ورزش و سفر

راهنمای خرید چراغ قوه به همراه لیست بهترین و پرفروش ترین ها

10 ویژگی چراغ قوه که باید به دنبال آنها باشید (معنای لومن، کندلا و وات چیست)

راهنمای خرید چراغ قوه

برای اکثر افراد خرید چراغ قوه فرایندی عادی است. آنها صرفا” به دنبال روشن ترین چراغ قوه ای که آن را مانند روز روشن توصیف می کنند، هستند. با اینکه روشنایی مهم است، اما ویژگی های فراوان دیگری در چراغ قوه وجود دارد که بایستی در هنگام خرید چراغ به آنها توجه نمائید. از این گذشته، انواع مختلفی از چراغ قوه ها وجود دارند که مشخصات و اهداف منحصر به فردی را فراتر از یک منبع نور استاندارد ارائه می دهند. در این راهنمای خرید چراغ قوه، ویژگی‌های ضروری چراغ قوه را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در مورد انواع مختلف آنها صحبت می‌کنیم تا به شما در خرید بهترین چراغ قوه مورد نیازتان کمک کنیم.

انتخاب چراغ قوه

بهترین چراغ قوه پیشنهادی کاربران

خط جدا کننده

چراغ قوه دستی نایت کر مدل P18

چراغ قوه دستی نایت کر مدل P18

  • ویژگی‌های نوری: چشمک‌زن
  • ویژگی باتری: باتری داخلی
  • نوع باتری: لیتیومی
  • نوع و ویژگی نگهدارنده و متصل‌کننده: بند
  • قابلیت‌های مقاومتی: مقاوم در برابر آب
  • رنگ نور: مهتابی
مشاهده محصول در دیجی کالا
چراغ آویز چادر ال ای دی لنزر مدل ML6 AMBIENCE

چراغ آویز چادر ال ای دی لنزر مدل ML6 AMBIENCE

  • رنگ نور: قرمز
مشاهده محصول در دیجی کالا
چراغ قوه دستی نایت کر مدل ام اچی یو وی پلاس

چراغ قوه دستی نایت کر مدل ام اچی یو وی پلاس

  • ویژگی‌های نوری: چشمک‌زن
  • ویژگی باتری: باتری داخلی
  • نوع باتری: لیتیومی
  • نوع و ویژگی نگهدارنده و متصل‌کننده: بند
  • قابلیت‌های مقاومتی: مقاوم در برابر آب
  • رنگ نور: مهتابی
مشاهده محصول در دیجی کالا
چراغ قوه دستی نایت کر مدل تی ام ۳۹ لایت پلاس

چراغ قوه دستی نایت کر مدل تی ام ۳۹ لایت پلاس

  • ویژگی‌های نوری: چشمک‌زن
  • ویژگی باتری: باتری داخلی
  • نوع باتری: لیتیومی
  • نوع و ویژگی نگهدارنده و متصل‌کننده: بند
  • قابلیت‌های مقاومتی: مقاوم در برابر آب
  • رنگ نور: مهتابی
مشاهده محصول در دیجی کالا
چراغ قوه دستی نایت کر مدل P30I 2000LUMEN 1000MT

چراغ قوه دستی نایت کر مدل P30I 2000LUMEN 1000MT

  • بند نگهدارنده: قابل اضافه شدن
  • ویژگی باتری: باتری در بسته‌بندی
  • نوع باتری: لیتیومی
  • نوع و ویژگی نگهدارنده و متصل‌کننده: بند
  • قابلیت‌های مقاومتی: پوشش ضدآب و ضدآلودگی بلبرینگ
  • رنگ نور: مهتابی
مشاهده محصول در دیجی کالا

روشنایی چراغ قوه

ماهیت مصرف گرایی ما را به سمت پر زرق و برق ترین و قدرتمندترین ترین محصولات بازار سوق می دهد، اما این بدان معنا نیست که این محصولات برای ما مناسب هستند. روشن ترین چراغ قوه همیشه بهترین انتخاب محسوب نمی شود و روشنایی تنها به نور خروجی کلی اشاره دارد. آیا به یک پرتو نور متمرکز کوچکتر اما روشن تر نیاز دارید؟ نورافکن عریضی که منطقه بزرگتری را روشن کند؟ اجازه دهید نگاهی گذرا به نحوه عملکرد روشنایی چراغ قوه داشته باشیم.

لومن، کندلا و وات چه می باشند؟

  • لومن به کل خروجی نور (روشنایی کل) اشاره دارد.
  • شمع (یکای شدت نور) به خروجی نور در یک جهت خاص (روشنایی متمرکز) اشاره می کند.
  • وات بیانگر میزان مصرف انرژی یک منبع نور می باشد

لومن سنجشی از کل روشنایی خروجی است، اما کندل، خروجی روشنایی را با توجه به جهت اندازه می گیرد. اگر دو چراغ قوه حداکثر میزان لومن یکسان ولی خروجی های کندلای متفاوتی داشته باشند، چراغ قوه ای با میزان کندلای بالاتر، پرتو نور متمرکزتری تولید می نماید که از فاصله دورتر نیز قابل مشاهده است. از سوی دیگر، چراغ قوه ای با میزان کندلای پائین تر همانند نورافکن، محیط اطراف را بیشتر روشن می کند. اکثر تولیدکنندگان حداکثر فاصله پرتو را برای هرگونه تنظیم روشنایی ذکر می کنند، که یافتن بهترین مورد را برای شما آسان تر می کند.

وات تنها سنجشی از میزان مصرف انرژی می باشد و میزان روشنایی را دقیقا” منعکس نمی کند. دو چراغ قوه ممکن است وات یکسان اما لومن و کندلای متفاوتی داشته باشند. در این مورد، چراغ قوه روشن‌تر چون نور بیشتری تولید و در عین حال انرژی مشابهی با چراغ قوه دارای خروجی نور کمتر مصرف می‌کند، کاربردی تر است. جزئیات بالا نشان می‌دهند که چراغ قوه‌های LED  در مقایسه با سایر انواع تا چه حد از نظر مصرف انرژی بهینه تر هستند، بنابراین هنگام بررسی این مسئله را مد نظر داشته باشید.

لومن، کندلا و وات چه می باشند؟

میزان روشنایی یک چراغ قوه باید چقدر باشد؟

تا همین اواخر، 120 لومن بعنوان حداقل خروجی مطلوب برای یک چراغ قوه تاکتیکال در نظر گرفته می شد که باید به اندازه کافی برای کور کردن یک مهاجم روشن و برای چراغ قوه های پلیس مناسب باشد. اکنون، می‌توانید چراغ قوه‌هایی 3000 لومن و بالاتر را بیابید. تا زمانی که در جریان یک عملیات جستجو و نجات نباشید، هرگز به یک چراغ قوه با توان زیادی نیاز نخواهید داشت.

برای یک چراغ قوه استاندارد به منظور حمل روزانه (EDC)، 120-160 لومن کار را راه می اندازند. چراغ قوه های کمپینگ و شکار بین 200 تا 500 لومن هستند، ولی 500 لومن ممکن است بیشتر از حد مورد نیاز شما باشد.

ویژگی های ضروری چراغ قوه که بایستی به دنبال آنها بود

پس از انتخاب روشنایی بهینه برای یک چراغ قوه، حال زمان تصمیم گیری در مورد مشخصات مورد نیاز یا دلخواه چراغ قوه انتخابی می باشد. همه این موارد به دلیل خرید چراغ قوه بستگی دارند، بنابراین این دلایل را قبل از خرید یک چراغ قوه تاکتیکال پیشرفته برای جستجوی چیزی در گاراژ یا تهیه ارزانترین مدل برای سفرهای کمپینگ آخر هفته در طبیعت بکر، مد نظر قرار دهید.

چراغ قوه قابل شارژ

چراغ قوه های قابل شارژ معمولا کمی گرانتر از انواعی هستند که از باتری های یکبار مصرف استفاده می کنند. اگر غالبا” از چراغ قوه استفاده می کنید، هنگامیکه تمایل به خرید باتری های یکبار مصرف نداشته باشید، این هزینه اضافی نتیجه بخش خواهد بود. یک چراغ قوه LED قابل شارژ ممکن است همراه با یک کابل USB که مستقیماً به آن وصل می شود یا یک پک شارژ جداگانه برای خود باتری ها عرضه شود.

مدت زمان کار چراغ قوه

حالت‌های دما و روشنایی و باتری‌های مورد استفاده، تعیین کننده میزان زمان کار چراغ قوه شما هستند. اکثر سازندگان زمان کار یک چراغ قوه را بر حسب ساعت بیان می کنند، بنابراین فهمیدن اینکه بسته به حالت روشنایی مورد استفاده، چراغ قوه چقدر روشن می ماند، آسان است. حتی اگر قصد ندارید سفرهای کمپینگ طولانی و دور از یک پریز برق داشته باشید، زمان‌های کار طولانی یک قابلیت عالی محسوب می شوند. هرگز مطمئن نیستید که آیا شارژ چراغ قوه را فراموش می کنید یا نه، و اگر غالبا” از آن استفاده کنید، بیشتر احتمال دارد که این اتفاق بیفتد.

دوام

اگر چراغ قوه ای را برای کمپینگ، شکار یا سایر فعالیت‌های خارج از منزل تهیه می کنید، بایستی چراغ قوه سنگینی بخرید که بتواند شرایط پیش رو را تحمل کند. امروزه بیشتر چراغ قوه ها از پلاستیک یا آلومینیوم آنادایز ساخته می شوند. آلومینیوم آنادایز در برابر خوردگی سخت و مقاوم می باشد که آن را به ماده ای ایده آل برای چراغ قوه های تاکتیکال، فضای باز و کمپینگ تبدیل می کند. برخی از تولیدکنندگان یک رتبه بندی ضربه را ذکر می کنند، بنابراین اگر قصد دارید از چراغ قوه خود در خارج از منزل یا شرایط سخت استفاده کنید، به آن توجه داشته باشید.

چراغ قوه ضد آب

هر چراغ قوه مناسبی به نوعی ضد آب یا دارای محافظ ضد آب است. سرمایه گذاری روی یک چراغ قوه ضدآب ارزشمند است زیرا به جای خرید چند چراغ قوه ارزان بعد از شکستن هر یک از آنها، چراغ قوه بهتر و ماندگارتری خواهید داشت. حتی لامپ های خانگی نیز به رطوبت و ضربه حساسند، اما درجه‌بندی‌های ضدآب متفاوتی وجود دارد که باید درباره آن‌ها اطلاعات داشته باشید.

  • چراغ قوه های مقاوم به آب IPX4 در برابر پاشیده شدن آب و نه غوطه ور شدن کامل ایمن هستند. IPX4 حداقل رتبه بندی مورد نیاز شما برای چراغ قوه های خانگی می باشد.
  • IPX5 شبیه IPX4 است اما می تواند تست های افشانه آب کم فشار را تحمل کند.
  • چراغ قوه های دارای رتبه IPX6 تست های مشابه IPX5 اما با افشانه های آبی فشار بالاتر را پشت سر می گذارند.
  • چراغ قوه ضد آب IPX7 جزء انواع برتر هستند به این معنا که می توان چراغ قوه را به مدت 30 دقیقه در آب فرو برد. جز برای زمانی که بدنبال یک گنج پنهان غواصی کنید، این درجه ضد آب برای چراغ قوه مطلوب محسوب می شود.
  • IPX8 بالاترین درجه ضد آب است که معمولاً برای چراغ قوه های غواصی در نظر گرفته می شود. احتمالا” نیازی به چراغ قوه با درجه IPX8 ندارید.

چراغ قوه جمع و جور

آلومینیم محکم و سبک است پس یافتن چراغ قوه جمع و جوری که بتواند از پس کارها برآید چندان دشوار نیست. چراغ قوه های جمع و جور و سبک برای پیاده روی عالی هستند زیرا به راحتی در کوله شما جا می شوند. اگر در حال خرید یک چراغ قوه EDC هستید، باید بقدری کوچک باشد که بتوان ان را درون جیب جا داد.

سایر قابلیت های مفید چراغ قوه

ویژگی های بیان شده در این بخش چندان ضروری نمی باشند مگر اینکه به دنبال یک چراغ قوه برای کار باشید. بیشتر این قابلیت های آتی به صورت استاندارد همراه با چراغ قوه های تاکتیکال عرضه می شوند. قیمت چراغ‌ قوه های تاکتیکال کمی بالاتر از انواع استاندارد است، اما بصورت باورنکردنی کاربردی و قابل اعتماد می باشند.

چراغ قوه تاکتیکال چیست؟

چراغ قوه های تاکتیکال به طور خاص برای اجرای قانون طراحی شده اند. آنها بی نهایت بادوام می باشند و با قابلیت هایی ساخته می شوند که به نیازهای افسران پاسخ دهند. پرتو نور آن به اندازه کافی روشن است تا مظنونان را از دور و در شب شناسایی کند و قادر است براحتی عامل تهدید را در میدان عملیاتی کور کند. چراغ قوه های تاکتیکال را نبایستی با انواع نصب شده بر روی اسلحه اشتباه گرفت، اما برخی از چراغ قوه های تاکتیکال دو منظوره هستند و می توانند به عنوان چراغ قوه روی سلاح نصب شوند.

روش فعال سازی

چراغ قوه های استاندارد معمولا” یک دکمه کناری یا سوئیچ برای فعال سازی دارند، اما گاهی اوقات، این نحوه چینش مطلوب نیست. چراغ قوه ها همچنین ممکن است همراه به سوئیچ های دکمه ای انتهایی، قاب های چرخان یا ترکیبی از همه موارد فوق عرضه شوند. دکمه فعال شونده با انگشت شست در قسمت عقبی نشان می دهد چگونه مامور مجری قانون می تواند به درستی از سلاح و چراغ قوه تاکتیکال خود استفاده کند و همچنین استفاده از چراغ را برای غیرنظامیان تحت هر شرایطی آسان تر می کند. نوع دیگر از فعال سازی حلقه های اهنربایی انتخابگر هستند که روز به روز محبوب تر می شوند. این حلقه های شیاردار روشنایی را با چرخش تنظیم می کنند و کنترل روشنایی بیشتری را در مقایسه با چراغ قوه هایی که تعداد مشخصی حالت روشنایی ارائه می دهند، فراهم می کنند.

حالت چشمک زن

یک چراغ قوه با کیفیت بایستی دارای تنظیمات حالت های نور چندگانه، روشنایی بالا، متوسط و پائین باشد. برخی از چراغ قوه ها حالت چشمک زن برای منحرف کردن مهاجمان می باشند. حالت چشمک زن، که گاهی اوقات حالت SOS نامیده می شود، تنها برای نیروهای پلیس مفید نیست بلکه می تواند در هر موقعیت دفاعی نیز به عنوان بخشی از EDC به شما کمک کند. این حالت همچنین برای سفرهای کمپینگ یا پیاده روی اواخر شب در صورت گم شدن یا برای مشخص کردن موقعیت، مفید می باشد.

قاب ضربه ای

قاب ضربه‌ یا قاب ضربه‌ای، یک قاب دندانه‌دار بر روی سر چراغ قوه می باشد که برای ضربه زدن به مهاجمان استفاده می‌شود. شما به راحتی می توانید فقط با زدن چراغ قوه، حتی در صورت سبک بودن آن، به کسی آسیب وارد کنید. این در اصل یک باتوم کوچک است. قاب های ضربه ای معمولاً دارای لبه های ناهموار و دندانه داری هستند که می توانند در پوست مهاجم فرو رفته و آسیب جدی وارد نمایند.

بسیاری از چراغ قوه‌های تاکتیکال استاندارد با یک قاب ضربه ای عرضه می‌شوند، اما اگر چراغ قوه شما به این صورت نمی باشد، قاب‌های ضربه‌ای ضمیمه ای موجودند که می‌توانید به‌طور جداگانه خریداری کرده و به چراغ قوه خود اضافه کنید. علاوه بر محافظت شخصی، یک قاب کنگره دار اجازه عبور اندکی نور در حالت وارونه را می دهد، تا بتوانید ببینید که آیا به طور تصادفی فعال شده است. اگر در شب به تنهایی می دوید یا در مناطقی دارای حیوانات خطرناک کمپ می زنید، داشتن یکی از آنها ایده بدی نیست. برای برخی، همراه داشتن یک ابزار دفاع شخصی نامحسوس، باعث آرامش خاطر می شود، و این قطعا ارزش قیمت بالاتر را دارد.

سر ضد چرخش

چراغ قوه‌های دارای سر ضد چرخش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برخلاف چراغ قوه‌های مدور خانگی روی سطح و بدون غلتیدن قرار گیرند. این یک ویژگی عالی محسوب می شود و چراغ قوه شما را نزدیک نگه می دارد. همچنین می توانید یک گیره جیبی را به چراغ قوه خود وصل نمائید که گزینه های حمل شما را افزایش می دهد و بعنوان یک وسیله ضد غلتیدن عمل می کند.

نتیجه گیری

ویژگی های چراغ قوه برای مد نظر قرار دادن بسیار زیاد هستند، اما اگر قصد خرید بهترین چراغ قوه را دارید، دانستن آنها ضروری است. اکنون که متوجه شدید چراغ قوه چگونه کار می‌کند و باید به دنبال چه ویژگی‌هایی باشید، می‌توانید با خیال راحت چراغ قوه‌ای متناسب با نیاز و بودجه خود بصورت آنلاین خریداری کنید.

سوالات متداول

چراغ قوه LED چقدر دوام می آورد؟

امروزه لامپ های LED از کارآمدترین انواع لامپ های در دسترس هستند و به همین دلیل در اکثر چراغ قوه ها یافت می شوند. قبل از اینکه در نهایت مجبور به تعویض آنها باشید می توانند تا 100000 ساعت زمان استفاده دوام بیاورند.

بهترین باتری برای چراغ قوه کدام است؟

بهترین باتری برای چراغ قوه، باتری یون لیتیوم قابل شارژ 18650 می باشد. این باتری توان کافی تولید می کند و منبع باتری محبوبی برای چراغ قوه های قابل شارژ محسوب می شود.

میانگین مدت زمان کار یک چراغ قوه چقدر است؟

اگر چراغ قوه خود را در حالت لومن پائین روشن کنید، باید 20 تا 50 ساعت دوام بیاورد اما در حالت لومن بالا ممکن است بین 2 تا 8 ساعت دوام بیاورد. البته همه اینها تابع ساخت و برند چراغ قوه مد نظر می باشند.

لیست 37 عدد پرفروش ترین چراغ قوه

خط جدا کننده

5/5 - (2 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا