از آنها استفاده کرد. در واقع ممکن است در بستن کمربند ایمنی با بالا بردن بیش از حد کمربند بر روی شکم یا شل شدن کمربند شانه، در تناسب کمربند ایمنی اختلال ایجاد کنند. آنها حتی می توانند به کمربند ایمنی آسیب برسانند. این قانون در مورد صندلی های ایمنی خودرو نیز صدق می کند. از محصولات اضافی استفاده نکنید مگر اینکه همراه با صندلی عرضه یا به طور خاص توسط سازنده صندلی تایید شده باشد. این محصولات تحت هیچ استاندارد ایمنی فدرال نیستند و AAP استفاده از آنها را توصیه نمی کند. مادامیکه بچه ها بر روی صندلی متناسب با اندازه خود سوار شوند، نبایستی از وسایل اضافی استفاده کرد.

خرید صندلی ایمنی خودرو

هنگام خرید صندلی خودرو کودک، نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • هیچ صندلی “بهترین” یا “ایمن ترین” نیست. بهترین صندلی مدلی است که متناسب با جثه کودک شما باشد، به درستی نصب شده باشد، به خوبی در وسیله نقلیه شما قرار گیرد و در هر بار رانندگی به درستی از آن استفاده کنید.
  • تنها بر اساس قیمت تصمیم نگیرید. قیمت بالاتر به معنای استفاده از صندلی ایمن تر یا راحت تری نیست.
  • اگر سابقه صندلی را نمی دانید از استفاده از صندلی های دست دوم خودداری کنید.

هرگز از صندلی خودرو کودک استفاده نکنید که:

  • خیلی قدیمی است تاریخ ساخت صندلی روی اتیکت را نگاه کنید. با سازنده تماس بگیرید تا بدانید چه مدت استفاده از صندلی را توصیه می کند.
  • ترک های قابل مشاهده ای روی آن وجود دارد.
  • برچسب تاریخ ساخت و شماره مدل ندارد. بدون این موارد، قادر به بررسی این که آیا صندلی فراخوان شده یا نه، نخواهید بود.
  • با دستورالعمل عرضه نمی شود. شما این دستورالعمل ها را برای اطلاع از نحوه استفاده از صندلی لازم دارید. دستورالعمل ها را می توان در وب سایت های سازنده یا بوسیله تماس با سازنده پیدا کرد.
  • فاقد یکسری از قطعات است. صندلی های ایمنی خودروی دست دوم، اغلب بدون قطعات مهم عرضه می شوند. با سازنده تماس بگیرید تا مطمئن شوید که می توانید قطعات مناسب را تهیه کنید.
  • از صندلی هایی که دچار تصادف متوسط یا شدید شده اند استفاده نکنید. استفاده از صندلی هایی که دچار تصادف جزئی شده اند ممکن است همچنان بی خطر باشند، اما برخی از تولیدکنندگان صندلی ایمنی خودرو توصیه می کنند پس از هر تصادف هرچند جزئی، صندلی را تعویض نمائید. در صورتی که تمام شرایط زیر درست باشند، می توان تصادف را جزئی در نظر گرفت:
  1. می توان خودرو را پس از تصادف راند.
  2. نزدیکترین درب خودرو به صندلی ایمنی خودرو آسیبی ندیده باشد.
  3. هیچکس در خودرو آسیب ندیده باشد.
  4. ایربگ ها از کار نیافتاده باشند.
  5. هیچ آسیبی را در صندلی ایمنی خودرو نتوانید مشاهده کنید.

در مورد ایربگ ها( کیسه های هوا)

کیسه هوای جلو در تمامی خودروهای جدید نصب می شوند. هنگام استفاده با کمربند ایمنی، کیسه های هوا به خوبی از نوجوانان و بزرگسالان محافظت می کند. با اینحال، کیسه هوا ممکن است برای کودکان بسیار خطرناک باشد، به ویژه برای کسانی که در صندلی های رو به عقب سوار می شوند و کودکان پیش دبستانی و بچه های مدرسه ای که به درستی نگهداری نمی شوند. اگر وسیله نقلیه شما دارای کیسه هوای سرنشین جلو می باشد، نوزادانی که در صندلی های رو به عقب هستند را باید در صندلی عقب قرار داد. حتی در یک تصادف با سرعت نسبتا پائین، کیسه هوا ممکن است باد شده و به صندلی خودرو کودک برخورد نمایند و باعث آسیب جدی مغزی و مرگ شود.

وسایل نقلیه بدون صندلی عقب یا صندلی عقبی که برای مسافران ساخته نشده، انتخاب خوبی برای سفر کودکان خردسال محسوب نمی شوند. با اینحال، در برخی از این وسایل نقلیه در صورت نیاز به صندلی جلو برای یک مسافر کودک، می توان کیسه هوا را خاموش کرد. برای اطلاعات بیشتر به دفترچه راهنمای مالک خودرو خود مراجعه کنید.

کیسه هوای جانبی در اکثر خودروهای جدید موجود می باشند. کیسه هوای جانبی ایمنی بزرگسالان را در تصادفات ناشی از ضربه جانبی بهبود می بخشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد کیسه هوای خودرو خود، دفترچه راهنمای مالک خودرو را بخوانید. برای کسب راهنمایی در مورد نحوه قرار دادن صندلی در کنار کیسه هوای جانبی، به دستورالعمل‌های صندلی خودرو کودک و دفترچه راهنمای مالک خودرو مراجعه کنید.

درباره سفر اشتراکی

اگر فرزند شما توسط شخص دیگری حمل می شود، مطمئن شوید:

  • صندلی ایمنی خودرو مورد استفاده کودک شما به درستی درون وسیله نقلیه مورد استفاده برای حمل قرار گیرد.
  • صندلی ایمنی خودروی مورد استفاده برای سن و جثه کودک شما مناسب است.
  • فرد مسئول حمل و نقل کودک نحوه نصب و استفاده صحیح از صندلی ایمنی خودرو را می داند.

برنامه‌های مراقبت از کودکان و مدارس بایستی دستورالعمل‌های مکتوبی را برای حمل و نقل کودکان داشته باشند

  • همه رانندگان باید گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشند.
  • برای حمل و نقل نسبت کارکنان به کودک باید متناسب یا بیشتر از نسبت مورد نیاز برای کلاس درس برابر باشد.
  • در حین حمل و نقل کودکان بایستی تحت نظارت کارکنان مدرسه یا یکی از والدین داوطلب قرار داشته باشند تا راننده بتواند روی رانندگی تمرکز نماید.
  • کارکنان مدرسه، معلمان و رانندگان باید بدانند در مواقع اضطراری چه کاری انجام دهند، نحوه استفاده صحیح از صندلی ایمنی خودرو و کمربند ایمنی را بدانند و از سایر الزامات ایمنی آگاهی داشته باشند.

درباره صندلی ایمنی خودرو در هواپیما

اداره هوانوردی فدرال (FAA) و AAP توصیه می کنند که کودکان با وزن کمتر از 40 پوند (18 کیلوگرم) در هنگام پرواز، بصورت ایمن در صندلی های کودک مورد تأیید قرار گیرند. این به حفظ ایمنی آنها هنگام برخاستن و فرود یا در هوای بد کمک می کند. بیشتر صندلی های رو به عقب، کانورتیبل و رو به جلو را می توان در هواپیما مورد استفاده قرار داد ، اما از صندلی های حامی و جلیقه های مسافرتی نمی توان استفاده کرد.

دفترچه راهنمای صندلی خود را بخوانید و به دنبال برچسبی بر روی صندلی خودرو کودک بگردید که روی آن نوشته شده: “این تکیه گاه برای استفاده در وسایل نقلیه موتوری و هواپیما مورد تایید می باشد.” همچنین می‌توانید از مهارکننده ای استفاده کنید که فقط برای استفاده در هواپیما ساخته شده و مورد تائید FAA است. بچه‌ های بزرگ‌تر تا زمانیکه از محدوده وزن یا قد صندلی تجاوز نکرده باشند می توانند از کمربند ایمنی هواپیما استفاده کنند یا به استفاده از صندلی ایمنی خودروی خود در هواپیما ادامه دهند. به یاد داشته باشید که فرزند شما در مقصد به صندلی ایمنی مناسب خودرو نیاز خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر، از وب سایت FAA یا وب سایت CARES (کمربند ایمنی هواپیما برای کودکان) دیدن کنید.

یادآوری های مهم

سرمشق خوبی باشید. همیشه از بستن کمربند ایمنی خود مطمئن شوید. این به کودک شما کمک می کند تا عادت مادام العمر بستن کمربند را در خود ایجاد کند.

اطمینان حاصل کنید کسی که کودک شما را حمل می کند از صندلی ایمنی یا کمربند ایمنی مناسب خودرو همیشه و در هر سفری استفاده می نماید. سازگاری با استفاده از صندلی ایمنی خودرو، روش تربیتی خوبی است، هیاهو و شکایت را کاهش می دهد و برای فرزند شما ایمن تر است.

هرگز کودک خود را در داخل یا اطراف خودرو تنها نگذارید و در صورت عدم استفاده، وسیله نقلیه خود را قفل کنید. هر یک از موقعیت های زیر ممکن است زمانی اتفاق بیفتند که کودک در داخل یا اطراف وسیله نقلیه تنها می ماند. یک کودک می تواند

  • از گرمازدگی بمیرید زیرا دما ممکن است طی چند دقیقه به سطوح مرگباری برسد.
  • با شیشه های برقی، کمربندهای ایمنی جمع کننده، سانروف یا لوازم جانبی خفه شود.
  • وسیله نقلیه را راه بیاندازد و خودرو شروع به حرکت کند
  • هنگامی که وسیله نقلیه به سمت عقب حرکت می کند با او برخورد کند.
  • در صندوق عقب خودرو گرفتار شود.

همیشه دستورالعمل های سازنده صندلی ایمنی خودرو خود را مطالعه و دنبال کنید. اگر آنها را ندارید، با بخش خدمات مشتریان شرکت تماس بگیرید. کارکنان شماره مدل، نام صندلی و تاریخ ساخت را می پرسند. آدرس و شماره تلفن سازنده بر روی برچسب روی صندلی قرار دارد. همچنین، حتماً دستورالعمل‌های کتابچه راهنمای خودروی خود را برای استفاده از صندلی ایمنی خودرو دنبال کنید. دستورالعمل های برخی از تولیدکنندگان ممکن است در وب سایت های آنها موجود باشد.

به یاد داشته باشید کارت ثبت نامی که همراه با صندلی ایمنی خودرو عرضه می شود را پر کرده و پست نمائید. همچنین می توانید صندلی خود را در وب سایت سازنده ثبت کنید. این امر در صورت فراخوانی صندلی (به ویژه در مورد کالای نقص دار که توسط تولید کننده برای اصلاح فراخوانده می شود) مهم خواهد بود.

لیست 37 مدل پرفروش ترین صندلی خودرو کودک دیجی کلا

خط جدا کننده

5/5 - (3 امتیاز)
منبع
Healthy Children

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا