خودرو، ابزارآلات

راهنمای خرید دریل شارژی: چگونه بهترین دستگاه راه انتخاب کنیم

راهنمای جامع خرید دریل شارژی به همراه لیست بهترین ها و پرفروش ترین ها

به مقاله راهنمای خرید دریل شارژی خوش آمدید. دریل های شارژی ابزاری ضروری برای هر خانواده، هر گونه شغل ساخت و ساز و هر نوع کسب و کار مرتبط با نجاری می باشند. در زمان های نه چندان دور دریل های شارژی بدون استحکام و دارای باتری هایی بودند که هر 15 دقیقه یکبار بایستی شارژ می شدند، اما در حال حاضر، دریل های شارژی دارای همان قابلیت های دریل های سیمی بوده و باتری ها قادرند ساعت ها بدون شارژ مجدد کار کنند.

خرید دریل شارژی

با این اوصاف، بدیهی است که امروزه دریل شارژی ابزار منتخبی باشند و دریل های سیمی کم کم تبدیل به ابزاری قدیمی در هر کارگاهی شوند. این روزها مهمترین مسئله راحتی می باشد و داشتن سیم در همه جا مفید نیست. دریل شارژی می تواند یک گام رو به جلوی بزرگ برای پروژه های ساده و دست ساز شما باشد. گیر نمی کند و می توانید بدون سر و صدا به کار خود ادامه دهید. همه موافق هستیم که دریل شارژی یک ضرورت است، اما مشکل زمانی ظاهر می شود که صدها مدل از صدها برند مختلف را در فروشگاه سخت افزاری محلی یا فروشگاه های آنلاین مشاهده می کنید. در اکثر موارد، پول بیشتر به معنای کیفیت بهتر است، اما بدون اینکه بدانید چه می خواهید، به چه چیزی نیاز دارید و مهمتر از همه، معنای تمام قابلیت های دریل های شارژی چه می باشد، پول زیادی را هزینه نکنید.

اکثر افراد با تخفیف خرید می‌کنند و اغلب محصولات «بدون نام» با منشأ ناشناخته را می خرند و انتظار دارند از این «ابزار» برای تعمیرات خانگی یا سرگرمی‌ استفاده کنند، اما حقیقت این است که شما نمی خواهید ابزارهای نامناسبی را خریداری کنید. به همین دلیل ما این مقاله را تهیه کرده ایم و در آن همه مواردی که هنگام خرید دریل شارژی باید بدانید شرح می دهیم. در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر می توانید مقاله راهنمای خرید دریل و همچنین مقاله انواع تبدیل دریل ما را نیز مطالعه کنید.

بهترین دریل شارژی های پیشنهادی کاربران

خط جدا کننده

دریل پیچ گوشتی شارژی دیوالت مدل DCD771D2

دریل پیچ گوشتی شارژی دیوالت مدل DCD771D2

  • ویژگی‌های دریل: سیستم گردش چپ‌گرد ، سیستم گردش راست‌گرد ، قابلیت کنترل سرعت
  • ولتاژ: 18
  • منبع تغذیه: باتری
  • اقلام همراه کالا: کیف ، شارژر ، باتری اضافه ، دفترچه‌ی راهنما
مشاهده محصول در دیجی کالا

دریل پیچ گوشتی شارژی آاگ مدل BS 12C2

دریل پیچ گوشتی شارژی آاگ مدل BS 12C2

  • ویژگی‌های دریل: سیستم گردش راست‌گرد ، سیستم گردش چپ‌گرد
  • منبع تغذیه: باتری
  • اقلام همراه کالا: کیف ، شارژر ، باتری اضافه ، دفترچه‌ی راهنما
مشاهده محصول در دیجی کالا

دریل پیچ گوشتی ماکیتا مدل DCO77

دریل پیچ گوشتی ماکیتا مدل DCO77

  • ویژگی‌های دریل: سیستم گردش تک‌جهت ، سیستم گردش چپ‌گرد ، سیستم گردش راست‌گرد ، قابلیت کنترل سرعت ، قفل سوییچ
  • ولتاژ: 3.6
  • منبع تغذیه: باتری
  • اقلام همراه کالا: دسته ، کیف ، شارژر ، باتری اضافه ، دفترچه‌ی راهنما
مشاهده محصول در دیجی کالا

دریل چکشی شارژی آنکور مدل DCE2

دریل چکشی شارژی آنکور مدل DCE2

  • ویژگی‌های دریل: سیستم گردش چپ‌گرد ، سیستم گردش راست‌گرد ، قابلیت کنترل سرعت
  • ولتاژ: 20
  • منبع تغذیه: باتری
مشاهده محصول در دیجی کالا

دریل پیچ گوشتی چکشی شارژی آروا مدل 5802

دریل پیچ گوشتی چکشی شارژی آروا مدل 5802

  • ویژگی‌های دریل: سیستم گردش راست‌گرد ، سیستم گردش چپ‌گرد
  • منبع تغذیه: باتری
  • اقلام همراه کالا: کیف ، مته ، سر پیچ گوشتی ، شارژر ، باتری اضافه ، دفترچه‌ی راهنما
مشاهده محصول در دیجی کالا

برند و هدف

تعجب نکنید، اما برند مهم ترین مسئله است. صدها دریل شارژی ارزان قیمت با نام های خنده دار، قابلیت های مکتوب اشتباه و منشأ مجهول در بازار وجود دارند. خسیس نباشید، نمی توانید دریل شارژی خوبی را با قیمت 20 دلار تهیه کنید. دریل شما باید از یک سازنده معتبر دارای نمایندگی و ایستگاه خدمات در نزدیکی محل زندگی شما باشد. برندهایی که با آنها دچار مشکل نمی شوید عبارتند از Makita، Bosch ، DeWalt، Hitachi، Milwaukee، Black & Decker، Metabo، Porter، Rockwell، Ryobi، Craftsman، Panasonic و Skil. شاید تعدادی برندهای باکیفیت به جز برندهای ذکر شده در اینجا وجود داشته باشد که ما چیزی در مورد آنها نمی دانیم، بنابراین نمی توانیم آن را به کسی توصیه کنیم.

دومین مسئله در مورد خرید دریل شارژی هدف از خرید آن می باشد. از خود بپرسید که آیا به این ابزار برای چند ساعت در ماه یا 10 ساعت در روز نیاز دارید و این پارامتر اصلی شما هنگام خرید دریل شارژی باشد. تقریباً هر تولید کننده یک خط سرگرمی و یک خط حرفه ای ابزار ها را دارا است. خط سرگرمی برای استفاده گاه و بیگاه در منزل و خط حرفه ای برای پیمانکاران و کارگاه ها می باشند. نیازی به تاکید نیست که ابزارهای خط سرگرمی بسیار ارزانتر از انواع خط ابزارهای حرفه ای هستند. به عنوان مثال ابزار سبز Bosch برای سرگرمی و بسیار ارزان تر از ابزار آبی Bosch برای استفاده حرفه ای می باشند.

انواع دریل شارژی

مورد بعدی این است که از خود بپرسید که برای چه مدت از دریل استفاده خواهید کرد. دریل ها شارژی در چهار نوع موجود می باشند و قابلیت های متفاوت و قیمت های متغیری دارند. به عنوان مثال، اگر فقط به پیچ گوشتی شارژی نیاز دارید، پول خود را با دریل چکشی شارژی هدر ندهید. در ادامه به شرح انواع دریل شارژی می پردازیم.

پیچ گوشتی شارژی

این پیج گوشتی حتی با وجود قرار گیری در دسته دریل های شارژی یک پیچ گوشتی اولیه خودکار است. این نوع دریل در دسته بندی دریل ها قدرت بسیار کمی دارد و تقریباً نمی توانید چیزی را با آنها سوراخ کنید. این نوع برای مونتاژ مبلمان و چیزهای کوچک در منزل بکار می رود. پیچ گوشتی های شارژی ابزارهایی با ولتاژ پایین هستند که ولتاژ آنها معمولا بین 4/2 تا 8/10ولت متغیر است.

پیچ گوشتی شارژی

دریل های شارژی اولیه

این یک ابزار انتخابی برای خانواده یا یک انجام تعمیرات در آخر هفته می باشد زیرا قدرت بسیار بیشتری نسبت به پیچ گوشتی های شارژی ارائه می دهد. این نوع دریل های شارژی دارای یک کلاچ قابل تنظیم برای به حداکثر رساندن قدرت چرخش دریل ها و یک سه نظام قابل تنظیم هستند تا بتواند هم مته های دریل و هم مته های متعلق به پیچ گوشتی را در خود جا دهد. دریل های شارژی اولیه ابزارهای همه کاره ای هستند که می توانند حفره هایی را در چوب یا فلزات سبک ایجاد و همچنین پیچ ها را باز و بسته کنند. ولتاژ دریل های شارژی پایه از 6/9 تا 18 ولت متغیر است.

دریل های شارژی اولیه

دریل های چکشی شارژی

تفاوت بین دریل های شارژی اولیه و دریل های ضربه ای شارژی در سنسوری است که مقاومت را اندازه می گیرد و به صورت خودکار گشتاور را افزایش می دهد تا از لیز خوردن مته از سر پیچ جلوگیری کند. این ویژگی به کاهش احتمال کنده شدن پیچ ها و خراب شدن قطعات کمک می کند و همچنین نیاز به سوراخ پایلوت را از بین می برد. کاربرد اصلی دریل ضربه ای شارژی در پروژه های بزرگ مانند خانه سازی، ساخت عرشه و غیره می باشد. دریل ضربه ای شارژی دارای ولتاژ بین 14،4 تا 20 ولت است.

 

دریل های ضربه ای شارژی

دریل های بتن کن شارژی

اگر می خواهید آجر یا بتن را سوراخ کنید، به یک دریل چکشی شارژی نیاز دارید. این نوع دریل های شارژی مانند دریل های شارژی معمولی دارای کلاچ قابل تنظیم اما با تنظیم نهایی فقط برای استفاده از دریل چکشی هستند. هنگامی که کلاچ در آن حالت تنظیم می شود، دریل در حالی که همزمان می چرخد، به داخل و خارج ضربه می زند. به یاد داشته باشید که هنگام سوراخ کردن آجر یا بتن از مته های دریل مخصوص سنگ تراشی استفاده کنید. دریل های چکشی شارژی از همه دریل های شارژی سنگین تر و در بین دریل های شارژی قوی ترین انواع می باشند. ولتاژ دریل های چکشی شارژی بین 18 تا 36 ولت متغیر است.

دریل های چکشی شارژی

امکانات

وقتی به دریل های در فروشگاه سخت افزار محل خود یا یک فروشگاه آنلاین نگاه می کنید، قابلیت های عددی زیادی وجود دارد که از مدلی به مدل دیگر متفاوت هستند. اگر معنای این قابلیت ها را نمی دانید، نمی توانید تصمیم بگیرید که بهترین دریل برای شما کدام است. باید دوباره به شما هشدار دهیم که به قابلیت های برندهای ناشناخته اعتماد نکنید زیرا آنها در بیشتر موارد بسیار دور از ویژگی های واقعی دریل ها می باشند. رایج ترین و مهم ترین ویژگی هایی که تقریباً بر روی هر مدل دریل شارژی ذکر شده است عبارتند از: نوع باتری، شارژر باتری، ولتاژ باتری، گشتاور، اندازه سه نظام و لوازم جانبی. در ادامه هر یک از آن ویژگی ها را توضیح خواهیم داد.

"ولتاژ

ولتاژ باتری

این اولین ویژگی برای توصیف تقریباً تمام دریل های موجود در بازار است، اما دریل با بالاترین ولتاژ را نخرید، به این سادگی نیست. ولتاژ بالاتر گشتاور یا قدرت بیشتری ایجاد می کند، اما اگر باتری در 10 دقیقه تخلیه شود، چندان کاربردی نخواهد بود. برای استفاده حداکثری از باتری خود باید ولتاژ و قدرت باتری را با هم ترکیب کنید. قدرت باتری با آمپر ساعت (Ah) اندازه گیری می شود و آمپر -ساعت بیشتر به این معناست که باتری بیشتر دوام می آورد. همیشه بهتر است باتری ولتاژ پایین با آمپر ساعت بالاتری نسبت به باتری ولتاژ بالاتر با آمپر ساعت کمتر داشته باشد.

انواع باتری

سه نوع باتری برای دریل های شارژی در بازار وجود دارد: باتری های نیکل-کادمیم ( NiCd )، باتری های نیکل-هیدرید فلز (NiMH) و باتری های یون لیتیوم (Li-Ion). همه این ها دارای ولتاژها و آمپرهای مختلفی هستند و از این نظر تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد. تفاوت اصلی در وزن آنها می باشد، باتری های NiCd سنگین و به طور قابل توجهی بزرگتر از باتری های NiMH و Li-Ion هستند. همچنین، باتری‌های NiMH و Li-Ion برای محیط زیست بهترند زیرا قابل بازیافت می باشند. به نظر ما باتری های Li-Ion بهترین انتخاب هستند زیرا بالاترین ولتاژ و آمپر را برای باتری های با اندازه مشابه خود ارائه می دهند و وزن آنها به طور قابل توجهی کمتر است. اما اگر وزن آن برایتان اهمیتی ندارد و به محیط اهمیت زیادی نمی دهید، باتری های NiCd ارزان ترین انتخاب محسوب می شوند.

شارژرهای باتری

شارژر باتری نیز یکی از مواردی است که باید هنگام انتخاب دریل شارژی خود مد نظر قرار دهید زیرا می تواند بر قیمت نهایی محصول نیز تاثیر گذار باشد. به طور معمول دو نوع شارژر وجود دارد، شارژرهای سریع و شارژرهای کند. همانطور که از نام آنها پیداست تفاوت آنها در سرعت شارژ مجدد باتری می باشد. شارژر سریع می تواند باتری را در 15 دقیقه یا کمتر به طور کامل شارژ کند، در حالیکه شارژر کند به چند ساعت برای تکمیل کار نیاز دارد. شارژر سریع انتخاب بهتری است، اما هزینه آن نیز بسیار بیشتر از شارژر کند می باشد. در صورتیکه باتری یدکی دارید، واقعاً به شارژر سریع نیازی نیست. باید توجه داشته باشید که آیا شارژر شما عملکرد هوشمندی دارد یا خیر. شارژهای هوشمند پس از اتمام شارژ بطور خودکار خاموش می شود که باعث صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از شارژ بیش از حد باتری می گردد، که می تواند به آن آسیب برساند.

اندازه سه نظام

معمولا دو سه نظام با اندازه های مختلف، 2/1 اینچ و 8/3 اینچی وجود دارد. این عدد به بزرگترین میله مته دریلی اشاره دارد که سه نظام می تواند بپذیرد. سه نظام های 8/3 اینچی معمولا” برای تمام مته کاری های منزل یا پروژه های کوچک و متوسط کافی هستند و نیازی به سه نظام بزرگتر نیست. معمولاً دریل های شارژی با سه نظام 2/1 اینچی گران تر از دریل های با سه نظام 8/3 هستند.

گشتاور

گشتاور اندازه گیری قدرت دریل یا از لحاظ فنی اندازه گیری نیروی پیچشی است که دریل هنگام استفاده اعمال می کند. گشتاور در بیشتر موارد به ولتاژ بستگی دارد، اما گشتاور می تواند بین مدل های با ولتاژ یکسان متفاوت باشد. این امر بدان دلیل است که همه موتورها از مواد مشابه و دارای کیفیت یکسانی ساخته نمی شوند. به طور کلی، وقتی در مورد سوراخکاری صحبت می کنیم، گشتاور مهمترین مسئله می باشد و همیشه سعی کنید دریل با بیشترین گشتاور خریداری کنید. اگر گشتاور خیلی کم باشد دریل دچار مشکل شده و در نهایت خراب می شود.

تجهیزات جانبی

هنگام صحبت در مورد لوازم جانبی، به معنای واقعی کلمه هر چیزی که تصور کنید برای اضافه کردن دریل شارژی وجود دارد. در نهایت شما از یک یا دو مورد آنها استفاده خواهید کرد و سایر لوازم جانبی صرفا” برای تزئین هستند. برخی از رایج ترین لوازم جانبی عبارتند از کیف حمل، دستگیره کمکی، چراغ های LED داخلی، تراز داخلی، فضای ذخیره سازی داخلی، سینی های مغناطیسی، دمنده های داخلی، ماشه های حساس به فشار، سه نظام فاقد کلید تک آستین و غیره. برخی از این لوازم جانبی ضروری و برخی از آنها نیز زائد هستند، این به انتخاب شما بستگی دارد. ما به خصوص اگر دریل چکشی شارژی می خرید، دستگیره کمکی را توصیه می کنیم و همیشه یک کیف حمل داشته باشید.

نحوه استفاده از یک دریل شارژی

یک دریل شارژی خوب می تواند طیف وسیعی از انواع سایزهای مته دریل را مدیریت کند و یک ابزار کاملا ضروری برای مواقعی می باشد که تعداد زیادی پیچ برای بستن دارید. البته، به منظور مفید بودن در این کار های بسیار متفاوت، مهم است که مته به درستی برای آن وظایف خاص تنظیم شود و به همین دلیل یکسری از تنظیمات در دریل وجود دارد که می توانید برای پیکربندی دریل به منظور انجام کار خود آنها را تعدیل نمائید.

وارد کردن باتری

قدرت دریل شارژی از باتری که معمولاً در زیر دستگیره قرار دارد، تامین می شود. ابتدا باید قبل از بردن آن به محل کار، باتری را شارژ کنید. با فشار دادن ماشه، برق را فعال می کنید به محض رها کردن آن، باتری برق را قطع می کند.

جا دادن مته دریل

سه نظام گیره ای در “فک” دریل است و مته را هنگام چرخش در جای خود نگه می دارد. هنگام تعویض مته، مطمئن شوید دریل خاموش باشد (و در صورت سیمی بودن از برق جدا شود). با چرخاندن سه نظام آن را شل کنید. بسته به نوع دریل، ممکن است بتوانید این کار را با دست انجام دهید، یا ممکن است به یک اچار سه نظام در داخل محفظه در قسمت بالایی یا دسته دریل نیاز داشته باشید. مته را درون سه نظام قرار دهید، سپس دوباره آن را سفت کنید. مطمئن شوید که مته صاف و ایمن است و آچار را قبل از روشن کردن دریل بردارید.

کار با دریل

برای نصب مته دریل آن را درون سه نظام بدون آچار قرار دهید و سه نظام را در خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا محکم شود. حالا تعویض کننده دنده را روی تنظیم سرعت بالا و کلاچ قابل تنظیم را در موقعیت سوراخکاری قرار دهید. در نهایت، اهرم معکوس را به سمت جلو تغییر دهید، اکنون آماده کار با دریل هستید. دریل را قرار داده و سطح تعبیه شده را بررسی کنید، سپس به آرامی ماشه را برای شروع سوراخ کردن بکشید. سرعت را به تدریج افزایش دهید وقتی سوراخ کامل شد دریل را بردارید و ماشه را رها کنید.

بستن پیچ

برای کارهای بستن پیچ ها، تعویض کننده دنده باید روی موقعیت گشتاور بالا تنظیم شود سپس به تنظیم کلاچ با زمینه گشتاور مناسب به منظور انجام کارتان نیاز دارید و انجام این کار نیاز به مقداری کسب تجربه دارد. با تنظیم پائین شروع کنید و در صورت لزوم کلاچ را تنظیم کنید تا پیچ را در عمق مناسب محکم نمائید.

قیمت دریل شارژی

اکنون می دانید که در هنگام خرید دریل شارژی به چه نکاتی توجه کنید و تمام عناصر بالا قیمت دریل شارژی شما را شکل می دهند. اگر یک پیچ گوشتی شارژی ساده می‌خواهید، می‌توانید یک نوع محکم را با حداقل 1 و نیم میلیون تومان پیدا کنید، اما اگر بهترین دریل چکشی شارژی را می‌خواهید، می‌تواند تا 15 میلیون تومان  قیمت داشته باشد. همانطور که می بینید، همه چیز به آنچه از دریل شارژی خود می خواهید و نیاز دارید بستگی دارد. امیدواریم این راهنمای خرید دریل شارژی به شما کمک کرده باشد تا دریل شارژی متناسب با نیازتان را انتخاب کنید.

سوالات متداول

گشتاور در دریل شارژی به چه معناست؟

گشتاور در ابزارهای برقی مانند دریل های شارژی، نیرویی است که توسط دریل برای چرخاندن مته دریل تولید می شود. معمولاً با نیوتن متر (Nm) اندازه گیری می شود و نشان دهنده سرعت دریل نیست، بلکه نشان دهنده نیروی چرخشی می باشد. گشتاور یک ویژگی مهم در دریل های محسوب می شود زیرا گشتاور بالاتر به این معناست که می توان از دریل شارژی به راحتی بر روی سطوح سخت (مانند بتن) استفاده کرد.

کدام دریل شارژی بیشترین گشتاور را دارد؟

برخی از دریل های شارژی محبوب با بیشترین ارقام گشتاور عبارتند از: DEWALT 20V MAX XR، Milwaukee 2803-20 M18 FUEL، POPOMAN Impact Driver، Makita XFD12Z 18V LXT

برای چه کاری از دریل شارژی می توان استفاده کرد؟

دریل شارژی یک ابزار برقی باتری دار است که عمدتاً برای ایجاد سوراخ مواد مختلف (چوب، بتن و غیره) استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای تعبیه پیچ و بست ها استفاده کرد.

آیا دریل های شارژی به اندازه کافی قدرتمند هستند؟

با این که دریل های برقی سیمی به طور قابل توجهی قدرتمندتر از همتایان شارژی خود هستند، اما دریل های شارژی نیز برای سوراخ کردن مواد مختلف به اندازه کافی قدرتمند هستند. با استفاده از موتورهای براشلس و باتری‌های یون لیتیوم، دریل‌های شارژی از همیشه قدرتمندترند و به راحتی می‌توانند کارهای روزمره خانوار را انجام دهند.

تفاوت دریل و دریل ضربه ای در چیست؟

دریل و دریل ضربه ای دو ابزار برقی مشابه هستند اما تفاوت های کوچکی نیز بین آنها وجود دارد. دریل یک ابزار برقی ضروری است که برای ایجاد سوراخ و بستن پیچ ها مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت سیمی یا شارژی موجود است. اینها معمولاً یک سه نظام شش گوش برای محکم کردن دریل دارند. از طرف دیگر یک دریل ضربه ای از دریل های استاندارد با گشتاور بالاتر و وزن کمتر، کمی قدرتمندتر است. دریل های ضربه ای معمولاً به جای سه نظام، یک گیره تعویض سریع برای نگه داشتن مته دارند. از این دریل ها می توان برای سوراخ کردن و بستن پیچ و بست ها (معمولاً کوچکتر) استفاده کرد. دریل ضربه ای معمولاً برای بستن پیچ ها و بست های برای مدت طولانی، پیچ ها و مهرهای ها طویل تر و بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا دریل های شارژی به خوبی دریل های سیمی هستند؟

دریل های سیمی معمولاً سبک تر، قدرتمندتر و پر سر و صداتر از دریل های شارژی هستند. می توانید برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید و معمولا دوام بیشتری دارند. با این وجود، دریل های شارژی مدرن به دلیل موتورهای بدون براشلس و باتری های یون لیتیوم نسبت به مدل های قدیمی تر، بسیار قدرتمند هستند. آنها ممکن است کمی سنگین تر باشند (به دلیل وجود باتری) اما قابل حمل هستند و استفاده از آنها بسیار آسان می باشد. برای کارهای خانگی ساده، دریل های شارژی کافی هستند و به اندازه کافی نیز قدرتمند می باشند.

دریل های شارژی با یک بار شارژ چقدر دوام می آورند؟

اگر در مورد مدت زمان استفاده پس از شارژ کامل صحبت می کنیم، دریل های شارژی معمولی، معمولا بین 90 تا 120 دقیقه قابلیت استفاده مداوم را دارند. اما اگر در مورد طول عمر کلی دریل های شارژی صحبت کنیم، با مراقبت مناسب، شارژ و استفاده منظم و بدون شک شارژ نکردن بیش از حد باتری، دریل های شارژی به راحتی می توانند بین 3 تا 5 سال عمر کنند.

چه چیزی یک دریل شارژی را قدرتمندتر می کند؟

دو کار مهم دریل شارژی سوراخ کردن و سفت نمودن پیچ ها و چفت و بست ها می باشد. دریل های شارژی با ولتاژ بالاتر معمولا موتورهای بزرگتری دارند و از این رو با مقادیر گشتاور بالاتر، قدرتمندتر هستند. استفاده از موتورهای براشلس به جای موتورهای براش نیز باعث ایجاد تفاوت می شود زیرا موتورهای براشلس می توانند RPM بالاتر و گشتاور بهتری نسبت به موتورهای براش داشته باشند. یکی دیگر از مواردی که بر قدرت دریل شارژی تأثیر می گذارد اندازه سه نظام است. یک سه نظام بزرگ‌تر می‌تواند مته ‌های دریل بزرگ‌تری را نگه دارد و قدرت بیشتری ارائه دهد.

لیست 37 مدل پرفروش ترین دریل های دیجی کالا

خط جدا کننده

5/5 - (4 امتیاز)
منبع
Handyman Tips

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا