ورزش و سفر

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی و انتخاب بهترین ها

هر آنچه که باید در مورد انتخاب کوله پشتی کوهنوردی و خرید بهترین بدانید

تبر یخ شکن ممکن است نماد جهانی کوهنوردی باشد: ابزاری پر زرق و برق که می تواند یک عمر دوام داشته باشد، تاریخ را با خود حمل کند، داستان هایی را نقل کند، و در بین نسل ها منتقل شود. اما از نظر ما قهرمان گمنام کوهنوردی، کوله پشتی کوهنوردی می باشد.

اما از کجا شروع کنید تا بدانید چه نوع کوله پشتی کوهنوردی برای ماجراجویی های خود نیاز دارید؟ نیاز شما به کوله‌پشتی کوهنوردی در وهله نخست به سبک کوهنوردی شما و ویژگی رشته کوهی که به آن سفر می‌کنید بستگی دارد. قبل از در گیر شدن با جزئیات یک کوله پشتی خاص، چند لحظه را صرف پاسخگویی به سوالات زیر کنید:

بیشتر وقت خود را صرف چه نوع اهداف کوهنوردی می کنید؟
هدف یا مقصود شما چیست و چه ابزاری بیشترین تفاوت را در کمک به شما برای دستیابی به آن خواهد داشت؟
اولویت های شما کدامند؟ راحتی در مسیر، عدم جلب توجه برای راحتی در مسیر، یا سهولت دسترسی به تنقلات؟
چه مقدار وسایل کمپینگ یا سایر تجهیزات را مرتباً نیاز است حمل کنید و بقیه لوازم سفر شما چقدر کوچک و سبک هستند؟

لیست پیشنهادی کاربران کوله پشتی دیجی کالاخط جدا کننده

کوله پشتی کوهنوردی 50 لیتری پکینیو مدل polar

کوله پشتی کوهنوردی 50 لیتری پکینیو مدل polar

  • جنس: پارچه ، برزنت ، پلی‌استر
  • قابلیت‌های مقاومتی: پوشش ضدآب و ضدآلودگی بلبرینگ
  • ویژگی‌های نظافتی: قابلیت شست‌وشو
  • تعداد دسته: چهار عدد
مشاهده محصول در دیجی کالا
کوله پشتی سفری 20 لیتری کچوا مدل TC161

کوله پشتی سفری 20 لیتری کچوا مدل TC161

  • جنس: پلی‌استر ، پلی‌اورتان
  • ویژگی‌های نظافتی: قابلیت شست‌وشو
  • تعداد دسته: سه عدد
مشاهده محصول در دیجی کالا
کوله پشتی کوهنوردی فوروارد کد CAMPING403-LIGHT

کوله پشتی کوهنوردی فوروارد کد CAMPING403-LIGHT

  • جنس: برزنت
  • قابلیت‌های مقاومتی: مقاوم در برابر آب
  • ویژگی‌های نظافتی: قابلیت شست‌وشو
  • محفظه: جیب بیرونی ، جیب داخلی
  • تعداد دسته: دو عدد
مشاهده محصول در دیجی کالا
کوله پشتی کوهنوردی 20 لیتری مدل حمله

کوله پشتی کوهنوردی 20 لیتری مدل حمله

  • جنس: الیاف مصنوعی
  • قابلیت‌های مقاومتی: پوشش ضدآب و ضدآلودگی بلبرینگ
  • ویژگی‌های نظافتی: قابلیت شست‌وشو
  • تعداد جیب خارجی: یک عدد
  • تعداد جیب داخلی: سه عدد
مشاهده محصول در دیجی کالا
کوله پشتی کاراکو مدل +COB 101 tactical

کوله پشتی کاراکو مدل +COB 101 tactical

این کوله پشتی دارای طراحی کوچک و کم حجمی است که برای استفاده در سفرهای کوتاه و همچنین استفاده در محیط‌های شهری مناسب است. با این حال، این کوله پشتی با ظرفیت ۲۰ لیتر، قابلیت حمل اسباب و وسایل شما را به راحتی فراهم می‌کند.

با توجه به کیفیت بالا و قابلیت تنظیم، کوله پشتی کاراکو مدل +COB 101 tactical یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که به دنبال کیفیت، دوام، طراحی شیک و منحصر به فرد و همچنین قابلیت استفاده در محیط‌های مختلف هستند.
مشاهده محصول در دیجی کالا

انواع کوله پشتی کوهنوردی

برای راحتی، مدل های مد نظر خود را به سه دسته تقسیم کرده ایم: کوله صخره نوردی، Follower و آلپاین.

کوله صخره نوردی

کوله صخره نوردیبطور کلی، صخره نوردی اغلب به معنای پنج تا 20 دقیقه پیاده روی و استراحت در یک محل برای کل روز می باشد. شما نه تنها به کوله ای نیاز دارید که بتواند تمام وسایل شما و حتی بیشتر را حمل کند، بلکه به کوله ای احتیاج دارید که آن ها را به خوبی سازماندهی کند. کوله های صخره نوردی با تاکید بر راحتی، دسترسی آسان و دوام طراحی شده اند. برخی مانند Black Diamond Creek 50 دارای پایه هایی به سبک کوله بالاکشی برای بارگیری ساده هستند، در حالیکه برخی دیگر مانند Metolius ‘Crag Station با دریچه هایی منحصر به فرد در پشت یا جلو برای دسترسی همزمان به تمام وسایل طراحی شده اند. به دنبال جیب‌های با قابلیت سازمان دهی، سیستم‌های تعلیق راحت، و حتی ویژگی‌های مخصوص صخره‌ نوردی مانند طناب برزنتی داخلی، حلقه‌های ابزار یا محفظه‌های دفترچه راهنما باشید.

بیشتر کوله های صخره نوردی 40 تا 50 لیتری می باشند. در حالت ایده آل، بایستی بتوانید تمام تجهیزات روزانه خود را درون کوله قرار دهید. با اینکه حمل طناب و تجهیزات یخ نوردی در قسمت خارجی کوله آلپاین برای سفرهای کوهستانی متداول است، اما دلیلی برای مواجه با این نوع اسباب مزاحم در کوله صخره نوردی وجود ندارد. کوله ای تهیه کنید که براحتی تمام وسایل شما را درون خود جا دهد بدون اینکه نیازی به پر کردن تمام گوشه‌ها و شکاف‌ها یا آویزان کردن اشیاء از بیرون باشد.

کوله های Follower

کوله های Follower
کوهنوردی با کوله های Follower در بلک کانیون

کوله های Follower به گونه ای طراحی شده‌اند که وسایل مورد نیاز یک روز شما – آب، غذا، ضد آفتاب، موارد های اضافی و…. را در یک مسیر چند مرحله‌ای حمل کنند. اما خریدار مراقب باشد: “کوله Follower” گاهی اوقات ممکن است با اسم اشتباهی فروخته شود. اکثر گروه ها با یک کوله 16 تا 30 لیتری صعود می کنند، هرچند رهبر اغلب کوله کوچکی را نیز در مسیرهای شبانه یا کوهستانی حمل می کند. افرادی که از مسیرهای طولانی صعود می کنند، ممکن است به جای صعود با بار بزرگتر، حمل کوله “Follower” را انتخاب کنند.

کوله های Follower با ظرفیت کوچکشان – معمولاً بین 16 تا 30 لیتر – مشخص می‌شوند و دارای ویژگی‌هایی مانند جیب‌های بیرونی با دسترسی آسان، حلقه‌های محکم، باله های کمری با بافت ساده (یا اصلاً بدون باله کمری ) و بند‌های کشی یک دستی در بالا برای بازیابی سریع وسایل می باشند. برخی از آنها با تمرکز بر وزن کم و قابلیت کوله شدن تهیه شده‌اند، اما برخی دیگر (مانند Mountain Hardwear Multi Pitch 20) از پارچه‌های با کیفیت برای دوام در هنگام خراشیدن از میان صخره ها یا کشیه شدن روی هزاران فوت گرانیت درشت ساخته شده‌اند.

کوله های آلپاین

کوله های آلپاین
Arc’teryx Alpha FL بهترین انتخاب ما در میان کوله‌پشتی‌های کوهنوردی آلپاین است

وقتی صحبت از کوله های آلپاین به میان می آید، تمرکز بر روی سیستم های تعلیق راحت و ویژگی های ساختاری کمتر و بر روی کاهش وزن و تطبیق پذیری بیشتر می باشد. از آنجایی که یک کوله آلپاین باید هم برای پیاده‌روی و هم برای کوهنوردی مفید باشد، اکثر آنها، با ویژگی‌هایی از جمله و درپوش‌های قابل جداشدن، باله های کمری، و تسمه‌های متراکم سازی قابلیت ساده‌سازی و کارامدن شدن را دارند (برای اطلاعات بیشتر، بخش « بهینه‌سازی کوله ‌اتان » را مشاهده کنید). برخی از آنها دارای طناب ضربه‌گیر یا تسمه‌های جانبی برای محکم کردن قلاب ها، تبرهای یخ شکن، یا سایر وسایل حجیم در بیرون هستند تا بتوانید با بار زیاد پیاده‌روی کرده و هنگام صعود کوله را تخلیه نمائید.

کوله های آلپاین از 30 تا 60 لیتر متغیر هستند و بیشتر کوهنوردان به سراغ مدل کوچکتر می روند تا از وزن اضافه و توزیع نامناسب بار جلوگیری کنند. به طور کلی، محدوده 30 لیتری برای یک سفر یک روزه، 45 لیتری برای یک سفر شبانه، و 60 لیتری برای سفرهای چند شبه که برای چندین روز مواد لازم را به کمپ حمل اصلی می کنید، را نیاز دارید. و مطمئن شوید که به محدودیت های بار توجه دارید – آنها برای راحتی در مسیر بسیار مهم هستند. به طرز شگفت انگیزی اضافه کردن طناب، ابزار یخ شکن، چنگک و کلاه کوهنوردی یک به کوله آلپاین بسیار راحت است ، اما پیاده روی با 40 پوند وسایل در کوله پشتی کوهنوردی که فقط برای حمل 30 پوند طراحی شده است، به زودی بسیار دشوار خواهد بود.

مولفه های انتخاب کوله پشتی کوهنوردی

وزن

هنگام بحث در مورد وسایلی که بر پشت خود حمل می کنید، وزن اهمیت زیادی دارد. با این اوصاف، صعود 5 تا ده دقیقه ای در روز در ارتفاع 2000 فوتی، در مقایسه با پنج دقیقه پیاده‌روی با کوله صخره نوردی، بسیار نگران‌کننده‌تر است. به همین دلیل، کوله پشتی های صخره نوردی کمی کاهش وزن را فدای ویژگی‌های ساختاری، راحتی و دوام می‌کنند، در حالی که کوله پشتی های follower و آلپاین پارچه‌های سنگین، جیب‌ها و سیستم‌های تعلیق راحت را اصلاح می کنند تا سریع و سبک باشند. مثل همیشه، توجه داشته باشید که هنگام اصلاح وزن، قربانی هایی وجود دارند. اگر به حداقل رساندن وزن اولویت اصلی شما نیست، باید گزینه های کمی سنگین تر، بادوام تر و راحت تر را مد نظر قرار دهید.

وزن کوله پشتی کوهنوردی
در یک پیاده روی و کوهنوردی طولانی ، هر گرم وزن اضافی حائز اهمیت است

ظرفیت

به طور کلی، سه دسته ذکر شده در بالا دستورالعمل هایی کلی را برای ظرفیت ارائه می دهند: کوله های Follower حدود 16 تا 30 لیتر، کوله های صخره نوردی در محدوده 40 تا 50 لیتری و کوله های آلپاین از 30 لیتر برای یک ماموریت روزانه تا 60 لیتر برای یک هفته می باشند. مهم است که در مورد آنچه قصد دارید درون آن قرار دهید فکر کنید – کوله پشتی کوهنوردی که خیلی کوچک باشد برای وسایل مورد نیاز شما مناسب نیست، اما کوله نیمه خالی هدر دادن مواد است و احتمالاً بار شما را به طور مساوی تقسیم نمی کند. ما در مورد کوله صخره نوردی بیش از حد بزرگ جانب احتیاط را رعایت می کنیم ، اما ترجیح می‌دهیم کوله های آلپاین ما کاملاً پر باشند، حتی با وسایلی که به قسمت خارجی کوله متصل هستند. این یکی از دلایلی است که ما واقعاً Arc’teryx Alpha FL 30 را دوست داریم – این یک کوله 30 لیتری است که می تواند در صورت نیاز 37 لیتر گنجایش داشته باشد.

ظرفیت کوله پشتی کوهنوردی
نیازهای ظرفیت به محل مدنظر شما و میزان وسایلی که می خواهید حمل کنید، بستگی دارد.

پارچه و دوام

دوام همیشه در مورد وسایل فضای باز مورد توجه قرار دارد، اما در مورد وسایلی که دائماً روی صخره های کشیده و روی سطوح ناهموار رها می شوند، اهمیت بیشتری دارد. با اینکه برخی از کوله پشتی کوهنوردی با تاکید بر دوام طراحی شده‌اند، اما برخی دیگر بدنه بیرونی محکم را قربانی اصلاح وزن می‌کنند. مواد مورد استفاده برای ساخت هر کوله به شما کمک می کند مشخص کنید که آیا با اهداف شما مطابقت دارد یا خیر: به عنوان مثال، نایلون نازک REI Flash 18 ، آن را به یک انتخاب واضح برای یک کوله سبک تبدیل می کند، اما زمانی که روی یک سنگ ناهموار کشیده می شود، به سرعت پاره می شود. از سوی دیگر، Mountain Hardwear Multi Pitch از نایلون کلفت 1000 دنیر(واحد وزن) ساخته شده که برای حمل مناسب است اما تقریباً 8.5 اونس نسبت به Flash سنگین تر ( با قابلیت تراکم پذیری کمتر) می باشد.

از آنجایی که صخره نوردی بطور کلی یک فعالیت در آب و هوای نسبتا” مناسب است، بیشتر کوله پشتی کوهنوردی به گونه ای ساخته نشده اند که در برابر آب مقاوم یا ضد آب باشند. با این حال، کوهنوردان، ممکن است کوله پشتی های محافظ را ارزشمندتر بدانند. Arc’teryx’s Alpha FL و Hyperlite به عنوان مثال، Dyneema Prism Pack با مواد ضد آب یا بسیار مقاوم در برابر آب ساخته شده است.

حمل راحت

این سه نوع کوله پشتی کوهنوردی اغلب از نظر راحتی حمل متفاوت هستند. در بیشتر موارد، صرف نظر از نوع کوله، می خواهید بار شما بیشتر روی باسن شما قرار گیرد تا شانه های شما. کوله پشتی های صخره نوردی معمولاً دارای باله های کمری، بندهای شانه‌ راحت، و یک پنل پشتی نرم هستند که می‌تواند به راحتی بار کامل را تحمل کنند. وقتی فقط در مسافت‌های کوتاه پیاده‌روی می‌کنید، می‌توانید از حجم و وزن بیشتری خلاص شوید و احتمالاً متوجه می‌شوید که بار شما واقعاً با سیستم تعلیق حجیم سبک‌تر می‌شود. واقعاً هیچ دلیلی وجود ندارد که با کوله صخره نوردی راحت نباشید.

حمل راحت کوله پشتی کوهنوردیاز سوی دیگر، در بسیاری از کوله های آلپاین و follower از بالشتک ( به‌ویژه روی باله کمری و پنل پشتی ) برای طراحی ساده‌تر و سبک‌تر چشم پوشی می‌شود. برخی سطح راحتی بالاتری نسبت به سایرین دارند: برای مثال Osprey Mutant 38 دارای یک باله کمری و تسمه های شانه است، در حالیکه Arc’teryx Alpha FL فقط یک کمربند بافت ساده دارد. همه کوله های آلپاین و follower که ما ارائه می‌کنیم دارای تسمه‌های قابل تنظیم برای پاسخگویی به انواع مختلف بدن و ترجیحات حمل می باشند.

سیستم های بستن و دسترسی

سیستم بستن یک کوله پشتی کوهنوردی روشی عالی برای تشخیص برتری آن است. بند کشی یک دستی دارد؟ زمانیکه بازیابی اقلام از کوله شما باید سریع و آسان باشد، باید با هدف تلاش های سریع و سبک ساخته شود. زیپ پانل U شکل در پشت؟ به نظر می رسد سازماندهی حرفه ای در کوله صخره نوردی باشد. یک درپوش قابل جابجایی با بند کشی در زیر؟ ما فکر می کنیم که این یک کوله عالی برای بارگیری و سپس تخلیه برای حمل آسان در مسیر باشد.

ما بیشترین تنوع در دسترسی را در مورد کوله های صخره نوردی می بینیم و این برای ما تعجب آور نیست. همانطور که در بالا اشاره کردیم، نام بازی در صخره نوردی راحتی می باشد. کوله هایی مانند Patagonia Cragsmithو Metolius Crag Station مانند چمدان های مسافرتی هستند که برای دسترسی آسان و سازمان یافته به وسایل شما طراحی شده اند. برعکس، ما هیچ نیازی به راحتی یک کوله سبک دافل در کوهستان پیدا نمی کنیم و در واقع، با آویزان شدن از یک قلاب، احتمالاً تمام وسایل خود را در تلاش برای باز کردن آن بیرون بریزیم.

جیب ها و سازمان دهی

در اینجا نیز بین کوله های صخره نوردی و آلپاین/Follower تمایز قائل می شویم. در نوع صخره نوردی، ما با کمال میل هزینه جیب‌هایی با اندازه‌های مختلف و بارگیری و دسترسی منحصر به فرد را می‌پردازیم. در میان کوله پشتی های با بارگیری از بالا، کوله های سبک دافل و پانل‌های U شکل کامل، معمولاً ترجیح شخصی هستند. برخی از کوله های صخره‌نوردی دارای برزنت‌هایی برای وسایل داخلی هستند و برخی دیگر دارای حلقه‌های داخلی برای سازماندهی وسایل شما می باشند. از آنجایی که دسترسی کوتاه است، شما واقعاً به جیب‌هایی روی باله کمری که ممکن است در کوله پشتی های آلپاین بخواهید، نیاز ندارید (ما فکر می‌کنیم طراحی Patagonia Cragsmith از این نظر افراطی است).

جیب ها و سازمان دهی
اکثر کوله های آلپاین یا follower با یک جیب کوچک از بالا بارگیری می شوند.

وقتی صحبت از مسیرهای طولانی یا صعود با کوله پشتی کوهنوردی به میان می‌آید، کوهنوردان حاضرند انواع فداکاری‌ها را به منظور اصلاح وزن و حجم ساختار انجام دهند. اکثر کوله های آلپاین یا follower فقط یک جیب زیپ دار کوچک، در داخل یا بیرون دارند. ممکن است از نظر کاربردی خیلی کوچک به نظر برسد، اما اینگونه نیست. دسترسی سریع به چراغ پیشانی یا میله بسیار بهتر از کاوش در اعماق یک کوله 40 لیتری است. همانطور که گفته شد، مراقب جیب های زیپ دار مانند جیب Arc’teryx Alpha FL روی بدنه کوله باشید. دسترسی به این جیب ها در کوله پر و بسته شده بسیار دشوار است.

اتصال تجهیزات خارجی

وصل کردن وسایل به قسمت خارجی کوله پشتی کوهنوردی می تواند آن را به سرعت از حالت سازماندهی شده به حالت کاملاً آشفته تبدیل کند، بنابراین مراقب باشید که چه چیزی را (و به کجا) وصل می کنید. بطور کلی، کوهنوردان آلپاین یک کوله با بار اضافی را در مسیر حمل می کنند، به طوری که وقتی مهارکننده ها، کفش های کوهنوردی ، کلاه ایمنی، طناب ها و چنگک ها برداشته شدند، کوله در هنگام صعود ناخوشایند و بزرگ نباشد. بیشتر کوله پشتی های مخصوص آلپاین به همین دلیل دارای اتصال زنجیر، تسمه‌های طناب، تسمه‌های لوازم جانبی و ابزارهای یخ نوردی هستند. بسیاری از کوله پشتی های Follower چندین نقطه اتصال به تجهیزات نیز دارند، که اگر در اسکوامیش(قله ای در کانادا) و با تمام وسایل به سمت قله اصلی می روید، مفید خواهد بود. نظر ما این است که در مسیر ، نباید در حالی که انبوهی از وسایل آویزان از کوله شما آویزان است، صعود نمائید.

از نظر کوله های صخره نوردی، ما قویاً توصیه می کنیم یکی را پیدا کنید که بتواند تمام وسایل شما را در محفظه داخلی جا دهد. توانایی قرار دادن همه چیز در یک کوله باعث می شود بارگیری سریعتر و حمل راحت تر انجام شود. اما در صورتی که نیاز است یک شعار تبلیغاتی یا دوربین شماره 6 را از بیرون آویزان کنید، اکثر کوله های صخره نوردی دارای چند نقطه اتصال خارجی می باشند.

حلقه های نگهدارنده کوله پشتی کوهنوردی

اگر کوله‌تان را بلند می کنید یا آن را از قلاب یک دستگیره آویزان می‌کنید، بایستی مطمئن شوید که یک نقطه اتصال قوی دارد. بسیاری از کوله های مخصوص کوهنوردی با حلقه های نگهدارنده محکم برای همین منظور ساخته می شوند. Black Diamond Stubby Haul Bag با دستگیره های بزرگی که به راحتی روی محتویات کوله قرار دارند و دو نقطه اتصال مجزا را برای امنیت بیشتر فراهم می کند، از سایر انتخاب های برتر ما در این بخش بهتر عمل می کند. اگر یک کوله فقط یک حلقه نگهدارنده دارد – بخصوص اگر برای نگهداری محکم نباشد (مانند REI Flash 18) – توصیه می کنیم یک قلاب را هم از طریق هم حلقه نگهدارنده و هم از یک بند شانه متصل کنید. هنگامیکه که صحبت از ایمنی در قلمرو عمودی به میان می‌آید، دو نقطه تماس – یا به قول کوهنوردان، “تعدد” استاندارد می باشد.

سازگاری با هیدراتاسیون

به دلایلی در این مقاله چندان به سازگاری هیدراتاسیون نمی پردازیم. برای کسانی مانند صخره نوردها، احتمالاً در حین حرکت هنگام سفر کوتاهشان به صخره نیازی به آب نخواهند داشت. علاوه بر این، هنگام بحث در مورد کوله های Follower، توصیه نمی‌کنیم با لوله مخزن هیدراتاسیون آویزان از کوله خود صعود کنید. چون ممکن است روی سنگ خراشیده شود یا هنگامیکه در حال رسیدن به نگهدارنده بعدی هستید، بر سر راه شما قرار گیرد. و در مورد کوله های آلپاین، اکثر کوهنوردان ترجیح می دهند کوله خود را در مسیر با آب سنگین نکنند، در عوض یک بطری کوچک 5/0 لیتری را با یک قلاب به بیرون کوله خود وصل کرده و در آن را کنار مسیر در طول روز پر نمایند.

سازگاری کوله پشتی کوهنوردی با با هیدراتاسیون
یک مخزن و شیلنگ هیدراتاسیون آسان را در یک لنگه انجام می دهد

با این حال، مطمئناً مواقعی وجود دارد که دسترسی مداوم به آب از طریق مخزن هیدراتاسیون خوب است. در واقع، اکثر کوله پشتی های آلپاین و Follower در این مقاله، به استثنای یک زوج، با هیدراتاسیون سازگار هستند. کوله های صخره نوردی داستان متفاوتی هستند – هیچ کدام در لیست ما جای اختصاصی برای یک مخزن ندارند.

کارآمد نمودن کوله پشتی کوهنوردی

بسیاری از کوهنوردان – به ویژه آنهایی که به کوه یا مسیری با چند طول می روند- کوله ای با قابلیت کاهش وزن و حجم غیر ضروری می خواهند. اکثر کوله های آلپاین در اینجا دارای ویژگی‌هایی مانند طناب قابل جداشدن، درپوش‌ها، باله های کمری، ورق های چهارچوب، پایه‌ها و سایر موارد می باشند. این اجزا به یک کوله اجازه می‌دهد تا وسایل بیشتری را در مسیر حمل کند و سپس برای صعود تا اساسی ترین اجزا، خالی شوند. اصولا”، کوله آلپاین شما زمانی که آن را در مسیر حمل می کنید، باید شبیه کوله های Follower به نظر برسد: باله کمری بافته شده، بدون درپوش، و چیزی بیش از یک پنل پشتی سبک برای تعلیق. نه تنها صعود بهتر خواهد بود، بلکه بسیار سبک تر نیز می باشد. به طور باورنکردنی، کوله ای مانند Osprey’s Mutant 38 می تواند از وزن 2 پوند و 11 اونس در حالت کامل به 1 پوند و 13 اونس هنگام خالی شده برسد.

سوالات متداول

چه سایز کوله پشتی را بایستی خریداری کنم ؟

کوله های ورزشی دارای سیستم تعلیق با تکنولوژی پیشرفته، پایه‌های فلزی، باله های کمری ضخیم و ظرفیت 80 تا 90 لیتری هستند و معمولاً در حدود 5/2 تا 5/3 کیلوگرم (5/5 تا 7/7 پوند ) وزن دارند. این وزن زیادی است. من یکی از این ها را سالها حمل کردم. با فکر کردن به آن زانوهایم درد می گیرند. مگر بخواهید شغلی به عنوان یک باربر در ارتفاعات بالا داشته باشید و وسایل یک خانواده چهار نفره را حمل کنید یا برای یک سه هفته‌ای بدون نیاز به تجدید تدارکات به طبیعت سفر کنید، در غیر این صورت این کوله پشتی های بیش از حد سنگین هستند. در واقع نیازی به داشتن کوله ای به این سنگینی نمی باشد. اگر وزن پایه نسبتاً سبکی در حدود 8 کیلوگرم / 6/17 پوند دارید (برای اکثر کوله‌پشتی‌ها بسیار قابل دستیابی است)، پس کوله ای با ظرفیت 65 لیتر بایستی کافی باشد. در صورتیکه به درستی پر شود، فضای کافی برای تجهیزات ضروری به علاوه حداقل غذا برای پنج روز فراهم می شود.

آیا به کاور کوله پشتی نیاز دارم؟

در یک کلام، نه. کاورهای کوله پشتی اغلب به شاخه ها کنند و در صورت اندازه نبودن ممکن است در هوای مرطوب شل و آویزان شوند. به جای کاور کوله ، سعی کنید داخل کوله پشتی خود را با کیسه های قابل بازیافت زباله بپوشانید. سبک تر، مقرون به صرفه تر است و دقیقاً همان کار را انجام می دهد. تنها زمانی که بیرون کوله ام را می پوشانم زمانی است که پانچو می پوشم.

دوام کوله پشتی کوهنوردی چگونه هستش؟

صرف نظر از نوع پارچه ای که انتخاب می کنید، دوام کوله پشتی شما تا حد زیادی به نحوه مراقبت از آن بستگی دارد. در اینجا اقدامات احتیاطی پایه پیشنهاد می شوند: به طور مرتب آن را بیش از حد پر نکنید. عادت تغییر سمتی که کوله پشتی را روی دوش می اندازید و در می آورید را ایجاد کنید. با انجام این کار، از وارد کردن فشار بیش از حد به بندهای شانه چپ یا راست جلوگیری می کنید. مهم نیست که چقدر خسته هستید، سعی کنید کوله خود را روی سطوح ساینده پرت نکیند یا نیندازید. اگر در مسیر های غیر معمول با زمین های دارای پوشش گیاهی متراکم پیاده روی می کنید، سعی کنید وسایلی را که در جیب های خارجی نگه داری می شوند را در درون کوله پشتی قرار دهید. جیب‌های پر در هنگام ضربه ممکن است آسیب ببینند. وسایل تیز را مستقیماً در پهلوهای های کوله خود قرار ندهید.

لیست 37 عدد پرفروش ترین کوله پشتی دیجی کالاخط جدا کننده

5/5 - (4 امتیاز)
منبع
Switch Back Travel

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا