کالای دیجیتال

فون عکاسی چیست؟ راهنمای خرید فون عکاسی و انتخاب بهترین پرده سبز

راهنمای خرید فون عکاسی به همراه لیست پرفروش ترین ها

راهنمای خرید فون عکاسی

فون عکاسی یا پرده سبز یک ابزار ضروری برای هر عکاس یا ویدئو سازی محسوب می شوند، اما، اگر مبتدی هستید ممکن است با وجود گزینه های مختلف احساس سردرگمی کنید. به همین دلیل، من این راهنمای خرید فون عکاسی را در مسیر انتخاب برای مبتدیان گردآوری کردم. اگر هم تازه به فکر خرید شروع عکاسی هستین می تونید مقاله راهنمای خرید دوربین عکاسی را مطالعه کنید. همچنین شما می تواندی در انتهای مقاله لیست پرفروش ترین فون عکاسی دیجی کالا رو مشاهده کنید.

راهنمای خرید پرده سبز

اگر برای شما فون عکاسی یا  پرده سبز هنوز مفهوم نسبتاً جدیدی محسوب می شود، مهم است که قبل از خرید، در مورد اینکه چه هستند، چگونه کار می کنند و آنچه باید به دنبال آن باشید، بیاموزید. این به شما کمک می کند تا تصمیم خرید هوشمندانه تری بگیرید. با در نظر گرفتن این موضوع، آنچه نیاز است باید بدانید در مقاله راهنمای خرید فون عکاسی ارائه می شود.

لیست پیشنهادات خریداران فون عکاسی

خط جدا کننده

فون عکاسی مدل F200

فون عکاسی مدل F200

  • جنس: چرم
مشاهده محصول در دیجی کالا

فون عکاسی کروماکی لند مدل بلو کد 200-150

فون عکاسی کروماکی لند مدل بلو کد 200-150

مشخصات

  • وزن
    950 گرم
  • ویژگی ها
    همراه با رول و ارسال به صورت رول شده دارای کد یک بار مصرف تایید اصالت محصول رنگ یکدست و یکنواخت ادیت آسان در نرم افزار دارای دوره آموزشی جذب نور بالا و...
  • قابل استفاده برای
    استودیو ها آتلیه ها تولید کنندگان محتوا مدرسان فیلم سازان و...
مشاهده محصول در دیجی کالا
فون عکاسی مدل Manfrotto کد 2.5-1.5

فون عکاسی مدل Manfrotto کد 2.5-1.5

مشخصات

  • وزن
    200 گرم
  • ویژگی ها
    مدل Manfrotto ابعاد 1.5 در 2.5 متر رنگ سبز فسوری ضخیم همراه با لوله رول مخصوص جلوه ویژه جذب نور بالا متفاوت با پارچه برزنتی مناسب برای افراد حرفه ای و تازه کار اقتصادی جنس خوب
مشاهده محصول در دیجی کالا
فون عکاسی کروماکی لند مدل C کد 250-150

فون عکاسی کروماکی لند مدل C کد 250-150

مشخصات

  • وزن
    480 گرم
  • ویژگی ها
    همراه با رول و ارسال به صورت رول شده دارای کد یک بار مصرف تایید اصالت محصول رنگ یکدست و یکنواخت حذف آسان در نرم افزار دارای دوره آموزشی جذب نور بالا و...
  • قابل استفاده برای
    تولید کنندگان محتوا مدرسان فیلم سازان استودیو ها آتلیه ها و...
مشاهده محصول در دیجی کالا
فون عکاسی کروماکی کد 250-400

فون عکاسی کروماکی کد 250-400

مشخصات

  • وزن
    1500 گرم
  • ویژگی ها
    همراه با رول و ارسال به صورت رول شده دارای کد یک بار مصرف تایید اصالت محصول رنگ یکدست و یکنواخت حذف آسان در نرم افزار دارای دوره آموزشی جذب نور بالا و...
  • قابل استفاده برای
    تولید کنندگان محتوا مدرسان فیلم سازان استودیو ها آتلیه ها و...
مشاهده محصول در دیجی کالا

فون عکاسی چیست؟

فون عکاسی یا پرده های سبز در اصل چیزی بیش از یک پس‌زمینه سبز برای ضبط کردن نیستند. آنها در ” کروماکی ” استفاده می شوند، که یک روش ویرایش عکس و ویدئو مورد استفاده برای ایجاد جلوه های ویژه و تغییر پس زمینه سوژه می باشد. آیا فیلم‌های پرهزینه هالیوود را می‌شناسید که در جهان‌های خارق‌العاده اتفاق می‌افتند؟ در واقع، پرده های سبز روشی هستند که این جهان ها ساخته می شوند.

فون عکاسی چگونه کار می کنند؟

نرم افزار ویرایشی قادر است بصورت خودکار کل بلوک های رنگی را از طریق افکت های ” کروماکی ” حذف کند. با فون عکاسی یا پرده های سبز، سوژه می تواند در برابر یک بلوک یکنواخت رنگی برای عکاسی یا ضبط قرار گیرد.

در ادامه، در مرحله پس از تولید، ویرایشگر یک کروماکی را برای حذف تمام رنگ های سبز از صحنه اعمال می کند، که منجر به ایجاد یک پس زمینه نامرئی می شود. سپس می‌توانند بعنوان جایگزین هر پس‌زمینه دیگری را به پشت سوژه اضافه کنند.

اگر کروما کی با هر رنگی کار می کند، پس چرا رنگ سبز؟ در واقع، به این دلیل است که وقتی صحبت از بیولوژی انسان به میان می آید، سبز یک رنگ چندان طبیعی نیست. رنگ سبز بسیار اندکی در رنگدانه های پوست و موی ما موجود است و بویژه اینکه این رنگ در لباس ها نیز متداول نیست. به این ترتیب، هنگامی که کروماکی اعمال می شود، هیچ رنگی را از سوژه حذف نمی کند.

در یک پرده سبز به دنبال چه چیزی باشیم

در پرده سبر دنبال چه باشیم

در اینجا 5 نکته وجود دارد که هنگام خرید پرده سبز باید به آنها توجه کرد:

  1. رنگ

پرده باید یک سایه سبز یکنواخت و بدون هر گونه لکه های روشن تر یا تیره تر باشد. این کمک می کند تا کروماکی موثرتر و تمیزتر باشد.

  1. جنس

برخی از پرده های سبز از مواد متفاوتی نسبت به سایر انواع ساخته شده اند. بهترین ماده نوعی است که در برابر چروک شدن مقاومت کند و نور را بدون پراکنده نمودن رنگ منعکس کند. بسیاری از پرده های سبز از موسلین (چیت موصلی) تهیه می شوند. این یک ماده مقرون به صرفه است اما نسبتاً راحت چروک می شود و رنگ زیادی را جذب می کند. نایلون و پانل های انعکاسی جایگزین های باکیفیت تری محسوب می شوند.

  1. اندازه

طبیعتاً اندازه فون عکاسی اهمیت دارد. باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا سوژه شما و هر چیز دیگری که در حال فیلمبرداری آن هستید را کاملا در بر بگیرد.

  1. سهولت استفاده

به عنوان یک مبتدی، سهولت استفاده احتمالا بسیار مهم است. نمی خواهید هفته ها را صرف یادگیری نحوه نصب کیت های فون عکاسی پیچیده و فنی کنید و احتمالاً ترجیح می دهید فقط آن را باز کرده و شروع به کار نمائید. ما این را در هنگام گرد آوری لیستی از بهترین کیت های پرده سبز برای مبتدیان در ادامه مد نظر قرار داده ایم.

  1. نورپردازی و وسایل اضافی

کیت های پرده سبز بیشتر از خود پرده نمایش به تنهایی ارائه می شوند. بسیاری با تجهیزات نورپردازی به شما کمک می کنند تا صحنه را روشن کنید. بطور کلی نور برای عکاسی و فیلمبرداری حائز اهمیت است، به ویژه هنگامی که از فون عکاسی استفاده می کنید، زیرا باید سایه را به حداقل و وضوح را به حداکثر برسانید تا به خوبی کار کند.

نوع نور پردازی که می خواهید را به دقت مد نظر قرار دهید و در مورد آن فکر کنید. همچنین در نظر بگیرید که آیا به وسایل اضافی دیگری مانند قلاب های نصب برای کمک به تنظیم آن نیاز دارید

جنس فون عکاسی یا پرده سبز

بحث هایی در مورد اینکه کدام جنس برای استفاده به عنوان فون عکاسی قابل قبول هستند وجود دارد. بسیاری از متخصصان به شما خواهند گفت که رنگ باید دقیقاً سایه سبز باشد یا اینکه پرده سبز باید از مواد خاصی ساخته شده باشد. مطمئناً درست است که برخی از مواد و رنگ‌ها بهتر هستند، اما در واقع شما می‌توانید تقریباً از هر سطح صاف و سبزی یک فون عکاسی مؤثر بسازید.

اگر واقعاً بهترین فون عکاسی ممکن را می خواهید، باید در اینترنت مطالب پرده های سبز را جستجو کنید. وب سایت های متعددی وجود دارند که جنس های تخصصی را می فروشند و با کمی تحقیق می توانید چیزی را پیدا کنید که مناسب استودیوی خود باشد. توجه داشته باشید که متریال فون عکاسی حرفه ای می تواند بسیار گران باشد.

در موارد محتمل‌تری که بخواهید یک جایگزین فون عکاسی ارزان برای شروع کار داشته باشید، خوشحال خواهید شد که بشنوید که یافتن مواد قابل استفاده دشوار نیست و می توانید خودتان اقدام به ساخت فون عکاسی کنید. سه گزینه اصلی وجود دارد:

  • از مواد جامد مانند مقوا یا چوب که به رنگ سبز رنگ آمیزی شده استفاده کنید.
  • از مواد منعطف یا اسفنجی مانند فوم، اسپندکس و غیره استفاده کنید. اگر به این سمت می‌روید، احتمالاً بهتر است مواد حرفه‌ای بخرید.
  • از نوعی پارچه استفاده کنید. می توانید مواد سبز بخرید یا مواد سفید بخرید و آن را سبز رنگ کنید.

پارچه فون عکاسی

به یک فروشگاه پارچه خوب بروید و انتخاب را بررسی کنید – باید بتوانید حداقل چندین انتخاب پیدا کنید.

  • این ماده نباید خیلی بازتابنده باشد – این باعث ایجاد “نقاط داغ” سبک تر می شود.
  • سبز روشن تر و روشن تر بهتر از سبز تیره است.
  • ماده ای که در برابر چروک شدن مقاوم باشد بسیار مطلوب است. چین و چروک ها دشمن هستند و شما از موادی که بدون از بین بردن صافی قابل نصب و جابجایی هستند قدردانی خواهید کرد.
  • مواد سنگین برای ارائه رنگ ثابت خوب است، به خصوص اگر امکان نمایش هر چیزی در پشت صفحه وجود داشته باشد. با این حال می تواند مستعد چروک شدن بیشتر باشد.

اگر نیاز به بسته بندی مواد برای نگهداری یا جابجایی دارید، به جای تا کردن، آن را بغلتانید – این به کاهش چین و چروک کمک می کند. ایده خوبی است که از یک جسم استوانه ای با قطر حداقل 5-10 سانتی متر (2-4 اینچ) استفاده کنید تا مواد را روی استوانه های مقوایی سنگین بغلتانید که به عنوان مرکز رول های کاغذ روزنامه استفاده می شود.

ممکن است بخواهید هر از گاهی مواد خود را اتو کنید تا چین و چروک ها از بین بروند. اگر قصد رنگ آمیزی یا رنگ آمیزی مواد را دارید، مطمئن شوید که می توانید آن را اتو کنید. توجه داشته باشید که اتو کردن یک قطعه از مواد به این بزرگی بدون ایجاد چین و چروک های جدید می تواند یک چالش باشد.

مواد را به هر شکلی که مناسب شرایط شما باشد آویزان کنید. به عنوان مثال، می توانید از شمشاد یا ریل دوش متصل به دیوار استفاده کنید. برای ساخت صفحه نمایش موبایل، از دو پایه (مانند پایه های نور یا پایه میکروفون) استفاده کنید و یک ریل بین آنها نصب کنید. همچنین می توانید از قفسه های لباس، پایه های کلاه یا هر نوع قاب مشابهی استند بسازید.

مواد جامد

مقوا یا چوب این مزیت را دارند که سطحی ثابت و بدون چروک ایجاد می کنند. عیب این است که جمع کردن وسایل و جابجایی دشوارتر است.

اگرچه می توانید از هر رنگ سبز روشن و روشن استفاده کنید، اما بهتر است از رنگی استفاده کنید که برای صفحه نمایش سبز طراحی شده است. برای مشاهده برخی از گزینه‌ها، عبارت “chroma key paint” را جستجو کنید.

آیا به کیت نیاز دارید؟

عکاسان یا فیلمبردارانی که از صفر شروع می کنند ممکن است وسوسه شوند که یک کیت نورپردازی و پشتیبانی کامل را با صفحه سبز رنگ خود خریداری کنند. اینها اغلب با قیمت پایین و دردسر کمی همراه هستند. به استثنای چند مورد، اینها معمولاً ارزان ساخته می شوند. این برای استفاده گاه به گاه یا فقط برای راه اندازی یک غرفه عکس در یک مهمانی کاملاً خوب است. اما، اگر خلاقانی که به دنبال استفاده منظم از چیدمان خود هستند، ارزش خرید چراغ‌ها، پایه‌ها و پس‌زمینه‌ها را دارد.

اگر به یک کیت می روید، به دنبال یکی از قطعاتی بگردید که در صورت ارتقای تنظیمات پس زمینه خود، بتوانید در جای دیگری از آن استفاده کنید. من از پایه های پس زمینه قدیمی به عنوان پایه های نور کوچک در استودیوی خود استفاده می کنم. من همچنین از یک کیف پایه قدیمی برای حمل وسایل به کنسرت ها استفاده می کنم.

سوالات متداول راهنمای خرید فون عکاسی

آیا می توانم از صفحه نمایش سبز چروک شده استفاده کنم؟

اگر پس‌زمینه سبز صفحه‌نمایش شما کمتر از حد ایده‌آل می‌شود - برای مثال، اگر روی آن چروک‌هایی وجود دارد - می‌توانید با عمق میدان کم عکس بگیرید. این به محو شدن پس‌زمینه و صاف کردن چین و چروک‌ها و سایه‌های احتمالی کمک می‌کند، که کلید زدن پس از تولید را آسان‌تر می‌کند.

روی صفحه سبز چه رنگی نپوشید؟

به جز اینکه سعی می کنید شکست ناپذیر باشید، اگر جلوی یک صفحه سبز فیلم می گیرید، لباسی که با رنگ صفحه نمایش شما همخوانی دارد نپوشید. اگر صفحه سبز است، سبز نپوشید. اگر صفحه آبی است، آبی نپوشید. همچنین، مطمئن شوید که صفحه سبز شما یک پس‌زمینه ثابت است. هیچ نوری نمی تواند از پشت یا کنار آن وارد شود.

ویدئوی نصب و کاربرد فون عکاسی

 

لیست 37 مدل پرفروش ترین فون عکاسی دیجی کالا

خط جدا کننده

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
Improve Video studio

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا