چگونه

چگونه از کجت پوشیدنی استفاده کنیم: نکاتی برای استفاده حداکثری از ساعت هوشمند یا ردیاب تناسب اندام

چیزی که راهنماهای خودآموز در مورد عادات، اهداف و زمان استراحت به شما نمی گویند

مقدمه

برای کریسمس یک ردیاب تناسب اندام یا ساعت هوشمند جدید هدیه گرفته اید. عالیست! حال چگونه از آن استفاده کنید؟ فرقی نمی‌کند آخرین اپل واچ سری 6، Fitbit ، اورا رینگ یا هر نوع دیگری از از بهترین ردیاب‌های تناسب اندام یا بهترین ساعت‌های هوشمند را داشته باشید، اینها با دستورالعمل‌هایی– به صورت آنلاین یا درون یک کتابچه– عرضه می شوند که به شما برای روشن کردن و راه اندازی دستگاه کمک می کنند.

استفاده از ساعت هوشمند

باید اپلیکیشن همراه را دانلود نموده، دستگاه را با تلفن خود جفت کرده، آن را شارژ و نحوه استفاده از کنترل های اولیه را بیاموزید. نحوه درست انجام این کارها از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت بوده و توصیه می شود دستورالعمل های گام به گام را دنبال کرده و ابتدا آن ها را انجام دهید.

بهرحال، دستورالعمل ها را شروع کنید. اما بعد چه می شود؟ گذشته از مراحل تنظیم، موارد زیادی وجود دارد که بایستی بدانید تا بهترین بهره را از گجت های پوشیدنی جدید خود برده و بتوانید تغییرات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنید که به نفع و نه علیه شما باشد. مطمئنا” نمی خواهید این یک هزینه بی فایده، هدر دادن پول یا هدیه دیگری باشد که جایی در یک کشو را پر کرده و فراموش می شود. پیشنهاد میشود مقاله راهنمای خرید ساعت هوشمند را نیز مطالعه بفرمایید.

البته، درست همانطور که افراد استفاده کننده متفاوت هستند هر دستگاه پوشیدنی نیز متفاوت می باشد. اما این پیشنهادات می توانند به اکثر افراد شانس بیشتری برای راحت بودن با گجت های پوشیدنی جدیدشان بدهند.

اپل واچ سری 6
می‌توانید تعدادی بند در سبک‌های مختلف را برای اپل واچ سری 6 تهیه کنید – برخی از آنها مطمئناً احساس راحتی بیشتری نسبت به بقیه دارند.

پیشنهاد میشود در صورت تمایل مقاله نکاتی برای استفاده حداکثری از ساعت هوشمند را مطالعه بفرمایید.

سایز مناسب را بگیرید

شما فقط آن را پوشیده و محکم می بندید، درست است؟ تقریبا” بستن هر ابزار گجت پوشیدنی و شروع استفاده از آن بسیار آسان است. اما توجه به میزان راحتی آن نیاز حائز اهمیت می باشد. سگک ها به پوست شما فشار می آورند؟ آیا جنس آن کمی شما را آزار می دهد؟ اگر در حال حاضر احساس خوبی داشته نباشید، در آینده آن را نخواهید پوشید.

شما یک مدل متناسب و کاملا” اندازه می‌خواهید که آنقدر سفت نباشد که روی مچ دست شما اثری به جا بگذارد، و در عین حال نیز به اندازه‌ای محکم باشد که حسگرها به درستی کار کنند. برای مثال، این روزها اکثر دستگاه های پوشیدنی دارای سنسور ضربان قلب در پشت هستند و برای اندازه گیری دقیق جریان خون، باید نزدیک پوست شما باشد.

سعی کنید با ساعت هوشمند یا ردیاب تناسب اندام جدید خود ور رفته و آن را امتحان کنید تادر صورت نیاز و امکان، بند را با مدلی که مناسب تر است یا از مواد راحت تری ساخته شده است، تعویض نمائید.

برنامه Fitbit
برنامه Fitbit به شما این امکان را می دهد که انتخاب کنید کدام اقدامات اولویت دارند و ترجیح می دهید هنگام باز کردن اپلیکیشن کدام موارد را نبینید.

پیشنهاد میشود در صورت تمایل مقاله بهترین ساعت های هوشمند سامسونگ را مطالعه بفرمایید.

داشبورد (تنظیمات) اپلیکیشن را تغییر دهید

نکته کلیدی که هنگام خرید یک گجت پوشیدنی جدید باید به خاطر داشته باشید این است که برای شما کار کند. منظور ما این است که دستگاه های زیادی وجود دارند که قادرند ردیابی و انواع کارها را انجام دهند. برخی از افراد ممکن است این قابلیت ها را دوست داشته باشند و بخواهند همه چیز در مورد خواب، سطوح تناسب اندام، سطوح استرس و خیلی از مسایل دیگر را متوجه شوند. برخی دیگر ممکن است تمایل داشته باشند تنها گام های خود را شمرده و گهگاه به داده های ضربان قلب نگاهی بیندازند. صرفا” چون دستگاه می تواند هر کاری انجام دهد لزوما” به این معنا نیست که باید هر چیز را ردیابی کرده یا به آن اهمیت دهید. این کار می تواند منجر به گیج شدن شما شده و باعث تمرکز روی اعدادی می شود که واقعاً مهم نیستند و تنها استرس اضافی که به آن نیاز ندارید را به شما وارد کنند.

یک روش مناسب برای تعریف موارد مهم و غیر مهم، سفارشی سازی آماری است که در تنظیمات برنامه خود مشاهده می کنید. انجام این کار برای همه گجت های پوشیدنی امکانپذیر نمی باشد. اما برخی، مانند Fitbit، به شما اجازه می‌دهند که هنگام باز کردن اپلیکیشن، آمارهای نمایش داده شده را ویرایش کنید (به اسکرین شات‌های بالا نگاهی بیندازید). برای مثال، با اپلیکیشن Fitbit می توانید داشبورد خود را سفارشی نموده و چیزی در مورد کالری مشاهده نکنید. بطور کلی، اگر می‌خواهید بهتر و سالم‌تر زندگی کنید، اما قصد تمرکز بر روی کاهش وزن را ندارید، این کار واقعاً مفید است – که البته ممکن است برای برخی نیز مشکل‌ساز باشد.

منوهای روی صفحه را سفارشی کنید

یکی از تمریناتی که زیاد انجام می‌دهیم، چرخش است. بهرحال، نهایتا”، آخرین فعالیت در منوی تمرین در Fitbit Versa ما بوده است . مطمئنا، می توان برای انتخاب آن به پایین صفحه رفت. اما تنها یک یا دو دقیقه طول می کشد تا آن را با استفاده از برنامه Fitbit به بالاترین قسمت منتقل کرده و کارها را آسان تر و ملموس تر نمائید. اگر یک گجت پوشیدنی دارای صفحه نمایش دارید که به شما امکان سفارشی سازی موارد مشاهده شده یا اعمال تغییرات کوچک را می دهد، مدتی را صرف اطمینان از این کنید که دقیقاً همان گونه و به همان ترتیبی باشد که نیاز دارید.

این ممکن است چندان مهم به نظر نرسد. چه کسی اهمیت می دهد که برای یافتن تمرین مدنظر خود باید دو بار دیگر جستجو کنید؟ اما همین کارهای کوچک می‌توانند باعث شوند استفاده از فناوری بیشتر شبیه یک کار طاقت فرسا باشند تا یک کمک – به خصوص اگر همه آنها شروع به زیاد شدن کنند. بنابراین صرف زمان برای تغییر این تنظیمات و سفارشی سازی آنها برای خود در دراز مدت کمک خواهد کرد.

پیشنهاد میشود در صورت تمایل مقاله بهترین ساعت های هوشمند ارزان قیمت را مطالعه بفرمایید.

محل شارژ مناسب را انتخاب کنید

در طول سال‌ها ابزارهای پوشیدنی زیادی را امتحان کرده‌ایم. گاهی اوقات مجبور شده ایم برای شارژ آن ها را در آورده و به محض اینکه باتری به 100 درصد رسید، بلافاصله بپوشیم. برخی برای مدت ها بدون استفاده رها می شوند چون در میان تمام کارهای دیگری که باید انجام دهیم، آنها را فراموش می کنیم. محل شارژ گجت های پوشیدنی واقعا مهم است.

زیر یک میز که در معرض دید نمی باشد و دور از ذهن است؟ خوب نیست. در آشپزخانه نزدیک دستگاه قهوه ساز، هر بار که می رویم تا یک فنجان دیگر کافئین بخوریم آن را می بینیم چطور ؟ عالیست. البته این برای هر کس متفاوت خواهد بود، اما باز هم هدف تسهیل استفاده از دستگاه های پوشیدنی جدید می باشد. چون بعید به نظر می‌رسد که شور و هیجانی که برای پوشیدن آن در حال حاضر احساس می‌شود ادامه پیدا کند.

The Fitbit Versa 3

پوشیدن آن را به یک عادت خوب تبدیل کنید

انتخاب بهترین محل شارژ برای دستگاه های پوشیدنی، به گونه ای که فراموش نشوند، بخشی از توجه گسترده تر در مورد تغییر گجت های پوشیدنی و استفاده از آن ها، بررسی و شارژ آن ها به رفتاری است که طبیعی و عادی به نظر می رسد.

به همین دلیل توصیه می شود برای کمک برخی از پیشنهادات تئوری عادی سازی استفاده شوند. این ها موارد گیج کننده یا گسترده ای نیستند. در عوض، می‌توان موارد ترکیب شده را گزینش و انتخاب کرد.

بی جی فاگ، دانشمند علوم اجتماعی و محقق در دانشگاه استنفورد، به قدرت اعلان ها معتقد است. او در کتابش، با عنوان عادات کوچک ، توضیح می دهد که هیچ رفتاری بدون اعلان اتفاق نمی افتد. این اساساً یک چیز یا هر چیزی است که به شما می‌گوید اکنون فلان کار را انجام دهید. او زنی را مثال می‌زند که روال صبحگاهی یکسانی را انجام می‌دهد، پس اولویت‌های خود را روی یک کاغذ یادداشت چسب دار می‌نویسد.

اعلان ها می‌توانند فیزیکی باشند، مانند مثال بالا، شاید بتوانید یک یادداشت چسب دار را با نوشته “Fitbit” در کنار دستگاه قهوه یا آینه خود قرار دهید؟ یا چیزی که به عنوان اعلان زمینه شناخته می‌شود، این زمانی است که از شما خواسته می‌شود کاری را انجام دهید زیرا آن را با چیز دیگری مرتبط می‌کنید – در مثال بالا، ما شروع به مرتبط ساختن قهوه با پوشیدن ردیاب کرده بودیم.

سایر اعلان‌هایی که فاگ توصیه می‌کند عبارتند از: ارسال یک پیام متنی برای خود، نوشتن روی آینه حمام، تنظیم زنگ هشدار با دستیار صوتی و چسباندن یک یادآوری روی یخچال. همه این‌ها هنگام استفاد از ردیاب جدید می‌توانند به خوبی کار کنند.

خبر خوب این است که این دستور ساده برای یک رفتار ساده می تواند تأثیر مثبتی بر سایر رفتارها داشته باشد. فاگ می نویسد: “کاری که با یک یادداشت چسب دار شروع شده به یک بهمن بهره وری تبدیل می شود.”

پیشنهاد میشود در صورت تمایل مقاله بهترین ساعت های هوشمند شیائومی را مطالعه بفرمایید.

با سایر اپلیکیشن ها و سرویس ها ارتباط برقرار کنید

اگر یک ابزار پوشیدنی حاوی صفحه‌نمایش دارید، احتمالاً می‌توانید اعلان‌هایی را از تلفن همراه خود به آن ارسال کنید. برخی از دستگاه ها فقط می توانند شما را از پیامک ها و تماس ها مطلع کنند. بقیه موارد ممکن است هر گونه اعلان برنامه ای، از جمله اعلان های واتس اپ، ایمیل یا زنگ را به صفحه ارسال کنند.

مسئله این است: آیا این ایده خوبی محسوب می شود؟ در پاسخ باید گفت همه چیز به شما بستگی دارد. ما شخصاً دوست داریم هر اعلان ظاهر شده بر روی صفحه گوشی در گجت های پوشیدنی نیز ظاهر شود. علت اینکه اینکار برای ما و بهره وری امان خوب است به دلیل امری موسوم به وقفه های تلفن می باشد. ایده کلی آن به این صورت است که اگر برای چیزی به تلفن هایمان نگاه کنیم، به احتمال زیاد حواسمان پرت چیزهای دیگری می شود. بنابراین در وهله اول نگاه کردن به گوشی بسیار بیشتر طول می کشد – و اغلب ممکن است آن را به طور کامل فراموش کنیم!

چون این ارسال اعلان ها برای من مناسب می باشند لزوما” برای شما هم مناسب نیستند. همانطور که می دانیم برخی از افراد ارسال تمام اعلان های تلفن یا مچ بند را واقعاً وحشت آفرین می دانند و در عوض دوست دارند آن را به صورت فضایی بدون پیام نگه دارند. تنظیمات روشن، خاموش کردن یا سفارشی سازی آنها در برنامه گجت های پوشیدنی وجود داشته و به راحتی روشن و خاموش می شوند، بنابراین پیشنهاد می شود آنها را آزمایش کرده تا ببینید در مورد آنها چه نظری دارید.

The Amazfit GTR 2

اهداف خود را مشخص کنید

اگر یک ردیاب تناسب اندام دارید چون باید کار خاصی را پیگیری کنید و این ردیاب به شما کمک می کند، از قابلیت تعیین هدف ردیاب استفاده کنید. این می تواند تنظیم یکstep goal برای روز باشد یا اگر برای چیزی تمرین می کنید و دستگاهی برای تناسب اندام دارید، اهداف فاصله ای یا زمانی خاص باشد. اگر می خواهید در حالت کلی تناسب اندام خود را افزایش دهید، احتمالا” باید هدف خود را پنج روز ورزش در هفته، صرف نظر از نوع آن، تعیین کنید.

ما دوست داریم از گجت های پوشیدنی حتی زمانی که هدف فوق العاده خاصی در ذهن نداریم استفاده کنیم، اما همیشه چیزی وجود خواهد داشت که ما مشتاق رسیدن به آن باشیم – هشت ساعت خواب، 8000 قدم و چیزی شبیه به اینها. نکته کلیدی برای ما در طی سال ها تمرکز روی یک چیز در یک زمان مشخص بوده است. فناوری گجت های پوشیدنی ما می‌تواند بسیاری از موارد را ردیابی کند، اما زمانی که یک هدف مشخص داشته باشیم، قادر به ارائه عملکرد بهتری است.

این همچنین فرض اساسی کتاب Essentialism نوشته گرگ مک کیون می باشد. ایده اصلی این است که برای دستیابی به نتایج بهتر، باید کارهای کمتری را دنبال کرده و آن کارها را بهتر انجام دهیم. دیدگاه ذات‌گرایانه مک‌کئون به زندگی، خیلی بیشتر از این موارد است، اما چند نکته کلیدی که در مورد ردیاب‌های تناسب اندام بایستی به خاطر داشت این ها هستند: انتخاب چیزی برای توجه (حس نکنید که مجبور هستید به همه چیز توجه کنید)، برداشتن موانع برای آسانتر کردن اهداف خود و لذت بردن در مسیر انجام کارها.

این مسئله در تئوری خوب به نظر می رسد، اما در عمل چگونه است؟ برای ما، اینکار انتخاب یک هدف برای شروع و فکر کردن همزمان و ویرایش صفحه اصلی یک اپلیکیشن است تا آنچه که وب‌سایت‌ها باید روی آن تمرکز کنند وجود داشته باشد و آنچه که نمی‌خواهیم وجود نداشته باشد. این همچنین در مورد سفارشی‌سازی برای اپلیکیشن ها و صفحه گجت های پوشیدنی ذکر شده در بالا است – باید موانع را حذف کنیم. در نهایت، تجربه ای شاد برای ما با فشار کمتر و بازی‌های بیشتر، برنامه های سرگرم‌کننده و مهم‌تر از همه، راه‌هایی برای خاموش کردن در مواقع لزوم – که به زودی به آن می پردازیم – ارائه می شود.

آن را در آورید (بله، واقعاً)

امروزه بسیاری از بهترین ردیاب‌های تناسب اندام برای استفاده 24 ساعته طراحی شده‌اند – فقط باید هر چند روز یا هر هفته آنها برای چند ساعت شارژ در بیاورید. به همین دلیل ممکن است این توصیه – به خصوص برای یک سایت فناوری کمی عجیب به نظر برسد. اما مهم است که همیشه به چند دلیل مهم بدون ردیاب به فعالیت خود ادامه دهید.

اولا” اگر هر چند وقت یکبار به آن استراحت دهید، احتمال تحریک پوست شما کاهش می یابد. بیشتر گجت های پوشیدنی‌ – بند یا بدنه ساعت یا گجت های پوشیدنی که روی مچ شما قرار می‌گیرد – بصورت ویژه طراحی شده‌اند تا باعث تحریک نشوند، اما متوجه شده‌ایم که ممکن است مقداری سوزش و خارش خفیف را تجربه کنیم. به خصوص در مورد گجت های پوشیدنی های ضد آب که در حمام می پوشیم – احتمال دارد صابون پشت آن گیر کند.

دوما” احتمال وابستگی بیش از حد به گجت های پوشیدنی کاهش یابد. آیا ما نحوه عادت به استفاده از گجت های پوشیدنی را توضیح ندادیم؟ دقیقا”. اما در اینجا تعادل ضروریست. اکثر مردم با تمرکز بیش از حد بر روی گجت های پوشیدنی‌های خود و داده‌های جمع‌آوری شده مشکلی ندارند، اما در برخی موارد افراد نسبت به داده‌های خواب وسواس پیدا می‌کنند (محققان این راorthosomnia می نامند ) و همچنین سایر موارد ابتلا به اختلالات خوردن که به دلیل کالری و داده های فعالیت قابل دسترس، ایجاد یا تشدید می شوند.

در مورد ارتباط احتمالی بین اختلالات خوردن و ردیاب های تناسب اندام و گجت های پوشیدنی، دکتر کارولین پلاتو، مدرس روانشناسی در دانشگاه لافبورو، توصیه می کند که با درآوردن گهگاه آن کنار بیائید. شاید شما اینکار را بصورت معمول انجام می دهید. برای مثال هر یکشنبه، آن را کنار می گذارید یا ممکن است متوجه شوید که نیازی به پوشیدن آن در طول شب ندارید. مهم نیست چه زمانی را انتخاب می کنید، فقط برای اثبات این مسئله است که همیشه می توانید آن را بپوشید، اما نیازی به این کار ندارید.

Fitbit Sense

از خود بپرسید: دلیل شما چیست؟

هنگام صحبت با دکتر کارولین پلاتو، او به ما گفت که افراد با دستگاه‌هایی که برای بهبود سلامت عمومی و خواندن یک هدف مثبت به کار می‌روند، نسبت به اهدافی مانند کاهش وزن که بیشتر منفی هستند، روابط مشکل‌ساز کمتری دارند. اگر حس می کنید که باید وزن کم کنید و حمایت و چهارچوب فکری سالمی دارید، مانع شما نمی شویم. اما این در مورد انجام کاری است که برای شما مناسب است، مواردی که در درازمدت کارساز بوده و باعث مشکلات بزرگتر نمی شوند را انتخاب کنید. بنابراین لازم است دلیل کار خود را از همان ابتدا مد نظر قرار دهید.

در اینجا با تمرکز کامل بر روی هدف گذاری و ایجاد عادت، لازم به ذکر است که از ردیاب های تناسب اندام می توان برای ایجاد آگاهی برای شروع کار نیز استفاده کرد. منظور این است که شاید ندانید مراحل یا هدف خوابتان بایستی چه باشند و از کجا شروع کنید؟

توصیه ما این است که برای ارزیابی اینکه در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارید، چه چیزی ممکن است و تمایل دارید در آینده به چه چیزی برسید، برای یک ماه از ردیاب استفاده کنید. چیزهای زیادی برای بهبود و ارتقای مداوم بیان شده، شاید شما فقط بخواهید تماشا کرده و دنبال کنید یا صرفا” دوست دوست داشته باشید چیزها همانطور که هستند باقی بمانند و در عوض تعادل بیشتری را هدف قرار دهید. هیچ راه درست یا غلطی برای استفاده از فناوری سلامت و تناسب اندام وجود ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
techradar.com

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا