چگونه

چگونه از کارواش خانگی استفاده کنیم؟

برای داشتن یک محوطه شاداب در تابستان نحوه استفاده از کارواش خانگی را بیاموزید

مقدمه

یک کارواش خانگی می تواند راه حل شما برای انجام کارهای سخت و تمیز نمودن فضاهای بیرونی شما باشد. هنگامی که نحوه استفاده از کارواش خانگی را بدانید، می توانید به راحتی مسیر های ورودی، الاچیق ها، کف های چوبی، نرده ها و حتی خودرو ها را با حداقل تلاش تمیز کنید. در این راهنما، ما نحوه رسیدگی دقیق به هر یک از این موارد را نشان می دهیم تا با تغییر از شستشوی دستی به شستشو با کارواش، در وقت خود صرفه جویی کنید.پیشنهاد می شود مقاله راهنمای خرید کارواش خانگی را مطالعه کنید.

استفاده از کارواش خانگی

لوازم خانگی زیادی وجود دارند که کارهای سبک تمیز کاری داخل منزل را انجام می دهند، اما آیا تابحال فکر کرده اید که یک کارواش خانگی می تواند همین کار را برای فضای بیرونی خانه انجام دهد؟ همه سطوح خارجی، از راهروها گرفته تا دیوارها، در معرض عناصر مختلف قرار داشته و به سرعت آلودگی را جمع می کنند. آشنایی با نحوه استفاده از کارواش خانگی، باعث تسهیل تمیز کاری فضاهای بیرونی منزل می شود.

قبل از راهنمایی شما در مورد نحوه استفاده از کارواش خانگی، به شما کمک می کنیم تا نوع کارواش خانگی متناسب با نیازهای خود را بیابید. تفکیک این تصمیم به مزایا و معایب ساده به شما کمک خواهد کرد تا مطمئن شوید که در نهایت با یک کارواش کاملاً نامناسب برای فضای خود روبه رو نمی شوید، زیرا حتی بهترین کارواش های خانگی نیز در صورتیکه برای کار شما نامناسب باشند بی ارزش خواهند بود.

انتخاب کارواش مناسب

هنگام خرید کارواش خانگی، اولین تصمیم بزرگ شما این خواهد بود که با چه نوع منبع سوختی کار کند: برقی یا گازی. هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین مهم است که مناسب ترین مورد را برای خود انتخاب کنید.

قدرت

کارواش های خانگی گازی بسیار قدرتمندتر بوده و خروجی PSI (پوند بر اینچ مربع؛ واحد اندازه گیری فشار آب) بالاتری دارند. هرچه کارواش خانگی قوی‌تر باشد، کنترل آن دشوارتر بوده، و به مهارت و قدرت بیشتری نیاز دارد. توجه داشته باشید که آیا در استفاده از تجهیزات قدرتمندتر احساس راحتی می کنید.(پیشنهاد می شود: راهنمای PSI  کارواش)

نگهداری

از خود بپرسید که با چه سطحی از نگهداری کلی کارواش خانگی راحت هستید. در کارواش های خانگی گازسوز، روغن برای خنک نمودن موتور و پمپ استفاده می شود، بنابراین باید آن را در سطح مناسبی نگه داشت و تقریباً سالی یک بار فیلترهای روغن و بنزین را تعویض نمود. کارواش های برقی به این نوع تعمیر و نگهداری نیاز ندارند.

سر و صدا

کارواش های برقی به طور قابل توجهی بی صداتر بوده و با حدود 80 دسی بل کار می کنند، در حالی که کارواش گازی تقریباً با 100-120 دسی بل کار می کنند. با در نظر گرفتن همه جوانب، 85db سطحی است که متخصصان ایمنی برای محافظت در برابر کاهش شنوایی پوشیدن محافظ های گوش را توصیه می کنند.

قابلیت حمل

کارشناس باغبانی اینستاگرام و تیک تاک، ناتان استافورد معتقد است : «اگر قصد استفاده از کارواش خانگی را دارید، لطفاً از ایمن و ضد آب بودن کابل‌ها برای ممانعت از بروز هر گونه حادثه مطمئن شوید و سعی کنید کابل‌ها را از جایی که در آن کار می‌کنید دور نگه دارید.

کارواش های خانگی گازی، شارژی بوده و بنابراین نسبت به انواع برقی قابل حمل ترند. در مورد اینکه آیا فضای بیرونی که در حال تمیز کردن آن هستید، به اندازه کافی بزرگ است که بتواند به دلیلی برای خرید کارواش خانگی قابل حمل باشد، فکر کنید.

اگر تصمیم به استفاده از کارواش برقی دارید، باید همیشه مراقب سیم برق باشید. متخصص مراقبت از باغ، ناتان استافورد، از کارواش ها برای دستیابی به یک تمیزی عالی بر روی هر سطح کثیفی در فضاهای بیرونی مشتریانش استفاده می کند. طبق توصیه حرفه ای او برای حفظ ایمنی باید از کابل های ضد آب و ایمن استفاده کرد. این نکته مهم را باید هنگام خرید کابل های رابط برای قلاب کردن به کارواش خانگی خود به داخل منزل مد نظر قرار داد.

چه طور باید شروغ کرد

اکنون که بهترین کارواش خانگی متناسب با نیاز های خود دارید، آماده یادگیری هنر استفاده از کارواش خانگی باشید. با پوشیدن لباس مناسب برای کار، شروع کنید. مطمئن نیستید که برای ایمن و خشک ماندن به چه چیزی نیاز دارید؟

متخصص ما ناتان استافورد تجهیزات ایمنی شخصی ضروری مورد نیاز را شرح می دهد:

“بدون شک، ایمنی مهم است و استفاده از عینک ایمنی به دلیل ذراتی که ممکن است به طرف چشمان شما پرتات شود، ضروریست. به طور کلی تا زمانی که چکمه هایی با کلاهک فولادی و پوتین های لاستیکی محکمی بپوشید و پاهای خود را هنگام کار کردن دور از مسیر دور نگه دارید، آماده انجام کار هستید.”

علاوه بر چکمه‌های محکم و عینک‌های محافظ، اگر از خیس شدن و کثیف شدن در حین کار بدتان نمی‌آید پیشنهاد می شود لباس‌هایی با آستین‌های بلند و پاچه‌های شلوار کامل بپوشید.

قبل از روشن کردن کارواش، به یاد داشته باشید که آن را با روغن موتور و بنزین پر کنید. برای کارواش خانگی برقی، مطمئن شوید که دستگاه تا حد امکان به یک پریز متصل به زمین وصل باشد و تا می توانید دور از آن کار کنید. آب را به مدت یک دقیقه از دستگاه خود عبور دهید تا مسیر را تمیز کند. در مرحله بعد، دستورالعمل های ما را در مورد نحوه استفاده از کارواش خانگی در هر یک از فضاهای بیرونی خود که نیاز به تمیزکاری دارند، بخوانید.

29 روش برای استفاده از کارواش خانگی در منزل

بدون شک کارواش ها یکی از کاربردی ترین ابزارهایی هستند که می توان در گاراژ داشت. علاوه بر این، کارواش های برقی برای استفاده « عالی» هستند! تنها از کارکرد ایمن کارواش مطمئن شوید.

با کمی خلاقیت و لوازم جانبی کارواش خانگی ده ها کاربرد برای کارواش وجود دارد که احتمالاً قبلاً آنها در نظر نگرفته اید. بنابراین از خواندن فهرست موجود در این صفحه برای چند ایده جدید نظافت مطمئن شوید.

این بخش از مقاله نحوه استفاده از کارواش برای کمک به شما در کشف روش های جدید استفاده از تجهیزات برقی مورد علاقه ا‌تان نوشته شده، بنابراین فهرست زیر را خوانده و از تمیز کردن لذت ببرید!

تمیز کردن مسیر وردی

تمیز کردن مسیر وردی با کارواش

مسلماً معمول ترین کاربرد کارواش خانگی، تمیز کردن مسیرهای وردی می باشد، کار سریع و ساده ای که ظاهر خانه را تغییر می‌دهد. اما، استفاده از یک کارواش با سری آب پاش استاندارد، حتی اگر حوصله داشته باشید ساعت‌ها طول می کشد. در سایت به دنبال نازل‌های توربو، تمیزکننده‌های سطح، و زمین شورها باشید تا بیاموزید چگونه می توان زمان تمیز کردن احتمالی را به نصف یا بیشتر کاهش داد.

تمیز کردن دیوارهای بیرونی منزل

انواع مختلفی از سبک های روکار (نمای ساختمان ) وجود دارند، اما صرف نظر از نوع دیوار یا دیوارپوش، تمیز کردن نمای بیرونی منزل با مهارت مناسب می تواند ساده باشد. راهنماهای زیر شما را برای فرآیند تمیز کردن گام به گام هر نوع نمای متداول راهنمایی می کنند. فقط به یاد داشته باشید که روش های صحیح مطرح شده را برای جلوگیری از ورود آب به زیر نمای ساختمان دنبال کنید.

گاهی اوقات نمای ساختمان به حدی کثیف می شود که تمیز کردن بیشتر از یک تعمیر تزئینی ضرورت دارد. در این موارد، با استفاده از مراحل خاصی می‌توان کپک را از روی نمای ساختمان بدون پخش کردن آلودگی ها در اطراف یا آسیب رساندن به سطوح انجام داد. همچنین، تمیز کردن نمای ساختمان در طبقه دوم از پائین و روی زمین همیشه کارآمد نیست. ابزارهای مخصوص و میله‌هایی وجود دارند که اجازه تمیز کردن راحت طبقه دوم را با یک کارواش، بدون نیاز به یک نردبان خطرناک یا فشار به کمرتان را می دهند.

تمیز کردن پیاده روها

اگر بتوانید پیاده روی تمیزی داشته باشید، اهل محل به شما حسادت خواهند کرد. اما، ممکن است آنقدر از تمیز کردن لذت ببرید که در نهایت یک مسیر را در کل خیابان بشویید. در صورتیکه این مراحل را برای تمیز کردن پیاده روهای بتنی دنبال کنید، اینکار می تواند سریع و بدون دردسر (و حتی سرگرم کننده) باشد.

گاهی، پیاده روها و سایر سطوح بتنی به چیزی بیش از یک نظافت ساده نیاز دارند. مسیرهایی که برای مدت طولانی بدون مراقبت می مانند ممکن است کثیف و در برخی موارد کپک زده باشند که حتی دوست نداریم در آن قدم برداریم. خوشبختانه، با کمی راهنمایی، چند روش برای از بین بردن راحت کپک از پیاده روهای سیمانی وجود دارد.

آلاچیق ها و مسیرهای تردد آجری

شرم آور است که بعلت کثیف بودن آلاچیق تفریح نکنید. تمیز کردن آلاچیق ها و مسیرهای تردد با استفاده از ضمائم مفید کارواش راحت و بسیار بسیار رضایت بخش می باشد.

به علاوه، می تواند کار پاکسازی علف های هرز و گیاهانی که بین آجرها رشد کرده اند، را آسان کند. فقط مراقب باشید در پاشیدن آب زیاده روی نکنید، در غیر این صورت احتمال کنده شدن خاک بین ترک ها نیز وجود دارد.

تمیز کردن کف گاراژ

فرقی نمی کند شب ها در گاراژ پارک کنید و یا از فضای آن برای استراحت یا خلوت کردن با خود استفاده نمائید، هر شب دیدن لکه های ناخوشایند می توانند باعث سرخوردگی شده و منشاء ناامیدی باشد. لازم نیست لکه‌های روغن، رد لاستیک‌ها و جای کفش برای همیشه باقی بمانند. تمیز کردن کف گاراژ با یک کارواش و ضمیمه ای مانند تمیزکننده سطوح، تقریباً در هر آب و هوایی می تواند یک پروژه سرگرم کننده و ساده برای آخر هفته باشد.

تمیز کردن درب گاراژ

تمیز کردن درب گاراژ با کارواش

تمیز و نو نگه داشتن درب گاراژ همیشه خودنمایی خواهد کرد. به هر حال، آنها گران قیمت هستند – احتمالاً بهتر است آن را تا حد ممکن نو نگه دارید. از بسته بودن درب گاراژ را قبل از شروع تمیز کاری مطمئن شوید و قبل از آب پاشی درب را به مواد شوینده آغشته کنید.

تمیز کردن ایوان

تمیز کردن ایوان به همان اندازه که کاری هنری است، رضایت بخش می باشد. در واقع؛ اگر فشار خیلی زیاد باشد، لکه را پاک کرده و رنگ تخته ها را از بین می برید. راهی برای پاک کردن عمدی رنگ ایوان وجود دارد و این نیز به خودی خود یک هنر است.

برای تمیز کردن یک ایوان به روش مناسب، باید مدام حرکت کرده و در مورد تمیز کردن با فشار بالا خیلی کنترل خود را از دست ندهید. معمولاً بهتر است به جای ایستادن در یک مکان و دورتر و دورتر کردن آب پاش با میله آب پاش در فاصله ثابتی حرکت کنید.

پاک کردن رنگ با استفاده از کارواش

به محض اینکه یک بار رنگ را با کارواش پاک کنید ، دیگر هرگز تمایلی به استفاده از ابزارهای خراش دهنده نخواهید داشت. این امر نه تنها باعث صرفه جویی زیادی در زمان می شود، بلکه استفاده از آب تحت فشار، کنترل و سطح وسیعی را برای تمیز کردن یکنواخت، حتی در فضاهایی که خراشیدن سخت است، مانند بین تخته های ایوان، در اختیار شما قرار می دهد.

نکته: اگر شک دارید که رنگ دارای پایه سرب است، هرگز آن را پاک نکنید. شستشوی رنگ سرب دار با کارواش خطرناک و غیرمسئولانه است چرا که ذرات سرب را در هوا پخش می کند

شستن حصار(پرچین)

برای بسیاری از صاحب خانه ها، حصار فقط به معنای حفظ حریم خصوصی نیست. بلکه به معنای عدم نگرانی در مورد فرزندان و حیوانات خانگی می باشد. فرقی نمی کند نرده ها چوبی، نرده پلاستیکی یا حصار توری فلزی باشند، همه اینها می توانند از تمیز شدن برای از بین بردن لکه ها، رسوب، زنگ زدگی یا کثیفی بهره مند شوند. در صورت شستن یک حصار چوبی با کارواش، مطمئن شوید که آن را به آرامی تمیز می کنید تا از پاک شدن تمام لکه ها، رنگ ها یا موانع هوازدگی ممانعت شود. احتمالاً می خواهید بعد از تمیز کردن حصار برای جلوگیری از پوسیدگی یا لک شدن دوباره آن را رنگ آمیزی کرد. حتی حصارهای تمیز شده با کارواش را می توان برای افزایش عمر آنها رنگ آمیزی کرد.

تمیز کردن ماشین، کامیون یا شاسی بلند

تبدیل مسیر ورودی به یک کارواش راحت تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. تنها چیزی که نیاز است یک کارواش خانگی و مقداری مواد شوینده می باشند. بله، کارواش راحت است، اما رضایت شما از انجام آن توسط خودتان بسیار بیشتر خواهد بود– بالاخره، هیچ‌کس بهتر از شما با آن لکه شوره ای که به سختی قابل مشاهده است روبرو نمی شود. ابزارهای خارق‌العاده‌ای برای بهتر تمیز کردن خودرو وجود دارند، بنابراین لینک راهنمای این بخش را برای دریافت بهترین نکات تمیز کردن خودرو مطالعه کنید.

تمیز کردن موتور خودرو

تمیز کردن موتور خودرو با کارواش

بسیاری از افراد نمی دانند که می توان موتور خودرو را با کارواش تمیز کرد، اما تنها آب پاشی و دعا نکنید! برای محافظت از قطعات الکتریکی باید اقدامات اساسی انجام داد، بنابراین راهنمای ما را در مورد نحوه تمیز کردن صحیح موتور را بخوانید. مهمتر از همه، قبل از شروع به تمیز کردن از جدا نمودن تمام اجزای الکتریکی مطمئن شوید. هر چه باشد از متاسف شدن بهتر است.

شستشوی سقف و شیروانی با کارواش

ناگفته نماند، اما اگر برای تمیز کردن از پشت بام بالا می روید، بسیار احتیاط کرده و از روش های ایمنی مناسب استفاده نمائید. چند روش مختلف برای از بین بردن کثیفی، علف های هرز و لجن از روی سقف یا شیروانی وجود دارد. هر چیزی که روی پشت بام رشد می کند، در صورت عدم نگهداری می تواند به مرور زمان به آن آسیب وارد نماید.

با این حال، همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که در مورد توفال های بتنی، استفاده از فشار بیش از حد می تواند “شن” را که به محافظت از سقف شما کمک می کند، از بین ببرد. در صورتیکه قصد انجام این کار را دارید بسیار احتیاط کرد و با دنبال کردن مراحل موجود در راهنما، نحوه صحیح شستشوی سقف با کارواش را بیاموزید. اگر مراقب نباشید، فشار زیاد ناشی از کشیدن ماشه می‌تواند باعث بر هم زدن تعادل شود، بنابراین در صورت خرید، اینکار را امتحان نکنید، به جای آن با یک متخصص تماس بگیرید.

تمیز کردن ناودان ها و طاق نما ها

گرفتگی ناودان‌ها می‌تواند منجر به آسیب‌های پر هزینه ای (تعمیر نشت های زیرزمین و پی هزینه بر است) شود. و اگر زمانی سفید بوده اما هم اکنون سبز هستند، راهی برای زیبا جلوه دادن آن وجود ندارد. بازسازی و تمیز کردن ناودان‌ها ساده است و باعث می‌شود نمای پشت بام به اندازه روز اول تیز به نظر برسد. در حین تمیز کردن، فراموش نکنید که زیراندازها و زیرپایی های خود را نیز با کارواش بشویید.

تمیز کردن سطل زباله یا سطل بازیافت

می توان از شلنگ استفاده کرد، اما باید از پارچه یا اسفنج برای زدودن لکه ها از درون سطل نیز استفاده نمود. استفاده از کارواش تمیز کردن سطل زباله یا سطل بازیافت را تسهیل می کند. فرزندان و زباله گردها نیز بابت تمیز ماندن سپاسگزار خواهند بود. همچنین لازم به ذکر است که سطل های زباله بسیار گران تر شده اند و ماندگاری بیشتر آنها با تمیز کردن به منظور جلوگیری از فرسایش کف سطل ها روشی عالی برای افزایش طول عمر آنها است.

تمیز کردن کباب پز

اگر دوست دارید مانند طرفداران فضای باز یا باربیکیوهای تابستانی در حیاط خلوت کباب را آماده کنید، مطمئناً روی صفحات گریل خود پوسته سیاهی خواهید داشت که حتی یک برس سیمی نیز نمی‌تواند آن ها را تمیز کند. این ها برای یک کارواش مشکل ساز نیستند. تمیز کردن کباب پز گازی یا زغالی با یک کارواش کار ساده ای را که اکثر افراد قبل یا بعد از یک تابستان طولانی کباب کردن انرژی لازم برای انجام آن ندارند، به سرعت انجام می دهد. فقط مراحل راهنما را دنبال کرده و قبل از شروع به تمیز کردن از جدا نمودن قطعات حساس الکتریکی مطمئئن شوید.

تمیز کردن صندلی ها و مبلمان آلاچیق

تقریباً همه صندلی‌ها، کاناپه‌ها و سایر مبلمان آلاچیق برای مقابله با باران و پوشش های سبک فصلی طراحی شده‌اند، اما به یاد داشته باشید که چقدر خوب می شد که صندلی‌های سفید آلاچیق به جای سبز و قهوه ای هنوز سفید بودند؟ با گذشت زمان، مبلمان فضای باز درخشش خود را از دست داده و ممکن است دچار بدرنگی، لک، کثیفی و گاهی جلبک یا کپک شوند. تمیز کردن مبلمان آلاچیق با کارواش یک روش ساده برای بازگرداندن رنگ ها و تمیز کردن مبلمان برای بار دوم است.

شستشوی سایبان با کارواش

آیا ایوان، آلاچیق یا محل کسب و کار شما سایبان دارد که تغییرات فصلی آن را خراب کرده باشد؟ می‌توان با استفاده از کارواش، سایبان را کاملاً تمیز و بازیابی کرد تا ظاهری کارخانه‌ای جدید یداشته باشد. این سرویس به قدری محبوب است که برخی از مشاغل این خدمات را منحصراً برای صاحبان مشاغل نیازمند ارائه می دهند. در صورت نیاز به نردبان، مراقب باشید، زیرا یک کارواش می‌تواند هنگام روشن شدن فرد را به عقب هل دهد.

تمیز کردن زیرکار(چارچوب زیرین) ماشین چمن زنی

احتمالاً زمانی که چمن‌زنی کاملاً خشک نشده و توده‌های لجن‌مانند سبز در بالا و اطراف تیغه‌های ماشین چمن‌زنی‌تان وجود داشته، از ماشین چمن‌زنی استفاده کرده‌اید. در این حالت تمیز کردن آن جالب نبوده و بوی خیلی خوشایندی هم نمی دهد. خوشبختانه می توان زیر ماشین چمن زنی را تنها در چند ثانیه با یک کارواش برقی تمیز کرد.

در صورت تمیز کردن نا منظم کف ماشین چمن زنی، بررسی کنید که روغن یا روان کننده ای که روی قطعات مهم استفاده می شود به طور کامل پاک نشده باشد. احتمالا” استفاده مجدد از گریس مناسب در بخش هایی که اغلب تمیز می شوند مفید خواهد بود.

تمیز کردن تجهیزات کشاورزی

اگر کشاورز یا صاحب یک کسب و کار کشاورزی هستید، بایستی از ماشین آلات بسیار بزرگ برای انجام کارها استفاده کنید. نه تنها هر روز هفته وقت گذاشته و ساعت های طولانی کار می کنید، بلکه این دستگاه های بزرگ حتی سرمایه گذاری های بزرگ تری هستند، بنابراین بهتر است آنها را تمیز نگه دارید تا مطمئن شوید که هر قسمت همانطور که باید کار می کند. در پایان یک روز طولانی، آخرین چیزی که می خواهید صرف ساعت ها وقت برای تمیز کردن وسایل می باشد. یک کارواش برقی آب گرم می تواند این کار را در عرض چند دقیقه و نه چند ساعت انجام دهد. تمیز کردن تجهیزات کشاورزی با کارواش مناسب آسان و سریع است.

برگرداندن حوضچه ها و فواره های پرندگان به حالت اولیه

مطمئناً، یک حوضچه یا فواره سنگی قدیمی می‌تواند با رشد بیش از حد مانند چیزی فراتر از یک کتاب تاریخی به نظر برسد، اما همچنین می‌توان آب‌نمای 100 ساله را به گونه ای جلوه داد که دیروز تراشیده شده و طی سال ها با کمترین تلاش چنان بدرخشد که تا به حال نبوده است.

حتی بناهای تاریخی بزرگی هر چند وقت یکبار با کارواش شسته شوند، بنابراین بهتر است هر از گاهی بناهای تاریخی ملک خود را ترمیم کنید. شستشوی آب نما با کارواش را نه تنها هر کسی می تواند انجام دهد، بلکه می تواند به جذابیت زیبایی ملک شما نیز بیافزاید.

شستشوی استخر با کارواش

حتی کلری که برای تمیزی استخر استفاده می شود، اگر برای مدت طولانی رها شود می تواند پوشش رزین مانندی روی دیوارها و کف استخر باقی بگذارد. نظافت فصلی و نگهداری در زمستان نیز در صورتیکه پوشش در طی نگهداری زمستانی جابجا شود می تواند حلقه ای را در اطراف لبه استخر به جا بگذارد.

استفاده از کارواش برای تمیز کردن استخر در صورت وجود برنامه پشتیبان نظافت لکه ها با ضمیمه میله استخر زمان کار را به نصف یا بیشتر کاهش می دهد. داشتن یک استخر بتنی زیر زمینی عالیست – می‌توان با فشار دلخواه آن را تمیز کرد. با این حال، اگر استخری در سطح زمین دارید، استفاده از کارواش بر روی دیوارهای پلاستیکی یا فایبرگلاس توصیه نمی شود، زیرا آنها به اندازه کافی قوی نیستند که در برابر فشار بالای آب مقاومت کنند.

شستشوی جکوزی با کارواش

داشتن جکوزی باعث حسادت همسایگان و میزبانی یک پاتوق محبوب با دوستانتان می شود، اما جکوزی کثیف، می تواند بدتر از نداشتن آن باشد. اگر تصمیم به شستن جکوزی با کارواش دارید، توصیه می شود با کمترین فشار شروع کرده و در هنگام تمیز کردن دقت نموده و از سری آب پاش دارای بیشترین زاویه استفاده کنید. زمان زیادی را صرف آب پاشی یک ناحیه نکنید و قبل از تمیز کردن وان را با مواد شوینده آغشته کنید.

شستن قایق یا یدک کش با کارواش

فرقی نمی‌کند از آن دسته افراد هستید که تنها آخر هفته ها کار می کنند یا تمایل دارید آخر هفته‌ها را در آب بگذرانید، قایق و یدک کش برای لذت بردن از تفریحات مورد علاقه‌تان ضروری هستند. سفر، آب و هوا، و شرایط جاده همگی می توانند در کثیف کردن تجهیزات تأثیر گذار باشند. شستشوی قایق یا یدک کش با کارواش روشی ساده برای تمیز نگه داشتن وسایل، آمادگی استفاده از جاده، و درخشان نگه داشتن غنائم براق تابستان است. برای به دست آوردن آن ها سخت کار کرده اید، بنابراین طبیعی است که بخواهید آنها را تمیز و در بهترین شرایط نگه دارید.

شستشوی 4 چرخ ها و وسایل نقلیه تمام زمینی (ATV)

شما چهار چرخه ها را برای بازی در گل می خرید، اما رانندگی در گل می تواند به راحتی باعث ایجاد لایه ای از گل روی دستگاه، کف گاراژ و تخت کامیون یا تریلر شود. با توجه قابل دسترس بودن کارواش های قابل حمل، تمیز کردن یک خودروی ATV یا وسایل ورزشی برقی در زمین یا در خانه در ورودی هیچگاه آسان تر از این نبوده است. مخصوصاً داشتن یک کارواش گازی قابل حمل برای تمیزکاری بعد از یک سفر در گل و لای آخر هفته با دوستانتان، بسیار مفید است.

لازم به یادآوریست که هنگام تمیز کردن وسایل ورزشی برقی باید از تمیز کردن مستقیم موتور خودداری و قطعات و بدنه الکتریکی نیز اجتناب شود. همچنین، زمان زیادی را صرف تمیز کردن یک قسمت نکنید، زیرا برخی از وسایل نقلیه ورزشی برقی ضد آب نیستند.

حذف نقاشی های روی دیوار با استفاده از کارواش

مایه شرمساری است که یک هنر رنگارنگ روی ماشین، درب گاراژ یا سایر سطوح ملکی، ناخوشایند و زشت باشند. اگر قربانی خرابکاری نقاشی با اسپری شده اید، شما را درک می کنیم. رسیدگی به این موضوع باعث عصبانی می شود، اما همیشه لازم نیست که با یک شرکت پاک کننده نقاشی های دیواری تماس بگیرید تا آن را پاک کند. در صورتیکه خودتان این کار را انجام دهید—البته اگر از نظر احساسی آماده کار هستید، ارزان تر خواهد بود. شستن نقاشی دیواری با کارواش روشی موثر برای تمیز کردن رنگ می باشد و اگر از قبل کارواش دارید هزینه ای بیشتر از آب مصرفی برای شما نخواهد داشت.

کندن چوب برای هیزم

اگر چوب‌بر شما برای خرد کردن مقداری چوب دنبال بهانه است، مطمئن باشید که کارواش می‌تواند به تهیه هیزم نیز کمک کند. روش ها هنگام جدا کردن تنه درختان، مختلف هستند است. با این حال، برخی از کارشناسان درست کردن آتش ترجیح می دهند چوب هیزم را برای سوختن پایدارتر خودشان جدا کنند. به‌علاوه، اگر قبل از فصل زمستان، کنده‌ها را با یک کارواش جدا کنید، از چوب خشک‌تر و عاری از سوسک‌ها و خزنده ها که دوست دارند خود را پنهان کرده و از پوست آن ها تغذیه کنند، ‌لذت خواهید برد.

تمیز کردن پرده های ونیزی

گاهی اوقات پرده های ونیزی (پرده های کوچک) به دلیل ارزان بودن نسبت به پرده های کاربردی که راحت تر تمیز و تعویض می شوند، شهرت بدی پیدا می کنند. بسیار خوب، با کمی کار بدنی، می‌توان آن‌ها را ترمیم و تمیز کرد و در عین حال از نتایج لذت برد. یادگیری نحوه تمیز کردن پرده های کوچک با کارواش یک راه حل ساده و سریع برای این کار خسته کننده است. مسلماً استفاده از کارواش بهترین راه برای تمیز کردن پرده های تهیه شده از فلز یا پلاستیک است. مگر اینکه، البته، به جای آن، هر ردیف را یکی یکی تمیز و گردگیری کنید.

نحوه تمیز کردن کف های چوبی و نرده ها با کارواش خانگی

تمیز نگه داشتن کف های چوبی و نرده ها نه تنها روشی عالی برای زیباتر کردن فضای بیرونی منزل شماست، بلکه از نفوذ قارچ و کپک به چوب و در نهایت پوسیدگی آنها جلوگیری می کند. برای یادگیری نحوه استفاده از کارواش خانگی برای تمیز کردن کف های چوبی یا نرده ها، مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا برای جلوگیری از شکستگی، گلدان ها یا وسایل تزئینی را از مسیر خارج کنید.
  2. برای حصارها، کار را به صورت مرحله مرحله انجام دهید، ابتدا نرده ها یا کف را خیس کرده و با استفاده از نازل آب پاش 5 تا 10 سانتی متری، هرگونه زباله سطحی مانند برگ، خزه یا کثیفی را از بین ببرید.
  3. در مرحله بعد، از یک شوینده مخصوص چوب استفاده کنید که از بالا به پایین هر پانل عمل کرده تا از چکیدن آن و باقی ماندن رگه های قابل مشاهده جلوگیری شود. اجازه دهید مواد شوینده روی لکه‌های سخت، آلودگی و کثیفی به مدت تقریبی 5 تا 10 دقیقه بماند.
  4. برای از بین بردن آلودگی های به دام افتاده و لکه های سخت، مواد شوینده را با استفاده از یک ضمیمه برس چرخان در سراسر آن بشویید.
  5. به یاد داشته باشید که برای اطمینان از شستن تمام مواد شوینده، یک شستشوی نهایی انجام دهید. یک عمل آب پاشی گسترده باید به پوشاندن هر چه سریع‌تر کل سطح کمک کند.
  6. برای کف چوبی، مراحل بالا را تکرار کنید، به جز اینکه به جای کار از بالا به پایین، در جهت دور شدن از منزل کار کنید تا آب کثیف از ملک شما خارج شود.

نحوه تمیز کردن آلاچیق یا ورودی با کارواش خانگی

آلاچیق ها و راهروها به ویژه مستعد رشد خزه و علف های هرز هستند. هنگامی که بدانید چگونه از یک کارواش خانگی برای تمیز کردن آنها استفاده کنید، تا حد زیادی می توانید از وجین دستی راحت شوید. ورودی ها و آلاچیق های خود را با این روش زیبا کنید:

  1. با پاک کردن مواد سستی مانند برگ ها، شاخه ها، سنگ ها و خاک شروع کنید. استفاده از کارواش خانگی باعث می شود این نوع زباله ها با سرعت زیادی پرتاب شوند و به افراد آسیب یا اموال آسیب برسانند.
  2. کارواش خانگی خود را بین 1200 PSI تا حداکثر مطلق 2300 تنظیم کنید تا به سنگ یا آسفالت مواد سطح آسیب نرسد.
  3. محل را به سمت خارج از ملک آب پاشی کنید تا آب از منزل یا گاراژ خارج شود. هنگام تمیز کردن یک ورودی، در حالت ایده‌آل آب وارد فاضلاب می شود. در این مرحله از نازل آب پاش 5-10 سانتی متری استفاده کنید که برای از بین بردن علف های هرز و خزه ها نسبتاً متمرکز است
  4. محل را با مواد شوینده آبگیری کرده و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا مواد شوینده روی مناطق لکه دار و گل یا روغن اثر کند.
  5. دوباره محل را با یک نازل فن آب پاش دار آب پاشی کرده تا مواد شوینده و هرگونه کثیفی باقی مانده شسته شود.

نحوه تمیز کردن ماشین با کارواش

تمیز کردن ماشین با یک کارواش می تواند به راحتی لکه های سخت را از بین ببرد، اما بسیار مهم است که به درستی نحوه استفاده از کارواش برای تمیز کردن ماشین را قبل از انجام این کار برای جلوگیری از آسیب رساندن به آن، درک کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که استفاده از یک کارواش خانگی با فشار بسیار بالا می تواند رنگ را خراش دهد.

برای اطمینان از اینکه این اتفاق برای شما رخ نمی دهد، یک کارواش خانگی با PSI 1200-1900 انتخاب کنید. هر گونه تنظیم بالاتر از این می تواند باعث آسیب رساندن به خودرو شود. بقیه مراحل زیر را برای اطمینان از تمیز شدن ماشین خود دنبال کنید:

  1. اگر نازل شما دارای سایز آب پاش متغیری است، عرض آن را روی 5 تا 10 سانتی متر تنظیم کنید. این عرض باید به اندازه کافی برای از بین بردن لکه ها قوی باشد اما آنقدر شدید نیست که به رنگ آسیب برساند.
  2. برای اجتناب از خیس شدن حداقل یک متر دورتر بایستید و سپس قسمت بیرونی ماشین را آب پاشی کنید تا هر گونه کثیفی و گرد و غبار کنده شود.
  3. یک شوینده خودروی معتبر را بروی کل سطح خارجی خودرو اعمال کنید. اکثر کارواش ها دارای یک مخزن مخصوص مواد شوینده برای این منظور هستند. از عریض ترین تنظیم نازل استفاده کنید تا مواد شوینده به آرامی و بصورت یکنواخت توزیع شوند.
  4. اجازه ندهید مواد شوینده روی سطح بمانند، چون ممکن است باعث خوردگی یا ایجاد لک شوند. در صورت داشتن یک ضمیمه برس بر روی نازل، آن را بشویید. این کار می تواند به سست شدن هر گونه روغن یا کثیفی کمک کند. در صورتی که سنگ های شلی در قوس چرخ ها گیر کرده باشد آنها را در بیاورید – مسلما” نمی خواهید سنگ ها را به رنگ خودرو بمالید!
  5. ماشین را مجدداً با آب پاش قوی تر 5-10 سانتی متری بشویید تا از شر هر آلودگی نهایی سست شده توسط مواد شوینده خلاص شوید.

چه چیزهایی را نبایستی با کارواش خانگی تمیز کرد

اکنون که می دانید چگونه از یک کارواش خانگی برای بسیاری از کارهای مفید تمیز کردن فضای باز استفاده کنید، ممکن است تصور کنید که چیزی در منزل وجود ندارد که کارواش قادر به تمیز کردن آن نباشد. متأسفانه، استثنائات مهمی وجود دارد که برای ایمنی و اجتناب از مشکلات آزاردهنده و پر هزینه باید به آنها توجه کرد. در اینجا موارد مهمی که نباید با کارواش تمیز کرد را شرح می دهیم.

پنجره ها را با کارواش نشورید

هر چقدر هم که رسیدن به پنجره های بلند و سرعت بخشیدن به کار وسوسه انگیز به نظر برسد، اکثر پنجره های خانه به سادگی قادر به تحمل فشار نیستند و ممکن است به سمت داخل شکسته شوند.

ناودان ها را با کارواش تمیز نکنید

متأسفانه کارواش های خانگی برای پاک کردن ناودان مناسب نیستند، زیرا این نیرو می تواند به راحتی باعث شل شدن و افتادن ناودان شود.

از استفاده از کارواش برای پوشش سقف خوداری کنید

استفاده از کارواش خانگی روی پوشش سقف می‌تواند بافت را از بامپوش جدا کروه و آن را کاملاً بشکند در نتیجه امکان نشت آب به داخل منزل وجود خواهد داشت. تمیز کردن بامپوش با کارواش خانگی صرفا” دستور العملی برای آسیب زدن است.

دیوار های آجرکاری با ملات کهنه و در حال فرو ریختن با کارواش تمیز نکنید

شستشوی تحت فشار معمولاً روی آجرکاری های جدید یا آجرکاری در شرایطی که محکم باشند، خوب است اما مراقب استفاده از آن در آجرکاری های در حال ریزش باشید. جایی که ملات ناپایدار باشد، فشار می تواند آن را بیشتر از بین ببرد.

چوب رنگ شده، برای مثال مبلمان رنگ‌شده یا سطوح لکه‌دار

استفاده از کارواش خانگی با فشار بسیار زیاد و نازل آب پاشی که خیلی شدید است، می‌تواند رنگ را از بین ببرد. ما شستشوی چوب های رنگ شده با دست را پیشنهاد می کنیم.

تابلوهای برقی را با کارواش نشوئید

برق و آب با هم ترکیب نمی شوند! حتی با اینکه تابلوهای برق و کنتورها در برابر بارندگی و طوفان محافظت می‌شوند، اما استفاده از آب پرفشار می‌تواند آب را به شکاف‌ها یا سیم‌کشی‌ها وارد کرده و آسیبی بسیار بیشتر از ارزش آن ها وارد کند. ناگفته نماند، این کار برای شما یا هیچ کس دیگری امن نیست.

از شستن کولر با کارواش خودداری کنید

کولر یکی دیگر از وسایل برقی است که به چند دلیل نباید با کارواش شسته شود. اولاً، شستشو با کارواش می تواند به پره های فلزی دستگاه آسیب رسانده، جریان را محدود کرده و طول عمر دستگاه را کوتاه کند. دوم، دارای قطعات الکتریکی حساسی است که تعویض آنها هزینه زیادی دارد. تصور کنید در روزهای گرم تابستای تهویه مطبوع نداشته باشید زیرا قسمت مهمی را با آب پاش تمیز کرده و شکسته اید

رنگ های حاوی سرب را با کارواش پاک نکنید

پاشیدن رنگ مبتنی بر سرب توسط کارواش می تواند ذرات سرب را به هوا پخش نموده و توسط شما یا اطرافیان در آن محدوده استنشاق شود که غیر ایمن است. این مطلب در بالا و در بخش دیگری نیز به دلیل واجب بودن آن ذکر شده است. هرگز این کار را نکنید

افراد یا حیوانات را با کارواش نشوئید

بله مشخص است اما متأسفانه برخی از افراد هر سال با بی مسئولیتی با کارواش به خود یا دیگران آسیب می رسانند. این ماشین ها در صورت استفاده نادرست ابزار خطرناکی هستند. این آب پاش پرفشار می‌تواند دست‌ها و پاها را مجروح کرده، انگشتان پا را بریده، کسی را کور کند و متأسفانه به حیوانات کوچک آسیب برساند یا آن‌ها را بکشد. مراقب باشید و هرگز موجودات زنده را با یک کارواش آب پاشی نکنید.

گیاهان، گل ها یا باغ ها را با کارواش نشویید

به بیان ساده، آب پاشی با فشار زیاد می تواند باعث از بین رفتن گیاهان شده و خاک را در همه جا پخشکند. بهتر است از کارواش برای هرگونه آبیاری گیاه یا باغ اجتناب کنید.

نتیجه گیری

استفاده از دستگاه‌های فشار قوی برای تمیز کردن سطوح، به دلیل کارایی و قدرت بالا، بسیار محبوب و پرطرفدار است. اما در عین حال، باید مواظب باشید که از فشار مناسب برای سطح مورد نظر استفاده کنید، زیرا استفاده از فشار بیش از حد ممکن است باعث آسیب دیدن به سطح و محیط زیست شود.

همچنین، برای استفاده بهینه از دستگاه فشار قوی، باید از تجهیزات ایمنی مانند عینک و دستکش استفاده کنید و همچنین باید دستورالعمل‌های تولید کننده را به دقت مطالعه کنید.

در نهایت، اگر به درستی از دستگاه فشار قوی استفاده کنید، می‌توانید با تمیز کردن سطوح مختلف از جمله بام، دیوار، فرش و ماشین، به نتایج مطلوب دست یابید و این دستگاه را به عنوان یک ابزار مفید و موثر در خانه و حتی کسب و کار خود به کار ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا