کسب و کار

بازاریابی ایمیلی چیست: ساده‌ترین راه غیرقابل تصوری برای رشد کسب و کار شما

چرا بازاریابی ایمیل راهی بی نظیر برای رشد کسب و کار شما است؟

این جامع‌ترین راهنما در مورد بازاریابی ایمیلی چیست است: ماهیت آن، انواع کمپین‌های ایمیلی، شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) بازاریابی ایمیلی و بهترین استراتژی‌های بازاریابی امیلی که باید استفاده کنید.

سیندرلا لباس زیبا و کالسکه‌ای خواست. بنیان‌گذاران به دنبال کارآمدترین و سودآورترین روش‌ها برای کسب درآمد به صورت خودکار هستند.
در حالی که ما عصای جادویی نداریم، اما بهترین چیز بعدی را داریم: راهنمای کامل بازاریابی ایمیلی. پس برنامه‌های بازاریابی خود را باز کنید و بیایید این جشن را شروع کنیم.

بازاریابی ایمیلی چیست

در این پست، ما به این موارد می‌پردازیم که بازاریابی ایمیلی چیست، چگونه شروع کنیم، انواع کمپین‌هایی که باید ارسال کنید و چگونه از آن برای مقیاس‌گذاری کسب و کار خود استفاده کنید.

بیایید شروع کنیم.

بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی ایمیلی یک کانال قدرتمند بازاریابی است که به کسب و کارها در تبلیغ محصولات یا خدماتشان کمک می کند. این روش یکی از محبوب ترین و به صرفه ترین اشکال بازاریابی در جهان است و می تواند به شما در تعامل با مشتریان، آموزش آن ها در مورد برندتان و در نهایت فروش بهتر محصولاتتان کمک کند.

بازاریابی ایمیلی به راحتی در کل استراتژی بازاریابی دیجیتال شما جای می گیرد زیرا در زمینه هایی مانند جذب سرنخ (مشتری بالقوه)، آگاهی از برند و اطلاع رسانی به مشتریان به شما کمک می کند.

چرا بازاریابی ایمیلی مهم است؟

بازاریابی ایمیلی برای برندهایی که به خوبی از آن استفاده می کنند، یک ماشین پولسازی است. طبق نظرسنجی انجام شده از بازاریابان سراسر جهان در سال ۲۰۲۰، به طور متوسط برای هر یک دلار سرمایه گذاری در بازاریابی ایمیلی، شرکت ها ۳۶ دلار درآمد کسب می کنند. در تجارت الکترونیک، این عدد حتی بالاتر است و برای هر دلار هزینه شده، ۴۵ دلار درآمد به دست می آید.

زمانی که از بازاریابی ایمیلی به درستی استفاده کنید، به یک دارایی دیجیتال واقعی تبدیل می شود. یک استراتژی خوب ایمیل، ترافیک و تنوع فروش را برای شما به ارمغان می آورد و همچنین این امکان را به شما می دهد تا مخاطب خود را ایجاد کنید، مخاطبی که هر زمان و هر طور که بخواهید می توانید با او ارتباط برقرار کنید.

مزایای بازاریابی ایمیلی

حالا همه اینها خوب به نظر می رسد، اما من واقعا با این قضیه ایمیل چه کار می توانم انجام دهم؟ نگران نباشید، در اینجا برخی از بهترین مزایای بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار شما آورده شده است:

به ایجاد روابط با مخاطبان شما کمک می کند

بازاریابی ایمیلی به شما کمک می کند تا روابط شخصی با مشتریان خود ایجاد کنید. هدف این نیست که از طریق یک ایمیل فروش فوری ایجاد کنید، بلکه به هر مشتری ارزش ارائه دهید.

جلب توجه مخاطبان به برند Tatcha
ایمیل تبلیغاتی برند Tatcha به مناسبت تولد: در ژاپن، بر این باورند که زیبایی با هر سال که می‌گذرد، بیشتر می‌شود. به ما بگویید چه زمانی باید تقویم را علامت بزنیم و ما چیزی برای زیباتر کردن تولدتان می‌فرستیم.

با تهیه ایمیل های شخصی سازی شده و مرتبط، اعتماد و اعتبار خود را نزد مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی خود ایجاد می کنید و اطمینان حاصل می کنید که آنها دوباره بازگردند. به اشتراک گذاشتن برند و داستان محصول شما می تواند در بلندمدت به وفاداری مشتری و افزایش ارزش طول عمر مشتری (LTV) شما کمک کند.

به هدایت ترافیک به وبلاگ، فروشگاه یا صفحه فرود شما کمک می کند

ایمیل ها می توانند ترافیک زیادی را برای دارایی های آنلاین شما ایجاد کنند. فرقی نمی‌کند که یک پست وبلاگ نوشته باشید، محصول جدیدی داشته باشید یا یک سرویس خاص را برجسته کنید – می‌توانید مشترکین ایمیل خود را مستقیماً به جایی که می‌خواهید آنها بروند، هدایت کنید.

شما پیامی را که مخاطبانتان می بینند کنترل می کنید

شما مسئول روایت داستان هستید. یک ایمیل را می توان دقیقاً همانطور که می خواهید طراحی کرد، تا آخرین نقطه. هر چه را که نیاز دارید به نمایش بگذارید، این جایگاه درخشش شماست!

ایمیل a/b تست

بخش‌بندی مخاطبین (Segmentation)

فهرست ایمیل‌های خود را به گروه‌های کوچکتر و هدفمندتر تقسیم کنید تا بتوانید پیام‌های شخصی‌سازی‌شده‌تری ارسال کنید که معمولاً نرخ تعامل بالاتری دارند و بازدهی بهتری به همراه می‌آورند. همه چیز در مورد ارسال پیام درست به بخش درست است.

پیام و پیشنهاد خود را شخصی‌سازی کنید (Personalize your message and offer)

ارسال ایمیلی که برای هر مشتری بالقوه شخصی‌سازی شده باشد، هرگز آسان‌تر از این نبوده است. شخصی کالایی را دیده اما هرگز آن را نخریده است؟ ایمیل شخصی! شخصی کالایی را به سبد خرید اضافه کرده اما هرگز چیزی نخریده است؟ ایمیل شخصی!

تحلیل‌های باورنکردنی (Incredible analytics)

اکثر ابزارهای بازاریابی ایمیلی به شما امکان تجزیه و تحلیل تک تک بخش‌های ایمیل را می‌دهند. شما می‌توانید به معیارهای مختلف در هر کمپین نگاه کنید، از جمله:

  • نرخ کلیک (Click-through rates) – تعداد افرادی که روی ایمیل شما کلیک کردند
  • باز شدن ایمیل (Opens) – چه کسانی ایمیل را باز کردند
  • نرخ لغو اشتراک (Unsubscribe rates) – چه کسانی مشترک خود را لغو کردند
  • نرخ جهش (Bounce rates) – تمام ایمیل‌هایی که ارسال نشده‌اند
  • نرخ اسپم (Spam rate) – چه تعداد ایمیل در پوشه اسپم گیرنده قرار گرفته است
  • نرخ تبدیل (Conversion rate) – چه تعداد تبدیل از طریق ایمیل داشته‌اید

تجزیه و تحلیل ایمیل hubspot

این نوع تجزیه و تحلیل دقیق به کسب و کارها کمک می‌کند تا کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود را بهینه کنند و این کانال را گسترش دهند.

ادغام با هر پلتفرم تجارت الکترونیک (Integrates with any eCommerce platform)

اکثر نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی مستقیماً با پلتفرم های تجارت الکترونیک مانند Shopify یا WooCommerce ادغام می شوند. این به شما امکان می دهد کل سفر مشتری را از ایمیل تا فروش ردیابی کنید و به شما کمک می کند تا ایمیل را در استراتژی بازاریابی چندکاناله (omnichannel) گسترده خود ادغام کنید.

ابزار بازاریابی ایمیلی shopify

جریان‌های ایمیل خودکار (Automated email flows)

همانطور که گفته شد، هنگامی که فهمیدید مشتریان شما به کجا می روند و چه اقداماتی انجام می دهند، ایمیل های خود را روی حالت خودکار قرار دهید. این به نرم افزار اجازه می دهد تا سفر مشتری را برای شما مدیریت کند، فقط یک بار آن را تنظیم کنید و بقیه به صورت خودکار اجرا می شوند!

اینها برخی از مزایای بازاریابی ایمیلی بود. حالا بیایید در مورد معایب آن صحبت کنیم.

معایب بازاریابی ایمیلی (The disadvantages of email marketing)

هر چیزی نکات مثبت و منفی دارد، بنابراین بازاریابی ایمیلی نیز چند عیب دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

از اسپم خودداری کنید (Avoid spam)

احتمالاً پیام‌هایی از یک شاهزاده عجیب و غریب دریافت کرده‌اید که مشتاق است ثروت خود را ببخشد. با این حال، اسپم ایمیل به همین جا ختم نمی شود.

از وعده های کاهش وزن ۱۰ کیلویی در ۱۰ روز گرفته تا کلیک روی دکمه قرمز بزرگ برای دریافت بزرگترین تخفیف زندگی‌تان، اسپم همیشه بخشی جدایی‌ناپذیر از کالبد بازاریابی ایمیلی است.

اسپم چیست (Spam)

اسپم به سادگی به ایمیل‌های ناخواسته‌ای گفته می‌شود که به صورت انبوه به لیستی از افراد ارسال می‌گردد (قانون CAN-SPAM را ببینید). و متأسفانه، حتی اگر هرگز قصد ارسال اسپم برای مشترکین خود را نداشته باشید، ممکن است در صندوق‌های ورودی اسپم قرار بگیرید. نکته کلیدی این است که از فیلترهای اسپم به طور فعال اجتناب کنید و بهداشت لیست خود را به خوبی رعایت کنید.

همه از ایمیل استفاده می کنند (Everyone uses email)

این یک کانال بازاریابی عالی است و رقابت در آن شدید است. شما تنها کسی نیستید که در صندوق ورودی مشتریان خود حضور دارید، بنابراین برای جلب توجه و متمایز شدن باید سخت کار کنید.

این بدان معناست که شما باید روی کپی‌رایترهای بااستعداد و توانا که داستان‌های جذاب تعریف می‌کنند سرمایه‌گذاری کنید – همان‌هایی که مخاطب شما مشتاقانه منتظر خواندنشان هستند. همچنین باید به خط موضوع ایمیل خود توجه کنید.

نکته: برای نوشتن خطوط موضوع ایمیل جذاب از ابزاری مانند دستیار خط موضوع جدید Klaviyo استفاده کنید.

کمتر شخصی است (It’s less personal)

بازاریابی ایمیلی معمولاً به صورت عمده انجام می‌شود و اگرچه می‌توانید ایمیل‌های خود را بر اساس نقاط داده‌ای مختلف شخصی‌سازی کنید، اما همچنان می‌تواند نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی کم‌تر شخصی باشد. برای مثال، با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید با هر یک از اعضای مخاطبان خود فعالانه‌تر تعامل داشته باشید.

محدودیت در طراحی (Design is limiting)

از آنجایی که می‌توانید از طریق طیف وسیعی از دستگاه‌ها و صفحه‌نمایش‌ها با اندازه‌های مختلف به ایمیل دسترسی داشته باشید، ممکن است مشتریان شما نسخه‌ای نه چندان ایده‌آل از کمپین ایمیل شما را ببینند. اگر ایمیل شما خواندن سختی داشته باشد، می‌تواند به سرعت در سطل زباله (آیا این اصطلاحی است که مردم هنوز از آن استفاده می‌کنند؟) قرار گیرد.

نگاهی کوتاه به تاریخچه بازاریابی ایمیلی

با ماشین زمان به سال ۱۹۷۱ سفر کنید، جایی که چند اتفاق مهم در حال رخ دادن است: سن رای دادن در ایالات متحده به ۱۸ سال کاهش یافت، پارک موضوعی والت دیزنی ورلد افتتاح شد و اولین ایمیل ارسال گردید.

مشابه اولین تلگراف یا تماس تلفنی، اولین ایمیل لحظه‌ای تاریخی در تکامل ارتباطات را رقم زد. با این حال، متن خود آن ایمیل با عظمت این رویداد مطابقت نداشت، زیرا متن اولین ایمیل چیزی شبیه به “QWERTYUIOP” بود.

این ایمیل توسط ری تاملینسون، مهندس کامپیوتر به عنوان یک پیام آزمایشی برای خودش ارسال شد (البته او ایده درستی داشت، این تمرینی است که هر بازاریابی باید قبل از ارسال هر کمپین ایمیل انجام دهد).

تاریخچه بازاریابی ایمیلی

تا دهه ۹۰، اینترنت برای عموم مردم در دسترس قرار گرفت و بازاریابان شیوه جدید ارتباط با مشتریان برای تبلیغات خود را دوست داشتند. با پر شدن صندوق‌های ورودی ایمیل مردم از اسپم، دولت‌ها شروع به تنظیم‌گری این صنعت کردند. بنابراین قوانین و مقررات جدیدی برای محافظت از کاربران در برابر اسپم و ارتباطات ناخواسته مانند مقررات عمومی حفاظت از داده (GDPR) ظهور کرد.

فرهنگ لغات بازاریابی ایمیلی (Email Marketing Glossary)

اگر احساس کرده‌اید که در هنگام شروع به درک مفهوم بازاریابی ایمیلی، در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، تنها نیستید. اصطلاحات تخصصی بازاریابی ایمیلی زیاد است، اما مهم هستند. در اینجا چند اصطلاح اساسی برای یادگیری وجود دارد:

مشترک (Subscriber)

فردی که با ثبت‌نام مستقیم یا به عنوان بخشی از تراکنش، برای دریافت ایمیل از شما ثبت‌نام کرده است. با احترام و مراقبت با آن‌ها رفتار کنید.

مجوز عضویت (Opt-in)

ثبت‌نام برای دریافت ایمیل به این معنی است که با دادن آدرس ایمیل خود به یک شرکت، وب‌سایت یا فرد، انتخاب می‌کنید که ارتباطات ایمیلی را دریافت کنید و به آن‌ها اجازه می‌دهید برای شما ایمیل ارسال کنند.

فهرست (List)

فهرستی از آدرس‌های ایمیل که کسب و کار شما می‌تواند برای آن‌ها ایمیل‌های بازاریابی ارسال کند. لیست‌های ایمیل معمولاً بخش‌بندی شده‌اند (یا بر اساس علایق یا رفتارهایشان به گروه‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شوند) تا بتوانید پیام‌رسانی خود را برای مرتبط‌تر، جالب‌تر و موثرتر بودن سفارشی کنید.

بخش‌بندی (Segmentation)

گروه بندی مشتریان با هم بر اساس ویژگی‌های مشترکین، اقدامات گذشته یا سایر نقاط داده به منظور ارسال کمپین‌های هدفمندتر و شخصی‌سازی‌شده‌تر.

کمپین ایمیلی (Email campaign)

یک کمپین ایمیلی یک ایمیل (یا مجموعه‌ای از ایمیل‌ها) است که برای دستیابی به یک هدف خاص برای بازاریاب ارسال می‌شود.

خودکارسازی/جریان (Automation/Flow)

استفاده از قوانین از پیش تعریف‌شده برای راه‌اندازی پیام‌های ایمیلی بر اساس اقدامات خاصی که مشترکین انجام می‌دهند. ایمیل‌های خوش آمدگویی مشترک، بازیابی سبد خرید و تأیید سفارش نمونه‌هایی از جریان‌های ایمیل هستند.
اگر به تازگی حساب خود را راه‌اندازی کرده‌اید، همیشه باید با جریان‌های خودکارسازی ایمیل خود شروع کنید، زیرا راه‌اندازی آن‌ها آسان است و در پس‌زمینه برای شما فروش ایجاد می‌کند.

صفحه فرود (Landing page)

صفحه فرود صفحه‌ای مستقل است که مشتری بالقوه پس از کلیک کردن روی ایمیل شما وارد آن می‌شود. این صفحه به شما امکان می‌دهد پیام دقیق مورد نظر خود را به همراه اقدامات دقیقی که می‌خواهید مشتری انجام دهد، طراحی کنید.
از متن مختصر و پیام‌رسانی واضح استفاده کنید تا خوانندگان را به آنچه ارائه می‌دهید علاقه‌مند کنید و آن‌ها را به خریدار تبدیل کنید.

بازاریابی ایمیلی چگونه کار می کند (How email marketing works)

حالا که متوجه همه کارهایی که بازاریابی ایمیلی می‌تواند برای کسب و کار شما انجام دهد شده‌اید، چگونه شروع به ارسال ایمیل می‌کنید؟ این سه مرحله آسان را برای شروع دنبال کنید:

فهرست ایمیل تهیه کنید (Get an email list)

هشدار: شما نمی توانید به هر کسی ایمیل بزنید. برای ارسال ایمیل به یک فرد، باید رضایت صریح یا ضمنی داشته باشید. برخی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع رشد لیست ایمیل عبارتند از:

  • ایجاد یک فرم مشترک در وب سایت خود
  • استفاده از پاپ آپ خروج از صفحه
  • اشتراک گذاری لینک ثبت نام ایمیل در پروفایل های اجتماعی
  • ایجاد تبلیغات شبکه های اجتماعی برای مخاطبان بالقوه مشترک شوید

ثبت نام برای یک ابزار ایمیل

ابزارهای زیادی وجود دارند که کل فرآیند بازاریابی ایمیلی را ساده می کنند، از بخش بندی مخاطبان تا ارسال ایمیل های خودکار و ایجاد گزارش های دقیق.

ابزار ایمیل مارکتینگ mailchimp

در اینجا برخی از برترین پلتفرم‌های بازاریابی ایمیلی ما آورده شده است:

  • Klaviyo: بهترین ابزار ادغام ایمیل مارکتینگ Shopify، با دسترسی به تجزیه و تحلیل و بخش بندی فوق العاده عالی
  • Mailchimp: به عنوان بهترین ابزار کلی رتبه بندی شده است، استفاده از آن آسان است و نسخه رایگان آن عالی است.
  • Hubspot: رابط کاربری بسیار کاربرپسند برای کاربران اولیه
  • ActiveCampaign: مورد علاقه برای اتوماسیون
  • Drip: ابزار عالی دیگری برای برندهای تجارت الکترونیک

راه‌های افزایش لیست ایمیل (Ways to grow your list)

هرچه مشترکین باکیفیت بیشتری داشته باشید، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. برای اجرای کمپین های موفق، مقداری تست A/B انجام دهید و پیام های خود را تقویت کنید.

در اینجا سه راه برای افزایش لیست شما وجود دارد که به هیچ وجه نباید آنها را نادیده بگیرید:

  • مشترک: پاپ‌آپ در وب‌سایت یا باکس مشترکین. این به بازدیدکنندگان وب‌سایت اجازه می‌دهد تا به اختیار خود ثبت‌نام کنند
  • مشتری: هنگام خرید کسی از فروشگاه، ایمیل‌ها را جمع‌آوری کنید. هنگامی که یک مشتری به صورت آنلاین خرید می کند، آدرس ایمیل او را یادداشت کنید. حالا او یک مشترک است!
  • مشتری آفلاین: ایمیل‌ها را در صندوق در فروشگاه جمع‌آوری کنید. از مشتریان حضوری معمولی خود بخواهید برای ایمیل‌های شما ثبت‌نام کنند تا از اتفاقات فروشگاه شما بیشتر هیجان‌زده و آگاه شوند.

اما صبر کنید، چیزهای بیشتری هم وجود دارد! در اینجا چند راه دیگر برای افزایش لیست مخاطبان خود آورده شده است:

لیست بازاریابی ایمیلی خود را به صورت آنلاین گسترش دهید (Grow your email marketing list online):

  • مشترکان را تشویق کنید تا لیست شما را گسترش دهند و ایمیل‌های شما را به اشتراک بگذارند
  • یک کمپین برای ثبت‌نام راه اندازی کنید
  • یک ابزار یا منبع آنلاین رایگان ایجاد کنید که نیاز به ثبت نام داشته باشد
  • مسابقات آنلاین را تبلیغ کنید
  • از پینترست برای تبلیغ محتوای تصویری محدود شده استفاده کنید
  • تخفیف ثبت‌نام را در بیو رسانه‌های اجتماعی خود ارائه دهید
  • از قابلیت کشیدن انگشت به بالا اینستاگرام برای تبلیغ صفحه فرود خود استفاده کنید

لیست بازاریابی ایمیلی خود را به صورت آفلاین گسترش دهید (Grow your email marketing list offline):

  • در نمایشگاه تجاری، آدرس ایمیل جمع‌آوری کنید
  • قرعه‌کشی ماهانه را در فروشگاه ارائه دهید
  • کدهای QR را به کارت نمایشگر خود اضافه کنید

هزینه بازاریابی ایمیلی چقدر است؟ (How much does email marketing cost?)

هزینه متوسط اجرای عملیات بازاریابی ایمیلی بین ۴۹ تا ۱۰,۰۰۰ دلار در ماه است. این رقم واقعاً متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد. چند مورد از هزینه هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

هزینه ابزار ایمیل: اکثر ابزارهای ایمیل به شما یک آزمایش رایگان یا یک برنامه پولی ارائه می دهند که هزینه آن بر اساس تعداد مشترکین ایمیل محاسبه می شود. اکثر ابزارهای ایمیل در صورتی که ۰ تا ۱۰۰۰۰ مشترک داشته باشید، ۴۹ تا ۹۹ دلار در ماه برای شما هزینه خواهند داشت و این قیمت از این مقدار هم بالاتر می رود. این ابزارها با قالب‌های ایمیل، بخش‌بندی و ویژگی‌های تست A/B ارائه می‌شوند.

بازاریاب ایمیلی یا آژانس: فرقی نمی‌کند یک بازاریاب ایمیلی درون‌سازمانی، فریلنسر یا یک آژانس خارجی استخدام کنید، به احتمال زیاد باید برای این سرویس هزینه کنید. اکثر آژانس‌های بازاریابی ایمیلی بسته به حجم کار، حدود ۱,۵۰۰ تا ۵,۰۰۰ دلار در ماه هزینه دریافت می‌کنند. آن‌ها ممکن است ایمیل‌های شما را بنویسند، طراحی کنند و بسازند، یا فقط در مورد بهترین شیوه‌ها با شما مشورت کنند.

طراحی ایمیل: آیا خودتان قالب های ایمیل خود را طراحی می کنید؟ آیا یک طراح داخلی دارید؟ یا از یک سرویس بازاریابی ایمیلی استفاده می کنید؟

انواع بازاریابی ایمیلی (Types of email marketing)

شاید فکر کنید – “بازاریابی ایمیلی عالی به نظر می رسد، اما دقیقاً باید چه چیزی را برای لیست خود ایمیل بزنم؟”. سوال خوبی است. انواع مختلفی از کمپین‌های بازاریابی ایمیلی وجود دارد که باید به آن‌ها نگاه کنید.

ایمیل‌های خوش آمدگویی (Welcome emails)

ایجاد یک برداشت اولیه خوب بسیار مهم است، به همین دلیل است که شما همیشه باید یک سری ایمیل خوش آمدگویی خوب داشته باشید.

ایمیل خوش آمدگویی اولین ایمیلی است که یک مشترک پس از ثبت نام یا عضویت در لیست ایمیل شما دریافت می کند. این اولین ارتباط شما با مشترکین شماست و لحن ایمیل های آینده را تعیین می کند، پس آن را با دقت بنویسید!

ایمیل خوش آمدید هریس

چیزهایی که باید در ایمیل‌های خوش آمدگویی بگنجانید (What you should include in welcome emails):

  • خط موضوع جذاب: آنها هرگز از شما ایمیل دریافت نکرده اند، بنابراین می خواهید در صندوق ورودی آنها متمایز شوید.
  • اطلاعات در مورد برند
  • یک پیشنهاد ویژه: کد تخفیف، هدیه رایگان یا کوپن
  • گزینه های لغو عضویت: فقط به این دلیل که آنها مشترک شده اند، به این معنی نیست که مجبورند بمانند!

ایمیل‌های پرورش لید (Lead nurturing emails)

ایمیل‌های پرورش لید برای مشتریان بالقوه در حالی که در قیف بازاریابی شما حرکت می‌کنند، ارسال می‌گردد. این ایمیل‌ها کاربران شما را تشویق می‌کنند تا اقداماتی را که می‌خواهید انجام دهند، انجام دهند. ایمیل‌های پرورش لید شما باید جذاب و قانع کننده باشند تا مخاطب احساس کند که به‌طور مستقیم با او صحبت می‌کنید و دقیقاً از مشکلاتی که دارد آگاه هستید.

ایمیل پرورشی هدایت خودکار

بهترین شیوه‌های ایمیل پرورش لید عبارتند از:

  • فقط محتوای ارزشمند ارسال کنید: فقط به این دلیل که این ایمیل‌ها برای ایجاد رابطه هستند، به این معنی نیست که باید پر از چرندیات باشند. تبدیل لیدهای شما با ارائه ارزش فراوان حاصل می‌شود.
  • مسیر مشتری را به خاطر بسپارید: مطمئن شوید که هر ایمیل بر اساس ایمیل قبلی ساخته شده است و یک مسیر خرید برای مشترک خود ایجاد کنید تا آن را دنبال کند
  • ایمیل‌های خود را تست کنید و معیارهای کلیدی را ردیابی کنید: ایمیل‌های پرورش لید باید در هر مرحله از مسیر، هدف تبدیل داشته باشند. آنچه را که کار می کند را ردیابی و اندازه گیری کنید.
  • ایمیل‌های خود را شخصی‌سازی کنید: از داده‌های مشتری برای شخصی‌سازی هر کمپین ایمیل استفاده کنید.
  • هر ایمیل را خودکار کنید: ایمیل‌های پرورش لید شما معمولاً جریان‌هایی هستند که توسط رویدادهای خاصی راه‌اندازی می‌شوند. از داده‌های تعامل با مشتری خود برای طراحی هر سری ایمیل برای ارسال خودکار در زمان بهینه استفاده کنید.

ایمیل‌های سبد خرید رها شده (Cart abandonment emails)

ایمیل‌های سبد خرید رها شده، پیام‌های خودکاری هستند که برای مشتریانی ارسال می‌شوند که خرید خود را در سایت شما تکمیل نکرده‌اند.
این ایمیل‌ها برای اینکه پول زیادی برای شما به ارمغان بیاورند، بسیار تلاش می‌کنند. ارسال این ایمیل‌ها در بازگرداندن خریداران ثابت شده است. ۴۱ درصد از آنها باز شده و میانگین نرخ کلیک آنها ۹.۵ درصد است. آنها یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فروش در خرده فروشی آنلاین هستند.

ایمیل رها کردن سبد خرید

بهترین شیوه‌ها برای ایمیل‌های سبد خرید رها شده:

  • یادآورهای سبد خرید: شامل یک بلوک پویا از اقلامی باشد که جا گذاشته اند.
  • از یک خط موضوع عالی استفاده کنید. اگرچه “سبد خرید شما هنوز منتظر شماست” می تواند مؤثر باشد، اما جسور باشید و یک خط موضوع بامزه انتخاب کنید. “صاحب یک سبد خرید تنها” احساساتی را برانگیزد.
  • از اثبات اجتماعی استفاده کنید. ۶۰ درصد از خریداران می‌گویند که بر اساس توصیه‌های دیگران خرید می‌کنند. اثبات اجتماعی را به عنوان نظرات، عکس‌ها و هدایا لحاظ کنید.
  • از یک فراخوان به اقدام (CTA) قوی استفاده کنید: و آن‌ها را به سبد خرید خود برگردانید، نه جای دیگر.
  • برای موبایل بهینه سازی کنید: اگر خواننده شما روی گوشی خود است، وادار کردن او به رفتن به لپ‌تاپ برای تکمیل خرید، مانع دیگری ایجاد می‌کند.
  • معامله را جذاب‌تر کنید: بعد از چند ایمیل، تخفیف اضافی ارائه دهید. در این مرحله، به دنبال جبران هزینه‌های از دست رفته هستید.
  • بیش از یک ایمیل ارسال کنید: خرید زمان می‌برد. به آن‌ها یادآوری کنید.

ایمیل تأیید (Confirmation email)

ایمیل تأیید یک جزء جدایی ناپذیر از سفر مشتری است. این ایمیلی است که بلافاصله پس از تکمیل یک اقدام دلخواه برای گیرنده ارسال می شود.
ایمیل‌های تأیید به تثبیت انتخاب‌های مشتریان شما کمک می‌کنند و هم به عنوان رسید برای شما و هم برای آنها عمل می‌کنند. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا یک تجربه خدمات رسانی کامل و مناسب به مشتری ارائه دهید.

ایمیل تایید

انواع ایمیل‌های تاییدی که می‌توانید ارسال کنید (Types of confirmation emails you can send):

  • ایمیل‌های تأیید سفارش (Order confirmation emails)
  • ایمیل‌های تأیید ارسال (Shipping confirmation emails)
  • ایمیل‌های تأیید اشتراک (Subscription confirmation emails)
  • ایمیل‌های تأیید رزرو (Booking confirmation emails)
  • ایمیل‌های تأیید ثبت نام (Registration confirmation emails)
  • ایمیل‌های تأیید دانلود محتوا (Content download confirmation emails)

ایمیل‌های خبرنامه (Newsletter emails)

ایمیل خبرنامه ایمیلی تکراری است که برای مخاطبان عضو شده ارسال می‌شود و حاوی محتوای اطلاعاتی منتخب از مقالات خبری تا منابع و نکات است. هدف این است که در عین حال که موضوعات مهم مرتبط با صنعت یا جایگاه خاص را برجسته می کند، ارزش مداوم ارائه دهد.

ایمیل‌های خبرنامه

ایده‌های ایمیل خبرنامه:

  • اخبار صنعت
  • اعلامیه‌های شرکت
  • به اشتراک گذاری یک مقاله وبلاگ
  • معرفی تیم
  • ویژگی محصول جدید
  • سوالات متداول
  • رویدادهای آتی یا اخیر شرکت
  • معرفی برند در رسانه ها
  • جوایز، مشارکت ها یا عضویت های جدید

ایمیل‌های تبلیغاتی (Promotional emails)

ایمیل‌های تبلیغاتی یکی از اولین اشکال بازاریابی ایمیلی هستند که توسط مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها مشتریان را برای خرید ترغیب می‌کنند و محصولات جدید را معرفی می‌کنند.

یک ایمیل تبلیغاتی موفق باید اطلاعات روشنی را به مخاطبان هدف شما ارائه دهد و همچنین مشوق‌هایی برای افزایش فروش و درآمد ارائه دهد.

ایمیل‌های تبلیغاتی به دلیلی یکی از محبوب‌ترین تاکتیک‌ها برای بازاریابی ایمیلی هستند – آن‌ها کار می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که ۴۹ درصد از مصرف‌کنندگان می‌خواهند ایمیل‌های تبلیغاتی هفتگی را از برندهای مورد علاقه خود دریافت کنند تا بتوانند از محصولات مورد نظر خود مطلع شوند.

ایمیل‌های تبلیغاتی

می خواهید تعامل تبلیغات خود را بهبود بخشید؟ یک ویدیو را در ایمیل های خود جاسازی کنید (Want to improve the engagement of your promotions? Embed a video into your emails.)

ایمیل‌های نظرسنجی (Survey emails)

ایمیل‌های نظرسنجی برای درک نحوه تعامل مشتریان شما با برندتان و اینکه چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، عالی هستند. آنها به شما کمک می کنند تا تجربه بهتری برای مشتریان خود ارائه دهید و به بهبود شهرت خود کمک کنید.

بهترین شیوه‌ها برای ارسال ایمیل‌های نظرسنجی:

  • یک قرعه کشی یا هدیه ضمیمه کنید: مردم عاشق برنده شدن هستند، بنابراین یک قرعه کشی راه اندازی کنید و برای یک برنده خوش شانس که نظرسنجی شما را تکمیل می کند، جایزه ای ارائه دهید.
  • کوتاه و مختصر نگهش دارید: سوالات بیشتری از آنچه مخاطب شما می تواند پاسخ دهد یا برای آن وقت دارد، نپرسید.
  • مستقیم باشید و توضیح دهید که چرا بازخورد سازنده مهم است
  • بازخورد کاربران خود را اجرا کنید: بازخورد یک لطف است، نه یک اجبار.

کمپین‌های بازاریابی فصلی (Seasonal marketing campaigns)

بازاریابی ایمیلی مسئول بخش بزرگی از درآمد کلان تعطیلات در طول فصل تعطیلات است. اکثر برندها برای رسیدن به اهداف خود در ماه های نوامبر و دسامبر به ایمیل های تبلیغاتی متکی هستند.

در اینجا تمام کمپین های مختلفی که می توانید برای تعطیلات ملی و روزهای خاص در طول سال ارسال کنید، آورده شده است:

  • بلک فرایدی (Black Friday)
  • دوشنبه سایبری (Cyber Monday)
  • تبلیغات دسامبر (December promotions)
  • سال نو (New Year)
  • روز ولنتاین (Valentine’s Day)
  • روز سنت پاتریک (St. Patrick’s Day)
  • عید پاک و پسح (Passover and Easter)
  • روز احمق آوریل (April Fools Day)
  • روز مادر (Mother’s Day)
  • روز پدر (Father’s Day)
  • روز کارگر (Labor Day)
  • روز یادبود (Memorial Day)
  • بازگشت به مدرسه (Back to School)
  • هالووین (Halloween)
  • روز شکرگزاری (Thanksgiving)

راهبردهای بازاریابی ایمیلی (Email marketing strategies)

برای اجرای یک استراتژی موفق بازاریابی ایمیلی، کارهای زیادی وجود دارد. اگر به درستی از لیدهای خود پرورش دهید، به احتمال زیاد به فراخوان‌های شما برای اقدام (CTA) پاسخ می‌دهند و فرصت‌های واجد شرایط و حتی فروش بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورند!

اکنون با اجرای این بهترین شیوه‌ها در استراتژی بازاریابی ایمیلی خود، می‌توانید کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید. در اینجا تاکتیک‌های کلیدی برای استفاده آورده شده است:

از یک آدرس ایمیل مرتبط با نام تجاری خود استفاده کنید (Use an email address associated with your brand name)

همیشه از دامنه برند خود استفاده کنید. این کار به خوانندگان کمک می‌کند تا برند شما را به طور لحظه‌ای تشخیص دهند، به شما کمک می‌کند کمتر شبیه اسپم به نظر برسید و باعث می‌شود به لطف سرویس‌های ارائه‌دهنده ایمیل مانند جیمیل و اوت‌لوک برسید.

همچنین، مطمئن شوید که نام کوچک شما در آدرس ایمیل وجود دارد. John@ یا sally@، بر خلاف info@ یا no-reply@، به انسانی‌تر کردن ایمیل و شخصی‌تر به نظر رسیدن آن کمک می‌کند.

انواع مختلفی از کمپین‌های بخش‌بندی شده را راه‌اندازی کنید (Set up different kinds of segmented campaigns)

وقتی صحبت از محصولات تبلیغاتی به میان می‌آید، می‌توانید مخاطبان خود را بر اساس علایق و ترجیحات خاصشان بخش‌بندی کنید، که به بهبود نرخ تعامل و تبدیل کمک می‌کند.

مشخص کنید مشتری شما در کدام قسمت از قیف فروش قرار دارد (Define where your customer is in the sales funnel)

آیا مشتری شما فقط در حال مرور محصولات است؟ آیا چیزی را به سبد خرید خود اضافه کرده‌اند؟ مهم نیست مشتری در کجای فرآیند فروش قرار دارد، شما می‌توانید یک ایمیل خاص برای یک نقطه خاص ایجاد کنید تا مشتری بالقوه خود را برای خرید ترغیب کنید.

و فراموش نکنید که مشتریان غیرفعال را دوباره درگیر کنید. یک کمپین ایمیل بازگشت به موقع می‌تواند آن‌ها را به سایت شما بازگرداند و درآمد نهایی شما را افزایش دهد.

نشان دهید، نگویید (Show, don’t tell)

آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که با عدم افزودن ارزش به ایمیل‌هایتان، مشترکین خود را خسته کنید. به آن‌ها نشان دهید که محصول شما چگونه مشکلشان را حل می‌کند.

محصول شما قطعا مملو از ویژگی‌هایی است که می‌خواهید همه از آن‌ها مطلع شوند، اما خوانندگان شما مشتاق یک متن خوش ساخت و جذاب هستند که نشان دهد محصول شما چگونه به آن‌ها سود می‌رساند. به پیامی که می‌خواهید منتقل کنید فکر کنید.

یک فراخوان به اقدام (CTA) واضح اضافه کنید (Add a clear CTA)

هر ایمیلی که ارسال می‌کنید باید یک هدف مشخص داشته باشد که می‌خواهید خوانندگان شما در مرحله بعد انجام دهند. آیا آنها باید روی لینکی برای ثبت نام در جایی کلیک کنند، یا محصولی را برای یک پیشنهاد مدت دار خریداری کنند؟

مطمئن شوید که همه فراخوان‌های شما برای اقدام از بقیه ایمیل شما متمایز هستند، به گونه‌ای که به خواننده احساس فوریت بدهند. آن را کوتاه، مختصر و خاص نگه دارید.

ایجاد یک برنامه بازاریابی ایمیلی (Create an email marketing plan)

درست مانند هر استراتژی بازاریابی دیگری در کسب و کار شما، بازاریابی ایمیلی شما به یک برنامه تمیز و عملیاتی با اهداف، جدول زمانی و موارد اقدامی نیاز دارد.

یک برنامه بازاریابی جامع داشته باشید که نحوه برقراری ارتباط با لیست مشترکین خود را شرح دهد. به شما امکان می دهد کسب و کار خود را تبلیغ کنید و با مشتریان فعلی و بالقوه روابط برقرار کنید. همه چیز، از الگوهای ایمیل تشکر تا کمپین های ویژه تعطیلات، باید در برنامه شما گنجانده شود.
می توانید برای هفته آینده، ماه آینده و سه ماهه آینده ایمیل برنامه ریزی کنید تا در طول سال بر روی نقاط عطف مهم تمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید که با مشتریان خود پیگیری داشته باشید.

بخش‌های مخاطب خود را تعریف کنید (Define your audience segments)

مهم نیست چه چیزی می فروشید، باید درک عمیقی از افرادی که در لیست ایمیل شما هستند داشته باشید. مخاطبان خود را بر اساس مشتریان در مقابل مشترکین، رفتارهای خرید، تعامل و سایر داده هایی که برای شما مهم است، بخش بندی کنید.

از آهنرباهای لید استفاده کنید (Use lead magnets)

یک آهنربای لید یک کالای رایگان یا خدماتی است که در ازای اطلاعات تماس داده می شود. آهنرباهای لید برای ایجاد یک ایمیل سالم، تقویت ارتباط با مشتری و انجام فروش عالی هستند. هدف از آهنربای لید جمع آوری آدرس ایمیل، شماره تلفن و نام برای ایجاد ارتباطات ماندگار با مشتری است. آهنرباهای لید رایج شامل مشاوره رایگان، خبرنامه یا اشتراک آزمایشی است.

از عضویت دوگانه استفاده کنید (Use a double opt-in)

فرآیند عضویت دوگانه نیازمند این است که اعضا علاقه مند، آدرس ایمیل خود را با کلیک کردن روی یک لینک در ایمیل تأییدیه ای که برای آنها ارسال می شود، تأیید کنند.

این به شما اطمینان بیشتری می دهد که پیام ها را به یک صندوق ورودی فعال و تحت نظارت ارسال می کنید. عضویت دوگانه همچنین اطمینان می دهد که شخصی که صاحب آدرس ایمیل است، واقعاً در لیست ایمیل شما عضو شده است.
همچنین برای صاحبان مشاغل، فعال کردن عضویت دوگانه ایده خوبی است، زیرا بازارها و کشورهای خاصی قوانین خاصی در مورد اطلاعات شخصی افراد دارند.

تست A/B عنوان‌ها، طراحی و متن (A/B test headlines, design, and copy)

همیشه ایمیل‌های خود را تست کنید. همیشه نسخه A را به نصف مخاطبان خود و نسخه B را به نصف دیگر نشان دهید. چرا؟ این به شما کمک می کند تا پیامی را که بهتر عمل می کند شناسایی کنید و ایجاد کمپین های موثرتر برای مخاطبان هدف را آسان تر می کند.

این سریع ترین راه برای سنجش مخاطبان شما و آنچه را که دوست دارند و دوست ندارند است.

در اینجا برخی از مواردی که باید تست کنید آورده شده است:

  • کدام خطوط موضوع بهترین نرخ باز شدن را دارند
  • کدام تصاویر خوانندگان را بیشتر جذب می کنند
  • مردم روی کدام فراخوان به اقدام بیشتر کلیک می کنند
  • آیا خوانندگان متن را به تصاویر ترجیح می دهند؟
  • آیا ایمیل های طولانی بهتر از ایمیل های کوتاه تر عمل می کنند؟
    … و خیلی بیشتر!

از اتوماسیون ایمیل استفاده کنید (Use email automation)

جریان های ایمیل خود (یا توالی) را خودکار کنید. این به شما کمک می کند تا در زمان صرفه جویی کنید و تعامل خود را افزایش دهید. از ابزارهایی مانند Zaius یا Glew برای ایجاد بخش بندی و ارسال خودکارسازی‌هایی استفاده کنید که بفهمند مشتریان شما کجا هستند و برای حرکت به مرحله بعدی به چه چیزی نیاز دارند.

عملکرد خود را اندازه گیری کنید (Measure your performance)

هر ایمیل را با ذره بین (اگر یکی در اطراف دارید) تجزیه و تحلیل کنید. درک کنید که چالش ها چیست، چه چیزی اشتباه پیش رفت و چگونه می توانید آنها را برطرف کنید.

آنچه باید ردیابی کنید:

  • میانگین نرخ باز شدن
  • میانگین نرخ کلیک
  • نرخ ثبت سفارش
  • درآمد به ازای هر گیرنده
  • نرخ لغو عضویت
  • نرخ پرش

از کجا می دانید که معیارهای درستی را هدف قرار داده اید؟ دو راه وجود دارد. اول، آخرین کمپین را با نتایج قبلی خود مقایسه کنید. دوم، به معیارهای صنعتی نگاه کنید.

بخش‌بندی لیست ایمیل (Email list segmentation)

بخش‌بندی لیست‌های ایمیل شما به گروه‌های کوچک‌تر و هدفمند، به شما امکان می‌دهد پیام‌های شخصی‌سازی‌شده‌تری ارسال کنید که معمولاً بازده بالاتری دارند. همه چیز در مورد ارسال پیام درست به بخش درست است.

برای مثال، بخش بندی لیست های ایمیل شما بر اساس جمعیت شناسی، منطقه یا علاقه، شهرت فرستنده، قابلیت تحویل و نرخ باز شدن ایمیل های شما را بهبود می بخشد.
لیست‌های خود را ساده نگه دارید و عملکرد این لیست‌ها را دائماً زیر نظر داشته باشید تا پیام خود را دقیق تنظیم کنید.

شخصی‌سازی (Personalization)

مطمئناً، ایمیل می‌تواند رابطه‌ای صمیمی باشد. شخصی‌سازی ایمیل راهی است برای شما که به‌صورت تک‌به‌تک با هر مشترک ایمیل خود ارتباط برقرار کنید. طبق گفته هاب‌اسپات، تنها بخش‌بندی کمپین‌های ایمیل می‌تواند تا ۷۶۰ درصد درآمد را افزایش دهد.

چگونه شخصی سازی کنیم:

  • از نام در خط موضوع و متن استفاده کنید
  • بر اساس جایی که مشترک شما در سفر خرید قرار دارد، ارتباط برقرار کنید
  • بر اساس بخش ها و جمعیت شناسی ارتباط برقرار کنید
  • لیست ایمیل خود را به طور مرتب تمیز کنید (Clean your email list regularly)

بهداشت حتی در بازاریابی ایمیلی اهمیت دارد.

علاقه‌مندی‌های مشترکین تغییر می‌کند. شما می‌خواهید فعال‌ترین و درگیرترین بخش مشترکین خود را حفظ کنید.

می خواهید لیست ایمیل خود را به طور مرتب تمیز کنید تا از مشترکین خارج شده کم کنید، شکایت از اسپم را کاهش دهید، قابلیت تحویل را بهبود بخشید، نرخ باز شدن را افزایش دهید و هزینه ها را پایین نگه دارید.

ساده ترین مراحل برای پاکسازی لیست ایمیل شما شناسایی مشترکین غیرفعال (افرادی که در 90 روز گذشته ایمیلی را باز نکرده اند) و ارسال یک ایمیل خداحافظی برای آنهاست. سپس، هر کسی را که با آن توالی تعامل نداشته باشد را به طور خودکار لغو عضویت کنید.

همچنین، فراموش نکنید که دکمه لغو عضویت را در همه ایمیل‌های خود قابل مشاهده نگه دارید.

بهینه‌سازی قابلیت تحویل ایمیل (Optimize email deliverability)

قابلیت تحویل ایمیل، توانایی تحویل ایمیل به صندوق ورودی مشترکین است. به عبارت دیگر، چند ایمیل که شما ارسال می کنید واقعاً تحویل داده می شوند؟

بهینه سازی قابلیت تحویل ایمیل مهم است زیرا هرچه ایمیل های بیشتری با موفقیت ارسال شوند (و به اسپم ختم نشوند)، احتمال باز شدن آنها و شروع سفر فروش برای مشتری بالقوه بیشتر است.

در اینجا چند نکته برای بهبود نرخ قابلیت تحویل شما آورده شده است:

  • دامنه ایمیل خود را تایید کنید
  • آدرس IP خود را تأیید کنید
  • از خطوط موضوع اسپم مانند خودداری کنید (خاص باشید)
  • محتوای ایمیل باکیفیت داشته باشید
  • مرتبط با نیازهای مشترکین شما
  • لیست های ایمیل را برای مشترکین غیرفعال رصد کنید
  • ایمیل‌هایی را که اغلب بانس می‌شوند حذف کنید

نتیجه گیری

بازاریابی ایمیلی واقعاً می تواند قهرمانی باشد که برند شما به آن نیاز دارد. هنگامی که به درستی از آن استفاده شود، می تواند به شما در تقویت روابط با مشتریان، ایجاد مخاطبی از مشترکین مشتاق برای شنیدن از شما، ایجاد یک دارایی دیجیتال قابل کسب درآمد و تقاضا، و کسب درآمد به صورت خودکار کمک کند.

سوالات متداول

چگونه کار خود را با ایمیل مارکتینگ شروع کنیم؟

برای شروع کار با ایمیل مارکتینگ، ابتدا باید یک سرویس دهنده ایمیل مارکتینگ انتخاب کنید. سپس، یک استراتژی منطقی بسازید. اهداف بازاریابی ایمیلی خود را انتخاب کنید. لیستی از مشترکین بسازید، طراحی کنید و اولین کمپین خود را ارسال کنید. سپس نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید و برای کمپین بعدی، عناصر A/B را تست کنید.

هنگام انتخاب یک سرویس دهنده بازاریابی ایمیلی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

بهترین راه برای پیدا کردن یک شرکت بازاریابی ایمیلی برای همکاری، بررسی نمونه کارهای آنها، بررسی صفحه قیمت گذاری آنها، تحقیق در مورد تیم آنها، پرسیدن در مورد فرآیندها و نوع ابزارهای بازاریابی ایمیلی که استفاده می کنند و جستجوی خدمات اضافی آنها (مانند بازاریابی پیامکی و اعلان های فشاری) است.

چگونه یک سرویس دهنده ایمیل انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین سرویس دهنده ایمیل، باید هزینه ها را ارزیابی کنید، ویژگی های آنها را مقایسه کنید، تجربه کاربری را بررسی کنید، نوع قالب های ایمیل آنها را ببینید، امنیت داده های آنها را بررسی کنید و به دنبال یکی از آنها باشید که بهترین ویژگی ها را برای جایگاه شما داشته باشد.

چگونه یک ایمیل بازاریابی ایمیلی بنویسیم؟

از زبان عملیاتی استفاده کنید (در دکمه های فراخوان به عمل و در سراسر محتوای ایمیل خود)

خط موضوع ایمیل خود را A/B تست کنید روی مزایای محصول خود تمرکز کنید، نه ویژگی ها

روی وضوح تمرکز کنید

متن موضوع و متن ایمیل خود را مطابقت دهید

مستقیم باشید، به صورت دوم شخص بنویسید و از لحنی گفتگو محور استفاده کنید

خلاصه باشید، از جملات طولانی استفاده نکنید

هنگام ساختن ایمیل های خود، شخصیت های خریدار خود را در نظر داشته باشید

هر ایمیل را برای بهبود کمپین های آینده A/B تست کنید

ترکیبی از ایمیل های تجاری، ایمیل های تراکنشی و ایمیل های آموزشی با ارزش ارسال کنید

چهار نوع بازاریابی ایمیلی چیست؟

چهار نوع کمپین بازاریابی ایمیلی عبارتند از خبرنامه های ایمیلی، ایمیل های جذب، ایمیل های حفظ مشتری و ایمیل های تبلیغاتی.

بازاریابی ایمیلی چیست و مثال آن چیست؟

بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می دهد که بخش های خاصی از مشتریان خود و حتی افراد خاصی را هدف قرار دهید. برای مثال، یک برند کفش می تواند برای مشتریان خود ایمیل تبریک تولد با کوپن تخفیف ۳۰ درصدی ارسال کند.

بازاریابی ایمیلی را چگونه انجام می دهید؟

برای راه اندازی و مدیریت موثر کانال بازاریابی ایمیلی خود، باید کارهای زیر را انجام دهید:

یک لیست ایمیل یا بخش مرتبط انتخاب کنید

ایمیل خود را طراحی کنید

خط موضوع و محتوا را شخصی سازی کنید

گفتگو محور باشید

ایجاد پیگیری ایمیل های خود را A/B تست کنید

قوانین اسپم را دنبال کنید

نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی خود را بهینه کنید

مزایای بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی ایمیلی مزایای زیادی دارد. این روش نسبت به سایر روش ها مقرون به صرفه تر است، به شما کمک می کند تا به مخاطبان از قبل درگیر شده برسید، به افزایش درآمد کمک می کند و پیام های هدفمندی را به بخش های خاص ارائه می دهد. شروع، اندازه گیری و بهبود دسترسی شما در طول زمان آسان است.

پنج عنصر ضروری ایمیل چیست؟

پنج عنصر یک ایمیل تجاری موثر عبارتند از:

یک خط موضوع مختصر و مستقیم

یک سلام مناسب (بدون خانم ها/آقایان عزیز)

گرامار صحیح و املای درست

بدون اطلاعات اضافی، فقط اطلاعات ضروری را درج کنید

یک پایان بندی واضح

به این پست امتیاز بدهید

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا