کسب و کارمالی و سرمایه گذاری

۹ راهکار برای مقابله با تورم

تورم همه جا را فرا گرفته است. آن را در فروشگاه مواد غذایی، هنگام پرداخت قبض برق و هنگام بنزین زدن احساس می کنید. سفر، خرید ماشین و بیرون رفتن برای غذا خوردن با دوستان هزینه بیشتری دارد. با افزایش قیمت ها به بالاترین سطح در ۴۰ سال گذشته، بسیاری از افراد مدیریت افزایش هزینه های زندگی را دشوار می یابند و این فقط مختص ایالات متحده نیست. یک مطالعه اخیر توسط Ipsos، تورم را برای یازدهمین ماه متوالی به عنوان نگرانی شماره یک جهانی معرفی کرده است. در حالی که فرار از تورم غیرممکن است، استراتژی هایی وجود دارد که می توانید برای مقابله با اثرات آن به کار بگیرید. در اینجا نه توصیه عملی وجود دارد.

مقابله با تورم

۱. مرور بودجه

اگر بودجه ندارید، وقت آن است که یکی تهیه کنید. اگر هم بودجه دارید، این یک یادآوری برای مرور آن است. بودجه به سادگی یک برنامه برای پول شماست. بدون برنامه، به راحتی می توان اجازه داد آن دلارهای به سختی به دست آمده از دستتان خارج شوند. با افزایش هزینه همه چیز، بودجه می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه تر و سازگار با تورم کمک کند. در طول بررسی، به دنبال فرصت هایی برای کاهش هزینه ها باشید. در حالی که به احتمال زیاد نمی توانید در مورد هزینه اجاره یا رهن کاری کاری انجام دهید، اما شاید بتوانید اندازه اشتراک یا بودجه سرگرمی خود را کاهش دهید.

۲. متنوع سازی درآمد

زمانی که تورم بالا است، یافتن راه هایی برای کاهش هزینه و پس انداز مهم است، اما افزایش درآمد نیز مهم است. متنوع سازی درآمد با ایجاد یک شغل دوم یا پاره وقت می تواند به شما در مقابله با افزایش هزینه ها کمک کند. به علاوه، اگر با تعدیل نیرو مواجه شوید، چیزی برای تکیه کردن دارید. مهارت های خود را بررسی کنید و ببینید آیا فرصتی برای شروع یک کار جانبی جدید وجود دارد. اگر فضای اضافی در خانه خود دارید، می توانید اجاره یک اتاق در Airbnb را بررسی کنید، یا اگر نویسنده ماهری هستید یا دوست دارید مجموعه عکس های خود را به اشتراک بگذارید، می توانید وبلاگ خود را با SquareSpace راه اندازی کنید.

۳. پرداخت بدهی با بهره بالا

با وجود تورم، پول کمتری برای خرج کردن همه چیز، از جمله بازپرداخت بدهی، وجود دارد. تسویه سریع بدهی های با بهره بالا، از جمله وام های شخصی، وام های روز مزد و کارت های اعتباری، می تواند به آزاد شدن پول نقد برای هزینه های دیگر کمک کند. اگر اعتبار خوب یا عالی دارید، می توانید انتقال بدهی با بهره بالا به کارت اعتباری با انتقال مانده بدون بهره را در نظر بگیرید. اگر بتوانید قبل از پایان نرخ ابتدایی (معمولاً شش تا هجده ماه) مانده خود را تسویه کنید، این می تواند در صرفه جویی در بهره به شما کمک زیادی کند. قبل از تعهد به کارت اعتباری انتقال مانده، مطمئن شوید که شرایط را درک کرده اید و آیا هزینه انتقال یا هزینه سالانه وجود دارد. پس از پرداخت بدهی با بهره بالا، سعی کنید از انباشته شدن بدهی های جدید خودداری کنید.

۴. استفاده از کارت اعتباری با بازگشت وجه نقد را در نظر بگیرید

در حالی که کارت اعتباری با بازگشت وجه نقد قرار نیست فشار تورم را از بین ببرد، اما می تواند به شما کمک کند تا از مخارج عادی خود کمی پول اضافی به دست آورید. بسیاری از کارت‌های اعتباری با بازگشت وجه نقد، فرصتی برای کسب ۱٪ یا ۲٪ بازگشت وجه در قبال خریدهای عادی و ۵٪ یا بیشتر در قبال خریدهای خاص مانند مسافرت، رستوران یا سوخت را ارائه می‌دهند. قبل از گرفتن کارت اعتباری با بازگشت وجه نقد، برنامه‌ای برای نحوه استفاده از آن داشته باشید. کارت اعتباری دیگری دریافت نکنید مگر اینکه بتوانید هر ماه آن را به طور کامل پرداخت کنید. حالا زمان مناسبی برای بدهکار شدن بیشتر نیست. به دنبال کارتی باشید که بدون هزینه سالانه باشد و بازگشت وجه نقد برای اقلامی که برای شما منطقی است ارائه دهد.

برای مثال، کارت اعتباری `[نام کارت]` دارای هزینه سالانه `[مبلغ هزینه سالانه]` است و ۵ درصد بازگشت وجه نقد برای خریدهای مسافرتی و ۳ درصد بازگشت وجه نقد برای خرید داروخانه، رستوران، غذا بیرون‌بر و خدمات حمل و نقل واجد شرایط ارائه می دهد. همچنین می توانید ۱.۵ درصد بازگشت وجه نقد برای سایر خریدها دریافت کنید. شما همچنین می توانید `[مقدار امتیاز اضافی]` امتیاز جایزه دریافت کنید.

۵. افتتاح یک حساب پس انداز با بهره بالا را در نظر بگیرید

با توجه به تورم، اگر روی پس انداز خود بهره دریافت نمی کنید، در حال از دست دادن پول هستید. یک حساب پس انداز با بهره بالا (HYSA) یک حساب پس انداز است که نرخ بازده بالاتری نسبت به یک حساب پس انداز معمولی ارائه می دهد. بانک های آنلاین اغلب می توانند نرخ بهره بهتری نسبت به بانک های سنتی ارائه دهند زیرا آنها مجبور نیستند هزینه های سربار گران قیمت را بپردازند. یک حساب پس انداز با بهره بالا مکان عالی برای ذخیره پس انداز کوتاه مدت تا میان مدت شما، مانند صندوق اضطراری است.

۶. برنامه ریزی وعده های غذایی

اگر احساس می کنید که توانایی تغذیه خود را ندارید، به این دلیل است که قیمت مواد غذایی به شدت در حال افزایش است. طبق یافته های سرویس تحقیقات اقتصادی وزارت کشاورزی ایالات متحده، از ژانویه ۲۰۲۳، قیمت مواد غذایی ۱۱.۳ درصد بالاتر از ژانویه ۲۰۲۲ است. برای صرفه جویی در هزینه خرید مواد غذایی بدون حذف میان وعده یا یک وعده غذایی کامل، برنامه ریزی وعده های غذایی را شروع کنید. برنامه ریزی وعده های غذایی شامل ایجاد یک جدول زمانی از آنچه قرار است در یک هفته یا ماه بخورید، است. سپس بر اساس برنامه خود یا حتی طبق دستور العمل های خاص خرید می کنید. این کار به اطمینان از خرید فقط اقلامی که قصد استفاده از آنها را دارید کمک می کند. این می تواند اقلام غیر ضروری را از سبد خرید شما حذف کند و ضایعات غذا را کاهش دهد. می توانید این استراتژی را با یک کارت اعتباری برای خرید مواد غذایی تکمیل کنید.

۷. یکجا کارها را انجام دهید

با توجه به قیمت بنزین، رفت و آمد یا انجام چندین کار در هفته می تواند گران شود. به جای اینکه هر بار که به چیزی نیاز دارید به فروشگاه رفت و آمد کنید، سعی کنید کارهای خود را به صورت یکجا انجام دهید تا بتوانید همه آنها را در یک سفر انجام دهید. همین مورد در صورتی که از حمل و نقل عمومی یا خدمات اشتراک گذاری سفر استفاده می کنید نیز صدق می کند. هر چه کارهای بیشتری را بتوانید در یک سفر انجام دهید، بیشتر می توانید صرفه جویی کنید.

۸. سرمایه گذاری در اوراق بهادار محافظت شده در برابر تورم (TIPS)

اوراق بهادار محافظت شده در برابر تورم خزانه داری (TIPS) یک اوراق بهادار دولتی است که برای محافظت شما در برابر تورم طراحی شده است. چیزی که TIPS را از سایر اوراق بهادار دولتی متمایز می کند این است که اصل آن ثابت نیست. در عوض، می تواند با تورم اندازه گیری شده توسط شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) بالا و پایین شود. هنگامی که تورم افزایش می یابد، می توانید از پرداخت های درآمد بالاتر بهره مند شوید. TIPS در سررسیدهای ۵، ۱۰ یا ۳۰ ساله عرضه می شود. در سررسید، شما یا اصل تعدیل شده بالاتر یا ارزش اصلی را دریافت می کنید، بنابراین مزیت این است که هرگز ریسک از دست دادن سرمایه گذاری اولیه خود را ندارید.

۹. با یک مشاور مالی صحبت کنید

اگر نگران تأثیر تورم بر امور مالی خود هستید یا برای ایجاد بودجه برای پول خود به کمک نیاز دارید، با یک مشاور مالی صحبت کنید. مشاور مالی می تواند با شما برای ایجاد یک برنامه شخصی برای پس انداز و سرمایه گذاری پولتان همکاری کند تا به شما در دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود کمک کند.

 چگونه با تورم مبارزه خواهید کرد؟

تورم باعث شده است که نیازهای اولیه، از جمله غذا، مسکن و حمل و نقل، همگی گران‌تر شوند. در حالی که ممکن است قبلاً برای سازگاری با هزینه‌های جدید زندگی تغییراتی را اعمال کرده باشید، اضافه کردن چند مورد از استراتژی‌های این لیست را برای کاهش تأثیر تورم در نظر بگیرید. با ارزیابی مجدد بودجه خود شروع کنید تا ببینید آیا می توانید برش یا تغییری ایجاد کنید. علاوه بر تلاش برای پس انداز بیشتر، به دنبال فرصت هایی برای کسب درآمد بیشتر باشید. سعی کنید بدهی‌های با بهره بالا را برای آزاد کردن فضای بیشتر در برنامه خود و اجتناب از بدهی جدید، تسویه کنید. اگر از اثرات تورم احساس خستگی می کنید یا فقط به کمک برای ایجاد یک برنامه مالی نیاز دارید، با یک مشاور مالی حرفه ای صحبت کنید.

سوالات متداول

تورم چیست؟

تورم افزایش قیمت کالاها و خدمات در طول دوره زمانی معین است.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) چیست؟

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) میانگین تغییر قیمت ها را در سبد از پیش تعریف شده کالاها و خدمات مصرفی اندازه گیری می کند. این شامل اقلامی مانند غذا، انرژی، کالاها، حمل و نقل و خدمات پزشکی می شود.

وقتی تورم بالا است چه اتفاقی می افتد؟

وقتی تورم بالاست، هزینه بسیاری از کالاها و خدمات افزایش می یابد. برای مصرف کننده معمولی، این به معنای کاهش قدرت خرید است. زندگی روزمره گرانتر می شود.

علل اصلی تورم چیست؟

تورم ناشی از مازاد پول در اقتصاد است. هنگامی که تقاضای بیش از حد یا عرضه کافی وجود نداشته باشد، قیمت ها تمایل به افزایش دارند.

به این پست امتیاز بدهید

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا