اسباب بازی، کودک و نوزاد

راهنمای خرید دوربین کنترل کودک : چگونه بهترین نوع را خریداری کنیم؟

راهنمای جامع خرید دوربین کنترل کودک به همراه لیست بهترین ها و پرفروش ترین ها

baby-monitor

با کمک یک دوربین کنترل کودک، می توانید صدای کودک خود را بشنوید و او را ببینید یا حتی صداهای آرامش بخش را عملا” از هر جایی برای او ارسال کنید. برای راهنمای خرید مانیتور کودک با مسیر انتخاب همراه باشید.

با دانستن این امر که شما اولین کسی خواهید بود که صدای کودکتان را می شنوید، مانیتورهای کودک به شما فرصت پرداختن به سایر فعالیت‌هایتان را می دهند. اگر خانه بزرگ و مخصوصا” دو طبقه ای دارید، یا اتاق کودک شما تا حدودی از آشپزخانه یا قسمت نشیمن منزل فاصله دارد، این مانیتورها می توانند مفید باشند. مانیتورهای اتاق کودک اولیه صوتی هنوزهم مؤثر هستند، اما ممکن است قابلیت های دیگری مانند ویدیو، اتصال Wi-Fi یا حسگرهای حرکتی را نیز مدنظر داشته باشید.

آیا از زمان تولد به یک دوربین کنترل کودک نیاز دارم؟

قبل از شروع به تحقیق در مورد دوربین کنترل کودک، دانستن اینکه چه زمانی باید شروع به استفاده از آن کنید، مهم می باشد. این کاملاً به شما بستگی دارد زیرا هیچگونه قوانین سفت و سختی وجود ندارد، با اینحال ما استفاده از آن را از لحظه ای که شروع به تنها گذاشتن نوزاد خود برای هر مدت زمانی می کنید، به شدت توصیه می نمائیم.

راهنمای خرید مانیتور کودک

حتی اگر یکی از والدین همیشه از کودک مراقبت می کند، ممکن است خرید یک مانیتور کودک از روز اول ارزشمند باشد. به این ترتیب، در صورت بروز شرایط اضطراری، سریعا” به سایر افراد در منزل هشدار داده می شود. برخی مدل‌ها از دسترسی از راه دور خارج از منزل نیز پشتیبانی می‌کنند، بنابراین یکی از والدین درحالیکه والد دیگر در منزل است می‌تواند به‌روزرسانی‌ها را در محل کار و غیره دریافت نماید.

لیست پیشنهادات خریداران دوربین کنترل کودک دیجی کلا

خط جدا کننده

دوربین کنترل کودک ماترون مدل V380S wifi baby w1

دوربین کنترل کودک ماترون مدل V380S wifi baby w1

  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش: کنترل صدا
  • قابلیت‌های تصویری: حالت دید در شب
  • نگهدارنده و متصل‌کننده: قابلیت نصب روی دیوار
مشاهده محصول در دیجی کالا

دوربین کنترل کودک مدل 123

دوربین کنترل کودک مدل 123

  • قابلیت‌های تصویری: حالت دید در شب
مشاهده محصول در دیجی کالا
دوربین کنترل کودک مدل بیبی کم

دوربین کنترل کودک مدل بیبی کم

  • رده سنی: کودک
  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش: حالت دید در شب
  • قابلیت‌های تصویری: حالت دید در شب
  • نگهدارنده و متصل‌کننده: پایه
مشاهده محصول در دیجی کالا
دوربین کنترل کودک کیکابو مدل Kb040083

دوربین کنترل کودک کیکابو مدل Kb040083

  • رده سنی: از بدو تولد
  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش: کنترل حساسیت
  • قابلیت‌های تصویری: حالت دید در شب
مشاهده محصول در دیجی کالا
دوربین کنترل کودک موتورولا مدل VM65-CONNECT

دوربین کنترل کودک موتورولا مدل VM65-CONNECT

  • رده سنی: زیر 9 سال
  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش: سنسور حرارتی
  • قابلیت‌های تصویری: حالت دید در شب
مشاهده محصول در دیجی کالا

مانیتورهای اتاق کودک چگونه کار می کنند؟

دوربین کنترل کودک به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • صوتی : اساساً یک واکی تاکی بین شما و اتاق کودکتان می باشد. با وجود رایج بودن برای چندین دهه، اینها عمدتاً با سیستم های ویدئویی جایگزین شده اند.
  • ویدئویی : سیستمی که فیلم ویدئویی را از یک دوربین و از طریق یک اپلیکیشن به یک دستگاه نمایشگر تبلت مانند یا گوشی هوشمند شما ارسال می کند. اگر مبتنی بر برنامه باشد، مانیتور را خریداری و برنامه رسمی را در گوشی هوشمند یا تبلت خود دانلود می‌کنید.

اینها صدا و تصویر را (در صورت وجود) با استفاده از سیگنال اختصاصی، رادیو، Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه (3/4/5G) ارسال می کنند. برخی از برندها از واکی تاکی برای صدا و در صورتیکه محصول از ویدئو نیز پشتیبانی کند از دستگاه اختصاصی تبلت مانندی استفاده می کنند. در چند سال گذشته، شاهد بوده‌ایم که برخی از تولیدکنندگان به جای تبلت خود به اپلیکیشن‌ها روی آورده‌اند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را به مانیتور اتاق کودک متصل کنید.

اگر کودک شما در هنگام خواب صدایی ایجاد کند یا شروع به گریه نماید، میکروفون آن را ضبط و برای شما ارسال می کند. برخی از مانیتورهای ویدئویی نیز در صورت تشخیص حرکت یا عدم حرکت برای مدت زمان قابل توجه از طریق صدا به شما هشدار می دهند.

آیا همه دوربین کنترل کودک از وای فای استفاده می کنند؟

نه، در واقع تعداد زیادی دوربین کنترل کودک وجود دارند که از رادیو، یک سیگنال اختصاصی یا شبکه های تلفن همراه مانند 3G، 4G یا 5G استفاده می کنند. با این حال، اگر در منزل خود پوشش اینترنتی خوبی دارید، به ویژه با چیزی مانند شبکه مش، معمولاً یک واحد Wi-Fi بهترین گزینه است.

اما این تنها تا زمانی مؤثر است که سیگنال Wi-Fi قوی باشد و با موانع اندکی مانند دیوارها روبرو شود. همچنین بستگی به تعداد دستگاه‌هایی دارد که در هر زمان معین به شبکه خانگی شما متصل هستند زیرا می‌توانند شبکه را مسدود کرده و بر عملکرد دستگاه تاثیر گذار باشند. برای مثال، اگر یک خانواده چهار نفره دارید، باید یک مودم-روتر/روتر با پهنای باند بالا را مدنظر قرار دهید.

محدوده صدا، تداخل و حساسیت

دوربین کنترل کودک باید کیفیت صدا و تصویر را حتی زمانیکه در طرف دیگر منزل خود هستید، حفظ نماید. مانیتور همچنین باید بتواند صداهای ضعیف را دریافت و بازتولید کند. کیفیت ساخت بخش عمده ای از این موضوع می باشد، اما باید تداخل سایر دستگاه ها را نیز در نظر بگیرید.

مانیتورهایی که از فرکانس‌های رادیویی رایج استفاده می‌کنند ممکن است سیگنال‌ها و تداخلاتی را از سایر دستگاه‌های مجاور (از جمله دستگاه‌های همسایه‌های شما ) مانند تلفن‌های بی‌سیم، مایکروویو یا سایر مانیتورهای اتاق کودک دریافت کنند. با اینحال، برخی از مانیتورها برای به حداقل رساندن این تداخل به شما امکان می دهند از بین چندین فرکانس انتخاب کنید، سایر مانیتورها که از DECT (ارتباط بی سیم پیشرفته دیجیتال) استفاده می کنند خصوصی تر هستند و تداخل کمتری ارائه می دهند زیرا این فرکانس به اندازه سایر دستگاه های منزل رایج نیست.

آیا می توانم گوشی هوشمند خود را به دوربین کنترل کودک متصل کنم؟

بله، دوربین کنترل کودک زیادی وجود دارند که یک اپلیکیشن را جایگزین رادیو یا تبلت می‌کنند و می‌توانید آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. این در بسیاری از جهات گزینه بهتری محسوب می شود، مانند:

  • اگر Wi-Fi قطع شود، تلفن هوشمند شما می‌تواند از داده‌های تلفن همراه بعنوان پشتیبان استفاده کند.
  • معمولا گوشی هوشمند خود را همیشه در جیب یا در دسترس دارید.
  • این غالبا” شامل دسترسی از راه دور نیز می باشد، بنابراین می‌توانید برای مثال، حین کار اگر کودکتان با یکی از بستگان یا پرستار کودک است، او را نظارت کنید.
  • می تواند هزینه ها را کاهش دهد زیرا فقط باید برای خود مانیتور هزینه کنید.

با این حال، باید مراقب باتری باشید، زیرا یک گوشی هوشمند ممکن است در طول روز به سرعت تخلیه شود. به یاد داشته باشید، دوربین کنترل کودک برای یک کار است، در حالیکه شما از تلفن خود برای برقراری تماس، ارسال پیام، تماشای فیلم یا آنلاین شدن استفاده می کنید.

به خاطر داشته باشید که دسترسی به فیلم های ویدیویی از طریق شبکه تلفن همراه به میزان مصرف ماهانه داده شما می افزاید. اگر محدودیت داده دارید، تماشای آنلاین خود را محدود نمائید و تا حد امکان به Wi-Fi متصل شوید.

استفاده از یک دوربین امنیتی به عنوان مانیتور اتاق کودک

تفاوت میان یک دوربین امنیتی و دوربین کنترل کودک اغلب به برند و زیبایی شناسی منحصر می شود. در واقع، ما معمولاً یک یا دو دوربین امنیتی را به تست های مانیتور کودک خود اضافه می‌کنیم تا ببینیم چگونه با هم کار می کنند. تفاوت اصلی در این است که تقریباً تمام دوربین های امنیتی مدرن از طریق یک برنامه و با Wi-Fi یا داده تلفن همراه به تلفن هوشمند یا تبلت شما متصل می شوند. آنها با دستگاه نظارتی خاص خود عرضه نمی شوند.

اگر از قبل دوربین‌های امنیتی را در منزل خود دارید، ممکن است بخواهید این مسیر را مد نظر قرار دهید، اما برخی از ویژگی‌های خاص مانیتور کودک مانند ارتباط صوتی دو طرفه یا پخش آهنگ آرامش‌بخش را نخواهید داشت. اکثر برندها به شما اجازه می دهند چندین دوربین را با یک برنامه نظارت کنید، بنابراین به راحتی می توانید اتاق کودک را در سیستم امنیتی موجود خود ادغام کنید. برخی از دوربین‌های «هوشمند» حتی می‌توانند به تلویزیون هوشمند شما متصل شوند تا تجربه‌ تماشای بزرگ‌تر و با جزئیات بیشتری را داشته باشید.

آیا باید از برنامه مانیتور کودک استفاده کنم؟

شما می توانید با دانلود یک اپلیکیشن مناسب برای هر دستگاه، دو گوشی هوشمند (یا تبلت) را به یک سیستم نظارتی نوزاد تبدیل کنید. برنامه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، و از آنجایی که فقط چند دلار قیمت دارند، در صورت داشتن یک گوشی هوشمند اضافی در اطراف خود، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشند.

واحد “کودک” در مانیتور اتاق کودک از میکروفون و دوربین داخلی برای بررسی صدا و حرکات کودک استفاده می کند. در عین حال، واحد “والد” به شما امکان می دهد از هر جایی مراقب آنها باشید. یک نقطه ضعف آنها این است که کیفیت تصویر در شرایط نور کم می تواند بسیار ضعیف باشد مگر اینکه نور گوشی را روشن کنید، که در این صورت ممکن است خواب کودک را مختل کند.

برخی از مانیتورهای اتاق کودک از یک برنامه گوشی هوشمند به جای یک دستگاه مشاهده اختصاصی استفاده می کنند.

در یک دوربین کنترل کودک به دنبال چه باشیم

در یک دوربین کودک به دنبال چه باشیم

تا کنون باید تصمیم می گرفتید که آیا می خواهید:

  1. مانیتور کودک فقط صوتی یا صوتی/تصویری باشد.
  2. مانیتوری با دستگاه اختصاصی گوش دادن یا مشاهده باشد یا مانیتوری که از برنامه گوشی هوشمند استفاده می کند.
  3. روش اتصالی خاصی را استفاده کنید.

به محض مشخص نمودن این نکات، می توانید شروع به فکر کردن در مورد قابلیت ها و عملکردهای اضافی کنید.

نظارت حرکتی

هنگامی که کودک بی قرار است، یا هنگامیکه بعد از یک مدت زمان مشخص هیچ حرکتی نمی کند، این زنگ هشدار به صدا در می آید. این محدودیت زمانی در دستورالعمل دستگاه ذکر خواهد شد.

دوربین مادون قرمز

اگر اتاق کودک کاملاً تاریک می باشد یا در شب او را نظارت می کنید، این نوع دوربین مفید است. فقط به یاد داشته باشید که تصویر بصورت سیاه و سفید نشان داده می شود و کنتراست ضعیفی دارد.

چراغ های نشانگر صدا

نشانگرهای صوتی تصویری، روشن می شوند تا هنگام گریه نوزاد به شما هشدار دهند. آنها به شما این امکان را می دهند که به جای شنیدن صدای کودکتان، او را ببینید. این به ویژه زمانیکه با تلفن صحبت می کنید، مراجعه کننده ای دارید یا در یک اتاق پر سر و صدا می باشد، یا در صورتیکه شما یا سایر مراقبان مشکلات شنوایی دارید، مفید است. همچنین اگر نمی خواهید کودک دیگری را که در این نزدیکی خواب است بیدار کنید مفید می باشد.

نوع پایه دوربین

انواع متفاوتی از پایه های دوربین در دسترس می باشند که به شما امکان قرار دادن دوربین در مکان های مختلف را می دهند. توجه به این موضوع، به خصوص اگر در یک ملک اجاره ای هستید و امکان نصب دوربین بر روی دیوار را ندارید، بسیار مهم است.

  • سطح مسطح:

    دوربین روی یک قفسه کشو دار، میز تعویض پوشک، لبه پنجره و غیره قرار می گیرد. این رایج ترین نوع نصب است.

  • گیره:

    به شما امکان می دهد دوربین را برای مثال به قفسه کتاب، بالای گهواره یا چراغ پایه دار وصل کنید.

  • پایه دیواری:

    شامل اتصالاتی برای قرار دادن دوربین در دیوار است. مدل‌های همه کاره‌ ترکیبی از این پایه‌ها را ارائه می‌کنند و به شما این آزادی عمل را می‌دهند که دوربین را کم و بیش در هر جایی که می‌خواهید، قرار دهید.

زاویه دید دوربین

زاویه دید سطحی تنها چیزی را که مستقیماً در مقابل دوربین قرار دارد، نشان می دهد. اگر بتوانید مانیتور را در مقابل کودک و به گونه ای قرار دهید که از کادر خارج نشود، گزینه بدی محسوب نمی شود.

دوربین‌هایی با زاویه بازتر قسمت بیشتری از اتاق را پوشش می دهند که در صورت محدود بودن مکان یا نیاز به مراقبت از دو یا چند کودک مفید است. همچنین، برخی از دوربین‌ها را می‌توان از راه دور با عملکردهای حرکت و زوم کنترل کرد پس می توانید وضعیت را بهتر پیگیری کنید.

ارتباط دو طرفه

در این حالت یک بلندگو روی مانیتور کودک قرار می گیرد تا بتوانید از اتاق دیگری با کودک خود ارتباط برقرار کنید. زمانیکه کودک بیقرار است، اما نمی خواهید با رفتن به اتاق او را بیدار کنید، این می تواند کمک کند. همچنین اگر بخواهید سریع با کسی در اتاق کودک ارتباط برقرار نمائید، به خصوص اگر تلفن همراه نداشته باشید، بسیار مفید خواهد بود. برخی از مدل ها مانند Angelcare AC510 از ارتباط دو طرفه پشتیبانی می کنند.

نظارت بر دمای اتاق کودک

این به شما امکان می دهد محدوده بالا و پایین دما را تعیین کنید. هنگامی که دمای اتاق از این محدوده بالاتر یا کمتر برود، مانیتور زنگ هشدار را به صدا در می آورد.

پشتیبانی از چند دوربین

به شما امکان اتصال دوربین های اضافی به یک حساب مشابه را می دهد. اگر نیاز به نظارت بر دو یا چند کودک دارید، می‌توانید آنها را در یک اتاق یا چندین اتاق قرار دهید. دوربین‌های امنیتی معمولاً این امکان را از طریق یک برنامه واحد، با همان سازنده فراهم می‌کنند.

حالت لالایی و نور شب

این مدل آهنگی را در اتاق پخش می کند تا به آرامی کودک را بخواباند یا در صورت بی قراری به او کمک کند آرام شود. اینها همچنین اغلب دارای یک چراغ شب برای نوزادانی هستند که نمی خواهند در تاریکی بخوابند.

باتری

گزینه پشتیبانی که می تواند در صورت قطع برق یا قطع تصادفی دوربین، دوربین را روشن نگه دارد.

ضبط ویدیو

در برخی مدل‌ها می‌توانید از طریق مانیتور اتاق کودک تصاویر ویدیویی ضبط کنید، با اینحال، این یک قابلیت استاندارد محسوب نمی شود. اما اگر به آن دسترسی دارید، باید یک کارت SD برای ذخیره فیلم بخرید. دستورالعمل ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که کارتی را خریداری کرده اید که با مانیتور و به ویژه نوع رده، سازگار است.

مسائل حریم خصوصی و امنیت مانیتور اتاق کودک

مانیتورهای صوتی اتاق کودک که با فرکانس‌های مخابره عمومی کار می‌کنند به معنای آن هستند که هر کسی با یک گیرنده (مانند رادیو دو طرفه، واکی تاکی یا مانیتور اتاق کودک دیگر)، می‌تواند به مکالمات شما مانیتور اتاق کودک گوش دهد.

اگر از مانیتور کودک مجهز به Wi-Fi استفاده می‌کنید، آن را با یک رمز ورود امن که فقط برای شما شناخته شده است (جدا از رمز عبور Wi-Fi محلی خود) تنظیم کنید. اگر رمز ورود دوربین خود را از حالت پیش فرض (که اغلب خالی است) تغییر ندهید، اتصال خود را در معرض خطر هکرها قرار می دهید. در چندین مورد گزارش شده که هکرها از راه دور و از طریق مانیتورهای اتاق کودک با وای فای ناامن، یا دسترسی به فیلم های باز وب کم که با یک رمز عبور منحصر به فرد محافظت نشده اند، بر سر نوزادان فریاد می زنند.

مطمئن شوید که مانیتور Wi-Fi شما به آخرین نسخه سخت‌افزاری سازنده ارتقا یافته تا حفره‌های امنیتی احتمالی را ببندید (دستورالعمل‌ها باید به شما بگوید که چگونه این کار را انجام دهید)، و همچنین برنامه‌های گوشی هوشمند مرتبط به‌روز هستند.

دوربین کنترل کودک کودک را کجا قرار دهید

فرقی نمی کند مانیتور صوتی باشد یا صوتی/تصویری، فقط مطمئن شوید که نمای واضحی از کودک بدون وجود نقاط کوری که کودک ممکن است از کادر خارج باشد، داشته باشید. در صورت داشتن قابلیت تصویربردای، هنگام تنظیم دوربین، فیلم را بصورت زنده تماشا کنید تا بتوانید بهترین موقعیت را پیدا کنید. سعی کنید آن را در قسمت نسبتاً بلندتری قرار دهید تا با زاویه به پایین نگاه کنید.

اگر مانیتور از Wi-Fi استفاده می‌کند، آن را تا حد امکان نزدیک روتر، ریپیتر یا شبکه مرکزی قرار دهید. این کار سیگنال قوی را تضمین می کند که خطر کمتری برای قطع آن وجود دارد. سعی کنید دوربین را مستقیما” به سمت هیچ پنجره یا منبع نوری قرار ندهید. این به خصوص اگر از مادون قرمز استفاده می کنید می تواند تصویر را بیش از حد روشن کند و دیدن اشیاء را دشوار نماید. همچنین می تواند با تشخیص حرکت تداخل داشته باشد.

در صورت امکان، مانیتور را از سایر وسایل الکتریکی و هر چیزی که صدا تولید می کند دور نگه دارید. لوازم الکترونیکی با ساخت ضعیف معمولاً محافظ خوبی ندارند، و می توانند با سیگنال های ویدیویی و صوتی تداخل ایجاد کند.

مسائل حریم خصوصی و امنیت مانیتور اتاق کودک

مانیتورهای صوتی اتاق کودک که با فرکانس‌های مخابره عمومی کار می‌کنند به معنای آن هستند که هر کسی با یک گیرنده (مانند رادیو دو طرفه، واکی تاکی یا مانیتور اتاق کودک دیگر)، می‌تواند به مکالمات شما مانیتور اتاق کودک گوش دهد.

اگر از دوربین کنترل کودک مجهز به Wi-Fi استفاده می‌کنید، آن را با یک رمز ورود امن که فقط برای شما شناخته شده است (جدا از رمز عبور Wi-Fi محلی خود) تنظیم کنید. اگر رمز ورود دوربین خود را از حالت پیش فرض (که اغلب خالی است) تغییر ندهید، اتصال خود را در معرض خطر هکرها قرار می دهید. در چندین مورد گزارش شده که هکرها از راه دور و از طریق مانیتورهای اتاق کودک با وای فای ناامن، یا دسترسی به فیلم های باز وب کم که با یک رمز عبور منحصر به فرد محافظت نشده اند، بر سر نوزادان فریاد می زنند.

مطمئن شوید که مانیتور Wi-Fi شما به آخرین نسخه سخت‌افزاری سازنده ارتقا یافته تا حفره‌های امنیتی احتمالی را ببندید (دستورالعمل‌ها باید به شما بگوید که چگونه این کار را انجام دهید)، و همچنین برنامه‌های گوشی هوشمند مرتبط به‌روز هستند.

آماده سازی مانیتور کودک

اینها چند نکته کلی هستن که باید در زمان به کارگیری در نظر بگیرید

دوربین کنترل کودک را کجا قرار دهید

فرقی نمی کند مانیتور صوتی باشد یا صوتی/تصویری، فقط مطمئن شوید که نمای واضحی از کودک بدون وجود نقاط کوری که کودک ممکن است از کادر خارج باشد، داشته باشید. در صورت داشتن قابلیت تصویربردای، هنگام تنظیم دوربین، فیلم را بصورت زنده تماشا کنید تا بتوانید بهترین موقعیت را پیدا کنید. سعی کنید آن را در قسمت نسبتاً بلندتری قرار دهید تا با زاویه به پایین نگاه کنید.

اگر مانیتور از Wi-Fi استفاده می‌کند، آن را تا حد امکان نزدیک روتر، ریپیتر یا شبکه مرکزی قرار دهید. این کار سیگنال قوی را تضمین می کند که خطر کمتری برای قطع آن وجود دارد. سعی کنید دوربین را مستقیما” به سمت هیچ پنجره یا منبع نوری قرار ندهید. این به خصوص اگر از مادون قرمز استفاده می کنید می تواند تصویر را بیش از حد روشن کند و دیدن اشیاء را دشوار نماید. همچنین می تواند با تشخیص حرکت تداخل داشته باشد.

در صورت امکان، مانیتور را از سایر وسایل الکتریکی و هر چیزی که صدا تولید می کند دور نگه دارید. لوازم الکترونیکی با ساخت ضعیف معمولاً محافظ خوبی ندارند، و می توانند با سیگنال های ویدیویی و صوتی تداخل ایجاد کند.

مانیتور کودک چقدر باید به کودک نزدیک باشد

این به شما بستگی دارد، با اینحال دستورالعمل ها و توصیه های سازنده را بررسی کنید. به عنوان راهنما، ما دوربین و دستگاه‌های صوتی را در طول آزمایش‌های خود تنها یک متر دورتر از “کودک” قرار دادیم. میکروفون های حساس باید کمی دورتر قرار بگیرند، اما نه آنقدر دور که با صداهای محیطی تداخل داشته باشند. به همین نحو، دوربین را تا نقطه ای که کودک شما به سختی دیده می شود عقب نبرید.

لیست 37 مدل مانیتور و پیجر اتاق کودک و نوزاد دیجی کالا

خط جدا کننده

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
Choice

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا