خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید جاروبرقی به همراه لیست بهترین و پرفروش ترین ها

انتخاب جاروبرقی مناسب همراه با لیست بهترین ها

جاروبرقی یک وسیله برقی است که از مکش برای جمع آوری زباله های سست و آلودگی از روی سطوح استفاده می کند. می توان از آن برای تمیز کردن سطوح و اقلام مختلف از جمله کفپوش، موکت، روکش مبلمان، اسباب بازی، کالسکه و هر سطح،  گوشه یا شکاف دیگری که قابل جارو کشیدن باشد، استفاده کرد.انواع مختلفی از جاروبرقی ها وجود دارند. و بسیار مهم است که همه آنها را بشناسید تا بتوانید با اطمینان نوعی متناسب با وضعیت نظافتی خود انتخاب کنید. اینجاست که این راهنمای خرید جاروبرقی کمک می کند.

بهترین جارو برقی پیشنهادی کاربران

خط جدا کننده

جاروبرقی رباتیک دریم مدل F9

جاروبرقی رباتیک دریم مدل F9

  • ویژگی‌های نظافتی: فیلتر بهداشتی
مشاهده محصول در دیجی کالا
جاروبرقی کرال مدل VSC- 5250

جاروبرقی کرال مدل VSC- 5250

  • ویژگی‌های نظافتی: فیلتر بهداشتی
مشاهده محصول در دیجی کالا
جاروبرقی زیرووات مدل KZV 2500

جاروبرقی زیرووات مدل KZV 2500

  • ویژگی‌های نظافتی: فیلتر بهداشتی
مشاهده محصول در دیجی کالا
جاروبرقی وینسنت مدل FC5621-B

جاروبرقی وینسنت مدل FC5621-B

مشخصات

  • میزان صدا
    79 دسیبل
  • نوع جارو برقی
    کیسه دار
  • تعداد سری
    سه عدد
  • تعداد پارویی
    یک عدد
  • محدوده طول کابل برق
    5 تا 10 متر
  • محدوده میزان صدا
    75-80 دسی بل
  • محدوده توان مصرفی
    2001 تا 2200 وات
  • نوع فیلتر خروجی
    HEPA
  • قدرت موتور
    1400-2100 وات
  • عملکرد جارو برقی
    سری جمع‌آوری مو
  • گنجایش مخزن جارو برقی
    4.5 لیتر
  • طول کابل برق
    6 متر
  • توان مکش
    416 وات
  • شناسه کالا
    2901260200378
مشاهده محصول در دیجی کالا

جاروبرقی چگونه کار می کند؟

جاروبرقی چگونه کار می کند؟

یک جارو برقی ممکن است پیچیده و علمی به نظر برسد، اما همه جاروبرقی ها اصولا” بر اساس اصل مشابهی کار می کنند – مکش. مکش چیزی است که وقتی از نی برای جرعه جرعه نوشیدن یک نوشیدنی استفاده می کنید اتفاق می افتد. فشار در انتهای پایینی نی بیشتر از فشار بالای آن است که دهان شما قرار دارد. به طور طبیعی، افت فشار بین دو انتهای نی اتفاق می افتد. و این همان جادویی(تفاوت در فشار مایع) است که محتویات بطری را از نی بالا می برد و به دهان شما وارد می کند.

درس مختصری از فیزیک

اگر فیزیک دبیرستان را فراموش نکرده باشید، اصل عجیبی به نام اصل برنولی را به خاطر می آورید . هنگام چرخش پره های فن، این عمل یک جریان هوای سریع و رو به جلو را ایجاد و به بیرون می راند که به سمت درگاه خروجی حرکت می کند. در نتیجه، افت فشار در پشت فن اتفاق می افتد. فشار هوا در جلوی پره های چرخان فن نسبت به پشت فن وجود دارد. وقتی فشار هوای پشت فن از فشار هوای محیط (فشار هوای بیرون تمیزکننده) کمتر باشد، نتیجه مکش یا فشار جزئی خواهد بود.

از آنجایی که طبیعت از خلاء متنفر است، هوای بیرون از طریق دریچه ورودی جاروبرقی به داخل دستگاه وارد می شود. حال، اگر هوا به اندازه کافی سریع حرکت کند و خاک و زباله روی فرش یا کف شما خیلی سنگین نباشد، مکش آنها را کنده و به درگاه خروجی منتقل می کند.

قبل از خروج از دستگاه، هوا درون کیسه/فیلتر تمیز می شود. کیسه اصولا” جنس کاغذ و یا پارچه بافته شده با سوراخ های ریز فراوان می باشد. این سوراخ های کوچک به هوای تمیز اجازه می دهد تا از طریق درگاه خروجی جریان یابد و در عین حال ذرات جامد مانند گرد و غبار و زباله ها را جذب کند.

نکته خرید: جاروبرقی را انتخاب کنید که دارای برس چرخشی برای هم زدن باشد. اگر فرش شما با مقدار زیادی خاک پوشیده شده دارد، این برس غلتکی با چرخش سریع، به زباله ها و کثیفی ها ضربه می زند تا مکش برای برداشتن آلودگی آسان تر شود.

قطعات اصلی جاروبرقی

یک جاروبرقی معمولی دارای اجزای اصلی زیر می باشد:

  • پورت ورودی
  • پورت خروجی /درگاه خروجی
  • موتور الکتریکی
  • فن (فن و موتور یک سیستم کوچک یکپارچه را می سازند)
  • کیسه (تهیه شده از پارچه یا کاغذ متخلخل)/فیلتر هوا، ترجیحا فیلتر HEPA
  • محفظه
  • ضمائم و لوازم جانبی (اختیاری)

بیایید نگاه دقیق‌تری به قطعات بیندازیم تا درک کاملی از نحوه ترکیب آنها در یک جاروی کاملاً کاربردی داشته باشید.

قسمت ورودی

ورودی جارو برقیقسمت ورودی جایی است که کل فرآیند تمیز کردن جاروبرقی آغاز می شود. هنگام خرید جاروبرقی، عرض پارویی یک مسئله مهم است. در اینجا یک واقعیت مهم وجود را بایستی به خاطر داشته باشید: فن موتور هوای کثیف را با سرعت جریان ثابت بیرون می دهد. یک پارویی باریک باید مقدار هوایی مشابه با یک پارویی عریض تر در زمان یکسان مکش کند. به همین دلیل، یک پارویی باریک باید با سرعت بیشتری هوا را جذب کند تا به پای همتای عریض‌تر خود برسد.

در نتیجه، پارویی باریک‌تر جارو برقی باعث می‌شود جریان هوا با سرعت بسیار بیشتری در مقایسه با پارویی عریض با مقدار قدرت فن مشابه حرکت کند. و جریان هوای سریعتر به فشار هوای بسیار کمتر در پشت فن تبدیل می شود که با افت فشار بیشتر مرتبط است. هر چه افت فشار بیشتر باشد، نیروی مکش پارویی قوی تر است.

نتیجه مهم : پارویی باریکتر مکش بیشتری نسبت به پارویی عریض تر با توجه به همان میزان توانایی موتور ارائه می دهد.

برخی از درگاه های ورودی دارای یک برس چرخان هستند

همه جاروبرقی ها دارای برس غلتکی چرخان نیستند. نقش این برس آمیختن و بهم زدن زباله ها و کثیفی ها برای حذف راحت تر توسط جریان هوا می باشد. و اگر فرش یا کفپوش شما خیلی سریع زباله زیادی را جمع می کند، این برس چیزی است که به آن نیاز دارید.

اگر بچه های کوچک،  توله سگ یا بچه گربه دارید، احتمالاً خاک، زباله، گرد و غبار و موهای حیوان خانگی بیشتری را در فرش خود مشاهده خواهید کرد. یک جاروبرقی با هم زدن ضعیف باعث تمیز کردن عمیق فرش می شود. به علاوه، برای انجام همان کار باید بیشتر یا سخت تر تلاش کنید. برس غلتکی ممکن است یک جزء اختیاری باشد، اما بسیاری از صاحبان خانه و آپارتمان‌نشینانی که فرش‌هایشان رفت و آمد زیادی دارد واقعاً به آن نیاز دارند. بسیار مهم است که موهای حیوان خانگی/خز حیوان خانگی را از برس غلتکی خارج کنید. چرا؟ دلیل آن را در بخشی با عنوان: نکات نگهداری جاروبرقی به شما خواهم گفت. بله، من به شما پیشنهاد می کنم کل راهنمای جاروبرقی را بخوانید.

موتور و فن

موتور جاروبرقیهرچه موتور قدرتمندتر باشد، فن سریعتر و مکش آن بیشتر خواهد بود. اگر موتور/فن A وات بیشتری نسبت به موتور/فن B داشته باشد، با آن سریع‌تر نظافت می‌کنید. پس به میزان وات فن دقت کنید. پیشنهاد می‌کنم قبل از خرید، چند ویدیوی یوتیوب از گزینه‌ای مدنظر خود را تماشا کنید. این تنها راه برای فهمیدن میزان قدرت نسبی هر مدل در سناریوهای نظافت واقعی می باشد.

کیسه جاروبرقی

کیسه جاروبرقیهنگامی که هوای کثیف در ورودی مکیده می شود، تمام مسیر را تا کیسه جاروبرقی طی می کند. کثیفی، زباله و سایر انواع ذرات در این کیسه جمع می شود که به عنوان یک فیلتر هوا عمل می کند.

سازندگان از مواد بسیار قابل تنفس یا متخلخلی برای تهیه این محفظه جمع آوری ذرات استفاده می کنند. این محیط متخلخل به عنوان نوعی غشاء عمل می کند که به محتویات گازی (هوای تمیز و تازه) اجازه می دهد در حین به دام انداختن مواد جامد،  مستقیماً از آن عبور کنند. در این مرحله، دستگاه هوای تمیز را به فضای زندگی شما باز می گرداند.

اما بدیهی است که جاروبرقی یک تصفیه کننده هوا نیست. اما اگر با سایر اقدامات کنترل آلرژن حیوان خانگی دسته بندی شود، یک جاروبرقی در صورت داشتن مشکلات تنفسی می تواند زندگی شما را به طور قابل توجهی بهتر کند. مهم نیست این کیسه زباله را در کجا قرار می دهید. مهمترین مسئله این است که جریان هوا بدون مانع بین درگاه های ورودی و خروجی جریان داشته باشد.

محل متفاوت کیسه

این کیسه درست پشت درگاه خروجی در جاروبرقی های ایستاده قرار دارد. در این سیستم، فیلتر هوا در نزدیکی خروجی اتفاق می افتد، و این آخرین فعالیتی است که جارو برفی انجام می دهد. در جاروبرقی های کنیستر یا خوابیده، کیسه را درست پشت دریچه ورودی پیدا خواهید کرد. در این نوع جارو، فیلتر ذرات به محض ورود هوای کثیف به دستگاه انجام می شود. فن هوای تمیز را به جای هوای کثیف مانند انواع ایستاده به بیرون می راند.

عوامل تعیین کننده مکش یک جارو برقی

عوامل تعیین کننده مکش یک جارو برقی

در اینجا لیست سریعی از عواملی که بر عملکرد جارو برقی تأثیر می گذارند ارائه می شود:

  • قدرت فن
  • مقاومت در مسیر جریان هوایی
  • عرض پارویی

قدرت فن

قدرت بیشتر فن به معنای قدرت مکش یا تمیز کنندگی بیشتر می باشد. برخی از گزینه ها مانند جاروبرقی کنیستر یا خوابیده و جاروبرقی ایستاده می توانند کاملا” قدرتمند باشند در حالیکه انواع روباتیک و دستی چندان قدرتمند نیستند.

مقاومت در مسیر جریان هوایی

اگر مسیر جریان هوا با موانعی مانند خاک و زباله در کیسه جارو برقی مسدود شود، بازدارندگی افزایش می یابد. تعجبی ندارد که ذرات با سرعت کمتری از کیسه عبور کنند و مکش آسیب ببیند. پس حتما وقتی کیسه پر شد آن را تعویض کنید. در واقع، بهتر است کیسه را با ظرفیت 80 درصد بیرون بیاورید.

عرض پارویی جارو برقی

هرچه پارویی جارو برقی عریض تر باشد، مکش کمتری دارد. و هر چه پارویی باریکتر باشد، مکش بیشتر خواهد بود. جدای از ارائه جریان هوای قوی تر، یک پارویی باریکتر به شما امکان می دهد به گوشه هایی دسترسی داشته باشید که با انواع عریض تر به آن دسترسی ندارید. انواع مختلفی از پارویی وجود دارد، و هر نوع برای انجام یک کار خاص به طراحی شده است. اگر هر ضمیمه را با کار نظافت مناسبی تطبیق دهید، هیچ گوشه یا شکافی وجود نخواهد داشت که امکان دسترسی به آن را نداشته باشید.

اکثریت قریب به اتفاق جاروبرقی ها با پارویی های استاندارد عرضه می شوند. گاهی اوقات فقط یک قطعه جانبی تمیزکننده وجود دارد، گاهی اوقات شما بیش از یک وسیله جانبی دریافت می کنید. موارد زیر رایج ترین پیوست های اولیه هستند:

  • میله تلسکوپی
  • برس گردگیری
  • نازل مکنده مخصوص شکاف
  • ابزار داخلی

 

  • میله تلسکوپی (18 اینچ به شلنگ خود اضافه کنید)

این یک ضمیمه پلاستیکی و محکم است که 18 اینچ طول به شلنگ جاروبرقی شما اضافه می کند. از این ضمیمه برای رسیدن به پره های پنکه سقفی بلند خود بدون استفاده از نردبان استفاده کنید. همچنین می توانید گرد و غبار چراغ های آویزان از سقف را مکیده و دریچه های هوا را با این ابزار تمیز کنید. علاوه بر این، می‌توانید از آن برای دسترسی به مکان‌های تنگ پشت وسایلی مانند یخچال استفاده کنید.

و اگر سکه ها یا چیزهای دیگری در یک شکاف افتادند، می توانید براحتی آنها را با این ابزار بازیابی کنید. یک تکه جوراب شلواری را روی دهانه ابزار بکشید و محکم کنید تا آن اجسام باعث مسدود شدن جارو برقی شما نشوند.

  • ابزار داخلی (عرض 4-6 اینچ)

این ابزار به جای طول به شما عرض می دهد. از آن برای پاک کردن مو و گرد و غبار حیوانات خانگی از تشک یا حتی فرش پوشانده شده روی راه پله استفاده کنید.

  • برس گردگیری

این ابزار یک برس بر روی دهانه می باشد. از آن برای گردگیری لامپ‌ها، ساعت‌ها، دریچه‌های هوا، کویل‌های یخچال، پایه‌های صندلی، پایه‌های میز، صفحه‌های پنجره، قرنیزها، و حتی پنجره‌ها استفاده می شود. این برس سطوح را خراش نمی دهد زیرا موهای 1 اینچی روی برس به اندازه کافی نرم هستند.

  • سر شیلنگی (8-12 اینچ به شیلنگ شما اضافه می کند)

این لوله باریک با انتهای زاویه دار بهترین پاک کننده شکاف است. تا 12 اینچ به شلنگ شما اضافه می کند. این چیزی است که برای جمع آوری خاک و زباله از گوشه ها و شکاف های کالسکه کودک یا صندلی ماشین خود به آن نیاز دارید. با این،  هیچ نقطه یا گوشه ای آنقدر تنگ نیست که نتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

  • لوازم جانبی اغلب جداگانه خریداری می شود

برخی از جاروبرقی ها با ضمائم بیشتری نسبت به ضمیمه های استاندارد عرضه می شوند. جایی که اینطور نیست، فقط باید لوازم تمیزکننده اضافی را جداگانه خریداری کنید. در اینجا فهرستی از پیوست‌های افزودنی وجود دارد که می‌توانند به شما در انجام وظایف کمک کنند، پیوست‌های معمولی ممکن است خیلی مناسب نباشند:

  • طی کف شویی
  • جمع کننده موی حیوانات خانگی
  • نازل تمیز کننده ماشین
  • گردگیر تیغه فن
  • برس چند زاویه ای
  • برس برقی
  • لوله بازکن
  • کیت میکرو گردگیری (پاک کننده صفحه کلید کامپیوتر)
  • خوشبو کننده تشک
  • برس رادیاتور

کجا می توان از این ضمائم اضافی استفاده کرد

چگونه خرده های شیرینی و ماسه را از زیرپائی های ماشین پاک می کنید؟ از یک نازل تمیزکننده گوه ای شکل استفاده کنید.

برای گردگیری فضاهای تنگ میان پره های رادیاتور یا منافذ هواکش، یک برس رادیاتور با پرزهای سفت را روی سرشیلنگ جاروبرقی Miele قرار دهید. و برای مکش خز یا موهای نرم سگ خود، از یک pet groomer (جمع کننده موی حیوانات) استفاده کنید. اگر سگ شما هنگام روشن کردن جارو برقی آرام می ماند، مطمئناً می توانید او را جارو بکشید.

یک پیوست اضافی مانند گردگیر تیغه فن می تواند به شما کمک کند تا به راحتی با تار عنکبوت مقابله کنید. و به جای استفاده از جارو و خاک انداز برای نظافت کف چوبی یا کاشی خود، از یک طی کف شویی 12 اینچی با پرزهای نرم نیم اینچی استفاده کنید. همین لوازم جانبی را برای تمیز کردن فرش های پرز کوتاه خود استفاده کنید

هنگام تمیز کردن مبل‌ها، تشک‌ها و سایر تکه های بزرگ مبلمان، می‌توانید به جای ابزار داخلی از یک خوشبوکننده تشک استفاده کنید. آیا با گربه یا توله دوست داشتنی خود می خوابید و موی آنها می ریزند؟ هیچ چیز بهتر از یک خوشبوکننده تشک با آلرژن های حیوانات خانگی روی تشک ها و کاناپه ها مقابله نمی کند. اگر یک جاروبرقی مرطوب و خشک را با یک لوله بازکن  استفاده کنید، لایروبی تجمع زباله های منزجر کننده در وان، سینک یا دوش آسان تر می شود.

جاروبرقی پله های موکت شده، فضای داخلی ماشین یا کفپوش در فضاهای کوچک تنگ مانند کمد کوچک یا توالت، بهتر است با یک برس برقی همراه باشد. این یک ابزار سبک و جمع و جور موتور محور می باشد که درون آن یک برس غلتکی چرخان قرار دارد.

یک برس چند زاویه ای به شما کمک می کند کثیفی را از پرده ها، قرنیزها و گچ بری ها پاک کنید. و چیز موثرتر از آن برای تمیز کردن گوشه های با دسترسی بسیار دشوار در وسایل روشنایی و مسیرهای کمد وجود ندارد. این برس معمولاً دارای موهای نرمی است که از سر که روی شلنگ خمیده می چرخد بیرون می آیند.

چگونه مواد کثیف و چسبناک را از صفحه کلید رایانه شخصی خود پاک کنید؟

اگر اهل خیاطی هستید، مطمئنا گرد و خاک زیادی در فضاهای بسیار کوچک چرخ خیاطی شما جمع می شود. و آیا تا به حال سعی کرده اید صفحه کلید کامپیوتر خود را گردگیری کنید، احتمالاً موفق به مکش تمام گرد و خاک و آلودگی نشده اید.

برای تمیز کردن این شکاف‌های با دسترسی بسیار دشوار، یک کیت میکرو گردگیری تهیه کنید. کیت معمولی با یک شیلنگ 36 اینچی، یک میله تلسکوپی میکرو، برس ها و سر شیلنگ عرضه می‌شوند. شرط می بندم که هر بار که جستجو کنید می توانید لوازم جانبی تمیزکننده مناسب تری را انتخاب کنید.

نحوه انتخاب جاروبرقی مناسب برای تمیز کردن منزل

در ادامه لیست کوچکی از فاکتورهایی که باید هنگام خرید جاروبرقی مناسب برای استفاده در منزل به خاطر داشته باشید، آورده شده است.

  • لوازم نظافتی که با دستگاه ارائه می شود را بشناسید.
  • قبل از خرج کردن، دستگاه را در فروشگاه تست کنید.
  • چیزی را انتخاب کنید که گوش شما را آزار ندهد (نگران نباشید، جاروبرقی ها به ندرت خیلی بلند هستند).
  • از برندهایی که هیچ کس نمی شناسد اجتناب کنید.
  • تصمیم بگیرید که آیا ارتباط Wi-Fi برای شما مهمتر از حریم خصوصی و امنیت است.

 جاروبرقی مناسبی را خریداری کنید

اینکه چه چیزی و کجا را بیشتر تمیز می کنید اهمیت زیادی دارد. برخی از جاروبرقی ها به خوبی روی سطوح چوبی سخت کار می کنند. سایر انواع در تمیز کردن عمیق فرش های بسیار ضخیم استاد هستند در حالیکه برخی دیگر تمیزکننده های استثنایی چند سطحی محسوب می شوند. درک انواع مختلف جاروبرقی و اینکه کجا واقعاً می درخشد، ضروریست. من موارد حداقلی را فهرست کرده ام.

لوازم نظافتی که دریافت می کنید را بشناسید

نحوه تمیز کردن سطوح و نواحی مختلف توسط جاروبرقی،  بستگی زیادی به لوازم جانبی که با آن عرضه می شود، دارد. اگر حیوان خانگی دارید، یک جاروبرقی مناسب برای حیوانات خانگی با یک نازل داخلی و یک برس مخصوص که برای برداشتن موهای حیوانات خانگی طراحی شده است، بخرید.

قبل از خرید جاروبرقی را امتحان کنید

حتی اگر قصد دارید جارو برقی را بصورت آنلاین بخرید، تست کردن مدل مد نظر در فروشگاه ایده خوبی است. جاروبرقی را لمس کنید تا ببینید آیا به اندازه کافی محکم است. یا آن را بالا بیاورید تا متوجه شوید که آیا خیلی سنگین است. کمی آن را در اطراف عقب و جلو کنید تا نحوه عملکرد آن را دریابید. اگر دوست دارید آن را از فروشگاه بخرید، اما چرا یک خرید آنلاین خوب را از دست می دهید؟

سطوح نویز جاروبرقی

در بیشتر موارد، جاروبرقی ها صدای کر کننده ای ندارند. با این وجود، برخی ساکت تر از سایر انواع می باشند. اگر کودک 4 ماهه شما نیاز به خواب زیادی دارد، سر و صدای زیاد می تواند مشکل ساز باشد. به طور کلی جاروبرقی مرکزی و جاروبرقی کنیستر نسبت به سایر انواع جاروبرقی کم صداتر هستند.

به یاد داشته باشید که حتی یک جاروبرقی نسبتاً آرام هنگام تمیز کردن فضاهای کاشی کاری شده مانند آشپزخانه یا حمام، ممکن است پر سرو صداتر به نظر برسد. اما در صورت معیوب نبودن، شک دارم که صدای جاروبرقی شما آنقدر بلند باشد که در منزل شما نیاز به عایق صوتی خانه باشد

اتصال Wi-Fi برای تمیز کردن هدفمند کف

اگر قصد خرید یک جاروبرقی رباتیک را دارید، اتصال Wi-Fi تبدیل به ویژگی می شود که بایستی مد نظر قرار گیرد. اگر تمیز کردن هدفمند برای شما جذاب است، قطعا” یک جاروبرقی دقیق و دارای قابلیت Wi-Fi را انتخاب کنید. اما اگر از ایده چیزی که اطلاعات شما را ارسال می کند می ترسید، گزینه ای را انتخاب کنید که متصل نباشد. دستگاه های متصل حریم خصوصی و امنیت شخصی را تهدید می کند.

بهترین مارک جاروبرقی

اگر در مورد برند مطمئن نیستید، از موارد آزمایش شده و اثبات شده بهترین مارک جاروبرقی تبعیت کنید. به سراغ Miele،  Riccar،  Sanitaire، Vacuums Shark، Hoover، iRobot، Dirt Devil، Bissell، Royal، Samsung و Dyson بروید. سایر برندهای ارزشمند شامل Kenmore و Tineco می باشند

من به شما پیشنهاد می‌کنم که کمی زمان برای خواندن بررسی‌های کیفی جاروبرقی صرف کنید. این به شما کمک می‌کند تا جزئیات کوچکی را بیاموزید که در توضیحات عمومی محصول نادیده گرفته می شود که می تواند به شما در پیدا کردن بهترین مارک جارو برقی کمک کند.

انواع مدل جاروبرقی ( و زمان استفاده از هر کدام )

1- جاروبرقی کنیستر یا خوابیده

جاروبرقی کنیستر یا خوابیده
جاروبرقی کنیستر یا خوابیده

در یک جاروبرقی کنیستر، سری و شیلنگ مکش مانند موتور و کیسه / محفظه زباله در یک قسمت قرار ندارند. جاروبرقی های کنیستر نسبت به سایر انواع جاروبرقی بی سر و صداتر می باشند. اما با اینکه این کنیسترها سبک‌تر به نظر می‌رسند، نسبت به انواع جاروبرقی‌های ایستاده حجیم‌تر و گران‌تر هستند.

طراحی کلی جاروبرقی به همراه یک سیم جمع شونده، جاروبرقی کنیستر را فوق العاده کاربردی و مانور پذیر می کند. اگر منزل شما دارای چندین پله است، آنها به دلیل قابلیت مانورپذیری اشان، بهترین گزینه محسوب می شوند. با این حال، جا دادن آنها در فضاهای نگهداری کوچک مانند کمد دشوار است.

محل استفاده از آنها: آنها برای کاربرد چند سطحی مناسب می باشند. از آنها برای سطوح سختی مانند کف پوش های چوبی و کاشی استفاده می شود. همچنین برای تمیز کردن پرده ها، اثاثه یا لوازم داخلی و مبلمان و برای تمیز کردن قسمت های کوچکتر موکت شده مانند پله ها و زیرپایی های ماشین مناسب است.

2- جاروبرقی ایستاده

جاروبرقی ایستاده
جاروبرقی ایستاده

جاروبرقی ایستاده دارای یک سری داخلی است و در حین کار به حالت قائم می ماند. این نوع جاروبرقی قهرمان محبوب تمیز کردن فرش دارای یک برس چرخشی می باشد که به آن برس ضرب دار مو/ میله کوبنده می گویند. برس در پرز های فرش فرو می‌رود، به کثیفی‌ها و زباله‌های سست ضربه زده و در نهایت آن‌ها را برای پاک کردن روی سطح قرار می‌دهد. جاروبرقی ایستاده کیسه داری را انتخاب کنید که دارای قابلیت تنظیم ارتفاع باشد. روش و خاموش کردن یک کلید به شما امکان تنظیم ارتفاع را در هنگام جابجایی از روی یک فرش ضخیم به کف چوبی می دهد.

اکثر افراد جاروبرقی ایستاده را دوست دارند زیرا بیشتر آنها مقرون به صرفه هستند و همچنین، به دلیل حالت پیش‌فرض ایستاده اشان، به راحتی نگهداری می‌شوند. علاوه بر این، اکثر آنها با ضمائم استانداردی عرضه می شوند که آنها را کاربردی می کند.

معایب جاروبرقی ایستاده : آنها پر سر و صداتر از جاروبرقی کنیستر هستند و معمولاً کارامد ترین گزینه ها سنگین تر می باشند.

محل استفاده از جاروبرقی های ایستاده : کارایی آنها هنگام کار بر روی فرش های متراکم پرز دار مشخص می شود. آنها همچنین برای جارو کشیدن کف های چوبی سخت مناسب هستند

3- جاروبرقی خودرو یا فندکی (جاروبرقی دستی)

جاروبرقی دستی
جاروبرقی دستی

آنها جاروبرقی های دستی کوچک، سبک و باتری داری هستند که فاقد قدرت پاک کنندگی انواع کنیستر و جاروبرقی های ایستاده می باشند. آنها بسیار قابل حمل و کم صداتر از مدل های کامل کنیستر و ایستاده هستند که برخی بصورت سیمی و برخی دیگر بصورت شارژی عرضه می شوند.

محل استفاده از جاروبرقی های دستی: این مدل به جاوربرقی خودرو معروف هستش و کاربرد زیادی در تمیزی داخل ماشین دارد. همچنین بعد از اینکه کودکان و حیوانات پشمالوی شما روی مبل یا فرش پرز کوتاه را کثیف کردند، از این نوع برای تمیز کاری استفاده کنید. همچنین برای تمیز کردن کف‌های سخت، خلاص شدن از شر مو/خز حیوانات خانگی بر روی روکش مبل و تمیز کردن فضای داخلی ماشین شما مناسب است.

4- جاروبرقی رباتیک (گزینه هایی هوشمند برای تمیز کردن دقیق)

جاروبرقی رباتیک
جاروبرقی رباتیک

این مدل جاروبرقی هوشمند محسوب میشوند که از دستورالعمل های برنامه ریزی شده برای تمیز کردن فضاهای کثیف پیروی می کنند. همچنین می توانید آنها را از راه دور راه اندازی کنید، اما فراتر از محدوده سنسوری که تعیین کرده اید را تمیز نمی کنند. برخی از آنها به اندازه کافی هوشمند هستند که نوع کفپوش شما را تشخیص دهند. گزینه های خودکار تنظیماتی را در مکش یا برس ضربه زن متناسب با نوع کفپوش انجام می دهند. برای سایر گزینه ها، تنظیمات برس و مکش بایستی بصورت دستی انجام شود.

هوش مصنوعی کل صنایع را مختل و معیشت را تهدید می کند، اما مزایایی نیز دارد. در جاروبرقی‌ روباتیک، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به زیبایی کنار هم قرار می‌گیرند تا ربات‌هایی مطیع خلق کنند و انسان را از مشقت‌های تمیز کردن کف‌ نجات دهند.

کجا از جاروبرقی های رباتیک استفاده کنیم: از آنها برای تمیز کاری سبک کف های سخت و فرش ها بین تمیز کاری واقعی با رباتی که توسط انسان کار می کند، استفاده کنید. آیا جاروبرقی های روباتیک واقعاً برای فرش ها مناسب می باشند؟ بله اما به اندازه جاروبرقی های سنتی دقیق نیستند. جاروبرقی های رباتیک به اندازه جارو برقی های معمول قدرت پاک کنندگی ندارند. به سختی می توانید رباتی را پیدا کنید که فرش متراکم شما را همانند یک جاروبرقی های معمولی تمیز کند.

5- جاروبرقی Stick/Sweep

جاروبرقی Stick/Sweep
جاروبرقی Stick/Sweep

اینها جاروهای سبک و باتری داری هستند که جایی بین جاروبرقی های دستی و ایستاده یافت می شوند. با اینکه بیشتر جاروبرقی ها کیسه جمع کننده زباله دارند، اما جاروبرقی sweep/stick دارای فیلتر کاپ گرد و خاک می باشند. برخی بصورت شارژی می باشند در حالی که سایر انواع سیمی هستند.

دو نوع جاروبرقی عصایی (stick) وجود دارد که عبارتند از:

  • جارو برقی های عصایی شارژی
  • جارو برقی های عصایی بی سیم

جارو برقی های عصایی شارژی

این جاروبرقی‌ها حجم کمتری نسبت به انواع سیمی دارند و همچنین تا حدودی نیز ایمن‌تر می باشند، زیرا هرگز پایتان به سیم گیر نمی کند و بینی اتان نمی شکند. گذشته از این مورد، آنها فضای ذخیره سازی زیادی را در بر نمی گیرند. آنها در مقایسه با انواع شارژی گران ترند و کاربران دائماً از مشکلات باتری شکایت دارند. اکثر باتری ها تا سال پنجم غیر قابل استفاده می شوند.

جاروبرقی های عصایی سیمی

مانند جاروبرقی های ایستاده،  گزینه های sweep/stick سیمی نسبتاً بلند می باشند، اما چندان سنگین نیستند. کمر شما برای گرفتن این جاروبرقی سبک قدردان شما خواهد بود زیرا نیازی به خم شدن دائمی نخواهد بود. یکی از نکات منفی جاروبرقی های سیمی این است که اکثر آنها پر سر و صدا هستند. و از آنجایی که سطل زباله بسیار کوچک است، خیلی راحت نیستند. همچنین بایستی مراقب باشید مبادا سیم گیر کند و آسیب ببینید. و اگر برای تمیز کردن فرش کثیف از جارو های سیمی استفاده کنید، تحت تأثیر قرار نمی گیرید.

مکان و زمان استفاده از جاروبرقی عصایی: آنها برای تمیز کردن سریع فضاهای نسبتا کوچک مانند آشپزخانه و حمام بهترین گزینه هستند. همچنین برای جمع آوری آشغال از روی زمین های سخت و برداشتن موهای سگ و گربه مناسب می باشند.

توجه: بهتر است از این دستگاه ها به عنوان تمیز کننده های مکمل استفاده شود و نه جارو های اصلی.

6- پاک کننده های اساسی / موکت شورو فرش شورها

پاک کننده های اساسی / موکت شورو فرش شورها
پاک کننده های اساسی / موکت شورو فرش شورها

اینها تمیزکننده های اصلی فرش محسوب میشوند، اما جاروبرقی های تخصصی می باشند که برای کاربرد روزانه طراحی نشده اند. آنها همچنین برای تمیز کردن کف های چوبی ساخته نشده اند. با استفاده از آب گرم و صابون، فرش شورها، الیاف فرش را بهم زده و لکه ها را تمیز می کند. در نهایت، آنها آلودگی، زباله ها و آب اضافی را از فرش شما می مکند.

استفاده از آنها: تمیز کرده اساسی یا نقطه ای فرش ها

7- جاروبرقی مخصوص جمع کردن موی حیوانات خانگی (برای صاحبان حیوانات خانگی)

جاروبرقی مخصوص جمع کردن موی حیوانات
جاروبرقی مخصوص جمع کردن موی حیوانات

این جاروبرقی‌های فرش محور که برای از بین بردن مو و بوی حیوانات خانگی طراحی شده‌اند، بسیار بهتر از انواع معمولی می باشند. این جاروبرقی ها معمولاً فاقد کیسه هستند،  در نتیجه مکش با گذشت زمان کاهش نمی یابد.

مهمتر از همه، جاروهای متمرکز بر حیوانات خانگی دارای ضمائم اضافی می باشند که به آنها توانایی استثنایی جمع آوری موهای حیوان خانگی را می دهد. در بیشتر موارد، یک ضمیمه اضافی روکش مبل نیز دریافت می کنید تا بتوانید براحتی شوره و موهای حیوانات خانگی را از روی مبلمان پاک کنید.

به طور معمول، جاروبرقی های جمع کننده موی حیوانات خانگی از فیلترهای حساسیت زا و پرزهای مخصوصی استفاده می کنند که موهای حیوانات خانگی را بدون در هم پیچیده شدن جمع آوری می کنند. اما چه چیزی باعث می‌شود موهای حیوانات خانگی در این پرزها گره نخورند؟ پوشش‌های روی پرزها در هم پیچیده نشدن آن‌ها را که اغلب در جاروهای معمولی اتفاق می‌افتد تضمین می کنند. همچنین به راحتی می توانید برس همزن را جدا کرده و موها را تمیز کنید.

محل استفاده از جاروهای مخصوص جمع آوری موی حیوانات خانگی: اگر عاشق حیوانات خانگی مانند سگ و گربه هستید، این نوع جارو را انتخاب کنید. آنها همچنین برای مبتلایان به آلرژی عالی هستند زیرا در حذف آلرژن حیوانات خانگی و بوی حیوانات خانگی بسیار مفید می باشند.

8- جاروبرقی مرکزی (قهرمانان نظافت کل خانه)

جاروبرقی مرکزی
جاروبرقی مرکزی

آنها چه می باشند: اینها سیستم های جاروبرقی پرهزینه ای هستند که برای نصب آنها نیاز به استخدام یک متخصص می باشد. آنها معمولاً با یک شلنگ سنگین 30 فوتی عرضه می شوند. حمل آنها می تواند دردسرساز باشد. زباله ها در یک نگهدارنده نسبتاً کثیف جمع آوری می شوند.

این غول های تمیز کننده فضای نگهداری زیادی را در بر می گیرند. به علاوه، آنها معمولاً هیچ فضایی برای نگهداری وسایل نظافت شما در حین تمیز کاری ندارند. یکی از مزایای بزرگ جاروبرقی های مرکزی کاربرد بسیار آسان آنها می باشد. استفاده از آن‌ها نسبت به بیشتر پاک‌کننده‌های کنیستر آسان‌تر است، زیرا در حین تمیز کردن فقط سری و شلنگ باید جابجا شوند.

در اینجا دو دلیل دیگر برای در نظر گرفتن یک تمیزکننده کل خانه مطرح می شود:

  • آنها بسیار بی سر و صدا عمل می کنند.
  • محفظه زباله جادار است – تخلیه آن به ندرت اتفاق می افتد.

9- جاروبرقی کیسه دار و جاروبرقی بدون کیسه

جاروبرقی کیسه دار و فاقد کیسه
جاروبرقی کیسه دار و فاقد کیسه

جاروبرقی های کیسه دار، یک کیسه یکبار مصرف پارچه ای یا کاغذی دارند. آنها آلاینده ها را فیلتر می کنند تا بتوانید هوای ضدعفونی شده داخل خانه را تنفس کنید. گزینه های فاقد کیسه دارای یک بخش یا محفظه بادوام هستند که زباله ها و کثیفی را در خود نگه می دارد.

جاروبرقی بدون کیسه به طور فزاینده ای در حال محبوب شدن هستند، اما آیا نسبت به جاروبرقی های کیسه ای بهترند؟ هر نوع مزایا و معایب خاص خود را دارد. اما اگر روند فعلی ادامه یابد، پیدا کردن کیسه های جایگزین برای برخی از مدل های کیسه دار دشوار خواهد بود.

انواع کیسه دار در مقایسه با جاروبرقی بدون کیسه، کدامیک بهترند؟

جاروبرقی سنتی یک جاروی کیسه دار است، که کیسه های جایگزین را پیوسته خریداری می کنید. به علاوه، شما همیشه نمی دانید کیسه پر یا تقریباً پر است. بیرون آوردن کیسه ای که هنوز پر نشده آسان است. یک مورد دیگر نیز وجود دارد: عملکرد یک جاروبرقی کیسه ای با ورود زباله بیشتر به درون کیسه کاهش می یابد.

چگونه متوجه می شوید که جارو برقی کیسه ای پر است؟ کاهش مکش معمولا اولین علامت واضح است که کیسه باید تعویض شود. همچنین، این گزینه‌ها معمولاً دارای یک نشانگر « پر بودن کیسه » هستند. و اگر متوجه بوی ناخوشایندی شدید، احتمالاً کیسه بایستی تعویض شود.

اما خبر خوب اینجاست که در نوع کیسه دار، می توانید جاروهای کیسه دار حاوی فیلتر HEPA را انتخاب کنید. طبق نظر آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، فیلترهای HEPA آلاینده های هوا را به خوبی جذب می کنند. علاوه بر این، این کیسه های درزگیری شده در مقایسه با محفظه نفوذناپذیر یک جاروی فاقد کیسه، آلرژن های کمتری را در هوای داخل خانه آزاد می کند.

در مقابل، جاروبرقی بدون کیسه سازگار با محیط زیست محسوب می شوند که می توانند در بلند مدت باعث صرفه جویی در هزینه های شما شوند. چرا که شما هرگز پولی برای کیسه های جایگزین خرج نمی کنید.

مزیت دیگر جاروبرقی بدون کیسه این است که محفظه نگهدارنده زباله معمولاً شفاف است. می توانید محتویات را مشاهده کرده و ظرفیت باقی مانده را ببینید. علاوه بر این، به راحتی می توان فهمید که جارو کار می کند یا خیر. محفظه خالی نشان دهنده صفر بودن کار انجام شده است.

با اینکه یک جاروبرقی بدون کیسه ممکن است یک انتخاب دوستدار محیط زیست باشد، اما برخی از ذرات گرد و غبار موجود در محفظه ممکن است دوباره هوای داخل منزل شما را آلوده کند. به علاوه، خالی کردن سطل می تواند تجربه دشواری باشد، و در بیشتر موارد، جاروبرقی های فاقد کیسه یک فیلتر هوا دارند که نیاز به تعویض دارد. اما این فیلتر کمتر و معمولاً 6-12 ماه بسته به دفعات تمیز کاری، تعویض می شود.

10- جاروبرقی خشک و مرطوب/خشک

جاروبرقی خشک و مرطوب/خشک
جاروبرقی خشک و مرطوب/خشک

این اصطلاحات می توانند بسیار گیج کننده باشند. در این بخش، در مورد هر کدام بیشتر می آموزیم

  • جاروبرقی های خشک

اینها جاروهایی هستند که برای مکیدن زباله های خشک طراحی شده اند. گزینه‌های کیسه‌دار و فاقد کیسه وجود دارد،  و این دستگاه‌ها برای مقابله با گرد و غبار و زباله‌در فرش، مبلمان، روکش مبلمان و کف‌های سخت، بسیار مناسب می باشند.

استفاده از آنها: از جاروبرقی های خشک برای ساده ترین و همچنین چالش برانگیزترین کارهای تمیز کردن استفاده می شود. آنها قادر به تمیز کردن خرده‌های چوب، گرد و غبار ریز، گرد و غبار ساختمانی یا حتی تمیز نگه داشتن اتاق‌های تمیز (در بیمارستان ها) می باشند. اگر این جاروی درجه یک باشد،  بایستی کپک، غبار سرب و حتی آزبست را حذف کند.

  • جاروبرقی مرطوب/خشک/فروشگاه جاروبرقی

جاروبرقی‌های مرطوب/خشک یا جاروبرقی‌های صنعتی ماشین‌های محکم و بادوامی هستند که برای تمیز کردن زباله‌های خیس، خرده های مرطوب، آت و آشغال های خشک و حتی برف ساخته شده‌اند. این ها جاروبرقی‌های معمولی نیستند و شما به احتمال زیاد به این نوع جاروبرقی نیاز ندارید مگر اینکه به خانه جدیدی نقل مکان کنید یا بخواهید یک جیپ واقعا کثیف را تمیز کنید. با این وجود آنها ارزان نیستند، و دلیلش این است که حیوانات را جاروبرقی می کشند.

جاروهای صنعتی را بعنوان جاروبرقی های چرخدار بادوامی در نظر بگیرید که با همه چیز از آبگرفتگی زیرزمین گرفته تا میخ، خرده چوب، گرد و غبار اره و هر چیزیی در این بین مقابله می کنند.. این جاروهای صنعتی با تعداد زیادی ضمائم مختلف عرضه می شود که آن را همه کاره می کند. و اگر روی آنها ضمیمه مناسبی نصب کنید، حتی می توانید هوا را در زهکشی های مسدود شده بدمید تا باز شود. متخصصان آسیب آب واقعاً به جاروهای صنعتی علاقه دارند

مناسب برای: تمیز کردن یک خانه جدید یا یک جیپ کثیف، مرتب کردن یک کارگاه نامرتب، پاکسازی زیرزمین های آبگرفته و حتی باز کردن گرفتگی فاضلاب.

11- جاروبرقی فیلتر آب

جاروبرقی فیلتر آبجاروبرقی های فیلتر آب مشابه جاروبرقی های معمولی می باشند به این معنا که هر دو نوع برای مکیدن مواد به مکش متکی هستند. آن‌ها می‌توانند زباله های مرطوب و همچنین خشک را مدیریت کنند. این دستگاه برای دستیابی به اهداف مختلف نظافتی، با ضمائم متفاوتی همراه است. به عنوان مثال، ممکن است یک ابزار روکش مبل داشته باشد تا بتوانید از شر موهای حیوانات خانگی بر روی مبلمان خلاص شوید.

یک تفاوت بین جاروبرقی های فیلتر آب و پاک کننده های معمولی این است که به جای استفاده از کیسه یا محفظه زباله از آب به عنوان فیلتر استفاده می کنند. جارو هوای کثیف را به مخزنی می دمد که خاک و زباله را به دام می اندازد و در عین حال اجازه می دهد هوا به داخل اتاق بازگردد.

با این گزینه شاهد افت مکش نخواهید بود و هیچ گونه موارد مصرفی مانند کیسه و فیلتر هوا برای تعویض وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مخزن را بردارید، در ان آب بریزید، یک ضد کف اضافه کنید،  مخزن را دوباره درون آن قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. یکی از اشکالات جاروبرقی فیلتر آب این است که باید محتویات ناخالص مخزن را خالی و آن را تمیز کنید. برخی افراد از اینکار متنفرند.

آیا جاروبرقی فیلتر آب بهتر از جاروبرقی معمولی است؟ نه لزوما، اما جاروبرقی های فیلتر آب خوب فوق العاده قدرتمند هستند. اینها جاروهای ممتازی هستند، اما برخی تصور می‌کنند عملکرد آنها بهتر از مدل‌های سنتی ارزان‌تر نیست.

استفاده از جاروبرقی های فیلتر آب: از آنها برای تمیز کردن لکه های مرطوب و خشک ریخته شده بر روی کف های سخت استفاده کنید. همچنین،  با قرار دادن یک ضمیمه مناسب از این گجت برای تمیز کردن مبل های خود استفاده کنید.

12- جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتیجاروبرقی صنعتی در مدل های مختلف با چند ظرفیتی، قدرتمند و بی صدا، با منبع تغذیه تک فاز یا سه فاز، تجهیزات ایده آلی برای مکیدن گرد و غبار، جامدات یا مایعات در هر شرایط و محیطی هستند. آنها برای تمیز کردن محیط هایی مانند کارگاه ها، ریخته گری ها، کارخانه های سیمان، نانوایی ها، کارواش ها و کارخانه های شیمیایی، نساجی یا حتی جاروبرقی حیاط خانه ایده آل هستند.

طیف گسترده ای از لوازم جانبی به کاربران این امکان را می دهد تا هر جاروبرقی را سفارشی کنند تا آن را با نیازهای جاروبرقی دشوارتر تطبیق دهند. جاروبرقی تک فاز برای جاروبرقی متناوب، برای جاروبرقی پیوسته کثیفی های سنگین تر، یا در مواردی که قدرت بیشتری برای کاهش زمان کار لازم است، استفاده از مدل سه فاز توصیه می شود.

توجه : انواع مختلف جاروبرقی با هم همپوشانی دارند. هر جارو برقی می تواند به بیش از یک دسته تعلق داشته باشد.

نکات مهم تعمیر و نگهداری جاروبرقی

بهترین راه برای کسب حداکثر عملکرد ثابت از جاروبرقی، حفظ و نگهداری آن می باشد. اگر به خوبی از جاروبرقی خود مراقبت نکنید، مجبور خواهید بود بیشتر به تعمیر گاه های جارو برقی مراجعه کنید.

در ادامه مجموعه ای از نکات در مورد نحوه کارآمد نگه داشتن جاروبرقی در عین اجتناب از تعمیرات پرهزینه جاروبرقی آورده شده است.

تسمه جاروبرقی را سالی یکبار تعویض کنید.

اگر به موقع تسمه را تعویض نکنید ( 12 ماه برای اکثر جاروبرقی ها)، در نهایت با یک تسمه کشیده و فرسوده مواجه خواهید شد. هنگامی که تسمه در این شرایط قرار گیرد، برس غلتکی همزن دار کند یا حتی چرخش آن متوقف می شود.

مراقب کیسه یا محفظه جاروبرقی باشید.

بهتر است کیسه جاروبرقی را زمانی که تقریبا” 80 درصد آن پر شده تعویض کنید. برخی از جاروبرقی ها دارای یک “نشانگر پر بودن کیسه” هستند که به شما یادآوری می کند کیسه جاروبرقی را تعویض کنید. اگر جارو برقی کنیستر دارید آن را زمانیکه نیمه پر است خالی کنید.

یکی از راه‌های فهمیدن اینکه زمان دورانداختن کیسه یا خالی کردن محفظه فرا رسیده،  بوی مشخصی است که از دستگاه متصاعد می‌شود. خارج نکردن کیسه پر شده جریان هوا را به طرز چشمگیری کاهش می دهد و بر عملکرد موتور تأثیر گذار است. در نهایت، شاهد مکش صفر تمیز کننده کف و فرش خود خواهید بود.

برس غلتکی جاروبرقی خود را تمیز نگه داشته و موهای حیوانات خانگی را پاک کنید.

اگر دستگاه جاروبرقی شما یک برس غلتکی کثیف دارد، هزینه تعمیرات سنگینی در انتظار شماست. همانطور که جاروبرقی خود را روی فرش یا کفپوش حرکت می دهید، برس همزن دار موهای حیوان خانگی، موهای انسان و سایر مواد رشته ای را جمع می کند. وقتی پرز ها و موهای حیوانات خانگی در هم گیر می کنند، سرعت این لوازم جانبی تمیزکننده را کاهش می‌دهند. برس ضعیف می‌شود و در کاری که زمانی عالی انجام می‌داد – جمع کردن موها و زباله‌های روی فرش یا روی زمین، افتضاح خواهد بود.

گذشته از این تأثیر منفی،  پرزهای درهم تنیده می توانند به جاروی شما آسیب جدی وارد کنند. چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد؟ هنگامی که موی کافی به یاتاقان می‌رسد، یاتاقان‌های موجود در جارو برقی متوقف می شوند. در برخی موارد، موی بیش از حد در یاتاقان ها می تواند محفظه نازل را ذوب کند. و این، یک آسیب واقعی است.

نازل را در ارتفاع مناسب قرار دهید

در هنگام استفاده، نازل نبایستی خیلی زیاد در پرز فرش شما فرو رود. اگر ارتفاع نازل خیلی کم باشد، آسیب رساندن به فرش مورد علاقه شما آسان خواهد بود.،  زمانی که پرزهای برس غلتکی به سختی با پرز فرش برخورد ‌کنند ارتفاع نازل مناسبی دارید. فقط در صورتی که از خرید فرش های جدید گران قیمت هر 2 ماه یکبار لذت می برید،  نازل را پایین تر قرار دهید.

هنگام استفاده از جاروبرقی خود هوشیار باشید

بیشتر کارهای تعمیر و نگهداری جاروبرقی را زمانی که دستگاه در حال استفاده نیست انجام می دهد. اما یک مورد وجود دارد که باید همیشه انجام دهید و آن توجه به عملکرد دستگاه شما در طول هر نظافت می باشد.

اگر در هنگام استفاده از جارو برقی اتفاقی غیرعادی افتاد، دستگاه را خاموش کرده و مشکل را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر جاروبرقی به جای تمیز کردن فرش، کفپوش یا اثاثه یا لوازم داخلی شما شروع به درجا کار کردن نمود، بلافاصله دستگاه را خاموش کنید. و اگر جریان هوا به طور ناگهانی کاهش یافت، مکث کنید و جاروی خود را بررسی نمائید. در جاروهای مسدود اغلب با موتورهای گرم و عملکرد کلی بدتر مواجه می شوید.

فرش یا کفپوش خود را قبل از روشن کردن جاروبرقی خود وارسی کنید

یک انسداد بد در جاروبرقی می تواند برای همیشه به دستگاه شما آسیب برساند. بنابراین، سطحی را که می خواهید جاروبرقی بکشید، بررسی کنید. گیره های کاغذ، اسباب بازی های کوچک، جوراب های پخش و پلا،  سکه،  سنجاق سرها و سایر موارد را بردارید. این موارد می توانند تمیز کننده مکانیکی سخت کوش شما را مسدود و باعث ایجاد انواعی از مشکلات در جاروبرقی شوند. ممکن است موتور شما گرم شود و احتمالاً از کار بیافتد یا حتی بسوزد.

نکاتی برای جلوگیری از انسداد جارو برقی:

 

  • به اطراف نگاه کنید و هر چیزی را که ممکن است وارد جاروی شما شود بردارید.
  • اجسام بزرگ مانند اسباب بازی ها، گیره های کاغذ، سنجاق های سر و سکه ها را جارو نکنید.
  • از جارو کشیدن زباله های مرطوب خودداری کنید. زباله های مرطوب می توانند آسیب غیر قابل تعمیری به جاروی شما وارد کنند.
  • از ذرات ریز مانند گرد و غبار دیوار خشک دوری کنید، مگر اینکه دستگاه شما نیروی مکش بسیار قدرتمندی ایجاد کند. جاروبرقی های صنعتی برای مکیدن این نوع چیزها خوب هستند.

هنگام خرید جاروبرقی، گزینه ای را با ویژگی خاموش کردن ایمن را انتخاب کنید. چنین جارویی در مواجهه با هر چیزی که می تواند آن را مسدود کند به طور خودکار خاموش می شود.

در هنگام نیاز فیلتر هوا را تعویض کنید

اگر جاروبرقی شما دارای فیلتر یکبار مصرف است، طبق دستورالعمل سازنده آن را تعویض کنید. اینکه چند وقت یکبار فیلتر را تعویض می کنید بستگی به میزان حجم کار دستگاه شما و تعداد دفعات استفاده از آن دارد. داشتن حیوان خانگی نیز بر فراوانی تعویض فیلتر تأثیر می گذارد.

برای خانه‌ای با چند حیوان خانگی فعال، تعویض معمولاً در ۱۲ ماه اتفاق می‌افتد. و اگر مشکل تنفسی دارید و نیاز به پاک کردن آلرژن های حیوانات خانگی و سایر محرک های آلرژی دارید، پس از 6 ماه فیلتر را تعویض کنید. اما اگر تنها زندگی می کنید و همیشه در آپارتمان خود مهمانی های شلوغی برگزار نمی کنید، طبق توصیه کارشناسان جاروبرقی پس از 2 تا 3 سال فیلتر را تعویض کنید.

سرویس جاروبرقی خود را به طور منظم انجام دهید

شما می‌توانید سرویس جاروبرقی خود را در منزل انجام دهید، و نمی توانید، از یک ارائه‌دهنده خدمات بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. اگر مسیر اول را انتخاب می‌کنید، از یک جاروبرقی صنعتی یا یک کمپرسور هوا برای این کار استفاده کنید.

همچنین، دستگاه خود را به طور کامل بررسی کنید تا دریابید که آیا چیزی نیاز به تعویض دارد یا خیر. آیا جاروی شما به تسمه جدید نیاز دارد؟ شاید این ابزار به فیلتر جدیدی نیاز داشته باشد. یا پرز برس غلتکی خیلی کوتاه ا.ت اگر قسمتی نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، آن را مدیریت کنید.

حساسیت به جاروبرقی

این راز کوچک کثیف جاروبرقی است. ممکن است فکر کنید که از شر گرد و غبار، کثیفی و شوره حیوانات خانگی که آلرژی شما را تحریک می کنند خلاص می شوید، اما گاهی اوقات ممکن است در عوض آنها را تحریک کنید.

یک مطالعه نشان داد که برخی از جاروبرقی ها گرد و غبار ریز و میکروب ها را دوباره به هوا پرتاب می کنند، جایی که می توانند آلرژی ایجاد کنند و عفونت را گسترش دهند.

اما برای همیشه جاروبرقی را متوقف نکنید! بیشتر جاروبرقی های خوب بیشتر از آن که تف می دهند گرد و غبار، خاک و مواد حساسیت زا را جذب می کنند.

جاروبرقی هایی که به نظر می رسد بیشترین مشکلات را ایجاد می کنند، مدل های قدیمی تر و ارزان تر هستند. نمونه های جدیدتر که هزینه بیشتری دارند معمولاً در مکیدن آلرژن ها عملکرد بهتری دارند. اگر جاروبرقی شما قدیمی و کثیف است، وقت آن رسیده است که یک جاروبرقی جدید داشته باشید.

چگونه کیسه جاروبرقی را تمیز کنیم؟

  1. کیسه رو خالی کن آن را روی یک سطل زباله، ترجیحاً در فضای باز تکان دهید.
  2. پس از خالی شدن آن، دوباره آن را ببندید و روی دیوار یا سطح سخت دیگری بکوبید. هدف این است که هر گونه کثیفی که ممکن است داخل آن گیر کرده باشد، از بین ببرید. اگر دهانه به اندازه کافی بزرگ است یا به راحتی به داخل دسترسی دارید، از دست خود یا یک برس سفت برای از بین بردن کثیفی استفاده کنید.
  3. دوباره آن را روی سطل زباله تکان دهید تا هرگونه کثیفی یا گرد و غبار اضافی از بین برود.
  4. در مرحله بعد، آن را با استفاده از جاروبرقی دوم جاروبرقی بکشید، هر چه قوی تر باشد، بهتر است. سعی نکنید از جاروبرقی که کیسه به آن تعلق دارد استفاده کنید، مگر اینکه کیسه دیگری در جای خود داشته باشید. اگر بتوانید ضمیمه را داخل کیسه قابل استفاده مجدد قرار دهید، تمیز کردن کامل تری خواهید داشت. در غیر این صورت، مکش بیرون کیسه به حذف کثیفی های عمیق کمک می کند.
  5. هنگامی که دیگر نمی توانید زباله از کیسه بیرون بیاورید، برای آخرین بار آن را روی سطل زباله تکان دهید، سپس آن را دوباره در جاروبرقی خود نصب کنید.

نتیجه گیری

این یک راهنمای خرید جاروبرقی بسیار جامع بود که در آن شما در مورد انواع مختلف جاروبرقی و آنچه که هر یک را منحصر به فرد می کند، آموختید. اکنون تنها باید یک جاروبرقی خوب برای تمیز نگه داشتن منزل یا آپارتمان خود انتخاب کنید.

سوالات متداول

آیا جاروبرقی آهن ربا دارد؟

به طور دقیق، همه جاروبرقی ها از آهنربا استفاده می کنند. آهنرباها برای موتورهای الکتریکی که مکش پاک کننده را ایجاد می کنند بسیار مهم هستند. با این حال، برخی از جاروبرقی ها با یک دستگاه مغناطیسی تطبیق داده شده اند که اشیاء فلزی را قبل از مکیدن از بین می برد.

چرا جاروبرقی من بوی لاستیک سوخته می دهد؟

رایج‌ترین دلیلی که بوی جاروبرقی شما شبیه لاستیک سوخته می‌شود، آسیب دیده بودن تسمه جاروبرقی است. این کمربند ممکن است دچار کشش، پارگی یا تاول حرارتی شود که بوی سوزش مانند لاستیک سوخته ایجاد می کند. پس از مشاهده آن بو، برای حل مشکل و جلوگیری از آسیب بیشتر، کمربند را تعویض کنید.

جاروبرقی چند وات خوبه؟

وات رایج ترین مقداری است که توسط سازندگان بر روی جاروبرقی ها نوشته می شود. وات هیچ ارتباطی با عملکرد محصول ندارد و فقط به مصرف برق موتور خلاء اشاره دارد. به بیان ساده، یک جاروبرقی با واحدهای وات بالاتر، موتور کارآمدتر و قوی تری خواهد داشت که باعث مکش بهتر آن می شود. با این حال، همیشه درست نیست و از این رو، چندین بحث در مورد این موضوع در جریان است.

لیست 37 مدل پرفروش ترین جارو برقی دیجی کالا

خط جدا کننده

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
Tidying Mama

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا