تکنولوژی

به چه مقدار انرژی خورشیدی نیاز خواهم داشت؟

چه میزان انرژی خورشیدی برای وسایل الکتریکی مورد نیاز است؟

مقدمه

در هر خانه ای، در آشپزخانه، اتاق نشیمن، حمام، یا هر قسمتی که افراد از آن استفاده می کنند، لوازم برقی را خواهید یافت. با کاربرد فزاینده چنین وسایلی، تقاضا برای برق افزایش یافته است. بنابراین، چه میزان انرژی خورشیدی مورد نیاز است؟

با پیشرفت تکنولوژی، ما خوش شانس هستیم که به لوازم الکترونیکی پربازده دسترسی داریم. تعداد فزاینده گجت های برقی مفید، شگفت انگیز است. این دستگاه ها انجام فعالیت های روزانه را برای ما تسهیل می کنند. با اینحال، برق حاصل از سوخت‌های فسیلی از نظر زیست‌محیطی محبوبیت چندانی ندارد. بنابراین، برای یک دولت دشوار است که با نسخه برداری از ژنراتورهای قدیمی، عرضه را مطابق با تقاضای فزاینده برق افزایش دهد. آنها به دنبال منابع انرژی جایگزین ارزان هستند. پیشنهاد می شود راهنمای خرید پنل خورشیدی مطالعه شود.

نیروگاه های بزرگ خورشیدی

در برخی از شرکت های تامین کننده برق، گزینه انرژی جایگزین شامل ساخت نیروگاه هسته ای استفاده می شد. امروزه، نیروگاه های بزرگ خورشیدی یا مزرعه های بادی با ذخیره باتری در مقیاس شبکه ای در حال محبوب شدن هستند.

وسایل برقی به چه میزان انرژی خورشیدی نیاز دارند؟

خورشید یک منبع نامحدود انرژی است که هر روز برای استفاده رایگان در دسترس قرار دارد.

این انرژی دریافتی همچنین یک کالای مشمول مالیات نمی باشد. تصمیم برای نصب یک سیستم خورشیدی روی پشت بام در آینده می تواند به یک سرمایه گذاری سودمند تبدیل شود. این سرمایه گذاری باعث صرفه جویی در هزینه ها و در عین حال رضایت از محافظت از زمین و منابع آن خواهد شد. این صرف جویی در مقادیر زیاد یعنی دارایی های نقدی، هزینه عملیاتی و بازگشت سرمایه در طول زمان می باشد.

اما، بسیاری از افراد هنگام نصب پنل های خورشیدی، سایز اشتباهی را انتخاب می کنند. برخی تصمیم می گیرند کمتر از تقاضای کلی برق خود را تامین کنند، در حالیکه اشخاص دیگری ممکن است سیستمی را انتخاب نمایند که بسیار بیشتر از نیاز خانه آنها برق تولید کند. در هر دو سناریو امکان هدر رفتن پول وجود دارد.

قبل از انتخاب یک سیستم پنل خورشیدی، انجام یکسری از اقدامات ضروری می باشد.

آیا می دانید برای وسایل برقی خود به چه میزان برق نیاز دارید؟ دریافت سیستمی با سایز مناسب باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد.

همچنین تمرین برآورده کردن نیازهای برق به شما برای تشخیص جاهایی که امکان صرفه جویی وجود دارد و هزینه تامین برق این وسایل جادویی در روز کمک می کند.

نحوه محاسبه برق مصرفی لوازم خانگی

برای تعیین انرژی مورد نیاز خود، میزان مصرف برق هر یک از وسایل برقی خود را مشخص کنید. مصرف برق بر حسب وات ساعت اندازه گیری می شود. بنابراین، باید میزان وات مورد استفاده دستگاه که برای هر یک از وسایل برقی متفاوت است، را بدانید. سایز، نوع، زمان استفاده، فناوری دستگاه و غیره چه می باشند. چند روش برای اطلاع از برق مصرفی دستگاه وجود دارد.

  • می توان وات یک دستگاه را در نزدیکی سیم برق AC بررسی کرد. که می تواند بر حسب آمپر یا وات باشد. اگر بر حسب آمپر است، پس برای آگاهی از ولتاژ از فرمول ساده زیر استفاده کنید:

وات  آمپر * ولت

  • اگر زمان کافی برای انجام محاسبات ندارید و می‌خواهید سریع به پاسخ برسید، روش دیگر استفاده از جدول مصرف برق لوازم خانگی با ارقام تقریبی یا مانیتور مصرف برق Kill A Watt است. این دستگاه ارزان میزان برق مصرفی دستگاه را نمایش می دهد.

وسایل برقی در یک بازه زمانی چه میزان برق مصرف می کنند؟

بسیار خوب، حال که می دانید برای راه اندازی یک دستگاه چند وات برق مورد نیاز است. اکنون مشخص کنید هر دستگاه چند ساعت در روز کار کند. برای محاسبه میزان انرژی خورشیدی مورد نیاز وسایل برقی، مصرف یک دستگاه را در یک دوره زمانی با استفاده از جدول مصرف برق یا مانیتور مصرف برق بررسی نمائید. مصرف برق را در ساعاتت استفاده مد نظر ضرب کنید. برای مثال، با نادیده گرفتن حالت استندبای، صفحه نمایشگر تلویزیون برای 2 ساعت کار 20 وات در ساعت مصرف می کند. لذا، مجموع برق مصرفی برای تلویزیون 40 وات ساعت در روز خواهد بود.

به همین صورت، یخچال هنگام روشن و خاموش شدن روزانه چند وات مصرف می کند؟ این مسئله به عوامل زیادی بستگی دارد، بنابراین استفاده از مانیتور مصرف برق می تواند دقیق ترین پاسخ را ارائه دهد. در ادامه، کل مصرف خانوار با تعداد کیلووات ساعت تولید پنل های خورشیدی در روز مطابقت داده می شود تا از تعداد پنل خورشیدی مورد نیاز آگاه شوید.

قسمت لباسشویی و آشپزخانه یک خانه مدرن نیز از بزرگترین مصرف کنندگان برق هستند. اکنون، قصد داریم مصرف برق سالانه معمولی وسایل برقی مورد استفاده در قسمت های مختلف خانه را بررسی کنیم.

آشپزخانه

میزان برق مورد نیاز آشپزخانه
آشپزخانه قلب خانه محسوب می شود.

افراد توجه زیادی به طراحی آشپزخانه خود دارند، چون چندین ساعت در روز صرف آماده کردن و پخت غذا در آنجا می شود.

بنابراین افراد پول قابل توجهی را برای دکور و لوازم آن خرج خواهند کرد. لوازم آشپزخانه بی شماری در بازار موجود است و میزان مصرف برق هر دستگاه نیز متفاوت است. اگر قصد دارید از سیستم خورشیدی خود برای لوازم آشپزخانه خود استفاده کنید، تطابق تولید/مصرف را درست انجام دهید.

در صورت انجام درست محاسبات، انتخاب سیستم خورشیدی می تواند یک تصمیم بهینه برای منزل شما باشد. اکنون، باید میزان برق مصرفی هر دستگاه را مشخص کنید. در ادامه جدول مصرف برق لوازم خانگی آشپزخانه ارائه می شود.

لوازم برقی برای کارهای آشپزخانه به چه مقدار انرژی خورشیدی نیاز دارند؟

ظرفیت مدت زمان مصرف/سال لوازم خانگی
150 تا 200 وات 365 روز – به طور مداوم 201 کیلووات ساعت یخچال
1200 وات 48 هفته – 5 * در هفته 288 کیلووات ساعت ماشین ظرفشویی
500 تا 1000 وات 335 روز – 10 دقیقه در روز 42 کیلووات ساعت قهوه ساز
70 تا 150 وات 335 روز – 40 دقیقه در روز 25 کیلووات ساعت هود اجاق گاز
1000 تا 1500 وات 48 هفته – 1.5 ساعت در هفته 90 کیلووات ساعت مایکروفر
2000 تا 2500 وات 48 هفته – 1.5 ساعت در هفته 162 کیلووات ساعت فر برقی معمولی
1200 وات 48 هفته – 1 ساعت در 10 روز 44 کیلووات ساعت (تقریبا) توستر
200 وات 48 هفته – 2 ساعت / 10 روز 6/14 کیلووات ساعت مخلوط کن غذاساز

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن بخشی از خانه است که افراد در آن از خود و مهمانانشان پذیرایی می کنند. آنها ممکن است تمایل داشته باشند مهمانان را تحت تاثیر قرار دهند یا دوست داشته باشند از امکانات فناوری برخوردار باشند. دلیل هرچه که باشد، هزاران دلار خرج مبلمان، طراحی داخلی و لوازم اتاق نشمین می شود.

میزان برق مورد نیاز اتاق نشیمن
وسایل برقی اتاق نشیمن به چه مقدار انرژی خورشیدی نیاز دارند؟

لوازم برقی اتاق نشیمن برای انجام کار طراحی شده اند و ظاهر زیبایی اتاق نشیمن شما را بهبود می بخشند. اما، این وسایل برای انجام کار خود به برق نیز نیاز دارند. می توان برق وسایل اتاق نشیمن را با سیستم خورشیدی تامین کرد، اما باید پنل هایی را خریداری کرد که مطابقت داشته باشند.

سیستم خورشیدی را با توجه به تولید برق آن در یک روز مصرف استاندارد انتخاب کنید. در جدول زیر مصرف برق سالانه لوازم خانگی در اتاق های نشیمن معمولی ذکر می شود.

جدول مصرف برق سالانه برای لوازم اتاق نشیمن 

ظرفیت مدت زمان مصرف/سال لوازم خانگی
90 تا 250 وات 335 روز – 4 ساعت در روز 241 کیلووات ساعت تلویزیون LCD
20 تا 60 وات 335 روز – 4 ساعت در روز 54 کیلووات ساعت تلویزیون LED
12 وات 335 روز – 5 ساعت در روز 20 کیلووات ساعت لامپ کم مصرف
20 تا 180 وات 387 ساعت در سال 7.75 تا 69.5 کیلووات ساعت کنسول بازی
365 روز – به طور مداوم 277 کیلووات ساعت + 112 کیلووات ساعت مبدل TVD/ADSL
300 وات 335 روز – 5 ساعت در روز 503 کیلووات ساعت لامپ های هالوژن
40 وات 335 روز – 4 ساعت در روز 53.6 کیلووات ساعت سیستم استریو
660 وات 365 روز – 6 ساعت در روز 4/1445 کیلووات ساعت پنجره AC

 رختشورخانه

هنگام بحث در مورد شستن لباس، چیزی بیشتر از آب، مواد شوینده و یک ماشین لباسشویی وجود دارد. مراقبت نیز نقش دارد. لباس هایی که می پوشیم نوعی ابراز وجود هستند و گاهی اوقات نکاتی را در مورد شما ارائه می دهد. بایستی پارچه ها را به روشی مناسب شست و اتو کرد. ماشین های لباسشویی با پیشرفت تکنولوژی ارتقا یافته و کارآمدتر شده اند. می‌توان به ترتیب برای شستن لباس‌ها، خشک کردن و پرس و اتو کردن آنها لوازم برقی استفاده کرد.

میزان برق مورد نیاز رخشور خانه

وسایل برقی در رختشورخانه به چه میزان انرژی خورشیدی نیاز دارند؟ این وسایل/ابزار برقی نیز برای انجام کار خود به برق نیاز دارند. اگر قصد دارید وسایل رختشورخانه خود را با سیستم خورشیدی راه اندازی کنید، باید میزان مصرف برق این دستگاه ها را محاسبه کنید. در ادامه جدول مصرف برق سالانه لوازم خانگی در رختشورخانه ارائه می شود.

جدول مصرف برق سالانه برای لوازم اتاق لباسشویی

ظرفیت مدت زمان مصرف/سال لوازم خانگی
2500 تا 3000 وات 32 هفته – 2 ساعت در هفته 192 کیلووات ساعت خشک کن C
2500 تا 3000 وات 48 هفته – 4 ساعت در هفته 173 کیلووات ساعت ماشین لباسشویی A+++
2500 تا 3000 وات 48 هفته – 4 ساعت در هفته 259 کیلووات ساعت ماشین لباسشویی B
750 تا 1100 وات 48 هفته – 5 ساعت در هفته 260 کیلووات ساعت اتو
650 تا 800 وات 48 هفته – 2 ساعت در هفته 70 کیلووات ساعت جارو برقی
1200 وات 48 هفته – 5 ساعت در هفته 288 کیلووات ساعت پنکه سقفی
3000 وات 48 هفته – 3 ساعت در هفته 432 کیلووات ساعت گرمکن غوطه ور، (آبگرمکنی که کویل یا حلقه ی داغ آن را در آب قرار می دهند
7 وات 48 هفته – 6 ساعت در هفته 2 کیلووات ساعت لامپ ال ای دی

اتاق خواب و دستشویی

میزان برقی مصرفی اتاق خواب و دستشویی

اتاق خواب مکانی آرام است که پس از یک روز خسته کننده بایستی مشتاقانه منتظر آن بود. این قسمت معمولاً فضای راحتی در منزل می باشد که می توان در آن استراحت کرد، بدن و ذهن خود را دوباره شارژ نمود و برای روز بعد آماده شد. در واقع، جایی است که برای کارهای روزانه خود آماده می شوید.

وسایل برقی زیادی در اتاق خواب و حمام استفاده می شود. مجدداً، اگر قصد دارید این وسایل را با سیستم خورشیدی راه اندازی کنید، باید از میزان مصرف برق واقعی آنها مطلع باشید.

در ادامه جدول مصرف برق سالانه لوازم خانگی در اتاق خواب و دستشویی ارائه می شود.

جدول مصرف برق سالانه برای لوازم اتاق خواب

ظرفیت مدت زمان مصرف/سال لوازم خانگی
25 وات 365 روز – 9 ساعت در روز 13/82 کیلووات ساعت پنکه سقفی
100 وات 365 روز – 1 ساعت در روز 5/36 کیلووات ساعت کامپیوتر رومیزی
15 وات 365 روز – 1 ساعت در هفته 78/0کیلووات ساعت ریش تراش برقی
1800 وات 365 روز – 30 دقیقه در روز 5/328کیلووات ساعت سشوار
1000 وات 365 روز – 5 ساعت در روز 1825 کیلووات ساعت کولر گازی خانگی
150 وات 365 روز – 3 ساعت در روز 25/164کیلووات ساعت تلویزیون LCD
5 وات 365 روز – 3 ساعت در روز 09/1 کیلووات ساعت شارژر تبلت
10 وات 365 روز – 2 ساعت در روز 3/7کیلووات ساعت پنکه رومیزی

چه تعداد پنل خورشیدی برای خانه خود نیاز دارم؟

پنل خورشیدی  بایستی چند وات باشد؟ وسایل برقی در منزل به چه میزان انرژی خورشیدی نیاز دارند؟ این یک سوال معمول است.

خوب، به نیاز شما بستگی دارد که تابع مصرف برق است.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، یک خانوار آمریکایی به طور متوسط 895 کیلووات ساعت برق در ماه مصرف می کند. در مجموع، میانگین مصرف برق حدود 11000 کیلووات ساعت در سال است.

برای خانه های معمولی، 28 تا 34 پنل خورشیدی 100٪ مصرف انرژی را پوشش می دهند. در اینجا فرض بر این است که یک پنل خورشیدی می تواند 250 وات برق را تولید کند. توجه داشته باشید که میزان تولید برق با سایز پنل خورشیدی، مساحت سقف، جهت و محل متفاوت است.

چگونه بهره وری سیستم خورشیدی خود را افزایش دهیم؟

همانطور که در پاراگراف های قبل اشاره شد، میزان مصرف برق هر دستگاه متفاوت است. اما چند وسیله را می توانید با سیستم خورشیدی خود راه اندازی کنید؟، بستگی دارد”. مجموع توان خروجی سیستم خورشیدی باید بیشتر از کل توان مصرفی باشد.

هنگامی نصب یک سیستم پنل خورشیدی را در منزل، ممکن است بخواهید خانه خود را از شبکه برق مستقل کنید. در ادامه چند نکته برای کاهش مصرف برق و افزایش بهره وری سیستم خورشیدی ارائه می شود.

نکاتی برای کاهش مصرف کلی برق:

  • هنگام استفاده از وسایل برقی مانند یخچال با سیستم خورشیدی، سعی کنید یخچال را بیش از حد با مواد غذایی پر نکنید. به این ترتیب مصرف انرژی آن را بهینه و غذاها را نیز سرد نگه می دارید. بار یخچال به میزان مواد غذایی نگهداری شده در آن، عمر دستگاه و مدت زمانی که باز می ماند، بستگی دارد.
  • مطمئن شوید که پنل خورشیدی دست کم یک بار در طول روز مستقیماً رو به سمت خورشید قرار می گیرد. این امر هدایت نور خورشید به پنل را تضمین می کند. واقعیت این است که پنل های خورشیدی بسته به موقعیت جغرافیایی خود مقادیر مختلفی برق تولید می کنند. علاوه بر این محل نصب، میزان توجه به جهت و اجتناب از سایه نیز حائز اهمیت می باشند
  • از این که سایز پنل خورشیدی شما به اندازه ای است که قادر به تامین کل نیازهای برق منزل می باشد، مطمئن شوید. همه صفحات خورشیدی یکسان نیستند. آنها در محدوده 150 وات تا 370 وات در هر پانل عرضه می شوند. اگر همه موارد برابر باشد، خروجی به سایز و فناوری سلول بستگی دارد.
  • وقتی صاحبان خانه ها می پرسند؛ که «وسایل برقی به چه میزان انرژی خورشیدی نیاز دارند» اغلب تصور می‌کنند که مصرف برق را تنها می توان با استفاده از لامپ‌های کم مصرف کاهش داد. مطمئن شوید که از وسایل برقی کم مصرف که برای خانه‌های با سیستم برق خورشیدی توصیه می‌شوند، مانند یخچال‌های برقی پر بازده خورشیدی استفاده می‌کنید، در عین حال همچنان لامپ فلورسنت فشرده (CFL) را در جایی که می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند، نصب کنید.

آینده حوزه انرژی خورشیدی

ما خوش شانس هستیم که امروزه قفسه های فروشگاهی با لوازم برقی کم مصرف بی شماری انباشته شده اند. این لوازم دارای امتیاز دهی ستاره ای هستند که میزان مصرف انرژی را نشان می دهند. اعداد بالاتر ستاره به معنای رتبه بالاتر بود و مصرف انرژی کمتر می باشد.

با پیشرفت تکنولوژی، وسایل برقی مانند یخچال و کولر گازی نیز دارای امتیازدهی ستاره هستند. امتیازدهی ستاره ای به افرادی دارای ژنراتورهای خورشیدی کمک می کند تا از میزان انرژی مورد نیاز وسایل برقی خود مطلع شوند.

علاوه بر این، ژنراتورهای انرژی خورشیدی هیچگونه گاز مضری که بر محیط زیست تأثیر گذار باشد، را تولید نمی کنند. این واقعیت و آگاهی روزافزون از وسایل برقی کم مصرف به معنای آینده روشن انرژی خورشیدی مسکونی می باشد.

میزان انرژی خورشیدی مورد نیاز وسایل برقی چقدر است؟ خانوارها می توانند از اطلاعات این وبلاگ برای راهنمایی استفاده کرده و به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نتیجه گیری

با توجه به نگرانی های زیست محیطی و افزایش قیمت انرژی، استفاده از منابع انرژی پایدار، مانند انرژی خورشیدی، برای تأمین نیازهای انرژی خانه ها و شرکت ها به شدت مورد توجه قرار گرفته است. اما برای استفاده بهینه از انرژی خورشیدی، باید ابتدا میزان نیاز به انرژی خورشیدی برای راه اندازی لوازم برقی خانه یا شرکت خود را محاسبه کنید.

در این مقاله، به طور دقیق و جامع به بررسی محاسبه نیاز به انرژی خورشیدی برای لوازم برقی پرداخته شده است. با استفاده از مثال های عملی، روش های مختلف محاسبه نیاز به انرژی خورشیدی برای لوازم برقی مختلف، از جمله لامپ، یخچال، تلویزیون و کامپیوتر، آموزش داده شده است.

همچنین، در این مقاله، به مزایا و معایب استفاده از سیستم های خورشیدی نیز پرداخته شده است. مزایایی همچون پایداری منبع، صرفه جویی در هزینه ها، کاهش گرمای جهانی و معایبی همچون هزینه بالای نصب، تحمل محدودیت های فضایی، وابستگی به شرایط آب و هوایی و محدودیت در قدرت تولید انرژی، بررسی شده است.

4.3/5 - (9 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا