خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید اسپرسوساز: چگونه بهترین دستگاه راه انتخاب کنیم

راهنمای جامع خرید اسپرسوساز به همراه لیست بهترین ها و پرفروش ترین ها

espresso

مقدمه

به مقاله راهنمای خرید اسپرسوساز خوش آمدید. انتخاب یک دستگاه اسپرسوساز خانگی مناسب می تواند کار سخت و دشواری باشد. با وجود اصطلاحات دستگاه اسپرسوساز، محدوده قیمت و ویژگی ها، این یک کار ذهنی دلهره آور است که بسیاری ترجیح می دهند از آن اجتناب کنند. اما، با دوری از اسپرسوساز، تجربه یک قهوه کاملا جدید را از دست می دهید.

اسپرسو یک قهوه انتخابی غنی و خوش عطر برای همه آنهایی است که قهوه قطره ای(چکه ای) را دوست ندارند. علاوه بر این، این قهوه سازها به شما این امکان را می دهند که دستور العمل های مختلف را امتحان و آنها را سفارشی کنید، هم چنین شما را قادر می سازند در بلند مدت در هزینه ها و زمان خود صرفه جویی نمائید.

از آنجاییکه می‌دانم این فرآیند چقدر می‌تواند استرس‌زا باشد، تمام اطلاعات مربوط به این دستگاه های ویژه را در یک جا جمع‌آوری نموده و راهنمای کاملی برای خرید دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی در این مقاله از مسیر انتخاب به شما ارائه می‌دهم.

بیایید به دنیای اسپرسوسازها برای مصارف خانگی وارد شویم  تا متوجه شوید چه مهستند. مرحله به مرحله به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین اسپرسوساز را متناسب با نیازهای خود پیدا کنید. در پایان این مقاله، درک دستگاه های اسپرسوساز بسیار راحت و آسان خواهد بود. همچنین پیشنهاد می شود لیست پرفروش ترین اسپرسوساز را نیز مشاهده کنید.

لیست پیشنهادات خریداران اسپرسوساز دیجی کالا

خط جدا کننده

اسپرسو ساز نسپرسو مدل Pixie EN124.S

اسپرسو ساز نسپرسو مدل Pixie EN124.S

  • قابلیت استفاده از: کپسول
مشاهده محصول در دیجی کالا

اسپرسوساز نسپرسو مدل Creatista Plus همراه با استیمر برای کف شیر

اسپرسوساز نسپرسو مدل Creatista Plus همراه با استیمر برای کف شیر

  • ویژگی‌های نظافتی: سیستم شست‌وشوی خودکار
  • قابلیت استفاده از: کپسول
  • قابلیت‌ها: امکان تنظیم فاصله لیوان و نازل
مشاهده محصول در دیجی کالا
اسپرسو ساز نسپرسو مدل Inissia

اسپرسو ساز نسپرسو مدل Inissia

  • قابلیت استفاده از: کپسول
مشاهده محصول در دیجی کالا
اسپرسو ساز دلونگی مدل EC785.BG

اسپرسو ساز دلونگی مدل EC785.BG

  • قابلیت استفاده از: پودر قهوه
مشاهده محصول در دیجی کالا
اسپرسو ساز مباشی مدل ME-ECM2015

اسپرسو ساز مباشی مدل ME-ECM2015

  • قابلیت استفاده از: پودر قهوه
  • قابلیت‌ها: قابلیت تنظیم میزان آب
مشاهده محصول در دیجی کالا

چگونه بهترین دستگاه اسپرسوساز خانگی را انتخاب کنیم؟

قبل از خرید یک اسپرسوساز، که، باید با این واقعیت روبرو شویم که معمولاً سرمایه‌گذاری قابل توجهی است، موارد زیر را در نظر بگیرید:

بودجه‌ی شما

چقدر قصد دارید بر روی اسپرسوساز خانگی خود صرف کنید؟ تعیین بودجه به مرحله اولیه می‌تواند به شما کمک کند تا جستجوی خود را آسان‌تر کنید. در آخر، این دستگاه‌ها با انواع قیمت‌ها عرضه می‌شوند؛ از زیر 5 میلیون تومان، تا دستگاه‌هایی با قیمت‌های بالای 20 میلیون تومان

نوشیدنی مورد علاقه‌ی شما

آیا شما یک عاشق اسپرسو وفادار هستید یا از لاته و کاپوچینوهای کرمی و خامه‌دار لذت می‌برید؟ می‌توانید یک اسپرسوساز بر اساس نوشیدنی مورد علاقه‌ی خود انتخاب کنید. اگر به دنبال استخراج یک شات اسپرسوی ایده‌آل هستید، احتمالاً دستگاه‌هایی که زیر ۲۰۰ دلار هستند برایتان مناسب نخواهند بود.

اندازه‌ی سطح کانتر

این دستگاه‌ها در اندازه‌ها و انواع مختلفی عرضه می‌شوند. فراموش نکنید که چقدر فضای موجود در کانتر خود دارید.

کنترل یا عدم کنترل

آیا ترجیح می‌دهید بر روی تهیه‌ی قهوه کنترل داشته باشید یا ترجیح می‌دهید دستگاه برایتان این کار را انجام دهد؟ از دستگاه‌های اسپرسوی کاملاً اتوماتیک یا دستی انتخاب کنید. اما در ادامه بیشتر در مورد این موضوع بحث خواهیم کرد.

سطح تجربه در تهیه اسپرسو

تجربه شما در تهیه اسپرسو چقدر است؟ اگر تازه شروع کرده‌اید، بهتر است دستگاهی که استفاده از آن آسان باشد را انتخاب کنید. اگر قهوه‌ساز حرفه‌ای‌تری هستید، در نظر بگیرید که یک دستگاه پیشرفته‌تر را برای شما انتخاب کنید که زمانی که بیشترین نیاز به عملکرد خوب دارید، شما و چشمهایتان را پشتیبانی کند.

آیا یک دستگاه اسپرسوساز می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های من شود؟

در بلند مدت می تواند. دستگاه های اسپرسوساز چیزی بیشتر از اسپرسو را آماده می کنند. آنها با ویژگی های متفاوتی عرضه می شوند که به شما امکان می دهد نوشیدنی های مختلفی را بر پایه اسپرسو تهیه کنید و  هم چنین شما را از مراجعه روزانه به یک کافی شاپ نجات می دهد.

اگر مرتباً لاته و کاپوچینو می‌خرید، می‌دانید که چگونه هزینه‌ها ممکن است افزایش یابند و کیف پول شما را خالی کنند. درست است که دستگاه های اسپرسوساز باکیفیت ارزان نیستند، اما اگر هر روز صبح یک لاته استارباکس می خرید، سالیانه هزینه زیادی برای شما در پی خواهد داشت که با آن می توانید یک دستگاه اسپرسوساز مناسب تهیه کنید.

علاوه بر این، داشتن دستگاه اسپرسوساز به شما این امکان را می دهد که قهوه را مطابق با ذائقه خود آماده کنید. این به شما امکان تست و امتحان دانه های مختلف قهوه، آزمایش دستور العمل های مختلف قهوه، و حتی تهیه کوکتل های قهوه را می دهد.

علاوه بر این، هر زمان که تمایل داشته باشید، می توانید یک قهوه خوش طعم را در منزل خود تهیه کنید. و دیگر خبری از رانندگی یا انتظار در صف خرید قهوه صبح نیست.

انواع دستگاه های اسپرسوساز

قبل از انتخاب بهترین دستگاه های اسپرسوساز، بایستی بدانید که انواع مختلفی از این قهوه سازها وجود دارد. برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی، در اینجا یک تفکیک کلی ارائه می شود:

دستگاه های اسپرسوساز دستی/اهرمی

دستگاه های اسپرسوساز دستی
دستگاه اسپرسو با دسته دستی CT2 همه‌چیز را در خود تجسم کرده و اصالت هدف اصلی Strietman را نشان می‌دهد. یک دستگاه تنها با یک وظیفه یکتا. هر جزئی از فرآیند خرد کردن به دست آوردن دستی کنترل می‌شود، هر جزئی به دقت ساخته شده است.(Image credit: strietman.net)

 اینها دستگاههای اسپرسوساز اولیه می باشند که برای کشیدن یک شات به قدرت بدنی شما نیاز می باشد: در اصطلاح عامیانه به عمل تولید یک شات اسپرسو، کشیدن شات گفته می شود زیرا در این دستگاه های اسپرسوساز اهرمی، برای تولید شات به کشیدن یک دسته بلند نیاز است.

دو نوع از این دستگاه  ها وجود دارد: دستی و فنری. شما باید مهارت استفاده از آن را داشته باشید و تمرین کنید تا آن را به درستی انجام دهید، اما نتایج انجام این کار، ارزشمند هستند.

اینها بیشتر برای باریستاها و افرادی که به شدت در مورد اسپرسوی خانگی خود جدی می باشند، مناسب هستند.

اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

اسپرسوساز نیمه اتوماتیک
دستگاه اسپرسوساز آرتیزان KitchenAid با قیمتی مناسب، کیفیت و ظرافت را به آشپزخانه می آورد.(Image: KitchenAid)

در این دستگاه‌ها به جای دسته دستی، از یک پمپ برقی برای ایجاد فشار و فورس کردن آب از طریق قهوه استفاده می‌شود.

شما همچنان باید قهوه را با دقت ترازو کرده و آسیاب کنید، اما کار دستی کمتری نسبت به دستگاه‌های دستی در این دستگاه‌ها وجود دارد.

این دستگاه‌ها ترکیبی از ویژگی‌ها دارند؛ به شما اجازه می‌دهند تا کنترلی بر روی تهیه‌ی قهوه نهایی داشته باشید، اما همچنان استفاده از آنها بسیار آسان است.

دستگاه‌های اسپرسو نیمه‌اتوماتیک یکی از محبوب‌ترین انواع دستگاه‌ها در بازار هستند. این دستگاه‌ها همچنین بر بودجه‌ی شما فشار نمی‌آورند؛ قیمت‌های مختلفی دارند اما ممکن است بسیار مقرون به صرفه باشند.

این دستگاه‌ها عالی برای همه کسانی هستند که به اسپرسو علاقه دارند و تجربه‌ای در این زمینه دارند.

اسپرسوساز تمام اتوماتیک

اسپرسوساز تمام اتوماتیک
اسپرسوساز تمام اتوماتیک De’Longhi

این انواع دستگاه‌های اسپرسو بسیار آسان در استفاده هستند؛ از دستگاه‌های نیمه‌اتوماتیک به راحتی استفاده می‌شوند، اما به شما این امکان را نمی‌دهند تا به اندازه دستگاه‌های نیمه‌اتوماتیک کنترل کاملی بر روی تهیه قهوه‌ی خود داشته باشید.

به عبارت دیگر، اینها دستگاه‌های اسپرسوی تماماً یک لمسی هستند. بسیاری از آنها به شما این امکان را می‌دهند که با فشار دادن یک دکمه از تنظیمات مختلفی انتخاب کنید.

محدوده قیمتی این دستگاه‌ها بسیار متفاوت است – برخی مدل‌ها قابل تأمین هستند و برخی دیگر همراه با برچسب قیمتی سنگینی می‌آیند. تنظیمات شما از نظر قدرت قهوه و ایجاد خامه شیر، می‌توانند تفاوت‌هایی داشته باشند.

اسپرسوساز فوق اتوماتیک

اسپرسوساز فوق اتوماتیک
Ninja DualBrew Pro به شما امکان می‌دهد قهوه‌های قطره‌ای، سرد و تک‌نفره، و همچنین چای و لاته درست کنید. (Image credit: Ninja)

اینها همانند دستگاه های اتوماتیک اما چند سطح بالاتر هستند. نوشیدنی مد نظر خود را با نمایشگر انتخاب می کنید و قهوه شما در عرض چند ثانیه آماده می شود. فقط با یک فشار دادن ساده یک دکمه. به عبارت دیگر، در این دستگاه ها نیازی به انجام کار خاصی نمی باشد. برخی از آنها حتی دارای سیکل های خود تمیز شونده و گزینه های کف ساز هستند. آنها همچنین می توانند نشان دهند که سطح آب پایین و دانه ها در حال اتمام هستند.

این دستگاه‌ها تمامی کارها را به جای شما انجام می‌دهند. برای افرادی که می‌خواهند کنترل کاملی بر روی تهیه قهوه‌ی خود داشته باشند، مناسب نیستند. اینجاست که چگونه کار می‌کنند: نوشیدنی مورد علاقه‌ی خود را از روی یک صفحه انتخاب کنید، و قهوه‌ی شما در ثوانیه‌ها آماده می‌شود – همه با یک دکمه ساده!

اسپرسوساز رو گازی (موکاپات)

اسپرسوساز رو گازی (موکاپات)
یک وسیله محبوب برای تهیه قهوه است که از فشار بخار برای تهیه یک قهوه شبیه به اسپرسو با طعم غنی و خوشمزه استفاده می‌کند.

اینها دستگاه واقعی نیستند و از آنجایی که فشار آنها برای دم کردن بسیار کم است اسپرسوی را دم نمی آورند. اما، قوری موکا یک قهوه ساز مقرون به صرفه می باشد که نگهداری، تمیز کردن و استفاده از آن راحت است.

دستگاه های اسپرسوساز پمپی

دستگاه های اسپرسوساز پمپی
داشتن یک دستگاه قهوه ساز در خانه که اسپرسو را به همان خوبی آنچه در کافه محلی شما سرو می شود تولید می کند، با دستگاه قهوه ساز با کیفیت بالا از De’Longhi امکان پذیر است

اینها با پمپی که به دم کردن قهوه در دمای مناسب کمک می کند، عرضه می شوند. آنها 9 تا 15 بار فشار تولید می کنند و دارای یک پمپ الکتریکی هستند که به شما در پمپ کردن اسپرسو کمک می کند.

انواع مختلفی از دستگاه های پمپی در دسترس می باشند که یکی از معروف ترین آنها قهوه ساز آئروپرس ( Aeropress ) است. اگرچه باید بگوییم که این دستگاه تا حدی اسپرسوساز است و واقعاً یک دستگاه معمولی نیست. اروپرس یک اسپرسوساز قابل حمل عالی است که به هیچ نیازی به برق ندارد، بنابراین برای سبک زندگی کوچروانه عالی است.

بخش های دستگاه اسپرسوساز

 

اگر هنگام مرور دستگاه‌های اسپرسوساز کمی گیج می‌شوید، نگران نباشید. آنها با عبارات خاص خود عرضه می شوند که  ممکن است آنها را ندانید مگر اینکه در تجارت قهوه و یا یک طرفدار جدی قهوه باشید. بیایید نگاهی به عبارات و ویژگی های مهم دستگاه های اسپرسوساز بیاندازیم و اینکه چگونه می توانند برای شما سودمند باشند.

شات و دابل شات اسپرسو

هنگام دم کردن اسپرسو، فنجان های بزرگ قهوه که با دستگاه قطره ای یا قوری موکا تهیه می کنید، را فراموش کنید. اسپرسو در دو سایز سرو می شود: شات و دابل شات. همه دستگاه ها هر دو گزینه را ندارند، اما برخی دارای دو سبد فیلتر متفاوت هستند. یکی برای یک شات اسپرسو و دیگری برای یک دابل شات کافی است.

پورتافیلتر

پورتافیلتر نام جذاب دیگری برای دسته ای می باشد که سبد فیلتر را نگه می دارد. کاری که شما انجام می دهید این است که دسته را قبل از دم کشیدن یک شات در جای خود قفل می کنید. این دسته ها در اندازه های مختلف در دسترس می باشند، که دانستن آن ها به ویژه هنگام خرید سبدهای فیلتر یدکی مهم است.

سبد فیلتر

قطعه ای درون پورتافیلتر و سبد فیلتری است که دانه های آسیاب شده را نگه می دارد. اینها می توانند پد ESE و قهوه آسیاب شده را در خود جای دهند، اما به هر دستگاه بصورت مجزا بستگی دارد.

سینی چکه گیر

این یک سینی قابل جابجایی است که در حین دم کردن اسپرسو فنجان خود را در آن قرار می دهید. می توانید این بخش را حذف، تمیز و خالی کنید. در برخی از دستگاه  ها می توانید سینی را بردارید و یک فنجان بلندتر زیر پورتافیلتر قرار دهید.

نازل بخار

نازل بخار موسوم به کف‌ شیر ساز، قسمتی از اسپرسوساز می باشد که به شما امکان می‌دهد برای لاته و کاپوچینو، شیر را بخار پز و کف دار نمائید. می‌توانید نازل ها را با یک دکمه و بقیه را با یک دستگیره کنترل کنید. به خاطر داشته باشید که همه اسپرسوسازها به اندازه کافی برای تهیه لاته خوب نیستند.

تک لمسی

بسیاری از دستگاه‌های اسپرسوساز به شما این امکان را می‌دهند که نوشیدنی خود را قبل از دم کردن با فشار یک دکمه سفارشی کنید. می توانید دمای آب، مقدار شیر، مقدار قهوه آسیاب شده را انتخاب نمائید. شما یک دکمه دم کشیدن  را فشار می دهید و دستگاه بقیه کارها را برای شما انجام می دهد.

سیستم گرم کننده

برق مصرفی قهوه ساز عامل مهمی است، زیرا بر سرعت گرم شدن آب توسط دستگاه و میزان ثابت ماندن دمای آن در حین دم کشیدن تأثیر می گذارد.

سیستم بویلر(مخزن)

برخی از دستگاه  های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دارای 2 مخزن می باشند، اما اکثر دم کننده های دستی یک مخزن دارند. تک مخزن به این معنی است که تنها یک مخزن آب داغ برای اسپرسو و بخار پز کردن شیر وجود دارد. در دم کننده های تک مخزنی ابتدا باید قهوه را دم کنید و سپس شیر را بخارپز نمائید. اما دستگاه های دارای دو مخزن به شما امکان می دهند همزمان کار بخارپز و دم کشیدن کنید.

ابزارهایی که برای تهیه یک اسپرسوی خوب نیاز دارید

داشتن یک اسپرسو ساز خوب و محکم در منزل بسیار عالی است، اما اگر می خواهید از فنجان روزانه خود حداکثر بهره را ببرید،   دستگاه اسپرسوساز به تنهایی کافی نیست. کسانی که در مورد اسپرسوی خود بسیار حساس هستند، بایستی سرمایه گذاری روی یکی از ابزارهایی که به شما امکان تهیه یک اسپرسوی غنی و معطر را با خامه زیبا در بالای آن را می دهد، را مد نظر داشته باشند.

یک آسیاب قهوه

اگر می خواهید قهوه باکیفیت بنوشید، استفاده از قهوه تازه آسیاب شده ضروری می باشند و این امر برای کل انواع روش های دم کردن صدق می کند. برای اسپرسو نیز به همان اندازه مهم است و بهترین گزینه برای شما آسیاب مته ای (مخروطی) می باشد.

آسیاب‌های مته ای راحت تر از سایر آسیاب‌ها، پودر یکنواختی را به شما می‌دهند، بدون اینکه دانه‌ها را بیش از حد گرم کنند و به طور بالقوه طعم نهایی قهوه را از بین ببرند. همچنین می‌توانید رویکرد سنتی‌تری را انتخاب کنید و برای خود یک آسیاب دستی تهیه کنید.

صرف نظر از این انتخاب، آسیاب باید نتیجه بسیار خوبی به شما بدهد که برای قهوه اسپرسو ایده آل باشد.

پیشنهاد می شود: در صورت تمایل پیشنهاد می شود مقاله راهنمای کامل درجه آسیاب قهوه را مطالعه کنید.

یک  اسپرسو تمپر

تمپر ابزاری است که به فشرده سازی دانه های آسیاب شده در سبد ( پرتافیلتر ) بطور مساوی و یکنواخت کمک می کند. به این ترتیب می توانید انتظار داشته باشید که یک فنجان اسپرسو با کیفیت بالا دریافت کنید. علاوه بر این، در حال حاضر برخی از اسپرسوسازها با تمپر عرضه می شوند.

یک کف   شیر ساز

این ابزار اختیاری دیگری است. برخی از دستگاه ‌ها از قبل با یکی از آنها عرضه می شوند اما برخی دیگر فاقد آن هستند. اکثر دستگاه‌های خودکار دارای یک نازل بخار می باشند، اما همه اسپرسوسازهای مقرون‌به‌صرفه این را ندارند. می‌توانید از بین انواع کف‌ شیر سازها یکی را انتخاب و از آن استفاده کنید، مخصوصاً اگر روزانه یک لاته یا کاپوچینو مصرف می نمائید.

یک شیر جوش

وقتی که یک دستگاه کف ساز شیر دارید، به یک شیر جوش هم برای بخارپز کردن شیر نیاز خواهید داشت. دم دست داشتن این وسیله امر مهمی نیست، چون به راحتی می توانید از یک فنجان اندازه گیری یا حتی یک فنجان معمولی قهوه استفاده کنید، اما کار با شیرجوش بسیار ساده تر است زیرا مانع پاشیدن شیر از کناره های مخروطی اش در هنگام بخار پز شدن می شود.

برندهای دستگاه اسپرسوساز

برندهای اسپرسوساز فراوانی وجود دارند. برای اجتناب از گیج شدن و تحقیقات بی پایان، فهرستی از معتبرترین برندهای موجود امروزی را ارائه کرده ام. این تولیدکنندگان شهرت خوبی دارند و دستگاه‌های اسپرسوساز باکیفیت و سایر تجهیزات مرتبط با قهوه را تولید  می‌کنند. همچنین همه آنها ارزش مالی بالایی دارند.

برویل

برویل یک شرکت استرالیایی است که در سال 1957 تأسیس شد و شرکتی همه کاره با مجموعه ای متنوع از محصولات می باشد: از سرخ کن تا اتوهای بخار و اسپرسو ساز. آنها یک گزینه مقرون به صرفه در مقایسه با سایر برندهای های گران قیمت در این لیست محسوب می شوند و محصولات آنها ماندگاری بالایی دارند.

دلونگی

دلونگی در سال 1902 تأسیس شد و با سابقه طولانی مصرف کنندگان راضی فراوانی دارد. کسب و کار خانوادگی آنها هر چیزی از توستر و دستگاه تهویه مطبوع گرفته تا قهوه سازهای باکیفیت را عرضه می کند.

نسپرسو

نسپرسو که به‌خاطر دستگاه‌های اسپرسوساز خود مشهور است، در همه موارد مربوط به قهوه، دم کننده ها، دانه‌ها، لوازم جانبی و سایر موارد تخصص دارد.

گاگیا

گاگیا بر ساخت قهوه سازهای با کیفیت برای مصارف خانگی متمرکز می باشد. این شرکت در بریتانیا واقع است و  محصولات گران قیمتی دارد، اما می‌توانید انتظار دستگاهی با کیفیت را داشته باشید که به طور کامل به شما خدمات می‌دهد.

مستر کافی

مستر کافی که در سال 1950 در ایالات متحده تأسیس شد، بر روی دستگاه های قهوه ساز، ابزارها و لوازم جانبی تمرکز دارد. آنها در ارائه همه چیزهایی را که علاقه مندان به قهوه خانگی برای شروع روز خود نیاز دارند، متخصص شده اند.

همیلتون بیچ

این شرکت مستقر در ایالات متحده، طیف گسترده ای از محصولات را برای مصارف خانگی و تجاری طراحی و توزیع می کند. آنها دستگاه های اسپرسوساز یکپارچه ای می سازند که برای باریستاهای خانگی نیز مقرون به صرفه و در دسترس می باشند.

بیالتی

بیالتی یک شرکت ایتالیایی است که از سال 1933 قهوه سازهای خود را تولید کرده است. آنها شهرت خود را بخاطر قهوه سازهای باکیفیت کسب کرده اند و قوری موکای آنها یک قهوه ساز جاودانه است که در خانه های اکثر ایتالیایی ها وجود دارد. با انتخاب یکی از دستگاه های اسپرسوساز آنها برای مصارف خانگی دچار مشکل نخواهید شد.

بلا

شرکت بلا اندکی از همه چیز را همراه با ایده جذاب نمودن آشپزخانه شما ارائه می دهد. آنها به غیر از قهوه سازهای کوچک و کارآمد، نکات، دستور العمل ها و ویدیوهای محصول را در دسترس قرار می دهند.

کاپرسو

کاپرسو یک شرکت سوئیسی است که در همه چیزهای مرتبط با قهوه تخصص دارد: دستگاه های اسپرسوساز، آسیاب ها، کف سازها، قهوه ساز ها و غیره. با اینکه اصلا” مقرون به صرفه نیستند، اما باریستاهای خانگی و همه کسانی را که خواهان محصولات باکیفیت و ماندگار برای تمام عمر می باشند را هدف قرار می دهند.

کوئیزین آرت

کوئیزین آرت سازنده معروف وسایل آشپزخانه، از ظروف پخت و پز گرفته تا کارد و چنگال و دستگاه قهوه ساز  می باشد. این شرکت در دهه 1970 در ایالات متحده تاسیس شد و شهرت خوبی بخاطر محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه دارد.

رانسیلیو

رانسیلیو که در سال 1927 در ایتالیا تأسیس شد، دستگاه‌های اسپرسوساز حرفه‌ای برای باریستاها و همچنین دستگاهی که برای مصارف خانگی طراحی شده را تولید و به فروش می‌رساند. آنها بسیار با تجربه هستند، و این را در طراحی و عملکرد خود نشان می دهند.

با دستگاه اسپرسوساز خانگی چه نوع نوشیدنی هایی را می توانید تهیه کنید؟

آیا می‌دانستید که دستگاه‌های اسپرسوساز می‌توانند نوشیدنی‌های بیشتری نسبت به اسپرسو آماده کنند؟ اگر به دنبال تنوع دادن به منوی نوشیدنی های خانگی خود هستید، این کار بسیار لذت بخش خواهد بود. بیایید به چند نوشیدنی که می توانید بعد از آماده کردن اسپرسو با اسپرسو ساز، درست کنید، نگاهی بیاندازیم.

اسپرسو کلاسیک

این پایه تمام نوشیدنی های مبتنی بر قهوه است. این یک قهوه قوی از نظر طعم و نظر عطر می باشد. از آنجایی که آب زیادی مصرف نمی شود، کافئین بسیار بالایی دارد.

ریسترتو

ریسترتو بسیار قوی است و اصولا” با همان مقدار قهوه آسیاب شده اسپرسو، اما با نصف آب درست می شود. سرشار از کافئین و بسیار قوی است.

قهوه آمریکانو

این یک (یا دو) شات اسپرسو می باشد که با آب داغ رقیق شده است. در صورت تمایل می توانید شیر را نیز به آن اضافه کنید. این نوشیدنی طولانی‌تر از اسپرسو، از نظر طعم ملایم‌تر اما با همان محتوای کافئین می باشد.

لونگو

لانگ یا لانگو (ایتالیایی) شبیه آمریکانو است، اما آبی که به قهوه اضافه می‌شود مربوط به فرآیند دم کردن می باشد و پس از آن اضافه نمی‌شود. این قهوه قوی تر از آمریکانو است.

ماکیاتو (ماچیاتو)

ماکیاتو یک یا دو شات اسپرسو با یک قاشق چای خوری شیر بخار پز روی آن می باشد. این ساده، راحت و قوی است. اما نه برای افراد ضعیف.

کاپوچینو

کاپوچینو در اصل متعلق به ایتالیا و شامل یک شات اسپرسو با شیر کف کرده و بخار پز می باشد و روی آن به طور مشخص خامه ای است.

لاته

لاته یک قهوه بسیار محبوب است و برای کسانی که قهوه قوی دوست ندارند عالی می باشد. با شیر بخارپز و فوم شیر و یک شات اسپرسو تهیه می شود. افزودن شربت به آن بسیار رایج است. روش درست این است که شیر بخار پز و فوم شیر را در لیوان یا فنجان سرو ریخته و یک شات اسپرسو آماده و از بالا روی شیر بریزید.

بهترین دانه های قهوه برای استفاده در اسپرسو

اول از همه، اسپرسو نوع خاصی از دانه‌های قهوه یا قهوه بو داده نیست. این فقط یک تصور عمومی غلط می باشد. اسپرسو را می توان با هر نوع دانه قهوه ای تهیه کرد، اما دو مورد از رایج ترین آنها عبارتند از:

  • عربیکا (گران تر، با طعمی ملایم تر و شیرین تر، همچنین میوه ای و شکلاتی)
  • روبوستا (ارزان تر، با طعم قوی تر و محتوای کافئین بالاتر)

بنابراین، بهترین دانه ها کدام یک می باشند؟ این فقط به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

عربیکار یا روبستا

بهترین آسیاب های قهوه برای اسپرسو

شما می توانید یک دستگاه اسپرسوساز عالی انتخاب کنید، اما اگر خودتان دانه هایتان را آسیاب نمی کنید، هیچ بهره ای از آن نمی برید.

اگر می خواهید قهوه شما طعم خوبی داشته باشد، دانه های قهوه باید بصورت پیوسته و یکنواخت آسیاب شوند. بهترین آسیاب یا اسپرسو، آسیاب بسیار ریز است. باید یک آسیاب مته ای با کیفیت با هدف آسیاب اسپرسو تهیه کنید. برخی از دستگاه‌های اسپرسوساز از قبل یک آسیاب داخلی دارند، اما این دستگاه‌ها همیشه به اندازه کافی خوب نیستند تا پودرهای یکنواخت و با قوام را فراهم کنند.

بهترین آسیاب ها دارای گزینه های آسیاب بیشتر و مته های مسطح هستند که طعم بهتری نسبت به مته های مخروطی دارند. علاوه بر این، از آسیاب های تیغه ای اجتناب کنید، زیرا آنها ابزارهای ارزان قیمتی هستند که طعم دانه قهوه را کاملاً از بین می برند.

چگونه دستگاه اسپرسوساز را در منزل تمیز کنیم؟

بگذارید یک مسئله را روشن کنیم: شما باید برای یک شات عالی اسپرسو تلاش کنید. اگر می خواهید هر بار حداکثر طعم و کف روی قهوه ایجاد شود، تمیز کردن مرتب دستگاه اسپرسو خانگی بسیار حائز اهمیت می باشد. به عبارت دیگر، شما باید دستگاه اسپرسوساز خود (و سایر دستگاه های قهوه) را به طور منظم جرم گیری کنید.

لایه نازکی که اسانس‌های گیاهی می‌سازند و بر روی سبد فیلتر و پورتافیلتر بجای می‌گذارند، بر دم‌کردن نهایی تأثیر خواهد گذاشت و در نتیجه طعم ناخوشایندی در قهوه شما ایجاد می‌کند. علاوه بر این، هرچه تعمیر و نگهداری بهتر باشد، دستگاه عمر بیشتری خواهد داشت.

نتیجه کلی

در مورد دستگاه های اسپرسوساز برای مصارف خانگی، تنوع باورنکردنی وجود دارد. قبل از خرید دستگاه اسپرسوساز، بودجه، فضای موجود، سطح تجربه و انواع نوشیدنی هایی که می خواهید درست کنید را مد نظر قرار دهید. به محض محدود نمودن خواسته هایتان، انتخاب دستگاه متناسب با نیازهای شما بسیار آسان تر خواهد بود. فرآیند خرید ممکن است اندکی دشوار به نظر برسد، اما در بلند مدت، داشتن یک اسپرسو ساز می تواند باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما شود.

می‌توانید انواع مختلف دانه‌های قهوه و نوشیدنی‌های قهوه را امتحان کنید، که به ویژه اگر با افرادی زندگی کنید که به اندازه شما عاشق لاته و سایر نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو هستند.

برای ارتقاء فنجان روزانه خود، یک آسیاب با کیفیت را مد نظر قرار دهید و قبل از هر با دم کردن، دانه های تازه را آسیاب کنید. می دانم که ممکن است تکراری و بی ربط به نظر برسد، اما وقتی صحبت از کیفیت قهوه به خصوص اسپرسو به میان می آید، دانه های  تازه آسیاب شده بسیار مهم هستند.

در آخر پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه از اسپرسوساز استفاده کنیم را مطالعه کنید.

سوالات متداول

فشار مناسب برای دستگاه اسپرسوساز چقدر می باشد؟

برای دستگاه های اسپرسوساز از 9 BAR شروع می شود. فشار با فشارسنج (همچنین بعنوان فشار اتمسفری) اندازه گیری می شود.

دستگاه اسپرسوساز من چه دمایی باید داشته باشد؟

دمای مطلوب برای فرآیند دم کردن اسپرسو بایستی بین 90 تا 96 درجه سانتیگراد (195/205 درجه فارنهایت) باشد. دمای بالاتر باعث سوختن قهوه و دمای پایین تر باعث استخراج قهوه با سرعت کمتری می شود. به خاطر داشته باشید که همه دستگاه های اسپرسوساز به شما امکان کنترل و تنظیم دمای دم کشیدن را نمی دهند.

آیا می توان از دانه های معمولی قهوه در دستگاه اسپرسوساز استفاده کرد؟

شما می توانید از هر نوع دانه ای که ترجیح می دهید استفاده کنید، اما بسیاری از افراد توصیه می کنند که برای طعم بیشتر از رست های (دانه های بو داده قهوه) تیره تر در اسپرسو استفاده کنید. اما این امر کاملا” به شما و ذائقه شما بستگی دارد.

همچنین برای اسپرسو به روش دم کردن و نه از نوع بو داده یا دانه قهوه می‌توانید از همان نوع دانه‌های قهوه برای اسپرسو، فرنچ پرس، پور اور و… استفاده کنید، دستگاه ها برای آزمایش شما آماده هستند. برخی از دانه ها با اسپرسو طعم بهتری دارند و برخی دیگر با پور اور. اما انتخاب نهایی با شماست و می توانید با هر دانه قهوه ای اسپرسو درست کنید.

بهترین دستگاه اسپرسوساز مقرون به صرفه کدام است؟

همه دستگاه های اسپرسوساز مقرون به صرفه نیستند، به خصوص اگر به دنبال قابلیت های های اضافی/حرفه ای هستید. اگر به یک اسپرسوساز یکپارچه برای مصارف خانگی و با قیمت مناسب نیاز دارید، دلونگی EC155 گزینه خوبی محسوب می شود که برای مبتدیان نیز مناسب است. ظاهری شیک را با ویژگی هایی ترکیب می کند که به شما امکان می دهد فنجان کاپوچینوی خود را سفارشی کنید و شروع به صرفه جویی در هزینه ها نمائید.

بهترین دستگاه اسپرسوساز برای مبتدیان کدام است؟

دستگاه‌های اسپرسوساز زیادی وجود دارد، اما اگر در بازی اسپرسو کاملاً تازه وارد هستید، به یک دستگاه محکم، ساده و قابل اعتماد نیاز دارید که از یادگیری شما پشتیبانی و از خراب نمودن نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو جلوگیری کند. اسپرسوساز باریستای مستر کافی یک دستگاه یکپارچه و عالی برای مبتدیان است که سریع کار می کند و به شما امکان می دهد با هر بار استفاده نوشیدنی های خوشمزه ای را آماده کنید.

آیا می توان بدون دستگاه، اسپرسو تهیه کرد؟

روش های خاصی برای تهیه اسپرسو روی اجاق گاز و بدون دستگاه وجود دارد، اما قوری موکا در مقایسه با اسپرسوی مدرنی که از کافی شاپ تهیه می کنید، نتیجه خوبی به شما نمی دهد. می توانید اسپرسوی روی گازی را امتحان کنید (چند گزینه وجود دارد)، یا می توانید به جای آن به آئروپرس روی بیاورید. این قهوه هرچند اسپرسوی واقعی نمی باشد اما کاملاً شبیه به اسپرسو است.

آئروپرس به‌عنوان دستگاهی شناخته شده که به ساختار یک اسپرسو واقعی نزدیک می‌شود، اما آنقدر قوی یا غلیظ نیست. طبق گزارش جاواپرس :

  • اسپرسو واقعی غنی، معطر، بسیار قوی، روشن و دارای غلظت زیاد و شربتی است. لایه ای از کف شیر خوب روی شات قرار می گیرد و گاهی یک دقیقه طول می کشد تا کف دوباره به داخل شات فرو برود.
  • اسپرسو آئروپرس غني، معطر، تا حدودي قوی است و غلظتی كمي بیشتر از حد معمول دارد. یک لایه نازک از حباب های بزرگ در بالای شات قرار می گیرد، اما آنها به سرعت به مایع تبدیل می شوند. این خوشمزه، متعادل و غلیظ است – اما به اندازه اسپرسوی واقعی غلیظ یا قوی نیست.

با اسپرسوساز چه چیزهایی میتوان درست کرد

با استفاده از اسپرسوساز (یا اسپرسو ماشین)، می‌توانید انواع مختلفی از نوشیدنی‌ها را تهیه کنید. این وسیله به شما اجازه می‌دهد تا اسپرسو، کاپوچینو، لاته، اسپرسو ماکیاتو و دیگر نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو را تهیه کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از اسپرسوساز موکاپاز، کاپوچینو موکا و دیگر نسخه‌های اصلاح‌شده از این نوشیدنی‌ها را تهیه کنید.

لیست 37 مدل پرفروش ترین اسپرسوساز های دیجی کالا

خط جدا کننده

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
LL Cappuccino Express

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا