ورزش و سفر

راهنمای خرید دارت : چگونه بهترین نوع را خریداری کنیم؟

راهنمای جامع خرید دارت به همراه لیست بهترین ها و پرفروش ترین ها

hairdryers

اگر تمایل دارید در مورد دارت ها، تخته های دارت، قفسه های تخته دارت، و لوازم جانبی دارت بیاموزید، جای درستی هستید. در این راهنمای خرید دارت از مسیر انتخاب همراه با شما دنیای دارت را از ابتدا تا انتها بررسی خواهیم کرد. در پایان شما در خصوص نحوه تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع تخته دارت، قفسه و دارتی می خواهید تهیه کنید بیشتر خواهید دانست. اگر به راهنما نیازی ندارید، مستقیماً به قسمتی از سایت که به آن علاقمند هستید، مراجعه کنید.

لیست پیشنهادات خریداران دارت دیجی کلا

خط جدا کننده

دارت مغناطیسی 15 اینچی مدل 9697

دارت مغناطیسی 15 اینچی مدل 9697

  • بیشترین امتیاز: 50
  • درجه بندی: دایره ای
  • نوع دارت: مغناطیسی
  • نوع سیبل: دو طرفه
  • رنگ بندی: قرمز ، زرد ، سبز ، مشکی
مشاهده محصول در دیجی کالا
دارت مغناطیسی کد LA-3528

دارت مغناطیسی کد LA-3528

مشخصات

  • ابعاد
    237x2x172 سانتی‌متر
  • وزن
    446 گرم
مشاهده محصول در دیجی کالا
دارت سوزنی مدل جعبه ای kn 456

دارت سوزنی مدل جعبه ای kn 456

  • بیشترین امتیاز: 20
مشاهده محصول در دیجی کالا
دارت سوزنی مدل BL-1818

دارت سوزنی مدل BL-1818

  • بیشترین امتیاز: 20
  • درجه بندی: دایره ای
  • نوع سیبل: یک طرفه
  • رنگ بندی: مشکی ، قرمز ، سفید ، سبز
مشاهده محصول در دیجی کالا
دارت مغناطیسی مدل 1000

دارت مغناطیسی مدل 1000

  • بیشترین امتیاز: 50
  • نوع دارت: مغناطیسی
  • نوع سیبل: دو طرفه
  • رنگ بندی: مشکی ، قرمز ، زرد
مشاهده محصول در دیجی کالا

 

انتخاب تخته دارت

انواع مختلفی از تخته ها وجود دارند، اما متداول ترین آنها تخته دارت های مویی و الکترونیکی هستند. هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین اولین سوالی که واقعاً باید جواب آن را بدانید این است که یک تخته دارت معمولی می خواهید یا یک تخته دارت الکترونیکی. ساده ترین راه برای پی بردن به این موضوع این است که از خود بپرسید: آیا کیفیت یک تخته دارت معمولی را می خواهید یا قابلیت های یک تخته دارت الکترونیکی؟ بیایید کمی بیشتر به آنها بپردازیم.

نحوه انتخاب دارت

نحوه انتخاب تخته دارت مویی

تخته دارت مویی قطعا رایج ترین نوع تخته ای است که خواهید دید. در دهه 1930 اختراع شد اما در دهه 70 محبوبیت بیشتری پیدا کرد. در این زمان آنها به عنوان تخته های دارت استاندارد مسابقات پذیرفته شدند. این تخته های دارت از الیاف سیسال فشرده که به یک تخته چسبانده می شوند، ساخته شده اند. لبه ها با نوارهای فلزی و گاهی اوقات منگنه به هم متصل می شوند.

مزیت الیاف مویی سیسال این است که وقتی دارتی را از تخته بیرون می کشید، سوراخ ایجاد شده توسط آن بسته می شود. این ویژگی به آن عمر طولانی تری نسبت به تخته های دارت چوبی معمول می دهد.

  • انتخاب تخته با کیفیت

اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید تخته ای است که استانداردهای مسابقه را رعایت کند. تخته‌های دارت ارزان قیمت دوام چندانی ندارند، زیرا الیاف چندان محکمی ندارند، بنابراین بادوام نیستند. همچنین سیسال بهترین ماده برای تخته دارت مویی است، بنابراین از خرید تخته دارت های ساخته شده از الیاف دیگر خودداری کنید زیرا دوام زیادی ندارند.

  • حلقه های قابل جدا شدن

مورد دیگری که در هنگام خرید تخته دارت باید به آن توجه کنید، داشتن حلقه اعداد قابل جدا شدن است. دلیل این امر آن است که برخی از اعداد بیشتر از سایرین مورد هدف قرار می گیرند. بنابراین، می توانید تخته را بچرخانید تا بخش‌های خاص سریع‌تر از بقیه قسمت های تخته سایش پیدا نکنند. این کار با یک حلقه قابل جدا شدن انجام می شود. می توانید آن را بردارید، تخته را بچرخانید و حلقه اعداد را دوباره وصل کنید و عمر تخته را افزایش دهید.

  • عنکبوتی را در نظر بگیرید

اگر از یک تولید کننده با کیفیت خرید می کنید، متوجه خواهید شد که تفاوت قیمت زیادی بین مدل های معمول و مدل های رده بالای آنها وجود دارد. بزرگترین تفاوت اینها در ساخت سیستم سیم کشی می باشد. عنکبوتی بخش های امتیازدهی را بر روی تخته از هم جدا می کند. تخته‌های دارت سطح پایین معمولا دارای سیم‌ها و منگنه‌های گرد هستند. تخته های سطح بالا دارای لبه های مثلثی شکل نازک و بدون منگنه می باشند. و یک محدوده بین این دو وجود دارد.

در محدوده وسط ممکن است یک روزنه هدف گیری بدون منگنه پیدا کنید. با حرکت به سمت بالای تخته‌های دارت بدون منگنه، یک سیم‌کشی نازک، سپس قسمت فوق‌العاده با زاویه کمتر و استحکام بالاتر خواهید دید. هدف از سیم زاویه دار این است که در صورت اصابت دارت به سیم در هنگام پرتاب به سمت تخته، به جای اینکه اجازه دهد دارت به بیرون پرتاب شود، آن را به سمت تخته منحرف کند.

دارت الکترونیکی

نحوه انتخاب و صفحه دارت الکترونیکی

این مورئ احتمالاً در حال رشد ترین قسمت دارت است. آنها را می بینید که در همه جا از جمله در بارها وجود دارند. این تخته های دارت‌ را می‌توان برای بازی در مسابقات و همچنین در برابر سایر افراد سازمان نصب کرد. دارت های الکترونیکی را دارت نوک نرم نیز می نامند زیرا این نوع دارت دارای نوک پلاستیکی نرم تری نسبت به فلز است.

تخته دارت با هزاران سوراخ کوچک پوشیده شده است و سوراخ ها کوچکتر از نوک دارت هستند، بنابراین با عبور ماده باید باز شود و دارت را در جای خود جای دهد. همچنین با ورود دارت به آن، ضربه به صورت خودکار ثبت می شود.

  • چرا یک تخته دارت الکترونیکی را به جای تخته دارت موی سنتی بخریم؟

تخته های دارت مویی کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های الکترونیکی دارند، معتبرتر هستند و قطعاً همان چیزی است که افراد حرفه ای ترجیح می دهند از آن استفاده کنند. اما، تخته دارت های مویی ارزان تر، باکیفیت تر و معمول تر هستند و بسیار بهتر به نظر می رسند. بنابراین، چرا کسی تابلوهای دارت الکترونیکی را دوست دارد؟

1- تخته دارت های الکترونیکی ایمن تر هستند

دلیل شماره 1 برای خرید تخته دارت الکترونیکی نسبت به مویی، ایمنی است.

دارت ها ممکن است به خارج از تخته پرت شوند و دارت های نوک فولادی می توانند کمی سنگین باشند. این امر ممکن است به دیوارها، کف ها یا کودکانی که اتفاقی خیلی به تخته نزدیک می شوند آسیب برساند. راستش را بخواهید، هرگز نباید در نزدیکی کودکان بازی کنید، چون هرگز نمی دانید که چه زمانی ممکن است یکی از آنها دویده و مورد اصابت توسط یک دارت نوک فولادی قرار می گیرد.

بنابراین، دارت های دارای نوک نرم و انواع الکترونیکی برای خانواده ها مناسب ترین نوع محسوب می شوند.

2- قابلیت های تخته دارت الکترونیکی بسیار جالب است

شما واقعا نمی توانید بر قابلیت های یک تخته دارت الکترونیکی غلبه کنید. می‌توانید تعداد زیادی بازی و تغییرات مختلف، داده‌هایی که به شما می‌گویند چگونه کار می کنید، امتیازدهی خودکار، پیش بینی نتیجه داخلی، و یک تخته جذاب و تعاملی دریافت کنید. هر تخته متفاوت است، بنابراین در اینجا به آن نمی پردازیم.

  • تصمیم گیری در مورد اینکه کدام تخته دارت الکترونیکی خریداری شود

یکی از ویژگی های مهم این نوع تخته های دارت این است که به طور کلی بزرگتر از تخته های مسابقات هستند. آنها این کار با قرار دادن حفره های بیشتر را در تخته انجام می هند، که پرتاب ها را برای یک تازه کار آسان تر می کند و باعث می شود آنها برای بازیکنان جدید بسیار محبوب تر باشند.

اگر به دنبال بازی در لیگ یا مسابقات هستید، به دنبال تخته دارت الکترونیکی با اندازه استاندارد (15.5 اینچ) باشید. باید توجه کنید چرا که بسیاری از تخته ها با این سایز عرصه نمی شوند.

چند ویژگی دیگر که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • ردیاب میانگین دارت
  • پیش بینی نتیجه
  • تعداد بازی ها و تغییرات
  • تابلوی امتیازات و نمایش

 

  • قیمت تخته های دارت الکترونیکی

قیمت به تعداد امکانات و گزینه ها بستگی دارد. بخش‌های تقسیم کننده نازک، بازی‌ها و تغییرات بیشتر و غیره… همگی هزینه بیشتری را به دنبال دارند. همچنین، یکسری تخته‌های دارت الکترونیکی نیز وجود دارند که به شما امکان استفاده از دارت‌های نوک فولادی را می‌دهند، اما بسیار سریع‌تر خراب می شوند.

در مورد تخته های دارت کاغذی فشرده چه می دانید؟

اینها برای افراد مبتدی یا برای کودکان بهتر هستند. آنها بسیار ارزان تر از تخته دارت های مویی یا الکترونیکی می باشند، بنابراین برای بازی کردن عالی هستند، اما سریع فرسوده می شوند و به راحتی آسیب می بینند. با اینکه اینها قرار است خود ترمیم باشند، اما معمولاً به این صورت کار نمی کنند. اگر نوک دارت کاملا صاف نباشد، می تواند به کاغذ آسیب برساند. همچنین، هنگام بیرون کشیدن دارت، مطمئن شوید که آن را بچرخانید تا آسیب به حداقل برسد.

به دنبال ویژگی های مشابهی با تخته دارت مویی مانند حلقه اعداد چرخان و یک عنکبوتی نازک باشید.

آیا می دانستید که تخته های دارت چوبی انواع اولیه می باشند؟

در اصل، چوب های سختی مانند نارون یا صنوبر همان چیزی هستند که تخته دارت از آنها ساخته می شوند.

بزرگترین مشکل تخته‌های دارت چوبی این است که هنگام خشک شدن، شکافته می‌شوند و ترک بر می دارند و تمام کارهای دیگری که چوب انجام می‌دهد را انجام می‌دهند. به منظور غلبه بر این موارد، چوب بایستی در شرایط خوبی نگهداری شود و اغلب یک شب مرطوب یا خیس بماند. چیدمان مدرن ساعت ریشه در تخته های دارت چوبی دارد زیرا حلقه های رشد و ترک ها شکل ساعت را ایجاد می کنند.

با اینکه این نوع تخته های دارت دیگر چندان رایج نیستند، اما همچنان در بازی‌های سبک دارت آمریکایی متداول می باشند.

از تخته های دارت ریسمانی اجتناب کنید

اینها در گذشته بسیار رایج تر بودند، اما هنوزهم در دسترس هستند. این نوع معمولاً ارزان می باشد زیرا سریع فرسوده می شود. واقعاً دلیلی برای جایگزین کردن تخته های دارت مویی ارزان و در دسترس با گزینه های چوب پنبه ای وجود ندارد.

انتخاب بهترین دارت

دو نوع دارت وجود دارد – دارت دارای نوک نرم و دارت داراب نوک فولادی. اگر یک تخته دارت الکترونیکی دارید، معمولاً از دارت با نوک نرم استفاده می کنید. در سایر انواع تخته ها از دارت نوک فولادی استفاده می شود (حتی در برخی از تخته های دارت الکترونیکی از دارت با نوک فولادی استفاده می شود). علاوه بر این تفاوت بزرگ، در سایر موارد این دو نوع بسیار شبیه بهم هستند. بنابراین، بیایید به ملاحظات مختلفی که هنگام خرید دارت باید به آنها توجه کنیم، بپردازیم.

جنس بارل

اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد ماده است که از آن ساخته شده است. دارت های ارزان تر از برنج و دارت های با کیفیت تر بیشتر از تنگستن ساخته می شوند. برخی از دارت ها نیز از نیکل-نقره ساخته شده اند که یک پله بالاتر از برنج است. تفاوت بین این دو گروه بندی دارت بر روی تخته مشخص می شود.

  • دارت برنجی

برنج چگالی کمتری دارد بنابراین برای وزن مشابه به مساحت بیشتری نیاز دارد. این بدان معناست که زدن تعداد زیادی دارت در یک ناحیه غیرممکن می باشد (که بعنوان ازدحام دارت نیز شناخته می شود). دارت برنجی مانع کسب امتیاز بالا می شود، اما برای مبتدیان عالی و بسیار ارزان تر است.

  • دارت تنگستنی

دارت های تنگستنی می توانند در یک ناحیه کوچکتری قرار بگیرند. هر چه درصد تنگستن بیشتر باشد، دارت باریک تر خواهد بود. به طور کلی دارت های تنگستن را در 3 سطح خواهید داشت.

  • انواع با 70 درصد تنگستن

دارت تنگستنی سطح مبتدی. برای افرادی که در حال رشد در این ورزش هستند عالی می باشد، زیرا اینها مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت هستند.

  • انواع با 80 درصد تنگستن

در اینها تعادلی عالی بین کیفیت و قیمت مناسب برقرار است. اگر در مورد بازی خود جدی هستید و می خواهید بهتر شوید، این مورد برای شما عالی است.

  • انواع با 90 تا 95 درصد تنگستن

این مدل با کیفیت ترین دارت ها برای بازیکنان جدی یا حرفه ای محسوب می شوند.

وزن

وزن دارت فولادی از 18 گرم تا حدود 32 گرم متغیر است، در حالی که دارت های دارای نوک نرم بین 14 تا 20 گرم می باشند (اگرچه اکنون برخی از انواع تا 25 گرم نیز وجود دارند). رایج ترین اندازه ها برای نوک فولادی 22-24 گرم و برای نوک نرم حدود 18 گرم است. به طور کلی، دارت سنگین تر اجازه پرتاب راحت تری را می دهد زیرا به تلاش کمتری نیاز دارد. دارت های سبک تر (به دلیل جرم کمتر) نیروی کمتری دارند، بنابراین برای جبران آن بایستی محکم تر پرتاب شوند. به یاد داشته باشید که دارت‌های سنگین‌تر تخته شما را سریع‌تر فرسوده می‌کنند، چون با نیروی بیشتری برخورد می‌کنند و بیشتر از دارت‌های سبک‌تر فرو می‌روند، اما پرتاب دارت‌های سنگین‌تر آسان‌تر است.

دسته دارت

گزینه های مختلف زیادی برای گرفتن در دارت وجود دارد و این مورد کاملاً به ترجیح شما بستگی دارد. به طور کلی، دست های خشن نیاز به دسته های خشن تری دارند. از انواع حلقه ای گرفته تا شیاری را آزمایش کنید تا متوجه شوید چه نوعی برای شما مفید است. گزینه های زیادی وجود دارند، اما بطور کلی حدود 6 طرح اصلی پیدا خواهید کرد.

  • دسته کنگرده دار

این یک الگوی متقاطع متداول است که چسبندگی عالی دسته را به شما می دهد.

  • دسته موجی

اینها حلقه هایی به شکل موج در حال حرکت می باشند. حلقه ها صاف هستند و این حالت موجی دسته را شکل می دهند

  • باله کوسه

اینها دقیقاً به همان شکلی هستند که از نامشان پیداست. آن‌ها دسته‌های متعدد و آبشاری مانند باله‌های کوسه هستند. آنها به دلیل لبه های تیزتر، چسبندگی خشن تری نسبت به دسته موجی خواهند داشت.

  • دسته میکرو

این نوع تعداد زیادی حلقه نرم دارند که بسیار نزدیک به هم هستند.

  • دسته ظریف

این مانند دسته میکرو است، اما حلقه‌ها حتی ظریف‌تر هستند که به آن سطحی چسبناکی و اندکی زبر می دهند.

  • دسته حلقه دار

حلقه های بزرگ متعددی که باعث قرارگیری خوب در بین انگشتان و عدم لغزش می شوند.

  • دسته ترکیبی

شما دارت های زیادی را می بینید که ترکیبی از انواع دسته بالا را دارند.

شفت

شفت به منظور متعادل نمودن نوک می باشد. چندین نوع شفت وجود دارد، اما برای استفاده روزانه معمولاً انواع نایلونی یا آلومینیومی را می بینید. شفت های نایلونی مقرون به صرفه تر هستند و در واقع برای کاربران تفریحی طراحی شده اند. آنها همچنین در طول های مختلف عرضه می شوند. انواع آلومینیومی برای بازیکنان حرفه ای و تفریحی مناسب هستند. آنها شیک تر به نظر می رسند و بادوام هستند.

  • طول شفت

شفت بلندتر مرکز ثقل را سمت عقب می راند در حالیکه شفت‌های کوتاه‌تر مرکز ثقل را به سمت جلو می‌آورند. بنابراین، طول شفت مورد نیاز شما به نحوه نگه داشتن دارت بستگی دارد. اگر دارت را به سمت عقب نگه دارید، شفت های بلندتر ممکن است برای شما بهتر عمل کنند. به همین نحو، اگر آن را به سمت جلو نگه می دارید (بیشتر بازیکنان آن را نزدیک جلو نگه می دارند) بنابراین شفت کوتاه تری مناسب خواهد بود.

پرها دارت

“پر” باله عقبی دارت است. نوع پر بر نحوه حرکت دارت در هوا تأثیر می گذارد. بسته به سبک شما پرهای متنوعی وجود دارند. پرهای بزرگتر برای افرادی که پرتاب ملایم تر دارند و مسیر حرکت قوسی را ارائه می دهند مناسب تر می باشند. پرهای ظریف تر برای افرادی که پرتاب های سریع‌تر و مستقیم‌تری دارند بهترند.

  • سایر ویژگی ها

دارت ها ممکن است ویژگی زیادی برای متمایز شدن از رقبای خود داشته باشند. بیشتر این ویژگی ها مربوط به کاهش جهش به سمت بیرون هنگام برخورد دارت با تخته دارت هستند. این ویژگی‌ها یا باعث می‌شوند که دارت به چرخش خود ادامه دهد و عمیق‌تر فرو رود، یا فنری در نوک آن وجود دارد که در صورت برخورد با عنکبوتی، نوک آن را به تخته دارت می‌ زند.

لیست 37 مدل پرفروش ترین دارت دیجی کلا

خط جدا کننده

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
The dart romm

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا