کالای دیجیتال

راهنمای خرید رینگ لایت : چگونه بهترین نوع را خریداری کنیم؟

بررسی و راهنمای خرید بهترین رینگ لایت

ringlite

مقدمه

اگر پخش کننده، وبلاگ نویس یا شخصی هستید که تماس های ویدیویی زیادی برای کار دارد، نورپردازی مناسب یک امر ضروریست. بدون آن، شما ممکن است تار، مبهم، یا حتی شبه مانند -همانند یک شاهد ناشناس در یک نمایش جنایی، به نظر برسید. رینگ لایت ابزار ساده ای است که نور پراکنده آن می تواند شما را از تاریکی بیرون آورده و باعث شود حرفه ای تر به نظر برسید. با وب سایت مسیر انتخاب برای انتخاب بهترین رینگ لایت  همراه باشید. همچنین در صورت تمایل می توانید لیست بهترین رینگ لایت ها رو مشاهده کنید.

رینگ لایت
رینگ لایت

رینگ لایت برای چه کسی مناسب است

نور پردازی نقش مهمی در کیفیت تصویر ویدیوها و عکس های شما ایفا می کند و بعد از کیفیت دوربین شما در رتبه دوم قرار می گیرد. اما برای گرفتن نماهای نزدیک بهتر، نیازی به سرمایه گذاری بر روی یک اسباب نورپردازی پیچیده ندارید. رینگ لایت ابزاری با کاربرد آسان برای افرادی است که در بسیاری از تماس‌های Zoom (اپلیکیشن زوم) حضور دارند، سلفی هایی را برای به اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی می گیرند، یا ویدیوهای، TikTok, Twitch یا YouTube را برای سرگرمی یا کسب سود می‌سازند. رینگ لایت همچنین برای معلمان و سایر مجریان ویدیویی که از راه دور کار می‌کنند مفید است، زیرا اگر می‌خواهید به خوبی دیده شوید، ویدیو با کیفیت بالا مهم است – به‌ویژه برای مخاطبانی که کم شنوا هستند و لب خوانی می کنند. رینگ لایت ها صرفا” برای فیلمبرداری مناسب نیستند، برخی افراد از آنها برای اپلیکیشن عکاسی ماکرو یا آرایش استفاده می کنند.

رینگ لایت دقیقاً همان چیزی است که نامش اشاره می کند: یک چراغ دونات شکل که معمولاً از ردیف هایی از LEDs ساخته می شود. شکل هاله مانند آن نور را در یک محدوده وسیع پخش می کند، سایه ها را کاهش و لکه ها را برای ایجاد ظاهری دلپذیرتر از بین می برد. فضای وسط حلقه مکانی عالی برای نصب دوربین یا تلفن است زیرا در اینصورت توزیع یکنواخت نور را در اطراف لنز خواهید داشت.

بالا بردن کیفیت نورپردازی زمانی که جلوی دوربین هستید تنها جنبه نمایشی ندارد: داشتن نورپردازی عالی به شما کمک می کند با اعتماد به نفس به نظر برسید. جیا گودریچ خالق محتوا، معتقد است: «این یک ابزار واقعاً دلگرم کننده است، زیرا می‌دانید که حتی اگر بدون آرایش ظاهر ‌شوید، احساس ناامنی ‌کنید، یا لباس راحتی به تن داشته باشید، در نهایت می‌توانید خود را به گونه‌ای نور پردازی کنید که باعث شود احساس خوبی داشته باشید.

برای گرفتن نماهای نزدیک بهتر، لازم نیست روی لوازم پیچیده نورپردازی سرمایه گذاری کنید.

مطمئناً می توانید حالت های نورپردازی دیگری را پیدا کنید که نورپردازی پرتره یا ویدیویی بهتری ایجاد می کنند – مانند کیت دو لامپی که توصیه شده توسط گودریچ که شامل چترهای نورافکن، چندین پایه لامپ و تعدادی لامپ عکسبرداری است. اما راه اندازی و تفکیک آنها گران تر و پیچیده تر می باشد. رینگ لایت یک گزینه ساده و مقرون به صرفه است که هر کسی می تواند آن را راه اندازی و استفاده کند. زمانی که در یک فضای بدون نور طبیعی، نیاز به تاکید اندکی بیشتر بر روی خود دارید و زمان یا انرژی لازم برای سرمایه گذاری بر روی یک حالت نورپردازی حرفه ای گرانتر را ندارید، این ابزار، یک گزینه بسیار معقولی محسوب می شود.

از آنجا که وجود روشنایی زیاد به سمت شما می تواند ناراحت کننده باشد و لکه های نامناسبی را روی صورت شما ایجاد کند (موسوم به برجستگی های قابل توجه)، قابلیت تنظیم آسان رینگ لایت مهم است. برای ظاهری طبیعی تر، می توانید آن را به جای رو به رو، به پهلو قرار دهید. یا می توانید نور را از صورت خود دور کنید و به سمت دیواری با رنگ روشن (فیلم) بگیرید تا نور را با ملایمت به سمت شما بازتاب دهد. این تنظیم همچنین از آشکار شدن بازتاب نور رینگ لایت در چشمان شما جلوگیری می کند (ویدئو). گودریچ پیشنهاد می کند: اگر دیوار یا سطح صاف دیگری در مقابل خود ندارید، بهتر است رینگ لایت را طوری قرار دهید که قسمت پائین آن در سطح چشم باشد و سپس آن را برای ظاهری دلپذیرتر تا زاویه 45 درجه به سمت پایین کج کنید.

برای اینکه ظاهری طبیعی تر داشته باشید، رینگ لایت را به جای رو به رو به پهلو قرار دهید.

نکات مورد توجه هنگام خرید رینگ لایت

قطر بزرگ (اما نه خیلی بزرگ)

هرچه رینگ لایت بزرگتر باشد، نور خروجی و کیفیت بهتری دارد. ما مدل‌های 10، 12، 14، 16 و 18 اینچی مناسب نشستن پشت میز یا ایستاده را بررسی کردیم.

در طول آزمایش، به سرعت متوجه شدم که مدل های 10 و 18 اینچی برای نیازهای من مناسب نمی باشند. رینگ لایت های 10 اینچی پایه‌هایی داشتند که نور را فقط یک اینچ از سطح میز بالاتر می‌بردند، که باعث ایجاد نور شبح‌مانند و نامطلوبی در زیر چانه می‌شد. می توانید یکی از این ها را روی دسته ای از کتاب های بزرگ یا یک جعبه نگه دارید. اما فکر می کنم که پرداخت اندکی هزینه بیشتر برای یک رینگ لایت بزرگتر و روشن تر که پایه بلندتری نیز دارد، معقول باشد. از طرف دیگر، مدل‌های 18 اینچی بسیار افراطی هستند: آن‌ها به قدری روشن بودند که تصاویری کاملاً رنگ پریده را به جز در کمترین میزان روشنایی ایجاد می‌کردند.

بهترین رینگ لایت
ما متوجه شدیم که رینگ لایت های 10 اینچی (مانند رینگ لایت های 10 اینچی ESDDI، در سمت راست) دارای پایه‌هایی هستند که، در مقایسه با رینگ لایت های 12 اینچی با پایه‌های بلندتر (مانند Godox LR120، در سمت چپ) برای استفاده مناسب، بسیار کوتاهند

 

اگر قصد دارید از یک رینگ لایت که فقط روی میزتان قرار دارد استفاده کنید – نه بر روی پایه بلندی روی کف – به دنبال یک مدل 12 اینچی مانند رینگ لایت  Godox LR120،با  LED 12 اینچی باشید. این ها دارای پایه‌هایی با اندازه مناسب هستند و قیمت کمتری نسبت به مدل‌های بزرگ‌تر دارند.

اگر می‌خواهید پایه را روی میز نگه دارید و یا قصد دارید در حالت ایستاده از رینگ لایت استفاده کنید، یک رینگ لایت 14 یا 16 اینچی باید کافی باشد. رینگ لایت های 14 اینچی که ما آزمایش کردیم، از جمله 14 اینچی Neewer و 14 اینچی Yesker، ما بسیار روشن بودند. رینگ لایت های 16 اینچی، مانند 16 اینچی Neewer، روشن تر خواهد بود. اما این روشنایی اضافی واقعاً تنها زمانی مفید است که بخواهید رینگ لایت را چند فوت دورتر از خود قرار دهید. (فاصله یا نزدیکی که یک رینگ لایت را قرار می دهید بیشتر به سطح راحتی و میزان نور بستگی دارد. من متوجه شده ام که برای اهداف تماس ویدیویی، فاصله 2 تا 3 فوت بسیار جذاب می باشد.)

منبع برق مناسب

یکی دیگر از ملاحظات که به اندازه رینگ لایت مرتبط می باشد نحوه تغذیه آن است. رینگ لایت های 12 اینچی یا کوچکتر را می توان از طریق USB تغذیه کرد، در حالیکه برای رینگ لایت های بزرگتر از آداپتور AC/DC استفاده می شود زیرا نیاز به مصرف برق بیشتری دارند. بنابراین اگر رینگ لایتی را میخواهید که بتوانید از آن در خارج از منزل استفاده کنید – متصل به لپ‌تاپ یا پاوربانک USB، بدون پریز در نزدیکی آن – یک رینگ لایت ۱۲ اینچی یا کوچک‌تر ایده‌آل است.

برخی از رینگ لایت های 14 اینچی یا بزرگتر دارای یک پورت USB برای شارژ گوشی شما هنگام اتصال به رینگ لایت هستند. این برای عکسبرداری های طولانی مناسب است.

شاخص نمود رنگ بالا (CRI)

CRI یکی از معیارهای کیفیت نور است. هر چه CRI بالاتر باشد (هر چه نزدیکتر به 100 باشد، بهتر است)، نور می تواند رنگ های بیشتری را منتقل کند و تصویر از نظر رنگ دقیق تر خواهد بود. رینگ لایت های با CRI 90 یا بالاتر بسیار عالی در نظر گرفته می شوند، در حالی که با توجه به نورپردازی خانه های غربی، انواع با CRI بین 80 تا 90 خوب در نظر گرفته می شوند.

ممکن است رتبه CRI را در توضیحات محصول پیدا نکنید، اما این بدان معنا نیست که رینگ لایت CRI پایینی دارد. با سازنده تماس بگیرید و عدد آن را بخواهید. اگر آنها با شما تماس نگرفتند – یا بدتر از آن، وب‌سایتی نداشتند – به سراغ رینگ لایت بعدی که مد نظر دارید، بروید.

قابلیت تنظیم نور

داشتن سطوح روشنایی چندگانه به این معناست که می توانید روشنایی را برای هر محیطی تنظیم کنید – خواه هوا ابری یا آفتابی، صبح یا شب باشد، یا منابع نوری کم یا زیاد دیگری دارید. با برخی از رینگ لایت ها، می توانید روشنایی را از 0 تا 100٪ با افزایش 10٪ (روشنایی 10 ٪، روشنایی 20٪ و غیره) تنظیم کنید. ما رینگ لایت هایی را ترجیح می‌دهیم که به شما امکان تنظیم روشنایی با افزایش ۱٪ را می دهند. برخی از توضیحات رینگ لایت این را مشخص می کند که ممکن است ” تنظیم بدون گام” خوانده شود.

تنظیمات رنگدمای چندگانه

دمای رنگ که بر حسب کلوین (K) اندازه‌گیری می‌شود، تاثیر فراوانی بر زیبایی‌شناسی عکس یا ویدیو دارد. بسته به دمای رنگ نور اتاقی که در آن هستید، لباسی که می پوشید و رنگ پوست شما می توانند متفاوت به نظر برسند.

Rozette معتقد است که نور گرم معمولاً برای اکثر رنگ‌ پوست ها بهترین تاثیر را دارد، اما اگر خیلی گرم باشد، ممکن است فرد نارنجی به نظر برسد. نور مایل به آبی می تواند فرد رنگ پریده را بی روح نشان دهد. اکثر رینگ لایت های مدنظر ما حداقل سه تنظیم دمای رنگ داشتند: سرد، خنثی و گرم. ما انواعی را ترجیح می‌دهیم که دسته های دمای رنگ بیشتری را بین سردترین و گرم‌ترین سطوح ارائه می‌دهند. این به شما امکان انتخاب تنظیماتی را می دهد که با پوست و محیط شما عالی به نظر می رسد.

زاویه و ارتفاع قابل تنظیم

شما باید بتوانید رینگ لایت را برای بهترین زاویه خم کنید. برای مثال، افراد عینکی ممکن است لازم باشد نور را بالا ببرند و آن را با زاویه بیشتری تنظیم کنند تا از تابش خیره کننده و بازتاب نور جلوگیری شود. امتیاز به رینگ لایت هایی -(مانند Yesker 14 اینچی) تعلق می‌گیرد که دارای یک پایه یو شکل انعطاف‌پذیر برای تلفن شما باشند. این برای قرار گیری گوشی شما در زاویه مناسب نیز عالی است.

همچنین محدوده ارتفاع پایه رینگ لایت ارزش در نظر گرفتن را دارد. هرچه این محدوده بیشتر باشد، تطبیق پذیری با انواع موقعیت ها بیشتر خواهد بود.

تجههیزات جانبی رینگ لایت
تجههیزات جانبی رینگ لایت

تجهیزات جانبی

علاوه بر پایه، اکثر رینگ‌لایت‌ها دارای لوازم جانبی مانند کیف حمل رینگ لایت، قاب گوشی و کنترل بلوتوث برای عکس گرفتن از راه دور با گوشی شما هستند. بسیاری از جدیدترین مدل‌های رینگ لایت دارای یک کنترل از راه دور Wi-Fi برای روشن کردن نور و تنظیم درجه حرارت یا روشنایی رنگ هستند.

یک کنترل از راه دور بی سیم 2.4 گیگاهرتزی برای کنترل رینگ لایت مفید است (در اینجا کنترل از راه دور Neewer -14’s RL-14 نشان داده شده است). عکس: مایکل هسیون این لوازم جانبی استفاده از رینگ لایت را آسان‌تر می‌کنند، اما صرفا موارد اضافی هستند. هنگام انتخاب رینگ لایت، ویژگی های ذکر شده در بالا را در اولویت قرار دهید.

 

5/5 - (3 امتیاز)
منبع
Ny Times

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا