کتاب، لوازم تحریر و هنر

راهنمای خرید هنگ درام به همراه لیست بهترین و پرفروش ترین ها

نحوه انتخاب هنگ درام مناسب برای افراد مبتدی

percussion-instruments

مقدمه راهنمای خرید هنگ درام

امروزه افراد زیادی حتی آنهایی که قبلاً هیچ نوع سازی را ننواخته اند، به نواختن هنگ درام علاقه مند شده اند. نکته خارق‌العاده در مورد هنگ درام این است که بدون توجه به شناخت و سطح تجربه قبلی، یادگیری آن واقعا راحت می باشد. با اینحال، اطلاعات بسیار زیادی برای آموختن توسط افراد مبتدی وجود دارد. برای افراد تازه کار، انتخاب یک دارم مناسب می تواند بسیار دشوار باشد. تصدیق می کنیم که گزینه های فراوان موجود مطمئناً گیج کننده هستند. با این وجود، با اطلاعات درست، همه چیز بسیار ساده تر خواهد بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم راهنمای خرید هنگ درام را در صورتی که مبتدی هستید با شما در میان بگذاریم و مسیر انتخاب هنگ درام را شرح دهیم. همچنین در انتخای لیست پرفروش ترین هنگ درام دیجی کالا برای انتخاب راحت تر شما ارئه شده است.

لیست بهترین هنگ درام دیجی کالا پیشنهادی کاربران

خط جدا کننده

هنگ درام ای گیفت مدل HG-02

هنگ درام ای گیفت مدل HG-02

مشخصات

  • ابعاد
    58x58x32 سانتی‌متر
  • وزن
    3.5 کیلوگرم
  • اقلام همراه
    کاور اورجینال
  • ویژگی‌ها
    سوپر تاچ دینگ پولیش
مشاهده محصول در دیجی کالا
هنگ درام ای گیفت مدل HG-05

هنگ درام ای گیفت مدل HG-05

مشخصات

  • ابعاد
    58x58x32 سانتی‌متر
  • وزن
    3.5 کیلوگرم
  • اقلام همراه
    کاور اورجینال
  • ویژگی‌ها
    سوپر تاچ دینگ پولیش
مشاهده محصول در دیجی کالا
هنگ درام ای گیفت مدل HG-06

هنگ درام ای گیفت مدل HG-06

مشخصات

  • ابعاد
    58x58x32 سانتی‌متر
  • وزن
    3.5 کیلوگرم
  • اقلام همراه
    کاور اورجینال
  • ویژگی‌ها
    سوپر تاچ دینگ پولیش
مشاهده محصول در دیجی کالا
هنگ درام مدل آرشا

هنگ درام مدل آرشا

مشخصات

  • ابعاد
    60x60x45 سانتی‌متر
  • وزن
    4 کیلوگرم
  • اقلام همراه
    سافت کیس
  • ویژگی‌ها
    دست ساز سری H ، کوک دقیق ، آلیاژ کروم
مشاهده محصول در دیجی کالا
هنگ درام ای گیفت مدل Special S2

هنگ درام ای گیفت مدل Special S2

مشخصات

  • ابعاد
    58x58x32 سانتی‌متر
  • وزن
    3.5 کیلوگرم
  • اقلام همراه
    کاور اورجینال
  • ویژگی‌ها
    سوپر تاچ دینگ پولیش
مشاهده محصول در دیجی کالا

چرا هنگ درام اینقدر محبوب است؟

امروزه هنگ درام به چند دلیل در حال تبدیل شدن به یک آلت موسیقی بسیار محبوب می باشد. پیش از هر چیز، هر فردی عملا” می تواند نواختن آن را بیاموزد. این یک ساز نسبتاً جدید محسوب می شود، بنابراین قوانین سختگیرانه ای در مورد نحوه درست نواختن آن وجود ندارد. شما فقط باید آرامش داشته و خودتان باشید به این ترتیب بهترین موسیقی را خلق خواهید کرد.

چرا هنگ درام اینقدر محبوب است

همچنین توجه به این نکته ضروری است که این ساز با تانگ درام یکی نیست. تانگ درام عمدتاً برای نواختن آرام، آرامش بخشی و مراقبه در نظر گرفته شده اند. از سوی دیگر، هنگ درام ها از مواد مختلفی تهی می شوند و طیفی از سبک‌های مختلف از مدیتیشن آرام تا نواختن سریع در فضای بسته را ارائه می دهند.

چگونه یک هنگ درام مناسب برای مبتدیان را انتخاب کنیم ؟

قبل از تصمیم گیری در مورد این ساز، باید چند نکته مهم برای راهنمای خرید هنگ درام را مد نظر قرار دهید. با اندکی جستجو تصمیم درستی خواهید گرفت. ما چند نکته مفید برای شما داریم. تا حد امکان به اجراهای انجام شده با این ساز گوش دهید. در بین ویدیوهای یوتیوب کاوش کنید و هنرمندانی را بیابید که این نوع محتوا را ضبط می کنند. بنابراین شما به سرعت تفاوت بین یک هنگ درام که صدای خوب و نوعی که صدایی شبیه به قابلمه دارد را درک خواهید کرد.

کیفیت محصول را در نظر بگیرید، زیرا این برای تجربه شما مهم است. برخی از تولید کنندگان سعی می کنند این ساز را به دلیل محبوبیت آن با قیمت بالا به شما بفروشند. محصولی را پیدا کنید که به اندازه کافی مناسب و در عین حال مقرون به صرفه باشد. برای اطمینان از خرید محصول مناسب، اجازه دهید فروشنده تمام اجزای آن را توضیح دهد. این امر به ویژه اگر ساز گران‌تری باشد بسیار مهم است. در هنگام خرید هنگ درام حتما به چهار مورد زیر توجه کنید:

1.  به نحوه ساخت آن توجه کنید

اولن نکته ای که در مقاله راهنمای خرید هنگ دارم به شما پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید این ساز ابتدا به نحوه ساخت آن توجه نمائید. مهم است که به اندازه کافی پایدار باشد تا با اطمینان و بدون ترس از آسیب زدن، بتوانید آن را بنوازید. یک هنگ درام خوب باید، صرف نظر از اینکه برای مبتدیان یا حرفه ای ها تهیه شده، قدرت نواختن معقولی را تحمل کند. باید هنگ درامی را انتخاب کنید که به خوبی ساخته، و همچنین به طور صحیح تنظیم شده باشد. اگر ویژگی های اصلی رضایت بخش نباشند قابلیت های دیگر آن به راحتی تحت الشعاع قرار می گیرند. مدل انتخابی باید با یک اکتاو و هارمونی های پنجم پیچیده که روی هر نت تنظیم شده ساخته شود.

فرکانس های هرتز استاندارد درام هنگ 440 هرتز و 432 هرتز می باشند. 432 هرتز ملایم‌تر به نظر می‌رسد و بسیاری از درمانگران دریافته‌اند که فواید فوق‌العاده‌ای برای سلامتی دارد. اما هنگ درام هایی با این فرکانس را نمی توان با سازهای دیگر نواخت. نکته مهمی که باید بدانید این است که فرکانس هرتز پس از ساخت قابل تغییر نیست. بنابراین زمان تولید و قیمت نسبتاً بالا می باشند. ویژگی های اساسی هنگ درام مورد نظر خود را انتخاب کنید تا از دست یابی به مزایای مدنظر خود مطمئن شوید.

2. سایز و جنس مناسب را پیدا کنید

از دیگر معیارهای مهم که در مقاله راهنمای خرید هنگ درام به ان می پردازیم، سایز و جنس یا متریال هستند. سایز معمول هنگ درام 22 اینچ است، اما گزینه های کوچک 18 اینچی نیز در دسترس می باشند. سازهای بزرگتر معمولا صدای بهتری تولید می کنند، اما سوال اصلی اینجاست که نیازهای شما به چه صورت می باشند. برای مبتدیان، نسخه های کوچک می توانند کافی باشد، و اغلب از نظر زیبایی شناسی دلپذیرترند.

یکی دیگر از نکات جالب در مورد هنگ درام این است که آنها از مواد مختلف، یا بهتر است بگوییم – انواع مختلف فولاد عرضه می شوند که هر یک ویژگی های خاص خود را داشته و مزایای متفاوتی را ارائه می دهند. سه نوع اصلی عبارتند از فولاد نیتراته، فولاد ضد زنگ و فولاد خام. پیشنهاد می کنیم برای دست یابی به جزئیات بیشتر در مورد انواع فولاد تحقیق کنید. در حین نواختن هنگ درام جدید خود متوجه می شوید که کدام ماده مزایای مد نظر را ارائه شما را می دهد.

3. مطمئن شوید که کیفیت مطلوبی را در قبال پول خود دریافت می کنید

قبل از خرید، بایستی در مورد بودجه خود تصمیم بگیرید. محدوده قیمتی را که برای شما معقول است را انتخاب نموده و سپس سعی کنید هنگ درامی متناسب با قیمت مد نظر خود پیدا کنید. در انجام این کار، پیشنهاد می شود حداکثر تلاش خود را بکار بگیرید تا بهترین کیفیت ممکن را در قبال هزینه پرداختی کسب کنید. مبتدی بودن شما به این معنا نیست که هنگ درام خوبی نداشته باشید. همچنین، تصور نکنید که یک ساز ارزان لزوما” کیفیت پایینی دارد.

بهتر است که ابتدا در مورد گزینه های مد نظر پرس و جو کنید و این که چه کیفیتی بدون فراتر رفتن از بودجه شما، مطابق انتظاراتتان خواهد بود را مد نظر قرار دهید.

همچنین، حتی اگر مایل به سرمایه گذاری بیشتر هستید، پیشنهاد می شود این که آیا واقعاً به عنوان مبتدی به ساز خاصی نیاز دارید یا خیر را مد نظر قرار دهید. منطقی نیست که هزینه زیادی را برای سازی که هر چند وقت یکبار می نوازید کنار بگذارید. قبل از پیدا کردن یک هنگ درام با کیفیت که متناسب با محدوده قیمت مد نظر شما باشد، اطلاعات لازم را کسب نموده و تسلیم نشوید.

4. اگر اطلاعات درستی ندارید، با کارشناسان مشورت کنید

باید تأکید کنیم که اگر صرفا” اطلاعات کافی ندارید و همه اینها بیش از حد گیج کننده به نظر می رسند، بهتر است که با یک متخصص مشورت کنید. کارشناسان این حیطه به خوبی با سازها آشنایی دارند و در نگاه اول می توانند به شما بگویند که آیا هنگ درام از کیفیت خوبی برخوردار است و اینکه آیا ارزش هزینه پرداخت شده را دارد یا نه. آنها همچنین می‌توانند به شما توصیه‌های بیشتری در مورد اینکه کدام مدل متناسب با نیازهای فعلی شماست، ارائه دهند. از درخواست کمک خجالت نکشید، زیرا تنها یک نکته مفید می تواند شما را از یک خرید بد نجات دهد!

یادگیری نواختن هنگ درام چقدر سخت است ؟

هنگ درام سازی است که نیازی به تجهیزات اضافی، تجربه قبلی و آموزش حرفه ای ندارد. البته اگر کمک حرفه ای و ساز کوبه ای داشته باشید، مطمئنا صدای بسیار بهتری تولید می کنید. با این حال، لازم نیست استفاده از آن را یاد بگیرید و از طیف وسیعی از صداها لذت ببرید. خرید آن نیز آسان است و مدل های و همچنین قیمت های مختلفی را در بازار خواهید یافت. قیمت در کیفیت هنگ درام چندان مهم نیست، اما یکی از عوامل تاثیرگذار محسوب می شود. در ادامه با این ساز بیشتر آشنا می شوید.

1. آیا یادگیری نواختن این ساز دشوار است؟

نواختن هنگ دارم آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. پس از خرید اولین هنگ دارم، سعی کنید چیزی بنوازید و سپس چند درس اصلی خاص مبتدیان را یاد بگیرید. این به شما کمک می کند تا این روند را سریعتر طی کرده، و یادگیری را برای شما بسیار آسان تر می کند. نواختن این ساز از سازهای دیگر دشوارتر نیست. البته افرادی که ریتم را درک می کنند، استفاده از این ساز را آسانتر می دانند.

2. چقدر طول می کشد تا نواختن هنگ درام را بیاموزم ؟

این یک مسئله فردی است و عوامل زیادی یادگیری را تحت تاثیر قرار می دهند. برای مثال، حس هر فردی از ریتم متفاوت است. همچنین همه ما به یک اندازه وقت آزاد برای یادگیری نحوه نواختن هنگ درام نداریم. هر فردی سرعت یادگیری متفاوتی دارد و همه یک نوع ساز نداریم. در نهایت، تفاوت زیادی بین این که شما به تنهایی می آموزید یا از کمک حرفه ای بهره می برید، وجود دارد. با این حال، کارشناسان معتقدند اکثر افراد اگر تنها 20 ساعت تمرین کنند می توانند نواختن یک ساز را به خوبی یاد بگیرند. هنگ درام به گروهی از سازها تعلق دارد که یادگیری آنها آسان تر است.

دلیل آن هم تعداد نت ها می باشد، زیرا این ساز نت های بسیار کمتری نسبت به سایر سازها دارد. به همین دلیل برای مبتدیان سخت است که نتی را از دست بدهند. اگر هم اکنون حس خوبی به ریتم دارید یا قبلا” یک ساز کوبه ای نواخته اید، تبدیل شدن به یک نوازنده برجسته هنگ درام برای شما بسیار آسان تر خواهد بود. اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن حرفه ای شوید، توصیه می کنیم که به دنبال دوره‌های آموزشی باشید که به شما کمک می‌کنند با موفقیت بر تمام مراحل مسلط شوید. در این صورت حتی به بهترین مدل هنگ درام نیز نیاز نخواهید داشت، چرا که تمام تکنیک های مهم نوازندگی خوب را فرا می گیرید. ما مطمئن هستیم که شما از پیشرفت خود شگفت زده خواهید شد.

چه عواملی بر کیفیت صدا هنگ درام تأثیر گذارند؟

برای مدیریت راحت تر هنگ درام، یادگیری نحوه استفاده از آن کافی نیست. مهم است که اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشید. این نه تنها در مورد اجزای آن، بلکه در مورد صدا نیز صدق می کند. صدا بایستی با کیفیت باشد و باید بدانید که چگونه آن را تشخیص دهید. تنها در این صورت یادگیری شما در مسیر درست پیش خواهد رفت. اگر خودآموز می باشید، باید همه چیز را در مورد صدا بدانید، زیرا معلمی ندارید که شما را اصلاح کند. صدای خوب نتیجه یک هدف درست و تکنیک مناسب است. از آنجایی که هنگ درام حالت تورفتگی دارد در قسمت زیرین داری یک منفذ می باشد که همیشه باید باز بماند. می توانید ساز را در روی پاهای خود نگه دارید یا اینکه آن را روی سطح نرمی قرار دهید. سطح خیلی سفت صدای بدی تولید می کند یا صدای خشکی خواهید داشت.

 کیفیت صدا هنگ درام

با این حال، همه چیز بستگی به نوع صدایی دارد که می خواهید هنگ درام تولید کنید. به عنوان مثال، می توانید از دستان خود یا چوب های سفارشی برای ضربه زدن استفاده کنید. این چوب ها از چوب کاج تهیه و در پشم پیچیده شده اند. این صدایی غنی‌تر از صدایی ایجاد می‌کند که با ضربه زدن روی ساز توسط دست ها تولید می‌شود. در بالا هشت تکه وجود دارد که به صورت دایره ای از بالاترین تا پایین ترین مرتب شده اند. شما از یک قسمت به قسمت دیگر و در مسر دایره ای حرکت خواهید کرد. برای این منظور حرکات دست خود را تغییر می دهید. در طرف مقابل یک دهانه گرد با سایز های مختلف وجود دارد. هر سایز صداهای مختلفی تولید می کند.

هنگ درام چقدر مفید است؟

هنگ درام بسیار محبوب است و غالبا” می توانید افرادی را در محله خود ببینید که از آن استفاده می کنند. دلایل متعددی وجود دارد، اما اکثر افراد روی این مسئله که این یک ساز بسیار مفید است، توافق دارند. این ساز بخصوص برای خانواده های بچه دار جالب است، زیرا می توان از آن هنگامی که کودکان در رختخواب هستند، استفاده کرد. همچنین می توانید از آن بعنوان صدای پس زمینه برای آرام کردن کودکان فعال استفاده کنید. این انتخابی عالی برای افرادی که می خواهند ساز بزنند ولی زمان کافی برای تمرین ندارند محسوب می شود. نواختن هنگ درام را بسیار سریع می توان آموخت و افراد در هر سنی از آن استفاده می کنند.

اگر به دنبال بداهه نوازی آهنگ نیستید، حتی به تجربه یا آموزش قبلی برای آن نیاز ندارید. این یک انتخاب خوب برای پروژه های موسیقی و فیلم حرفه ای است و کاملاً با صحنه هایی که نیاز به جوی آرام دارند، مطابقت دارد، زیرا صدایی زمینی تولید می کنند که می توان از آن برای صداهای ملکوتی استفاده کرد. به همین دلیل غالبا” می توانید آن را در صدا درمانی یا در ترکیب با سازهای دیگر. به عنوان مثال، شامل کاسه های آواز تبتی، گونگ ها و سایر موارد ببینید. این ساز چند منظوره به عنوان یک ابزار درمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به لطف طیف گسترده صداها، در هنگام مراقبه، دعا و سایر مراسمات با هدف تقویت ذهن و بدن استفاده می شود

نتیجه گیری راهنمای خرید هنگ درام

هنگ درام این روزها در حال تبدیل شدن به یک ساز محبوب است چون یادگیری نواختن آن بسیار راحت می باشد و همچنین صدای آرامش بخشی را ارائه می دهد که انرژی شما را تنظیم می کند و شبیه تانگ درام نیست.

این ساز انواع مختلفی از فولاد عرضه می شود و هر کدام از آنها مزایای متفاوتی را ارائه می دهند. اگر مبتدی هستید و اولین هنگ درام خود را انتخاب می‌کنید، پیشنهاد ما این است که در درجه اول به نحوه ساخت ساز توجه کنید، سایز و جنس مد نظر را انتخاب کنید و مطمئن شوید که کیفیت مطلوبی را در قبال پولی که پرداخت می کنید دریافت می نمائید. اگر همه این‌ها بسیار گیج‌کننده اند و حس می‌کنید اطلاعات درستی ندارید، پیشنهاد می شود که با یک متخصص مشورت کنید تا به شما کمک ‌کند هنگ درامی متناسب با نیازهای خود پیدا کنید. امیدوارم که مقاله راهنمای خرید هنگ درام ما توانسته باشد راهنمای خوبی برای شما ارئه داده باشد. همچنین شما می توانید برای خرید بک گراند عکاسی دیجی کالا از لینک ها و محصولات لیست پایین استفاده کنید.

صدای هنگ درام

سوالات متداول راهنمای خرید هنگ درام

[/vc_column_text][vc_column_text]

آیا یادگیری هنگ درام دشوار است؟

یادگیری نواختن هنگ درام کار دشواری نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از قبل به کار چند هنرمند گوش دهید و در مورد مدل ها و سازندگان تحقیق نمائید. بهترین نکته در مورد این ساز این است که برای سرگرمی لازم نیست فوراً آن را بلد باشید.

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text]

لیست 37 عدد پرفروش ترین هنگ درام دیجی کالا

خط جدا کننده

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
enso quartet

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

1 دیدگاه

  1. بهترین راه برای خرید هنگ درام، مشاوره گرفتن از افرادی است که تجربه خرید این ساز را داشته‌اند. همچنین می‌توانید نظرات کاربران و امتیازهای محصولات را بررسی کنید. با این ترفندها، قطعاً بهترین هنگ درامی که به نیازهای شما می‌پاسخد را خواهید خرید.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا