راهنمای خریدکالای دیجیتال

راهنمای خرید برد هوشمند: برد هوشمند چیست و چرا مربیان آن را دوست دارند؟

بردهای هوشمند (وایت بردهای تعاملی) ابزار آموزشی مهمی هستند که در طول همه‌گیری به بسیاری از معلمان کمک کردند دانش‌آموزان غیر حضوری را از طریق یادگیری فعال، درگیر آموزش نگه دارند. هم اکنون، آنها همچنان یک فناوری مهم برای خدمت به کلاس های درس حضوری، ترکیبی و از راه دور محسوب می شوند. آنها حتی به تیم‌های فروش کمک می‌کنند تا با مشتریان در سراسر جهان ارتباط برقرار کرده و ارائه‌های مختلف در همه زمینه ها را قدرتمندتر نمایند.

برد هوشمند چیستبا بازگشت دانش آموزان به کلاس های درس، نیاز به تخته های هوشمند از بین نرفت. در واقع، این نوع فناوری هوشمند ممکن است نسبت به همیشه ضروری‌تر باشد. برد هوشمند چگونه کار می کند و چه مزایایی دارد؟

لیست پیشنهادات خریداران برد هوشمند دیجی کالا

خط جدا کننده

برد هوشمند قابل حمل 3D Touch،مدل 175L هوشمند ساز و لمسی کننده تصاویر

برد هوشمند قابل حمل 3D Touch،مدل 175L هوشمند ساز و لمسی کننده تصاویر

مشخصات

  • منبع تغذیه
    از طریق USB کمتر از 1 وات
  • وزن با پایه
    0.4
  • سایز پنل
    استاندارد
  • ابعاد برد
    43*130*150میلی‌متر
  • ابعاد قابل استفاده
    قابل کالیبره تا 150 اینچ
  • تکنولوژی خواندن مطالب
    CCD Optical Sensor
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
مشاهده محصول در دیجی کالا
برد هوشمند دیتوس مدل 82TW

برد هوشمند دیتوس مدل 82TW

  • پورت شبکه LAN: 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه
مشاهده محصول در دیجی کالا
برد هوشمند لگامستر مدل 82N

برد هوشمند لگامستر مدل 82N

مشخصات

  • سایر توضیحات
    جنس فریم: آلومنیوم طول کابل USB: شش متر سرعت مکان نما: 12 متر بر ثانیه سرعت نوشتن: 500 نقطه درثانیه نسبت سرعت نوشتن: 8 میلی ثانیه وزن برد هوشمند: 19 کیلو گرم اقلام همراه: دو قلم معمولی، یک قلم آنتنی، یک کابل USB، یک سی دی نرم افزار و 4 براکت نصب دیواری
  • منبع تغذیه
    USB
  • سایز پنل
    عریض
  • ابعاد برد
    112*178
  • ابعاد قابل استفاده
    106*170
  • نوع صفحه بندی
    افقی
  • حساسیت برد
    500dpi
  • منبع روشنایی صفحه
    RGB LED
  • وضوح خواندن مطالب
    32768*32768
  • سرعت خواندن مطالب رنگی
    8 میلی ثانیه
  • فرمت ذخیره سازی اطلاعات
    JPEG , PDF , MWA
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
مشاهده محصول در دیجی کالا
برد هوشمند پروگرس مدل P82-IR10

برد هوشمند پروگرس مدل P82-IR10

مشخصات

  • سایز پنل
    استاندارد
  • ابعاد برد
    1780x1220x65
  • فرمت ذخیره سازی اطلاعات
    JPEG , PDF , MWA
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
مشاهده محصول در دیجی کالا
برد هوشمند دیتوس مدل 100TW

برد هوشمند دیتوس مدل 100TW

  • پورت شبکه LAN: 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه
مشاهده محصول در دیجی کالا

برد هوشمند چیست؟

تخته های هوشمند – که گاهی به آنها وایت بردهای تعاملی یا وایت برد الکترونیکی نیز گفته می شود – دستگاه های نمایشگر بزرگی هستند که اغلب بر روی دیوار نصب یا به پایه های متحرک متصل می شوند. این دستگاه‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا با لمس تخته یا با یک کلیک ساده ماوس، تعامل و همکاری داشته و داده‌ها را دستکاری نمایند.

برد هوشمند ابزاری تعاملی برای معلمان و دانش‌آموزان محسوب می شود که به کاربران اجازه می‌دهد با قلم یا انگشت مستقیماً نمایشگر را ویرایش و حاشیه‌نویسی کنند. کاربران همچنین توانایی برقراری ارتباط، ویرایش و تعامل با دستگاه هایی مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها، کروم بوک ها و صفحه نمایش کامپیوتر را دارند.

مزایای برد هوشمند برای مربیان و دانش آموزان

تصور کنید همه مطالب را روی یک تخته سیاه سنتی، تخته قابل پاک شدن یا فلیپ چارت کاغذی را ثبت و آن را دیجیتالی نموده تا بتوان آن را برای کل کلاس یا سایر معلمان ارسال کرد. یا، چه می‌شود اگر دانش‌آموزان – چه غیر حضوری یا در کلاس درس – بتوانند به سؤالات پاسخ دهند، ایده‌های خود را ترسیم کرده یا محاسباتی را بنویسند که همکلاسی‌ها و معلم‌شان بتوانند آنها را ببینند؟ پس، می توان اطلاعات را فورا ذخیره و نگهداری نمود

تخته های هوشمند به دانش آموزان با سبک های مختلف یادگیری کمک می کند. یادگیرندگان بصری نمایش واضح و عملکردهای تعاملی را دوست داشته و یادگیرندگان سمعی (شنیداری) می توانند به محتوای چند رسانه ای گوش دهند. کسانی که بیشتر عملی کار می‌کنند می‌توانند با انگشت یا قلم خود نوشته، و این قابلیت به معلمان اجازه می‌دهد تا کل گروه را مورد خطاب قرار داده یا بر یادگیری یتک تک دانش آموزان تمرکز نمایند.

ابزارهای تعاملی به دانش آموزان کمک می کند یاد بگیرند و آنها را در آموزش درگیر نگه می دارند. اینها تنها تعدادی از مزایای عمده فناوری برد هوشمند برای محیط های آموزشی بودند. بسیاری از این مزایا در دنیای شرکت ها نیز منعکس می شوند.

برد هوشمند چگونه کار می کند؟

برد هوشمند چگونه کار می کند؟بردهای هوشمند همانند تخته‌های قدیمی و قابل پاک شدن، برای اشتراک‌گذاری پیام‌ها، گرفتن اطلاعات و تسهیل هم فکری و همکاری تیمی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها همان قابلیت های معمول اولیه را دارا بوده، اما از فناوری رایانه شخصی و اتصال به اینترنت برای افزایش چشمگیر دامنه عملکردها بهره می برند

نمایشگرهای تخت دیجیتالی بزرگ آن‌ها، استفاده از این دستگاه‌ها و تعامل با آنها را با کمک لمس خازنی با حداکثر 20 نقطه تماس تسهیل می‌کند. به طور کلی تشخیص دست خط و کاراکتر همراه با یک قلم، قلم دیجیتال و گاهی اوقات صفحه کلید بسته به موقعیت کاربر گنجانده شده است. آن‌ها می‌توانند از مولتی مدیا مانند ارائه‌های پاورپوینت و اپلیکیشن های نرم‌افزاری مختلف استفاده نمایند تا ابزارهای یادگیری تخصصی را برای جذب دانش‌آموزان یا همکاران در اختیار کاربران نهایی قرار دهند.

برای کنفرانس ویدیویی، جدیدترین دستگاه‌ها با اپلیکیشن هایی مانند Microsoft Teams، Zoom، Skype و Google ادغام می‌شوند. دانشجویان یا کارکنان دور از هم هم اکنون می توانند با یکدیگر همکاری کرده و از هر جایی با هم جلسه داشته باشند. معمولا” بلندگوهای داخلی تعبیه شده اند، اما تخته های هوشمند را نیز می توان به خروجی صوتی اختیاری برای بهبود تجربه کاربر مجهز نمود. حتی می‌توانید چندین واحد را به هم متصل کرده تا یک سیستم پیام‌رسان ویدیویی یا دیوار ویدیویی منسجم یا پروژکتور دیجیتال نهایی ایجاد نمائید.

نمایشگرها ممکن است شامل یک کنترلر کامپیوتر اختیاری با کارکرد کامل باشند. علاوه بر این، بردهای هوشمند از انواع مختلفی از ورودی ها از جمله USB، HDMI، ورودی DisplayPort، VGA، DVI-D یا اتصال مستقیم به هر منبع شبکه همراه با عملکرد بی سیم بهره می برند

نحوه انتخاب برد هومشند(وایت بردهای تعاملی) برای کلاس درس

  در عصری که برد هومشند یا وا و سیستم‌های نمایشی در کلاس های دریس معمول شده‌اند، انقلاب پیشرفته تکنولوژیکی این عرصه را به سمت قله های جدیدی سوق می‌دهد.

  این که وایت برد تعاملی به دانش آموزان کمک می کند تا با ترویج تفکر انتقادی و درگیر نگه داشتن آنها در درس، به اهداف یادگیری دست یابند، حائز اهمیت می باشد. تنها مشکل، انتخاب مناسب برای شما و دانش آموزانتان است. این کار آسانی نیست، زیرا تبلیغات و اصطلاحات بسیاری باید بررسی شوند. خوشبختانه ما این کار را برای شما انجام داده‌ایم، بنابراین در اینجا نکات مهم برای خرید بهترین وایت بردهای تعاملی برای کلاس درس ارائه می شوند.

1. سایز و طراحی

وایت بردهای تعاملی صفحه تخت مناسب برای اکثر کلاس‌های درس از 55 تا 98 اینچ می‌باشند که محبوب‌ترین سایز در محدوده 65 تا 84 اینچ قرار دارند. اندازه اتاق باید سایز نمایشگر را مشخص کند. قاعده اصلی این است که نمایشگر باید به اندازه ای بزرگ باشد که به دانش آموزان آخر کلاس اجازه دهد فونت 20pt را به راحتی بخوانند.

وزن آنها از 38 تا بیش از 100 کیلوگرم در برخی موارد متغیر است، بنابراین جزئیات نصب و امکان سنجی موقعیت های نصب دیوار و اتاق نیز به دلایل ایمنی باید به دقت مد نظر قرار گیرند

علاوه بر سایز، باید از نظر قابل دسترس بودن نقاط چند لمسی و ابعاد نمایش فعال نیز بررسی شود، ویژگی مهم دیگر وضوح ارائه شده توسط وایت برد است. سیستم عامل وایت برد بایستی با توجه به جزئیات انتخاب شود.

2. رزلوشن مهم است

  رزلوشن، شفافیت و وضوح هر پنل بصری را مشخص کرده و تعداد پیکسل های (نقاط رنگی جداگانه) موجود در صفحه است. رزلوشن بعنوان تعداد پیکسل ها در محور افقی X تعداد پیکسل ها در محور عمودی تعریف می شود. هرچه رزلوشن تصویر بالاتر باشد، تصویر واضح تر و شفاف تر خواهد بود.

در شرایط کنونی، چیزی کمتر از استاندارد High Definition 1080P (1920×1080) را نباید در نظر گرفت. برخی از وایت بردهای تعاملی با وضوح فوق العاده بالا نیز در دسترس هستند که در صنعت با عنوان4K (3840×2160) شناخته می شوند. برای مثال، سری وایت بردهای تعاملی IQ Board ما همگی وضوح 4K دارند.

3. عمر دستگاه

  همیشه مهم است که طول عمر مورد انتظار پنل های تعاملی مد نظر را به همراه شرایط گارانتی هر دستگاه را بدانید.

توصیه ما به همه خریداران پنل های تعاملی این است که هر فروشنده ای را که کمتر از 3 سال ضمانت ارائه می دهد، رد کند.

4. عملکرد لمسی

یکی از دلایل اصلی خرید یک وایت برد تعاملی، لمس و ضربه زدن روی صفحه نمایش در حین استفاده از حرکات تشخیص داده شده برای انجام کارهای روزانه با دستگاه است.

در صورتیکه به تنهایی از پانل تعاملی استفاده می کنید، حداقل دو نقطه لمسی برای “نفوذ” یا “زوم” تصویر نیاز دارید. با این حال، با دعوت دانش‌آموزان به مشارکت و همکاری در جلوی کلاس ناگهان به نقاط تاچ تعاملی بیشتری در هر صفحه نیاز خواهد بود.

اکثر نمایشگر های لمسی تعاملی با 6 یا 10 نقطه لمسی همزمان قابل دسترس می باشند. توصیه می شوند تنها نمایشگرهای تعاملی با 6 یا تعداد بیشتری نقطه تماس را مد نظر قرار دهید

5. نیروی محرکه

 چیزی که باید مشخص کنید نحوه استفاده از پنل تعاملی می باشد، با چه نرم‌افزار کلاسی باید کار کنید و به چه نوع رایانه‌، لپ‌تاپ یا رایانه‌های شخصی مسطحی برای تضمین این عملکرد نیاز است. در کنار این ملاحظات، همچنین باید یک پنل تعاملی را انتخاب نمائید که اتصالات ورودی و خروجی کافی را ارائه دهد.

تولید کنندگان پنل های تعاملی معتبر حداقل 2 ورودی HDMI، ورودی VGA، Component، AV و ورودی های صوتی PC را عرضه می کنند. علاوه بر این، باید انتظار حداقل یک پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0 با اتصال احتمالی چنین دستگاه هایی در جلوی نمایشگر برای دسترسی آسان را داشت.

6. شبکه سازی

همه نمایشگرهای تعاملی دارای پخش‌کننده اندروید یا ویندوز یکپارچه، باید دارای رابط شبکه اترنت (اتصال LAN-RJ45) یا دارای قابلیت Wi-Fi داخلی باشند.

7. صدا

اکثر پانل های تعاملی معتبر باید دارای نوعی سیستم بلندگوی یکپارچه باشند، هرچند در برخی از موارد، این بلندگوها برای یک محیط کلاسی بزرگ نامناسب تلقی می شوند. یافتن تنها اسپیکرهای 2 در 10 وات رو به عقب در اکثر پانل های تعاملی، معمول است.

بهرحال، سخنرانان رو در رو حضور دارند. اینها در مقایسه با نمایشگر‌های دارای بلندگوهای پشتی، ارتقاء قابل توجهی در حجم و کیفیت صدا ایجاد می‌کنند. با این حال، ساندبارهای اضافی به راحتی در دسترس بوده، کم هزینه هستند، و به خوبی با پانل های تعاملی اکثر سازندگان ادغام می شوند، و کیفیت صدا و سطوح بالقوه صدای قابل دستیابی در محیط کلاس را بیشتر ارتقا می دهند.

8. نرم افزار

 وایت برد تعاملی به نرم افزار مجهز است. می توان آن را یک وایت برد تعاملی نرم افزاری نامید. نرم افزار IWB برای ارائه تجربیات مختلف آموزشی-یادگیری طراحی شده است. نرم افزار پشتیبان لمس و قلم لمسی برای بحث های تعاملی در گروه، ایجاد یک روایت دیجیتالی، تدریس موضوعات خاص موضوعات مختلف، درس های آنلاین و ارائه ها استفاده می شود. وایت برد تعاملی قادر به فراهم نمودن تنوع کافی برای تطبیق با سبک های مختلف یادگیری دانش آموزان کلاس می باشد.

9. مشارکت چند نفره دانش آموزان

اگر به دنبال تسهیل همکاری و تعامل بیشتر بین دانش‌آموزان در کلاس هستید، باید یک وایت برد تعاملی را خریداری کنید که به چندین دانش‌آموز اجازه می‌دهد با رسانه مد نظر تعامل داشته باشند. مشارکت چند دانش آموز امکان کار گروهی و ارائه، گسترش طرح درس و افزایش مشارکت دانش آموزان را فراهم می کند.

بهترین برد هوشمند کدام است؟

از مدیر حسابداری شرکت گوردون فلش (GFC) در مورد مدل های ارائه شده و بهترین راه حل برای نیازها و سرمایه گذاری خود بپرسید (ما معتقدیم وایت بردهای تعاملی Ricoh عرضه شده توسط GFC قابل اعتماد بوده و برای سرمایه گذاری فوق العاده خوب عمل می کنند) در مقایسه با خرید، اجاره را نیز مد نظر قرار دهید زیرا این فناوری در یک دوره 60 ماهه تغییر خواهد کرد. لیزینگGFC با ارئه مجموعه ای از گزینه های مالی انعطاف پذیر کمک می کند فناوری خود را مطابق با آخرین استانداردها نگه دارید.

در صورتیکه می‌خواهید درباره جدیدترین فناوری وایت بردهای تعاملی بیشتر بدانید، با کارشناسان فناوری در شرکت گوردون فلش مشورت نمائید. ما طیف وسیعی از گزینه‌های برد هوشمند تعاملی و تحلیلگران فناوری را برای اطمینان از اینکه وایت بردهای جدید به راحتی فناوری ارائه فعلی شما را یکپارچه کرده و بهبود می‌بخشند، در اختیار داریم.

سوالات متداول برد هوشمند

قیمت یک برد هوشمند چقدر است؟

یک برد هوشمند با سایز متوسط 55 تا 65 اینچ بین 2000 تا 6000 دلار هزینه دارد. تخته های کوچکتر ممکن است تا 300 دلار قیمت داشته باشند، اما آنها در اصل فقط یک آی پد بزرگ هستند. تخته های بزرگتر برای استفاده در سالن ممکن است 10000 دلار یا بیشتر قیمت داشته و معمولاً قابلیت های چند لمسی را برای کاربران بیشتر ارائه می دهند.

برد هوشمند چیست و چگونه کار می کند؟

برد هوشمند یک صفحه لمسی تعاملی بزرگ است که قابلیت های وایت برد و کامپیوتر را با هم ترکیب می کند. برد هوشمند از یک نمایشگر با وضوح بالا، یک پروژکتور و یک کامپیوتر ساخته شده و با استفاده از پروژکتور کار کرده تا تصویر را از رایانه بر روی نمایشگر پخش کند. کاربران با استفاده از قلم یا انگشتان خود بر روی نمایشگر لمسی با تصویر تعامل دارند.

از کجا می توان برد هوشمند خریداری نمود؟

تخته های هوشمند در فروشگاه‌های لوازم اداری و الکترونیکی محلی و همچنین خرده‌فروشی‌های آنلاین مانند آمازون، والمارت و Best Buy قابل دسترس می باشند.

آیا می توان از برد هوشمند به عنوان وایت برد استفاده کرد؟

بله، بیشتر تخته های هوشمند را می توان برای نوشتن و طراحی مانند یک وایت برد معمولی استفاده کرد. برای کار با وایت برد به یک قلم یا ابزار حاشیه نویسی به قیمت ه25 تا 200 دلار و یک ابزار پاک کن مخصوص به قیمت 5 تا 15 دلار نیاز دارند.

نحوه تمیز کردن برد هوشمند ؟

تمیز کردن منظم نمایشگر به منظور جلوگیری از تجمع گرد و غبار و آلودگی، عمر برد هوشمند را افزایش می دهد. از پاک کننده های ساینده یا اسکرابر و پاک کننده های حاوی الکل یا آمونیاک که می توانند به صفحه نمایش آسیب بزنند، اجتناب کنید.

به این پست امتیاز بدهید

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا