سفر و گردشگری

تامین برق باغ با پنل خورشیدی: از پنل های خورشیدی در باغ چه استفاده ای می شود ؟

استفاده از پنل های خورشیدی برای تامین برغ باغ ها بدون صرف هزینه زیاد

مقدمه

هنگامیکه در مورد آن فکر می کنید باغبانی به خودی خود بسیار جالب به نظر می رشد. با دست خالی زندگی ایجاد می کنید. با این حال، وقتی انرژی خورشیدی به این ترکیب اضافه می‌شود، می‌تواند حتی چشمگیرتر و فراتر از زمان خود احساس شود. بهرحال، انرژی خورشید برای مدت های طولانی وجود داشته، و زمان آن رسیده که از آن در باغ خود استفاده کنید. هیچ چیز بیشتر از داشتن برق خورشیدی در باغ کاشت طبیعی را برجسته نمی کند و بهترین راه تامین برق باغ از راه پنل های خورشیدی می باشد.

استفاده از انرژی خورشیدی در باغ

چند روش برای بکارگیری برق خورشیدی در باغ بدون صرف هزینه زیاد یا خالی کردن همه منابع مالی وجود دارد.

استفاده از انرژی خورشیدی در باغ

اگر در مورد آن فکر کنید، می بینید که گیاهان همانند پنل های خورشیدی عمل می کنند چون نور خورشید را به انرژی و سوخت تبدیل می نمایند. با این حال، گیاهان به خودی خود برای بقا به نیروی زیادی نیاز ندارند. با اینکه که ممکن است تصور کنید برای پشتیبانی از باغ خود به پنل های خورشیدی عظیمی نیاز دارید، اما احتمالا “تنها به پنل های کوچک برای تامین انرژی سیستم آبیاری خود نیاز داشته باشید.

خرید پنل های خورشیدی

پنل های خورشیدی کوچکی که در فروشگاه عمومی محلی با قیمت کمتر از 100 دلار یافت می شوند، در واقع پنل خورشیدی مناسب باغ می توانند برای تامین برق چراغ های باغ یا سیستم آبیاری مناسب باشند. این پنل های خورشیدی را تقریباً می توان در هر فروشگاه بزرگ خرده فروشی نیز پیدا کرد. با اینحال، در صورتیکه تمایلی به خرید از شرکت های بزرگ ندارید، پس از یک جستجوی سریع در اینترنت، از یافتن توزیع کنندگان پانل های خورشیدی محلی در منطقه خود شگفت زده خواهید شد.پیشنهاد می شود راهنمای خرید پنل خورشیدی را مطالعه کنید.

همچنین بررسی انواع اصلی پانل های خورشیدی ضروری می باشد

  • مونو کریستال . سیلیکون تک کریستال نیز نامیده می شود، اینها از شمش های سیلیکونی ساخته شده اند و سلول خورشیدی گردتری در مقایسه با سلول های پنل های خورشیدی مربعی استاندارد دارند. این نوع پنل خورشیدی بیشترین دوام و بالاترین بازده انرژی را دارد. با اینحال، این به معنای قیمت بالاتر این پنل ها می باشند چون گران ترین گزینه نیز محسوب می شوند.
  • پلی کریستال . هزینه ساخت این نوع پنل خورشیدی نسبت به انواع مونو کریستال بسیار کمتر است، زیرا از سیلیکون خام ذوب و قالب گیری شده به شکل سلول خورشیدی ، تولید می شوند. از آنجایی که اینها سریعتر ساخته می شوند و کیفیت پائین تری دارند، نسبت به پنل های خورشیدی گران تر، زودتر گرم می شوند.

پنل‌های خورشیدی با کیفیت‌تری نیز وجود دارند، بنابراین اگر قصد خرید پنل‌های خورشیدی را دارید، مطمئن شوید که پنل‌های خریداری شده از یک منبع معتبر و باکیفیت باشند! انواع دیگری از پنل های خورشیدی نیز وجود دارند، با این حال، این دو مدل انواع اصلی محسوب می شوند که به اشکال مختلیف گسترش یافته اند.

خوب، شما پنل های خورشیدی خود را دارید، حالا چه؟

نصب سیستم مجهز به برق خورشیدی در باغ

اگر گلخانه ندارید، احتمالاً باید پنل های خورشیدی خود را به جای یک سطح بلند روی زمین نصب کنید. اینکار احتمالا” اندکی مشکل خواهد بود، زیرا صفحات خورشیدی باید در جهتی قرار گیرند که بیشترین میزان نور را دریافت کنند، که مسلما” به سمت خورشید است.

معمولا”، پانل های خورشیدی با نوعی نصب عرضه می شوند، که  نصب زمینی با پایه های بتنی یا تیرک های پایه پیشرفته می باشد. آنها معمولاً فلزی هستند و باید به زمین فشار داده شوند تا از عدم جابجایی پنل ها اطمینان حاصل شود. تیرک های پایه بسیار پیشرفته‌تر از پایه‌های زمینی هستند، زیرا روی یک تیرک قرار قرار گرفته و در حین حرکت به سمت منبع نور که خورشید می باشد، کج می‌شوند.

باید پانل های خورشیدی خود را در نزدیکی محلی که قصد دارید از آنها استفاده کنید، یعنی درون باغ ، نصب کنید، درست است؟ مطمئن شوید که آنها خیلی از باغ دور نباشند، چون قصد داریم برق آنجا را تامین کنیم .

از پنل های خورشیدی در باغ چه استفاده ای می شود ؟

لامپ های خورشیدی

لامپ های خورشیدی

لامپ های LED خورشیدی کم مصرف، گزینه پایدار امروزی هستند. چون میزان مصرف انرژی آنها بسیار اندک است، ساعت ها پس از تاریکی روشنایی را فراهم می کنند. پس می توانند مسیرها را روشن کرده، مناطق خاصی از باغ را برجسته نموده و یا یک آبنما را روشن کند.

چراغ های خورشیدی فاقد سیم کشی هستند زیرا سلول های PV معمولا” درون پوششی تعبیه می شوند. بنابراین می‌توانید آن‌ها را به راحتی در اطراف باغ جابه‌جا و نمایش‌های نوری ملایم یا چشمگیری خلق کرد.

چراغ ها به همراه پنل های خورشیدی در سایز های مختلفی عرضه می شوند. اینها نیازی به برق ندارند و چون خودکفا هستند هزینه برق مصرفی را افزایش نمی دهند.

آبیاری خورشیدی

آبیاری خورشیدی

انرژی خورشیدی همچنین می تواند در آبیاری باغ کمک کند. آفتاب بهترین منبع آبیاری است – زیرا در هوای گرم و آفتابی، آب بیشتری مورد نیاز است.

یک پنل خورشیدی اختصاصی را در یک محل آفتابگیر تنظیم کنید. این پمپ دورن مخزن آب شما  شارژ می کند. سپس می توان آب را از طریق یک مجرا، لوله یا سیستم قطره ای به مکان های مورد نیاز هدایت کرد.

به محض مصرف باتری، این پمپ تا زمان شارژ مجدد متوقف می شود. برای انجام آن ممکن است کمی آزمایش لازم باشد. بهرحال، هم اکنون گزینه های خورشیدی فروانی در دسترس هستند تا باغچه شما را با انرژی خورشیدی پرآب و سبز نگه دارد.

سایبان های خورشیدی

سایبان های خورشیدی

استفاده از پنل های خورشیدی را برای تامین انرژی سایبان باغ خود مد نظر قرار دهید. پانل ها را می توان متناسب با سقف سایبان خود سفارشی کرد.

یک تاسیسات خورشیدی می تواند برق مورد نیاز برای روشنایی فلورسنت، چراغ های امنیتی خارجی، رادیو و انواع ابزار های برقی را تامین کند.

پنل های خورشیدی را می توان روی سقف پارکینگ یا گاراژهای بدون دیوار و تنها دارای سایبان نیز نصب کرد. اگر در حال ساخت سایبان یا گاراژ از ابتدا هستید، بهترین زاویه و شیب سقف را برای بهینه سازی سیستم انرژی خورشیدی خود مد نظر قرار دهید.

فواره های خورشیدی

فواره های خورشیدی

سیم های آویزان، دوشاخه ها و خطرات برق گرفتگی را فراموش کنید. آب‌نماها و فواره‌ها هم اکنون می‌توانند با انرژی خورشیدی کار کنند.

پمپ خورشیدی را وصل کرده و پنل خورشیدی خود را در یک نقطه آفتابگیر از باغ قرار دهید. سپس از فواره، آب نما یا مینی آبشار خود در حالی که درخشش خورشید را بر روی آب تماشا می کنید، لذت ببرید.

پمپ های انرژی خورشیدی را همچنین می توان به طور موثر در استخرهای سنگی باغ و استخرهای ماهی استفاده کرد.

استرالیایی ها به  فواره ها علاقمند هستند. خوشبختانه، پمپ های خورشیدی باعث می شوند آنها از نظر اقتصادی و زیست محیطی معقول باشند.

استخرهای شنای خورشیدی

استخرهای شنای خورشیدی

شما عاشق استفاده از استخر خود در در هوای آفتابی هستید، درست است؟ این امر آن را تبدیل به کاندیدای مناسبی برای انرژی خورشیدی می کند. بعلاوه هزینه قبض برق مصرفی را کاهش می دهد.

استخر یا سونای خود را با انرژی خورشیدی پاک و سبز راه اندازی کنید. یک پمپ استخر خورشیدی 900 واتی برای فیلتر کردن یک استخر شنای معمولی یا گرم کردن یک استخر بزرگ توصیه می شود.

معمولا”، توان کل مجموعه خورشیدی شما بایستی در حدود 4/1 برابر توان پمپ باشد. این مقدار کارکرد پمپ با ظرفیت بهینه را تضمین می کند

گلخانه های خورشیدی

گلخانه های خورشیدی

این فناوری هنوز جدید و پرهزینه است. با این حال ، ساخت گلخانه با استفاده از شیشه های سولار که انرژی را از طریق پنجره ها جمع آوری می کنند امکان پذیر است.

این نوع گلخانه مجهز به سیستم انرژی خورشیدی دارای شیشه های حاوی لایه های ظریف سلول های فتوولتائیک می باشد انرژی زیادی تولید می کند که می توان از آن برای تامین برق خانه خود نیز استفاده کرد – تقریباً بطور متوسط سه چهارم برق مصرفی یک خانوار را تامین می کند.

نتیجه گیری

در این مقاله شش روش مختلف برای استفاده از انرژی خورشیدی در باغ شرح داده شد و نشان داده شد که چگونع می توان از انرژی خورشیدی برای روشنایی باغ، آبیاری، شارژ دستگاه های الکترونیکی، گرمایش و سرمایش باغ و حتی تهویه مطبوع استفاده کرد. همچنین، در این مقاله به بررسی نکاتی همچون نحوه نصب پنل های خورشیدی، نحوه انتخاب مناسب باتری، و نکات دیگری برای استفاده بهینه از انرژی خورشیدی در باغ و فضای باز پرداخته شده است

4.5/5 - (25 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا