سفر و گردشگری

20 مکان گردشگری شگفت انگیز مصر که داستان های قدیمی را روایت می کنند

در جستجوی بهترین جاذبه های گردشگری مصر هستید؟ ما فهرست مناسبی برای شما داریم! مصر، خانه فرعون های باستان، کشوری شگفت انگیز است که پر از گنج های مختلف است. از گنجینه های تاریخی تا مکان های فرهنگی غنی، مکان های زیادی برای بازدید در مصر وجود دارد که تور دیدنی های دلپذیری را برای شما فراهم می کند.

چه شما علاقه مند تاریخ، ماجراجو، خانواده مسافر یا زوج عروس و داماد باشید، مکان های زیادی در مصر برای بازدید امن وجود دارد تا تعطیلات شما را به یاد ماندنی کند. مصر ترکیب شگفت انگیزی از فرهنگ، ماجراجویی و آرامش است که خواسته های سفر افراد همه گروه های سنی را برآورده می کند.

به غیر از هرم ها، مکان های معروف شگفت انگیز زیادی در مصر وجود دارد که باید آنها را به سفر خود اضافه کنید. شما موزه های زیادی، دره های مسحور کننده و معابد باور نکردنی را خواهید دید. جالب تر این است که معماری باور نکردنی مصر باستان هنوز هم شما را درباره شکل گیری این جاذبه های گردشگری به فکر می اندازد.

جاذبه های گردشگری مصر در مصر با سوالات بی پاسخی ارتباط دارند که هنوز در هوا می چرخند. و این سوالات دلایلی هستند که پشت همه کنجکاوی ها قرار دارند و مصر را مقصد گردشگری منحصر به فرد در این دنیا می کنند.

نگاهی به این 20 مکان بهترین از جاذبه های گردشگری مصر بیندازید که به شما دلایل کافی برای دوست داشتن مصر می دهد.

1. دره پادشاهان

دره پادشاهان، مصرمورد اول در لیست جاذبه های گردشگری مصر دره پادشاهان است. دره پادشاهان که در سواحل غربی رود نیل قرار دارد به دره مقبره پادشاهان نیز شناخته می شود و یکی از بهترین مکان های بازدید در مصر برای علاقه مندان به تاریخ است. از قرن 11 تا قرن 16، این دره محل دفن پادشاهان و اشراف مهم سلطنت جدید بوده است.

در مقابل تبس در گورستان تبه قرار دارد. این سایت ترکیبی از دره غربی و دره شرقی است. بیشتر قبرهای سلطنتی در مقبره دوم قرار دارند. گرافیتی های روی دیوارها عمدتا به زبان یونانی و لاتین هستند.

این دره عمدتا برای دفن استفاده شد، بین 1539 پیش از میلاد تا 1075 پیش از میلاد، با مجموع 60 قبر، شروع شده از توتمس اول تا رامسس دهم یا یازدهم. همچنین می توانید قبرهای همسران و فرزندان پادشاهان و اشراف را ببینید. یکی از جاذبه های دره پادشاهان، قبر توت عنخ آمون است، که یک میراث جهانی است.

قبرها با برش از طبقات سنگ آهک ساخته شدند- شامل 3 راهرو، یک اتاق تابوت، و یک اتاق میانی. این دره نه تنها باستان شناسان را جذب کرده است بلکه دزدان قبر و شکارچیان گنج نیز. کاوش در این مکان لذت بخش واقعی است.

زمان بازدید: از ساعت 6 صبح تا 4 بعد از ظهر
قیمت بلیط: 12 دلار برای هر نفر

2. کتابخانه بزرگ اسکندریه

کتابخانه الکساندرینا مصریکی دیگر از جاذبه های گردشگری مصر کتابخانه اسکندریه است. کتابخانه اسکندریه واقع در امتداد بندر باستانی اسکندریه قرار دارد. یک کتابخانه 11 طبقه ای با حدود 4 میلیون جلد کتاب دارد و می تواند به 8 میلیون افزایش یابد. در اینجا نسخه های خطی، کتاب های نادر، مجسمه ها، لیتوگرافی ها، عکس ها و غیره وجود دارد.

این مجموعه عظیم همچنین شامل موزه های مختلف، امکانات حفاظتی، یک مدرسه علوم اطلاعات و یک سیارخانه است. این ساختمان که در اکتبر 2002 بازسازی شده است، شکل دایره ای دارد و به صورت مایل است. ساختمان 32 متر ارتفاع و 160 متر قطر دارد. این ساختمان از طریق یک پل پیاده به دانشگاه اسکندریه متصل است.

ساختمان کتابخانه اسکندریه با طراحی پیچیده ای که دارد، توسط یک استخر بازتاب و یک میدان باز احاطه شده است. ساختمان جدید، احیایی از کتابخانه باستانی است که قرون پیش ساخته شده است. این مکان که یکی از برترین مکان های گردشگری مصر باستان است، بین دانشجویان و پژوهشگران نیز بسیار محبوب است. اگر مایل به کاوش هستید، راهنمای صوتی در زبان های مختلف در دسترس است.

زمان بازدید: از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر
قیمت بلیط: 4 دلار برای هر نفر

3. شهر قدیمی اقصر

شهر قدیمی اقصر

اقصر واقع در لبه یک واحه سرسبز، در پای تپه های سنگ آهک قرار دارد. اقصر یک شهر اسلامی قرون وسطایی است که در قرن 12 تأسیس شد. این شهر آرام بر روی خرابه های یک شهرک رومی ساخته شده است و خیابان های باریک پوشیده ای دارد.

یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی واحه داخله، این شهر خانه های قدیمی متعلق به دوران عثمانی و ممالیک دارد. بخشی از این شهر به طور کامل حفظ شده است تا نمایشگاه واقعی از یک واحه از آن زمان ها را نشان دهد.

بازدید از اقصر جادویی خالص است. تعدادی کمتر از چندین صد نفر در این شهر زندگی می کنند، که یک زمانی مکانی پررونق بود. یکی از جاذبه های اصلی در اینجا مسجد است که متعلق به دوران ایوبی است. مدرسه بازسازی شده، همراه با یک خانه قدیمی، نیز ارزش بازدید دارد.

برترین ها: مدینه جمیرا، قصر الحسن، قصر الوطن

4. محوطه معبد آمون

محوطه معبد آمون: مجموعه معبد
معبد آمون بزرگترین مجموعه معبد در مصر است و همچنین دومین مجموعه باستانی بزرگ پس از آنگکور وات در کامبوج است. محوطه معبد آمون در کارناک مرکز عبادت آمون بود.

این سایت در کارناک، لوکسور کنونی، واقع شده است و به چهار مجموعه معبد مختلف تقسیم شده است و یکی از آنها به قطعات تبدیل شده است. بخش های مجموعه فعلی شامل معابد آمون، موت، و مونتو است.

در زمان های قدیم، کلیساهایی برای خدایان دیگر نیز توسط کشیشان در هر مجموعه ساخته شدند، که در آن هر بخش حوضچه مقدس خود را داشت. در روزهای شکوفایی خود، این معبد 65 شهر، 421،000 سر گاو، 83 کشتی، و 276،400 هکتار زمین را به همراه 81،000 مردم محلی که برای آن کار می کردند، متعلق داشت. معبد بر روی مساحتی به میزان 247 هکتار گسترش یافته است.

حرم آمون-را در مرکز قرار دارد و بزرگترین است. دومین حرم بزرگ آن موت است و در جنوب قرار دارد. کوچکترین آن مونتو است و در شمال قرار دارد.

زمان بازدید: از ساعت 6 صبح تا 4.30 بعد از ظهر

قیمت بلیط:

  • ورود به معبد کارناک + موزه فضای باز کارناک: 11 دلار برای هر نفر
  • نمایش صدا و نور کارناک: 17 دلار برای هر نفر

5. مدینت هابو

مدینت هابو: یک مجموعه معبد بزرگ، مصر
یک مجموعه معبد بزرگ، دومین خط به یکی در کارناک، مدینت هابو نام عربی برای معبد مرگ رامسس سوم است. یک معبد متعلق به دوران سلطنت جدید، که در ساحل غربی لوکسور قرار دارد و به خاطر اندازه و اهمیت معماری خود شناخته شده است.

یکی دیگر از برجستگی ها این است که دیوارهای معبد حکاکی های برجسته ای دارند که نشان دهنده ورود و شکست مردم دریا در زمان حکومت رامسس سوم است. این سایت باستانی به نظر می رسد در ارتباط با آمون بود، که به عنوان خدای خالق و باروری شناخته شده است.

یکی از بهترین مکان های گردشگری مصر، مدینت هابو درست مقابل نیل از معبد لوکسور قرار دارد. همچنین یکی از سایت های اصلی تعدادی از جشن های سالانه بود. این ساختمان سنگ ماسه ای نیز به عنوان بهترین مجموعه معبد حفظ شده دوران سلطنت جدید در نظر گرفته می شود. این مجموعه همچنین یک دریاچه مقدس دارد.

زمان بازدید: از ساعت 6 صبح تا 5 بعد از ظهر
قیمت بلیط: 1.5 دلار برای هر نفر

6. پارک ملی بیابان سفید

پارک ملی بیابان سفید، مصر
این پارک فقط چند ساعتی از شهر پرتپاش کایرو فاصله دارد و یکی از بهترین مکان های بازدید در مصر در زمستان است و سطحی شگفت انگیز مانند ماه دارد. ساختارهای صخره ای منحصر به فرد که به مرور قرون توسط طوفان های شنی و فرسایش شکل گرفته اند، باعث می شود سطح بسیار زیبا به نظر برسد.

برخی از آنها شبیه به غذا به نظر می رسند و نام هایی مانند ‘کاسه بستنی’ و ‘قارچ’ به آنها داده شده است، دیگران ‘اینسلبرگ’، ‘چادرها’، ‘جیرجیرک ها’ و ‘مونولیت’ نامیده شده اند.

شبانه کمپینگ در پارک ملی بیابان سفید نیز می تواند برنامه ریزی شود. یکی از محبوب ترین ساختارهای اینجا ‘مرغ و بمب اتمی’ است. هنگام غروب یا طلوع خورشید، زیبایی این مکان چند برابر می شود. این سایت همچنین به نام سحرا البیدا شناخته می شود. در گذشته، بیابان سفید کف دریا بود و وقتی اقیانوس خشک شد، ساختارهای صخره ای وجود داشت که توسط زندگی دریایی ساخته شده بودند.

برجسته: سنگ های شکل گرفته به طور طبیعی به نام ventifacts، باریت و بلورهای کلسیت، پیریت آهن سیاه، سنگواره ها، و کوه کریستال.

7. کوه سینا

کوه سینا در مصر

همچنین به نام گابل موسی، کوه موسی یا کوه هورب شناخته می شود، کوه سینا یک کوه است که در شبه جزیره سینا قرار دارد. یکی از چهار کوه مقدس مهم در منطقه یهودی-مسیحی خاورمیانه است که مکانی است که پیامبر موسی ده فرمان از خدا را دریافت کرد. در قله، چندین کلیسا ساخته شده است که از آنجا می توانید از مناظر زیبای طلوع خورشید لذت ببرید. در پای کوه، دیر سنت کاترین قرار دارد.

موسی، که بنیانگذار سنتی یهودیت بود، در اینجا در مصر به دنیا آمد. او پسر یک برده عبری بود. کوه سینا هر ساله توسط تعداد زیادی از زائران مسیحیت، اسلام، و یهودیت بازدید می شود. این کوه به 7,497 فوت بالاتر از سطح دریا می رسد. تمام امکانات گردشگری در المینیا، یک شهر کوچک در ورودی دره، موجود است.

زمان بازدید: از ساعت 9 صبح تا 11.30 صبح (بسته شده در روزهای جمعه، یکشنبه، و تعطیلات مذهبی)

8. موزه لوکسور

موزه لوکسور مصر

واقع در ساحل شرقی رود نیل، موزه لوکسور بین معبد لوکسور در جنوب و معبد کارناک در شمال قرار دارد. یکی از برترین موزه های مصر، نمای بزرگی دارد که به سمت نیل می رود.

همچنین، ساختمان 55 متر طول و 29 متر عرض دارد. بازدیدکنندگان می توانند مجموعه ای شگفت انگیز از اشیاء مهم، چندین مورد از قبر توتانخامون، و مجسمه هایی از کاشته که در معبد لوکسور پنهان شده بودند را ببینند. یکی دیگر از برجستگی ها دیوار بازسازی شده تالاتات معبد آتن است.

موزه لوکسور نمایش برجسته ای از انتیک ها از پایان سلطنت قدیم، ردیابی دوران مملوک، جمع آوری شده از معابد تبین و نکروپول دارد. یکی دیگر از جاذبه های اینجا مجسمه ناپلئون مصر باستان، توتموس سوم است.

موارد محبوب از گنج توتانخامون شامل سر گاو هاتهور سیاه و طلایی، دو مدل قایق مراسم تدفین پادشاهان، مبلمان، و شکل های شابتی است.

زمان بازدید: از ساعت 9 صبح تا 10 شب
قیمت بلیط: 12 دلار برای هر نفر

9. موزه کشاورزی

موزه کشاورزی مصر

یکی از بزرگترین موزه های جهان، موزه کشاورزی در قاهره در سال 1930 در یک ساختمان با سبک استعماری بریتانیایی تأسیس شد. این مجموعه شامل تعدادی ساختمان است اما در حال حاضر فقط دو تا از آنها باز هستند زیرا بقیه در حالت خرابی کمی هستند. این موزه به بازدیدکنندگان کمک می کند تا تکامل زندگی در حومه مصر را درک کنند.

برخی از نمایش ها شامل نمایشگاه های مدلی از عروسی های سنتی، مدل هایی که فرآیند خرد کردن گندم را نشان می دهند، کدوهای مومی در موارد شیشه ای است. 10 سالن وجود دارد که در آن اشیاء به نمایش گذاشته شده اند. موزه کشاورزی در استان جیزه – شمال مصر واقع شده است و یکی از بهترین مکان های بازدید در مصر در سفر شما است. سایر نمایش های انحصاری در اینجا شامل گیاه منقرض شده بارادز، یک گیاه مقدس در دوران فرعونی است.

زمان بازدید: از ساعت 9 صبح تا 2 بعد از ظهر (بسته شده در روز دوشنبه)

10. مسجد الازهر

مسجد الازهر در مصر

واقع در قلب شهر فاطمی که تازه تشکیل شده است، مسجد الازهر در سال 970 میلادی تأسیس شد. این مسجد بالاترین اقتدار الهی برای مسلمانان مصر را دارد. ساختمان فعلی مسجد نتیجه افزودنی هایی است که طی هزار سال انجام شده است.

این یک ترکیب شگفت انگیز از سبک های مختلف معماری است. به سمت چپ، داخل درب به سمت اتاق قبر بروید تا نگاهی به محراب زیبا بیندازید. این مکانی است که به سمت مکه اشاره می کند.

مسجد الازهر در حال حاضر متعلق به طایفه سنی اسلام است و به عنوان نمادی از مصر اسلامی مدرن در نظر گرفته می شود. مسجد با ساختمان فاطمی دارای سالن های هیپواستیل، قوس های شکل کشتی، و حیاط گسترده ای با کفهای سنگ مرمری براق و صاف است.

فراموش نکنید که یک شال یا روسری برای پوشاندن سر خود ببرید. همچنین به دانشگاه الازهر متصل است، که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است.

زمان بازدید: از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
قیمت بلیط: 9 دلار برای هر نفر

11. برج قاهره

برج قاهره، مصر
واقع در یکی از بهترین شهرهای مصر، برج قاهره معروف ترین نماد قاهره پس از هرم ها است. برج قاهره به ارتفاع 187 متر می رسد. این برج در سال 1961 ساخته شد و شبیه به گیاه لوتوس شیک است که دارای حصیربافی زیبا است.

مناظر 360 درجه ای از بالای برج خیره کننده است. بهترین زمان برای بالا رفتن دیروز صبح یا دیروز بعد از ظهر است. آماده باشید که در ساعت گرفتاری در صف آسانسور ایستاده باشید زیرا این یک مکان محبوب گردشگری مصر است.

واقع در یک طبقه پایین تر از دک زمین شناسی در برج قاهره، کافه باغ آسمانی مکانی است که می توانید نوشیدنی ها و وعده های خوراکی را لذت ببرید. گزینه دیگری از رستوران چرخشی، واقع در زیرین است. تکمیل برج طی 5 سال طول کشید و بین سال های 1956 و 1961 انجام شد.

زمان بازدید: از ساعت 9 صبح تا 12 شب
قیمت بلیط: 8 دلار برای هر نفر

12. مسجد سلطان حسن

مسجد سلطان حسن، مصر

یکی از بزرگترین ساختمان های مذهبی اسلامی در جهان، مسجد سلطان حسن بهترین شاهکار معماری اولیه مملوک در شهر قاهره است. این ساختمان زیبا توسط سلطان حسن، نوه سلطان قلاون، بین سال های 1356 تا 1363 تأسیس شد. هنگامی که از ورودی شگفت انگیز عبور می کنید، وارد یک راهرو تاریک می شوید که منتهی به حیاطی آرام می شود که توسط دیوارهای بلند محصور شده است.

حیاط با شکل مربع توسط 4 ایوان یا سالن های خمیده احاطه شده است که به تدریس 4 مکتب اصلی طایفه سنی اسلام اختصاص دارد. در یک مساحت 7906 متر مربع گسترش یافته است، ارتفاع دیوارهای مسجد 36 متر و بلندترین مناره 68 متر است. آرامگاه سلطان حسن نیز در این مجموعه قرار دارد.

زمان بازدید: از ساعت 8 صبح تا 4.30 بعد از ظهر
قیمت بلیط: 4 دلار برای هر نفر

13. بازار خان الخلیلی

بازار خان الخلیلی

بازار خان الخلیلی که در دوران عثمانی به عنوان بازار ترکی شناخته می شد، یکی از بهترین مکان های خرید در مصر است. این یک بازار پرتپاش است که در سال 1382 توسط امیر جهارکس الخلیلی تأسیس شد و در قلب شهر فاطمی قرار داشت.

بر اساس مفهوم کاروانسرا، این یکی از بهترین مناطق خرید قاهره است، همراه با بازار الموسکی به سمت غرب. بازار پرتپاش یک بازدید دلپذیر است.

هنگامی که وارد خان الخلیلی می شوید، صاحبان فروشگاه شما را به غرفه های خود خوانده می شوند. بوی ادویه ها بینی شما را پر می کند. شما می توانید ادویه ها، مجسمه ها، جواهرات نقره ای، سوغاتی ها، لباس های رقص شکم، تی شرت ها، جلابیه ها و بسیاری از موارد دیگر را در دست بگیرید. پس از خرید، به کافه محبوب فیشاوی برای یک فنجان چای سنتی بروید. اگر به قاهره نیامده اید، بازدید شما ناقص است.

برجسته: سوغاتی ها، اقلام سنتی، و قهوه خانه های سنتی.

14. موزه کوپتی

موزه کوپتی، مصر
تأسیس شده در سال 1908، موزه کوپتی یک خزانه هنر کوپتی است که روزهای اولیه مسیحیت در مصر تا اسلام را نشان می دهد. این موزه دارای تراش های چوبی با جزئیات زیبا در تمام گالری های خود، مجسمه هایی از دوران پتولمایی، دیوارهای تازه کاری دیرگاه، و پارچه های غنی است. حدود 1200 قطعه در نمایش است.

طبقه بالای موزه کوپتی دارای 2 اتاق بزرگ است که نمایش می دهد پارچه های کوپتی با گلدوزی شگفت انگیز از قرن 4 تا 7، نسخه های ناگ همادی- منبع اصلی گنوسیسم، قدیمی ترین کتاب جهان بر روی مزامیر شامل 2 جلد چوبی اصلی. مجموعه ای از 16،000 اثر هنری وجود دارد، با 1،200 گنجینه واقعی، و 6،000 نسخه خطی پاپیروس.

زمان بازدید: از ساعت 9 صبح تا 9 شب
قیمت بلیط: 2.5 دلار برای هر نفر

15. هرم سرخ دهشور

هرم سرخ دهشور، مصر
همچنین به نام هرم شمالی در دهشور شناخته می شود، هرم سرخ نام خود را از سنگ آهک صورتی می گیرد که از آن ساخته شده است. این سومین بزرگترین هرم مصر است، پس از هرم های خوفو و خفرا در جیزه، و یکی از آنها است که برای بازدیدکنندگان باز است.

این توسط پدر خوفو، فرعون سنفرو (2575-2551 قبل از میلاد) ساخته شد. بر اساس نقاشی های باستانی، این ساختمان در 10 سال و 7 ماه ساخته شده است.

هرم سرخ دارای سه اتاق است. ورودی هرم در سمت شمالی است. یک راهرو سر به پایین شما را به اتاقی می برد که سقفی مانند سقف معبد دارد. اتاق های دیگر نیز از طریق راهروها به هم متصل هستند. معبد مرگ نیز در سمت شرقی هرم قرار دارد.

زمان بازدید: از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر
قیمت بلیط: 3.5 دلار برای هر نفر

16. هرم های جیزه

هرم های جیزه مصر

یکی از برجسته ترین جاذبه های گردشگری مصر، هرم های جیزه در ساحل غربی رود نیل، حومه قاهره قرار دارد. مردم از سراسر جهان می آیند تا ساختمان های باشکوه در قاهره را ببینند و دانش در مورد راز پشت آنها را به دست آورند.

این به شما زیادی در مورد تمدن مصر باستان می گوید. برای رسیدن به هرم ها، می توانید سوار شتر شوید و بر روی شن های داغ بیابان سواری کنید. سه هرم وجود دارد و قدیمی ترین و بزرگترین آنها به نام هرم بزرگ نامیده می شود. این توسط فرعون خوفو ساخته شده است و دارای پایه متوسط 755.75 فوت و ارتفاع 481.4 است. این بزرگترین هرم جهان است.

هرم میانی جیزه دومین بلندترین است و مقبره فرعون خوفو را دارد. مجموعه هرم دارای اسفنکس بزرگ با بدن شیر و سر انسان است. آخرین و سومین هرم متعلق به پسر خفرا، منکوره است. دزدان این هرم ها را غارت کرده اند که منجر به حذف مومیایی ها و غذا شده است. با این حال، عظمت آنها همچنان باعث جذب گردشگران بیشتر و بیشتر از سراسر جهان می شود.

زمان بازدید: از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر

قیمت بلیط:

  • بلیط ورودی به دشت جیزه: 11 دلار برای بزرگسالان، 5.5 دلار روپیه هندی برای دانشجویان (با شناسنامه معتبر)
  • ورود به هرم بزرگ: 22 دلار
  • ورود به هرم خفرا: 5.5 دلار
  • ورود به هرم منکوره: 5.5 دلار
  • قایق خورشید: 5.5 دلار
  • بلیط ترکیبی (دشت جیزه، قایق خورشید و هرم بزرگ): 33 دلار

17. روستای نوبی

روستای نوبی در مصر

یکی از مکان های کمتر شناخته شده از جاذبه های گردشگری مصر، روستای نوبی است. واقع در جنوب عمیق مصر در شهر آسوان، یک تور از روستای نوبی به شما درک عمیق تری از فرهنگ و سبک زندگی مصر باستان می دهد. این روستا یک منظره شادکام است با خانه هایی که با رنگ های روشن نقاشی شده اند.

آنها توسط نوبی ها که تقریبا 100،000 نفر جمعیت دارند ساکن شده اند. آنها زبان و سنت های خود را دارند. در میان تمام مکان های گردشگری مصر، روستاهای نوبی تجربه منحصر به فردی ارائه می دهند زیرا شما می توانید با مردم محلی نشسته و در مورد سنت های آنها یاد بگیرید.

شما می توانید روستای نوبی را بازدید کنید و تمساح های مومیایی را در درب جلویی آنها ببینید، که ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما آنها باور دارند که این چیزی است که آنها را از چشم بد محافظت می کند. زنان این روستا با آموختن سنت ها و زبان به فرزندان خود، سنت های خود را زنده نگه می دارند.

آنها لباس های سنتی نوبی می پوشند، آهنگ های خود را می خوانند، و درون خود ازدواج می کنند. این مکان گردشگری را بازدید کنید و از فرهنگ و سنت های نوبی لذت ببرید.

برجسته: تمساح های مومیایی در درب جلو و چای محلی.

18. معابد ابو سیمبل

معابد ابو سیمبل در مصر

معابد ابو سیمبل معروف ترین معابد مصر هستند. تاریخ و افسانه پشت این معبد همچنان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مصر است که گردشگرانی از سراسر جهان را جذب می کند. آنها پس از نمایش در فیلم بلوکباستر هالیوودی “بازگشت مومیایی” محبوبیت پیدا کردند.

این معبد عظیم در طول 20 سال در قرن 13 ساخته شد و در جنوب مصر واقع شده است. معبد بزرگ دارای چهار مجسمه عظیم است که این معبد به آنها اختصاص داده شده است – رامسس دوم، آمون، را-هوراختی، و پتاه. یک معبد کوچک نیز وجود دارد که به همسر رامسس دوم، ملکه نفرتاری اختصاص داده شده است.

معبد بزرگ این مجموعه با خورشید هم تراز است، که فقط دو بار در سال در گوشه های عمیق ترین معبد به طور روشن می درخشد – در 22 فوریه و 22 اکتبر. پتاه، خدای تاریکی همیشه در تاریکی است. او بیش از 3,200 سال خورشید را ندیده است. در سال 1964، معبد ابو سیمبل به دلیل ساخت سد بلند آسوان از سایت خود منتقل شد و این پروژه انتقال تقریبا 5 سال طول کشید تا کامل شود.

زمان بازدید: از ساعت 6 صبح تا 5 بعد از ظهر

بلیط:

  • هزینه ورود به معابد ابو سیمبل: 13 دلار
  • هزینه ورود به معابد ابو سیمبل در طول جشن خورشید (22 فوریه و 22 اکتبر): 28 دلار

19. هرگادا

شهر هرگادا مصر

روستای کوچک ماهیگیری که در اواخر قرن 20 توسط دولت مصر تأسیس شد، هرگادا موفقیت بزرگی در گردشگری مصر است. یکی از مکان های مهم گردشگری مصر برای بازدید در تابستان، هرگادا خانواده ها و عروس و داماد ها را برای لذت بردن از محیط آرام و صلح آمیز استقبال می کند.

علاقه مندان به ماجراجویی می توانند هرگادا را بازدید کنند زیرا در آنجا بسیاری از نقاط غواصی و سواحل دریای سرخ وجود دارد که شما را مجذوب می کند. سواحل، مکان های فرهنگی، خرید، زندگی شبانه، و بیشتر برجستگی های هرگادا هستند که آن را یکی از بهترین مکان ها برای آرامش و تجدید نیرو در تعطیلات مصر می کند.

هرگادا خانه بسیاری از جاذبه های گردشگری مانند موزه شن هرگادا، تنگه گوبال، و روستای بدوی است. این یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری مصر است و برای مسافران لوکس و همچنین مسافران با بودجه محدود، مجموعه ای از هتل ها برای اقامت ارائه می دهد.

زندگی شبانه در اینجا شگفت انگیز است و به شما وعده می دهد که با عزیزان خود زمان سرگرم کننده ای داشته باشید. قبل از برنامه ریزی برای بازدید، مطمئن شوید که لباس مناسب ببرید، مقدار زیادی از کرم ضد آفتاب بزنید، و در حین خرید با فروشندگان محلی در مورد معامله تردید نکنید.

برجسته: ماهیگیری دریای عمیق، غواصی، سواری بر شتر، سواری بر موتور چهارچرخ، و شنا کردن.

20. پارک ملی راس محمد

پارک ملی راس محمد
از جمله جاذبه های گردشگری مصر پارک ملی راس محمد هستش. ای پارک در انتهای جنوبی شبه جزیره سینا قرار دارد. پارک ملی راس محمد یکی از بهترین مکان های مصر برای فعالیت های شنا و غواصی است. کروز دریای سرخ راس محمد نیز بین مسافران بسیار محبوب است.

یک تور یک روزه از سفر قایق در پارک ملی راس محمد شامل شنا در دریای سرخ، ناهار بوفه، و نوشیدنی ها است. یکی از بهترین مکان های گردشگری مصر را بازدید کنید و از زیبایی های سرگرم کننده و غنی زیر آب لذت ببرید.

پارک دریایی راس محمد دارای باغ های غنی مرجانی و زندگی دریایی متنوع است که آب های خلیج سوئز و خلیج عقبه در آنجا ملاقات می کنند. شما همچنین می توانید برای شنا انتخاب کنید و از زمان آرامی دور از شلوغی شهرها در مصر لذت ببرید. در حین شنا، شما همچنین ماهی های فرشته، ماهی پروانه، ماهی طوطی، پرتوهای زیبا، و لاک پشت ها را نیز خواهید دید.

قیمت بلیط : 36 دلار برای هر نفر غواصی

سوالات متداول

زمان ایده آل برای بازدید از مصر چه زمانی است؟

از سپتامبر تا آوریل بهترین زمان برای بازدید از مصر است زیرا اقلیم برای کاوش جاذبه ها مناسب تر است. در طول این ماه ها، شما متوجه خواهید شد که آب و هوا مناسب است و همچنین می توانید بدون مواجهه با گرمای سخت سفر کنید. اما فصل اوج سفر به مصر بین ژانویه و فوریه است. و شما ممکن است قیمت بالای هتل ها را بگیرید، بنابراین بهتر است از پیش رزرو کنید تا از ناراحتی لحظه آخر جلوگیری کنید. علاوه بر این، شما می توانید در ماه آوریل بازدید کنید، آب و هوا هنوز دلپذیر و قابل تحمل است. همچنین، شما می توانید مصر را بدون ازدحام سنگین در طول این ماه لذت ببرید.

چه وسایلی را باید برای بازدید از مصر بسته بندی کنم؟

بدون شک بسیاری از چیزها وجود دارد که باید قبل از بازدید در نظر بگیرید. علاوه بر این، مصر به حدی جذاب است که شما نمی خواهید تجربه خود را به هر قیمتی خراب کنید. بنابراین، بهتر است چند چیز ضروری مانند کرم ضد آفتاب، کلاه، عینک، بطری آب، کفش راحت و لباس ها را بسته بندی کنید. بعلاوه، شما باید یک دوربین با کیفیت بهتر برای گرفتن عکس داشته باشید. با این حال، برخی از جاذبه های گردشگری دوربین را درون مکان مجاز نمی دانند و برخی از آنها هزینه اضافی می گیرند.

آیا می توانم داخل هرم های مصر بروم؟

بله! شما می توانید در طول تور مصر خود از داخل هرم کاوش کنید. اما شما باید هزینه ورودی را برای ورود به هرم ها بپردازید. لحظه ای که شما وارد هرم ها می شوید، شما متوجه خواهید شد که هر سنتی ارزش دارد. معماری و پدیده هواکند طبیعی ذهن شما را هنگامی که در هرم قدم می گذارید، متحیر خواهد کرد.

آیا در مصر کد لباسی برای پیروی وجود دارد؟

نه! هیچ چیز خاصی به عنوان کد لباس برای مصر وجود ندارد. با این حال، شما باید لباس های کامل طول را بپوشید تا احترام به سنت را نشان دهید و همچنین پوست خود را از آفتاب سوزاندن نجات دهید. بیشتر از همه، پوشیدن لباس های سبک و کفش راحت به شما کمک می کند تا گردش خود را در مصر امکان پذیر کنید.

چند روز کافی است برای یک تور تعطیلات در مصر

زمان باستانی مصر به نظر می رسد پیشرفته تر از علم مدرن امروز است. شما می توانید این را با کاوش بهترین جاذبه های گردشگری تجربه کنید. برای انجام این کار، 7 تا 8 روز کافی است برای کاوش بهترین جاذبه های گردشگری مصر. شما می توانید انواع مختلف جاذبه ها و شهرها را با رزرو یک تور تاریخی مصر کاوش کنید.

کدام مکان ها را می توانم در یک تور 7 روزه مصر بپوشانم؟

بسیاری از مکان های زیبا و باور نکردنی مصری وجود دارد که می توانید در تور 7 روزه خود بپوشانید. قاهره، الاسکندریه، آسوان، هرگادا، و لوکسور برخی از مکان های حتما باید دیدن مصر هستند که می توانید در تور یک هفته ای خود از مصر بپوشانید.

چرا مصر یکی از مکان های گردشگری مطلوب در جهان است؟

از تاریخ غنی تا معماری چشمگیر، مصر قابلیت ایجاد تعجب در بازدیدکنندگان را دارد. بسیاری از مراکز جذب در مصر وجود دارد که طی بازدید شما شما را به طور غیرمنتظره ای جذب خواهد کرد. هرم های بزرگ جیزه، معبد کارناک، دره پادشاهان، و قاهره قدیمی برخی از مکان ها هستند که شما می توانید مجموعه ای از جذابیت ها را پیدا کنید که نمی توانید آنها را در هیچ جای دیگری در جهان پیدا کنید.

1/5 - (2 امتیاز)

لیلا رحیمی

سلام! من نویسنده وب سایت مسیر انتخاب هستم و اینجا به اشتراک گذاری مطالب و آموزش‌هایی که در زمینه های مختلف، می‌پردازم. با من همراه باشید تا در دنیای وب به تازگی‌ها و ایده‌های جدید پی ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا