کتاب، لوازم تحریر و هنر

معرفی 9 کتابی که هر طراحی باید بخونه

طراحی اشیا روزمره - وادارم نکن فکر کنم و .....

هزاران کتاب عالی وجود دارد که هر گوشه از طراحی قابل تصور را پوشش می دهد. بنابراین، به عنوان یک مبتدی، از کجا باید شروع کنید؟

حرفه های مربوط به طراحی و زیبایی شناسی بصری نه تنها باید توسط اسناد آکادمیک پشتیبانی شوند. بلکه برای تقویت و حمایت از دانش آموزشی به الهامات بصری نیاز دارد. بنابراین، طراحی محصول نیز به طیف گسترده ای از زیرشاخه ها کمک می کند و خواندن کتاب هایی که اطلاعات مرتبط در مورد طراحی محصول را پشتیبانی می کنند به یک ضرورت تبدیل شده است.

به خصوص پس از ظهور طراحی UI/UX، زمینه طراحی محصول به شدت با فناوری و نمایش بصری ترکیب شده است. بنابراین، طراحان باید فوراً با دنیای دیجیتال همراه شوند!

لیست 9 کتاب ضروری ما را برای شروع یادگیری خود بخوانید. آنها شامل مقدمه هایی برای ترکیب بصری، رنگ، تایپوگرافی و تجربه کاربر و همچنین راهنماهای مفید برای کار در صنعت طراحی  هستند. پس با مسیر انتخاب همراه باشید.

1- طراحی اشیا روزمره

کتاب طراحی اشیاء روزمره اثر دونالد نورمن انتشارات کتاب وارش

کتاب طراحی اشیاء روزمره اثر دونالد نورمن انتشارات کتاب وارش

  • قطع: رقعی
  • نوع جلد: شومیز
  • گروه سنی: بزرگسال
مشاهده محصول در دیجی کالا

طراحی، روانشناسی بعلاوه تجارت، اگر به دنبال کتابی هستید که تمام این موضوعات و برخی موارد جزئی دیگر را نیز مورد پوشش قرار دهد، کتابی عالی پیش روی خود دارید. کتابی که در مورد آن صحبت می کنیم همانگونه که نام آن بیان می کند کاربردی می باشد و فرض اینکه تقریباً در مورد همه چیز صحبت می کند، اشتباه نخواهد بود. این کتاب نه تنها بسیار متفاوت است، بلکه یکی از جالب ترین کتاب ها نیز محسوب می شود. کتاب‌های زیادی مانند کتابی که در موردش صحبت می‌کنیم پیدا نمی‌کنید و نویسندگان زیادی هم نیستند که ایده‌ای برای نوشتن کتابی مانند این داشته باشند. نه تنها قرار است همه چیز در مورد طرح ها باشد، بلکه این کتاب قطعاً بسیار بیشتر از آن خواهد بود.

این کتاب همچنین در مورد روانشناسی صحبت می کند و یکی از کتاب های بسیار خوب در مورد موضوع تجارت نیز محسوب می شود. این فرض که در حین خواندن کتاب قرار نیست حتی یک دقیقه هم از کتاب خسته شوید، اشتباه نخواهد بود. همانطور که نام کتاب بیان می کند در مورد طراحی اشیاء روزمره صحبت می کند و یکپارچگی طرح ها و نحوه شکست آنها را نیز مورد بحث قرار می دهد. تفاوت بین طرح های خوب و بد نیز در کتاب مورد بحث قرار گرفته است و اینکه چگونه یک شرکت باید رویکرد طراحی را اتخاذ کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کتاب را دانلود کرده و شروع به خواندن آن کنید تا همه چیز را در مورد کتاب بدانید.

2- وادارم نکن فکر کنم

کتاب وادارم نکن فکر کنم اثر استیو کراگ انتشارات نوین

کتاب وادارم نکن فکر کنم اثر استیو کراگ انتشارات نوین

  • قطع: رقعی
  • نوع جلد: شومیز
مشاهده محصول در دیجی کالا

به نظر من «مرا نگذار فکر کنم» خواندنی آسان بود که نه تنها طنزآمیز بود، بلکه راهنمای عملی برای درک قابلیت استفاده از وب و تجربه کاربری بود. چیزی که من را شگفت زده کرد، روشی ساده است که استیو کروگ، نویسنده، قابلیت استفاده را تعریف می کند.

به گفته او، “اگر چیزی قابل استفاده باشد – چه یک وب سایت، یک کنترل از راه دور، یا یک در گردان – به این معنی است که یک فرد با توانایی و تجربه متوسط ​​(یا حتی کمتر از حد متوسط) می تواند بفهمد که چگونه از آن چیز برای انجام کار استفاده کند. چیزی بدون دردسر بیشتر از ارزشش.» هر فصل در کتاب با تصاویر فراوان به تصویر کشیده شده است تا خوانندگان را درگیر خود نگه دارد و به صورت بصری مفاهیم تحت پوشش را تقویت کند. این باعث می شود که خواندن کتاب سرگرم کننده و همچنین به خاطر سپردن آسان باشد.

کروگ در ابتدای کتاب به صراحت اشاره می‌کند که با سال‌ها تجربه دریافته است که طراحی فرآیندی پیچیده است و هیچ پاسخی «درست» برای اکثر سؤالات کاربردپذیری وجود ندارد. همش بستگی دارد’. با این حال، او احساس می کند که اصول راهنمای مفید کمی وجود دارد که می تواند به طراحان کمک کند و این همان چیزی است که او در کتاب خود بیان می کند.

3- 100 چیزی که هر طراحی باید درباره آدما بدونه

کتاب 100 Things Every Designer Needs to Know About People اثر Susan Weinschenk انتشارات مؤلفین طلایی

کتاب 100 Things Every Designer Needs to Know About People اثر Susan Weinschenk انتشارات مؤلفین طلایی

  • قطع: وزیری
  • نوع جلد: شومیز
  • نوع کاغذ: تحریر
مشاهده محصول در دیجی کالا

همان کتابی که بر درک من از دنیای طراحی و نگرش شخصی به طراحی به‌عنوان یک حرفه تأثیری فراموش‌نشدنی گذاشت.

به سال 2012، من خودم را در طراحی امتحان می کردم و تنها چیزی که در مورد طراح بودن می دانستم، مجموعه ای از ابزارهای شناخته شده بود: Adobe Photoshop و Adobe Illustrator. فقط ابزارها مهم بودند، زیرا مانند هر طراحی خودآموخته ای فکر می کنید که این همه چیزی است که نیاز دارید. به نظر می رسید که شناخت کامل محصولات Adobe شما را حرفه ای می کند. چقدر در این مورد اشتباه کردم!

یک روز بهاری، در یک رویداد بزرگ فناوری اطلاعات، به طور تصادفی به کتابی رسیدم «100 چیزی که هر طراح باید درباره مردم بداند» که کل درک من از حرفه طراحی را تغییر داد. این در مورد ترسیم چیزهای فانتزی نیست، بلکه نحوه انتقال یک پیام بصری به مشتری نهایی است. ستایش بزرگ برای نویسنده، سوزان واینشنک، برای جمع آوری بسیاری از حقایق و افکار در مورد درک مردم در یک تکه کاغذ. او نقطه شروع مناسبی را برای هر مبتدی ارائه داد، به خصوص اگر قرار است در مسیر UI/UX قدم بردارید.

این کتاب در حرفه طراحی  جایگاه برجسته‌ای را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین یک انتخاب عالی برای شروع وقایع مرور من در مورد هر کتابی است که خوانده‌ام. و تعداد زیادی از آنها در مورد طراحی، روانشناسی و تجارت وجود دارد و امیدواریم که حتی بیشتر باشد. اگر کتاب جالبی برای به اشتراک گذاشتن دارید، لطفا نظر خود را با نظرات خود در مورد آن بنویسید.

4- طراحی شگفت انگیز تجربه کاربری

کتاب Smashing UX Design: Foundations for Designing Online User Experiences اثر Jesmond Allen and James Chudley انتشارات مؤلفین طلایی

کتاب Smashing UX Design: Foundations for Designing Online User Experiences اثر Jesmond Allen and James Chudley انتشارات مؤلفین طلایی

  • قطع: وزیری
  • نوع جلد: شومیز
  • نوع کاغذ: تحریر
مشاهده محصول در دیجی کالا

راهنمای نهایی UX از محبوب ترین منبع جهان برای طراحان و توسعه دهندگان وب

طراحی شگفت انگیز تجربه کاربری محبوب ترین منبع جهان برای طراحان و توسعه دهندگان وب است و با این کتاب نویسندگان منبع ایده آلی برای تسلط بر طراحی تجربه کاربری (UX) ارائه می کنند.

نویسندگان یک نمای کلی از طراحی UX و کاربر محور ارائه می‌دهند و شانزده مورد از رایج‌ترین ابزارها و تکنیک‌های طراحی و تحقیق UX را برای پروژه‌های وب شما با جزئیات بررسی می‌کنند.

طراحی شگفت انگیز تجربه کاربری راهنمای کامل مرجع UX است. با آن به عنوان یک متخصص UX در قفسه کتاب‌های خود رفتار کنید که می‌توانید جلد به جلد آن را بخوانید یا در صورت لزوم در آن غوطه‌ور شوید، صرف نظر از اینکه در عنوان شغلی خود «UX» دارید یا خیر.

5- به قلاب افتاده

این کتاب مدل هوک را توضیح می‌دهد: فرآیندی چهار مرحله‌ای که در محصولات بسیاری از شرکت‌های موفق تعبیه شده است تا رفتار مشتری را به شکلی نامحسوس تشویق کند.

Hooked تئوری انتزاعی نیست، بلکه راهنمای چگونگی ساخت محصولات بهتر است.

Hooked برای مدیران محصول، طراحان، بازاریابان، بنیان‌گذاران استارت‌آپ و هر کسی که به دنبال درک چگونگی تأثیر محصولات بر رفتار ما است، نوشته شده است.

هدف این کتاب توضیح این است که چگونه کارآفرینان می توانند محصولات خود را طوری طراحی کنند که استفاده از آنها برای مشتریان عادی شود. در مورد آن فکر کنید. شما اغلب در طول روز حساب های جیمیل، فیس بوک و توییتر خود را چک می کنید.

احتمالاً امروزه بیشتر از اینستاگرام، Pinterest و Foursquare استفاده می کنید تا تلویزیون را تماشا کنید. آیا نمی‌دانید که چگونه استفاده از این برنامه‌ها برای شما به یک عادت تبدیل شده است، درست مانند سیگار کشیدن و بازی‌های ویدیویی؟

6- شما مشتری مورد علاقه من هستید

مایک مونتیرو یک طراح گرافیک است. او این کتاب را نوشته تا به مشتریان یاد دهد هنگام استخدام طراحان چگونه رفتار کنند. پس چرا این کتاب در مجله xDev مورد بررسی قرار گرفته است ؟

به سادگی، در همه جای کتاب، فقط طراح را با برنامه نویس (یا مشاور) جایگزین کنید. توضیحات قوانین و دستورالعمل‌های مایک در مورد همکاری مشتریان و طراحان با هم برای مشاوران و مشتریان آنها نیز اعمال می‌شود. به هر حال، طراحی در مورد این نیست که یک چیز چگونه به نظر می رسد، بلکه به نحوه عملکرد آن چیز مربوط می شود. این کتاب در مورد حل یک مشکل است. و بسیار شبیه برنامه نویسی به نظر می رسد! (و از آنجایی که امروزه طراحی بسیاری از وب سایت ها و برنامه ها صورت می گیرد، به هر حال برنامه نویسی نیز در طراحی نقش دارد.)

ایده این است که شما این کتاب را به مشتریان خود بدهید تا کمک کند نحوه برخورد با شما را بیاموزند. این یک رویکرد هوشمندانه و غیرمعمول است، زیرا مایک به روشی غیر معمول به شما می گوید که چگونه باید با مشتریان خود رفتار کنید. به یاد داشته باشید، رابطه مشتری-طراح/مشاور یک مشارکت محسوب می شود و شما یک تیم هستید.

برای مثال، در اینجا یک نقل قول عالی در مورد عدم تلاش برای راضی کردن مشتری، و همنین برای رسیدن به هدف پروژه وجود دارد: “من طراحان زیادی را دیده ام که تحقیقات و حس خوب خود را کنار می گذارند چرا که مشتری ترجیحات شخصی خود را ابراز کرده و خواستار دنبال نمودن آن هاست.»

ببینید که چگونه به هر دو روش کار می کند؟ مشتری یاد می گیرد نباید به متخصصی که استخدام کرده بگوید چگونه کار خود را انجام دهد، در عین حال شما (مشاور) نیز یاد می گیرید که به سلاج خود بچسبید و تنها آنچه برای پروژه بهترین است را انجام دهید.

کتاب پر از مطالبی از این دست است. مایک به نحوه استخدام، نحوه اخراج، نحوه ارزیابی و ارائه بازخورد، رسیدگی به قراردادها، کارهایی که باید در هنگام بروز مشکل انجام شوند و سایر موارد می پردازد.

7- اصل جهانی طراحی

چه یک کمپین بازاریابی یا یک نمایشگاه موزه، یک بازی ویدیویی یا یک سیستم کنترل پیچیده، طرحی که می بینیم نقطه اوج بسیاری از مفاهیم و شیوه های گردآوری شده از رشته های مختلف است. از آنجایی که هیچ‌کس نمی‌تواند در همه چیز متخصص باشد، طراحان همیشه مجبور بوده‌اند تا اطلاعات و دانش مورد نیاز برای ساخت یک طراحی را بیابند – تا کنون.
فقط چند مورد از اصولی که دانش طراحی شما را گسترش می دهد، طوفان فکری را ترویج می کند و به شما کمک می کند کیفیت کار خود را بررسی کنید:
  • تعصب نوزاد
  • صورت
  • اثر انتظار
  • جیره طلایی
  • تیغ اوکام
  • نزدیکی
  • خطای مقیاس بندی

کتاب بر اساس حروف الفبا تنظیم شده است تا بتوان به راحتی و به سرعت به اصول و با نام اشاره کرد. برای کسانی که علاقه مند به پرداختن به یک مشکل خاص طراحی هستند، اصول نیز با سوالاتی که معمولاً طراحان با آن مواجه هستند نمایه شده است (چگونه می توانم به مردم کمک کنم از طراحی من یاد بگیرند؟ چگونه می توانم قابلیت استفاده از یک طرح را افزایش دهم؟ چگونه می توانم تصمیمات طراحی بهتری بگیرم؟ …).

هر اصل در قالب دو صفحه ای ارائه شده است. صفحه سمت چپ شامل یک تعریف مختصر، شرح کامل اصل، نمونه‌هایی از کاربرد آن و دستورالعمل‌هایی برای استفاده است. یادداشت های جانبی در سمت راست متن ظاهر می شوند و توضیحات و ارجاعات را ارائه می دهند. صفحه سمت راست حاوی مثال‌های بصری و گرافیک‌های مرتبط برای حمایت از درک عمیق‌تر این اصل است.

این مرجع برجسته استانداردی برای طراحان، مهندسان، معماران و دانشجویانی است که به دنبال گسترش و بهبود تخصص طراحی خود هستند.

8- تیم تجربه کاربری یک نفره

اگر در یک شرکت طراحی بزرگ یا در یک شرکت بزرگ کار نمی کنید، احتمالاً به عنوان یک تیم UX کار می کنید. احتمالاً شما تنها فرد UX هستید که باید مجموعه وسیعی از وظایف UX را انجام دهید که حتی برای یک فرد حتی نمی‌تواند دانش واقعی درباره آن‌ها داشته باشد و قطعاً برای یک نفر برای انجام آن‌ها بسیار زیاد است. میدانم که هستم.

این کتاب بسیار مملو از نکات مفید است، اما نکته مهم اینجاست: وقتی یک تیم متشکل از یک تیم هستید، هرگز زمان کافی وجود ندارد، همیشه کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید انجام دهید، و کار هرگز واقعاً کامل نمی شود.

نیمه اول کتاب یک مقدمه بسیار خوب برای UX است، اما من متوجه شدم که در حال سر زدن به اطراف و جستجوی گوشت کتاب هستم. نیمه دوم جایی است که قسمت های خوب ظاهر می شوند. Buley در شکستن مراحل مختلف طراحی (برنامه ریزی، تحقیق، طراحی، آزمایش و تبشیر) و ابزارهای مختلفی که می توان در هر مرحله از آنها استفاده کرد، کار بسیار خوبی انجام می دهد. او خلاصه‌ای کوتاه، محدوده زمانی و نتیجه‌ای که باید داشته باشد را بیان می‌کند. او بر خروجی تاکید می کند، زیرا به عنوان یک تیم متشکل از افراد با بررسی خروجی شما بهترین راه برای خرید و همکاری است. درخشان

9- با جواب به سوال ” چرا؟” شروع کن

کتاب با چرا شروع کنید اثر سایمون سینک نشر آموخته

کتاب با چرا شروع کنید اثر سایمون سینک نشر آموخته

  • قطع: رقعی
  • نوع جلد: شومیز
  • گروه سنی: بزرگسال
مشاهده محصول در دیجی کالا

ویدئوی سایمون سینک در مورد “سوال قرن” با بیش از 150 میلیون بازدید در فضای مجازی منتشر شد.

با چرا شروع کنیدیک اثر پرفروش جهانی می باشد و بر اساس TED Talk سومین اثر پرمخاطب در تمام دوران است. چرا برخی از افراد و سازمان ها مبتکرتر، پیشگام و موفق تر از سایرین هستند؟ و چرا آنها می توانند موفقیت خود را بارها و بارها تکرار کنند؟ در تجارت، مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، مهم این است که چرا آن کار را انجام می دهید.

با چرا شروع کنید رهبرانی مانند مارتین لوتر کینگ جونیور و استیو جابز را تجزیه و تحلیل می کند و در می یابد که همه آنها به یک روش فکر می کنند – همه آنها با چرا شروع کرده اند. سایمون سینک چارچوب مورد نیاز برای کسب‌ و کارها را توضیح می‌دهد تا بدانند چه کاری انجام می‌دهند،چگونه آن کار را انجام دهند و سپس سؤال مهم‌تر را مطرح کنند: چرا؟ چرا چنین کاری را را انجام می دهیم؟ چرا ما وجود داریم؟ یادگیری برای پرسیدن این سوالات می تواند راز کسب و کار الهام بخش را حل کند.

سینک توضیح می دهد که در واقع برای رهبری و الهام بخشیدن به چه چیزی نیاز است و چگونه هر کسی می تواند نحوه انجام آن را بیاموزد.

5/5 - (2 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا