مد و پوشاک

راهنمای خرید کفش پاشنه بلند : چگونه بهترین نوع را خریداری کنیم؟

راهنمای جامع خرید کفش پاشنه بلند به همراه لیست بهترین ها و پرفروش ترین ها

کفش پاشنه بلند فقط یک نوع کفش نیست. برای بسیاری، استایل کفش محبوب راهی برای انتقال زنانگی، قدرت و حتی جذابیت زنانه محسوب می شود. نیازی به گفتن نیست که هنگام بحث در مورد احساسات مرتبط با کفش پاشنه بلند، جذابیت غیرقابل انکاری وجود دارد. منطقی است که محبوبیت کفش‌های پاشنه‌دار زنانه طی دهه‌ها، از کفش‌های پاشنه دار گربه ای در دهه ۵۰ تا کفش های پلتفرم دهه ۷۰ و کفش های پاشنه‌ بنددار دهه ۹۰حفظ شده است. کفش‌های پاشنه بلند سابقه و قدرت ماندگاری زیادی دارند.

هنوز در دهه 2020، کفش‌های پاشنه‌دار، از مدل‌های الهام گرفته شلوغ تا کفش های پامپی کلاسیک مشکی همچنان سنگ بنای بازار کفش محسوب می شوند. اما بررسی گزینه‌های به ظاهر بی‌پایان کفش‌های پاشنه بلند می‌تواند برای کسانی که بخوبی به سخن پردازی در مورد کفش مسلط نیستند، دشوار باشد. برای کمک به رمزگشایی طبقه بندی پاشنه بلند و یک خرید بسیار راحت تر،  در این راهنما در مسیر انتخاب همه موارد لازم در مورد کفش های پاشنه بلند زنانه را، از جمله اینکه چگونه آنها را واقعا راحت کنید، بدانید.

لیست پیشنهادات خریداران کفش پاشنه بلند دیجی کالا

خط جدا کننده

کفش زنانه مدل استلتو بیاله رنگ یاسی

کفش زنانه مدل استلتو بیاله رنگ یاسی

  • جنس: چرم مصنوعی
  • نحوه بسته شدن کفش: ساده
  • ارتفاع پاشنه: نه و نیم سانتی‌متر
  • مدل پاشنه: باریک
  • مورد استفاده: روزمره ، مهمانی
مشاهده محصول در دیجی کالا
کفش زنانه مدل سوییت رنگ یاسی

کفش زنانه مدل سوییت رنگ یاسی

  • جنس: سوییت
  • نحوه بسته شدن کفش: ساده
  • ارتفاع پاشنه: ده سانتی‌متر
  • مدل پاشنه: باریک
  • مورد استفاده: اسپرت ، روزمره ، مهمانی
مشاهده محصول در دیجی کالا
کفش زنانه چرم یلسان مدل روژین کد MSK-RZN-618-RTL

کفش زنانه چرم یلسان مدل روژین کد MSK-RZN-618-RTL

  • جنس: چرم طبیعی
  • نحوه بسته شدن کفش: ساده
  • مدل پاشنه: پهن
  • مورد استفاده: روزمره ، اداری و رسمی ، مهمانی
مشاهده محصول در دیجی کالا
کفش زنانه چرم یلسان مدل رز کد RTL-644-krm

کفش زنانه چرم یلسان مدل رز کد RTL-644-krm

  • جنس: چرم طبیعی
  • نحوه بسته شدن کفش: یکسره
  • ارتفاع پاشنه: نه سانتی‌متر
  • مدل پاشنه: باریک
  • مورد استفاده: روزمره ، اداری و رسمی ، مهمانی
مشاهده محصول در دیجی کالا
کفش زنانه چرم یلسان مدل ژاکلین کد ZRK-ZKL-600-MRV

کفش زنانه چرم یلسان مدل ژاکلین کد ZRK-ZKL-600-MRV

  • جنس: چرم طبیعی
  • نحوه بسته شدن کفش: ساده
  • مدل پاشنه: باریک
  • مورد استفاده: روزمره ، اداری و رسمی ، مهمانی
مشاهده محصول در دیجی کالا

 

انواع پاشنه

هنگام خرید یک کفش پاشنه بلند عالی، دانستن اینکه به دنبال خرید چه نوع ساختار پاشنه کفشی هستید، می تواند مفید باشد. فرقی نمی‌کند در مورد کفش‌های پاشنه دار استیلتوس، یا انواع لژدار مناسب برای مبتدیان یا هر چیز دیگری تصمیم می گیرید، بدون تردید اندکی دانستن در مورد آناتومی پاشنه مهم است. کفش‌های پاشنه‌دار می‌توانند به شدت به این دسته‌بندی‌های گسترده پایبند باشند یا سبک‌ها را برای ایجاد یک ساختار پاشنه‌ غیر معمول ترکیب کنند. اما آشنایی با گزینه‌های زیر، موقعیت مناسبی برای شروع، قبل از بررسی گزینه‌های بی‌شمار کفش محسوب می شود.

استیلتوس

برای اولین بار در دهه 1950 معرفی شد، کفش های پاشنه بلند استیلتو دارای پاشنه های بلند و نازکی می باشند که اغلب چندین اینچ ارتفاع دارند، مانند کفش جیمی چو . این نوع پاشنه در واقع از روی خنجر استیلتو نامگذاری شده است، بنابراین جای تعجب نیست که این سبک مترادف با زنانگی تند و خشن صرف نظر از فریبندگی باشد.


پاشنه کانتیننتال

پاشنه های کانتیننتال نوعی از کفش های استیلتو هستند که دارای خط پشتی خمیده و قسمت جلویی صاف می باشند، مانند این کفش های مارک بالنسیاگا . انواع پامپی، بعنوان یک سبک پاشنه کلاسیک، اغلب دارای یک پاشنه کانتیننتال هستند


پاشنه گربه ای

پاشنه گربه ای که در دهه 1950 رایج شد، که نوعی کفش استیلتو نیز می باشد و به طور قابل توجهی کمتر دلهره آور است. یک کفش پاشنه گربه ای فقط حدود یک تا دو اینچ ارتفاع دارد که راه رفتن روی آن را حتی با وجود قرار گیری در دسته بندی فنی استیلتو بسیار راحت می کند. کفش‌های پاشنه گربه ای ابتدا به‌عنوان «پاشنه‌های آموزشی» برای دختران جوان ساخته شدند، اما به دلیل استایل راحت و در عین حال رسمی‌شان در بین زنان در هر سنی محبوبیت پیدا کردند. امروزه کفش‌های پاشنه گربه ای مانند این کفش Coach بخاطر حس عالی اشان طرفداران زیادی دارند .


پاشنه لژدار (یکسره)

یک مقدمه عالی برای کفش های پاشنه بلند، پاشنه های لژدار شامل یک قطعه “گوه ای شکل” است که پاشنه را بلند و در عین حال سطح صافی را برای راه رفتن فراهم می نماید، مانند این کفش های خیره کننده STAUD . کفش های لژدار به دلیل پایداری فوق‌العاده‌ اشان شناخته شده هستند که به لطف کفی صاف و محکم، هنگام بحث در مورد تعادل همان ارتفاع پاشنه‌های بلند را با بخشندگی بیشتر فراهم می‌کنند.


پاشنه مخروطی

کفش پاشنه بلند مخروطی دارای یک سطح بزرگ و ثابت در بالای پاشنه می باشد، اما به سمت قسمت پایین باریک‌تر می شود. مانند این پاشنه‌های منحصر به فرد Gianvito Rossi،. این شکل پاشنه طور قابل توجهی پیشرفته تر از پاشنه های لژدار است، اما همچنان ثبات خوبی را برای کسانی که از پاشنه استیلتو استفاده می کنند فراهم می نماید.


پاشنه بلوکی

یک پاشنه بلوکی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: یک پاشنه مربعی شکل که ثبات زیادی را برای فرد فراهم می کند. کفش‌های پاشنه بلند بلوکی می‌توانند کوتاه، فوق‌العاده بلند یا متوسط باشند. آنها کاربردی بوده و معمولاً راه رفتن با آنها راحت است، مانند این چکمه های کیت اسپید .


پاشنه فلر

یک پاشنه فلر از قسمت بالایی باریک‌تر شروع می‌شود، سپس به یک پایه پهن‌تر، که پاشنه را به کف متصل می کند ختم می‌شود. این مدل پاشنه به دلیل داشتن این پایه پهن، ثبات بیشتری نسبت به بسیاری از انواع پاشنه‌ها فراهم می‌کند. چکمه های پر زرق و برق استلا مک کارتنی دارای یک پاشنه فلر می باشند که باعث می شود این همه بلندی پاشنه کمتر ترسناک باشد.


پاشنه اسپول

پاشنه اسپول نوعی پاشنه فلر محسوب می شود تا حدودی به شکل ساعت شنی است، در قسمت بالایی پاشنه پهن و سپس از وسط لاغر می شود و دوباره در پایین پهن می شود. این نام از شباهت پاشنه به یک قرقره نخ یا پنبه گرفته شده است که توسط این کفش طلایی Vince Camuto نشان داده می شود .

ارتفاع پاشنه

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید کفش پاشنه بلند باید در نظر گرفت ارتفاع پاشنه است. اگر در سبک کفش تازه وارد هستید، بهتر است از یک کفش با پاشنه زیر 2 اینچ استفاده کنید. اما اگر یک حرفه ای با تجربه هستید که اتفاقاً به مراسمی می روید که در آن تمام شب می نشینید، پس پوشیدن یک کفش پاشنه بلند 5 اینچی حتی باعث نمی شود که خم به ابرو بیاورید. برای کمک به شما در این تصمیم گیری، این تقسیم بندی ارتفاع پاشنه را بررسی کنید.

پاشنه 2 اینچی و کمتر

کفش‌های پاشنه‌دار گربه ای و صندل‌های بلوکی کوتاه در این دسته قرار می‌گیرند و عملا” بدون هیچگونه ناراحتی به شما احساس بلند قد بدون را می‌دهند. کفش‌های پاشنه بلند 2 اینچی و پایین‌تر بهترین انتخاب برای مبتدیان هستند، پاشنه را به اندازه‌ای بلند می‌کنند که راه رفتن شما را تنظیم و سبک کفش را برای شما راحت کند.

پاشنه 3 اینچی

پاشنه های 3 اینچی که معمولاً به عنوان “پامپی” شناخته می شوند، از رایج ترین پاشنه های موجود در بازار هستند. آنها برای دفترکار یا مراسماتی که در آن کمی روی پای خود خواهید بود عالی می باشند. بله، آنها از کفش های پاشنه گربه ای پیشرفته ترند. کفش های پامپی هنوز هم برای اکثر مردم محبوب هستند.

پاشنه 4 اینچی

هنگامی که با کفش های پامپی خود احساس راحتی کردید، مرحله بعد پاشنه‌های 4 اینچی است. پلتفرم‌ها، لژدار ها و سایر مدل‌های پاشنه بزرگ در این دسته از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و به شما قد بلند را همراه با کمی ثبات بیشتر ارائه می‌دهند. اگر جسارت داشته باشید و به مهارت خود اطمینان کنید، می توانید به راحتی یک کفش پاشنه بلند استیلتو خفن 4 اینچی پیدا کنید.

پاشنه 5 اینچی و بالاتر

اگر حرفه ای هستید و می توانید بر روی یک مداد تعادل خود حفظ کنید، این کفش پاشنه بلند برای شما مناسب است. حتی پاشنه های لژدار 5 اینچی برای راه‌رفتن چالش‌برانگیز هستند – و به دردسر استیلتوس های بلند پرداخته نمی شود. اگر در حال انتخاب یک کفش پاشنه بلند فوق‌العاده هستید، مطمئن شوید که در حفظ تعادل حرفه‌ای می باشید و اینکه نیازی نیست در طول شب زیاد سر پا بایستید.

چگونه راه رفتن با  کفش های پاشنه بلند را راحت کنیم

بیایید به اصل مطلب بپردازیم: ترفند راحت کردن کفش های پاشنه بلند ایجاد تناسب خوب است. اگر پای شما به اطراف می لغزد یا پاشنه تان به طور قابل توجهی در کفش به اطراف حرکت می کند این کفش برای شما خیلی بزرگ است – حتی اگر اندازه معمول شما باشد. اگر احساس می‌کنید که انگشتان شما به سمت بالا فشار می آورد یا بیش از حد بالا آمده اند، کفش شما بسیار کوچک است و در آینده تاول‌هایی روی پای خود خواهید داشت.

پاشنه مناسب مطمئن می باشد، اما سفت نیست. و پاشنه پای شما کاملاً در ناحیه مشخص شده کفش قرار می گیرد و انگشتان پا هنگام گام برداشتن به طور ناراحت کننده ای به هم فشار نمی آورند. مطمئناً، ممکن است به دلیل قوس اجتناب ناپذیر کف پا و فشار ناشی از ایستادن روی پاشنه پای خود، احساس ناراحتی کنید. اما این احساس نباید دائمی باشد و بایستی پس از درآوردن کفش ها در شب به سرعت ناپدید شود.

اگر از قبل کفش هایی دارید که خیلی گشاد یا دارای «نقاط حساس» هستند (معروف به نقاط فشاری که منجر به ناراحتی و درد می‌شوند)، افزودن پدها و ملحقات کفش بصورت بالشتک‌های اضافی، را امتحان کنید. این یک راه حل ارزان است، به خصوص هنگامی که با لباس های برند سروکار دارید.

چگونه با کفش پاشنه بلند راه برویم

پیدا کردن یک کفش مناسب نیمی از تلاش برای راه رفتن با کفش پاشنه بلند است. نیم دیگر تمرین یک تکنیک ساده راه رفتن است که منحصر به این دسته کفش می باشد. بسیاری از متخصصان پوشیدن کفش پاشنه بلند توصیه می‌کنند در کفش‌های پاشنه بلند با از پاشنه به پنجه پا راه بروید، ثبات خود را روی پاشنه کفش بیابید و سپس به قسمت پایین پای خود، جایی که سطح بیشتری وجود دارد فشار بیاورید. این کار همچنین باعث کاهش صدای “تالاپ تالاپ” پاهای سنگین می شود و وقار بیشتر (و سر و صدای کمتر) را به گام شما اضافه می کند.

کفش‌های پاشنه‌دار هم چنین به گام های کوتاه‌تری نسبت به کفش‌های تخت نیاز دارند، بنابراین حتماً قدم‌های کوچک بردارید و راه رفتن خود را آهسته و ثابت نگه دارید. هنگام برداشتن این گام‌های کوتاه و آهسته، به معنای واقعی کلمه یک پا را جلوی پای دیگر بگذارید. تصور کنید که روی طناب بندبازی راه می روید، تا جایی که ممکن است بر روی یک خط مستقیم راه بروید. کمی تمرین می خواهد، اما به زودی، این نکات ضروری به‌جای فهرست سرسام آور موجود در ذهن شما، به یک ماهیت دوم تبدیل می‌شوند.

 مطمئن شوید که پاشنه‌های شما دارای چسبندگی مناسبی هستند تا مانع هر گونه لغزش و سر خوردن روی سطوح صاف شوند. اگر پاشنه های شما به کمی کمک نیاز دارد، کف ها را روی پیاده رو بکشید یا آنها را با کاغذ سنباده بمالید تا کمی سایش پیدا کنند. همچنین اگر کفش لیزی را انتخاب کرده اید، پدهای مخصوص کفش نیز در بازار موجود هستند.

شکل پنجه

همه کفش‌ها شکل پنجه‌های متفاوتی دارند – و این مطمئناً شامل پاشنه‌ها نیز می‌شود. از کفش های نوک تیز گرفته تا صندل های جلو باز، نوع پاشنه بسته به شکل پنجه می تواند کاملاً تغییر کند. انواع زیر را بررسی کنید تا در مورد رایج‌ترین اشکالی که هنگام خرید کفش‌های پاشنه بلند می‌بینید، بیشتر بدانید.

پنجه گرد

کفش‌های پاشنه بلند با پنجه گرد برای کسانی که پاهای پهنی دارند ایده‌آل می باشند و مانند این کفش های پاشنه‌ بلند پمپ گرد Nine West به انگشتان شما فضای بیشتری برای باز شدن طبیعی می‌دهند.


پنجه نوک تیز

کفش پامپ نوک تیز یکی از برجسته‌ترین اشکال کفش پاشنه بلند و یک مدل کلاسیک است. این شکل برای پاهای باریک ایده آل می باشد، مانند این کفش کریستین لوبوتین .


پنجه بادامی شکل

 کفش‌های پاشنه دار بادامی شکل – مانند این کفش ربکا آلن – برای هر شکل پایی مناسب هستند. چه پاهای پهن، باریک یا متوسطی داشته باشید، شکل بادامی مانند یک پوشش مناسب است.


پنجه مربعی

یک سبک پنجه مربعی فوق‌العاده مدرن که برای پاهای پهن مناسب است، اما برای تمام اشکال پا نیز راحت و مناسب می باشد. شما اغلب پنجه های مربعی شکل را در کفش های پشت باز می بینید، مانند این کفش مارک فیشر یا صندل های پاشنه دار.


پنجه پیپ

کفش‌هایی مانند این پلتفرم های Laundry  Chinese، تعدادی از انگشتان پا، به ویژه انگشت شست پا و انگشت دوم پا را به نمایش می‌گذارند.


پنجه باز

یک کفش پنجه باز شبیه به یک کفش پیپ است، اما مانند این کفش های پلتفرم (با پاشنه ضخیم) استیو مدن، تمام انگشتان پا را نشان می دهد. قبل از استفاده مطمئن شوید که پدیکورتان را چک کرده اید.

آناتومی اضافی کفش پاشنه بلند

البته می‌توان کفش‌های پاشنه‌دار را با انواع مختلفی از کفش‌ها ترکیب کرد، از کفش‌های پاشنه بلند راحتی گرفته تا صندل‌های پاشنه‌دار و کفش های پاشنه‌ بلند مری جین. اما عبارات زیر نسبتاً مختص انواع پاشنه دار‌ هستند و الگوهای رایج این کفش‌های محبوب را توصیف می‌کنند.

پامپی ها

پامپی ها مسلما رایج ترین کفش های پاشنه بلندی هستند که در بازار پیدا می کنید. پامپی ها، مانند این کفش سنت لوران، اغلب دارای پاشنه‌های 3 اینچی و پنجه بسته، اغلب نوک تیز یا گرد هستند.


کفش پاشنه بلند فشرده

به نظر می رسد یک پاشنه فشرده حاوی چوب یا چرم انباشته برای تشکیل پاشنه لایه لایه است، مانند این کفشMadewell .


پلتفرم

مترادف با دهه ۷۰، انواع پلتفرم دارای پاشنه‌های درشتی هستند و مانند این کفش‌های جفری کمبل، دارای کفی برجسته می باشند. آنها اغلب با یک پاشنه بلوکی بلند چندین اینچ به قد شما می افزایند. اما کفش های بلند تا حدودی خطای دید ایجاد می کنند. راه رفتن با آنها راحت تر از آنچه به نظر می رسد، می باشد، زیرا کفی برجسته به جبران پاشنه دلهره آور کمک می کند.


کفش اسلینگ بک (با بند پشتی)

کفش‌های پاشنه‌دار دارای قسمت پشتی باز و با بندی دور پاشنه هستند، مانند این کفش زارا مینت. بسیاری از بندها دارای سگک بوده یا کشسان هستند تا بند را محکم نگه دارد و متناسب با پای شما باشد.


کفش با بند روی مچ

یک کفش با بند روی مچ، مانند این کفش استیون مدن، دارای یک بند مچ پا برای امنیت بیشتر در اطراف پاشنه است. تفاوت آن‌ها با کفش های اسلینگ بک در این است که بند به جای محکم نمودن کفش در پشت پاشنه، مچ پا را در بر می گیرد.


کفش T-Strap

کفش های T-strap اغلب دارای یک پنجه بسته و یک بند برای مچ پا هستند که با یک بند میانی به هم متصل می‌شوند. این طراحی مترادف با حال و هوای قدیمی است، مانند کفش کلارک.


کفش پاشنه دار د اورسی

پاشنه دار های D’Orsay – که اغلب از نوع پامپی هستند – دارای شکاف های بزرگ در داخل یا دو طرف کفش می باشند که قوس پا را آشکار می کند، مانند این کفشLouboutins . این یک برداشت حتی جذاب تر از کفش پاشنه بلند است.


کفش های پشت باز

یک کفش پشت باز مانند این کفش ناین وست در قسمت پشتی باز است. کفش های پشت باز می‌توانند هر نوع پاشنه‌ای را از انواع استیلتو تا لژدار و حتی گربه ای داشته باشند. آنها حتی می توانند صاف باشند، هرچند نسبت به نسخه های پاشنه دار کمتر رایج هستند.


صندل های لژدار

صندل های لژدار که بعنوان کفش پاشنه دار اصلی تابستانی شناخته می‌شوند، دارای پاشنه طنابی و اغلب رویه ای از جنس کرباس یا پارچه هستند، مانند این کفش های لژدار جیمی چو.

 

4.4/5 - (11 امتیاز)
منبع
Foot Wwar News

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا