دیجیتال مارکتینگکسب و کار

۱۰ ایده برتر محصولات تجارت الکترونیکی برای سرمایه‌گذاری امروز

در اینجا ایده‌های داغترین محصولات تجارت الکترونیکی که امروز ارزش سرمایه‌گذاری دارند را کشف کنید. بگیرید که شما یک کارآفرین تجربه‌کار هستید یا تازه‌کار، این ایده‌ها به شما کمک خواهند کرد تا یک کسب و کار آنلاین سودآور راه‌اندازی کنید.

مقدمه

فروش‌های تجارت الکترونیک جهانی در سال 2022 به مبلغ 5.7 تریلیون دلار رسیده است، و انتظار می‌رود این عدد تا سال 2026 به 8.1 تریلیون دلار افزایش یابد. از ظهور کسب و کارهای دراپ‌شیپینگ تا تجارت اشتراکی، در چند سال اخیر، بسیاری از روندهای تجارت الکترونیکی ظاهر شده‌اند.

محصولات تجارت الکترونیکی برای سرمایه‌گذاری

به عنوان پویا که این صنعت است، موفقیت کسب و کار تجارت الکترونیکی شما به محصولاتی که آنلاین می‌فروشید وابسته است. پیدا کردن ترکیب درست نیاز به تحقیقات زیادی دارد و از چندین عامل وابسته به وضعیت شما تبعیت می‌کند:

  • آیا این محصولات واقعی مشکلاتی را حل می‌کنند؟
  • آیا امکان خریدهای مکرر برای این محصولات وجود دارد؟
  • هزینه محصولات چقدر است؟
  • آیا مشتریان پتانسیل شما قادر به خرید این محصولات هستند؟
  • آیا تولید و ارسال این محصولات به راحتی انجام می‌شود؟
  • آیا می‌توانید به راحتی محصولات را بازاریابی یا تبلیغ کنید؟
  • آیا این ایده‌های محصولات با تقاضای بالا هستند؟

برای صرفه‌جویی در زمان شما، ما تحقیقات را انجام داده‌ایم و 10 محصول تجارت الکترونیکی که می‌توانید در سال 2023 و بعد از آن بفروشید را فهرست کرده‌ایم.

1. محصولات مراقبت از پوست

در ایالات متحده، بازار مراقبت از پوست بسیار بزرگ است و در سال 2023 درآمدی به مبلغ 21 میلیارد دلار داشته است. به طور جهانی، انتظار می‌رود که این بازار در این سال به مبلغ 155.7 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

این دسته‌بندی خود به خود گسترده است و محصولات زیبایی از قبیل:

  • سرم‌ها
  • تونرهای صورت
  • مرطوب‌کننده‌ها
  • محصولات ضد پیری
  • محصولات اکسفولیه کننده
  • روغن‌های صورت
  • کرم‌های چشم
  • روغن‌های بدن
  • اسپرهای صورت و بدن

رشد قابل توجه در این صنعت به دلیل نیاز به پایداری است. بنابراین، اگر این موضوع را در نظر بگیرید، نتایج بهتری خواهید گرفت.

معمولاً می‌توانید این محصولات را از طریق فروشگاه خود یا فروشگاه‌های شخص ثالث مانند آمازون، ای‌بی و آلی‌بابا بفروشید. به علاوه، می‌توانید از مدل دراپ‌شیپینگ یا مدل جعبه اشتراکی برای فروش استفاده کنید، زیرا این محصولات مکرر و با تقاضای بالا هستند.

نموداری که افزایش تقاضا برای محصولات مراقبت از پوست را بین سال‌های 2013 تا 2023 نشان می‌دهد.
Source: Google Trends

2. گجت‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی

بازار مصرفی الکترونیک در سال 2023 منتظر است که درآمدی به مبلغ 1.1 میلیارد دلار کسب کند و 30.6٪ از کل فروش از منابع آنلاین صورت می‌گیرد. این به صاحبان کسب و کار فرصت بزرگی برای بهره‌برداری از تقاضای موجود در بازار می‌دهد.

این دسته شامل محصولات مختلفی مانند:

  • گوشی‌های هوشمند
  • لوازم جانبی گوشی
  • کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها
  • درون‌ها
  • دستگاه‌های جانبی تلویزیون
  • دستگاه‌های تلویزیون و بلوتوث
  • تجهیزات بازی
  • ساعت‌های هوشمند
  • دستگاه‌های ردیابی تناسب اندام
  • شارژرهای برقی

جهان به سوی محیطی دیجیتال حرکت می‌کند، بنابراین این محصولات به طور مداوم در تقاضا هستند. و اگر محصولات با کیفیت بالا را با قیمت مناسب ارائه دهید، می‌توانید تا زمان بهتری فروش داشته باشید. بازار فناوری قابل پوشش منتظر است که تا سال 2032 به 491.7 میلیارد دلار رشد کند.

نمودار حجم مبادلات بازار فناور پوشیندی
انتظار می رود بازار فناوری پوشیدنی تا سال 2032 به 491.7 میلیارد دلار افزایش یابد(Source: Precedence Research)

مدل مستقیم موجودی و مدل همکاری با برند در اینجا بهترین عمل می‌کنند. مصرف‌کنندگان می‌توانند مستقیماً از شما خرید کنند، و همکاری‌های بلندمدت باعث افزایش آگاهی در مورد محصولات شما و ترافیک به فروشگاه آنلاین شما می‌شود.

3. کتاب‌ها

اگرچه احتمالاً به نظر می‌آید که تقاضا برای کتاب‌های چاپی به دلیل معرفی کتاب‌های الکترونیکی کاهش پیدا کند، اما این موضوع درست نیست. کتاب‌های و کاغذی همچنان به همراه نسخه‌های الکترونیکی کتاب‌ها به فروش می‌رسند.

نمونه‌ای از کتابی که در آمازون به صورت الکترونیکی و چاپی و به صورت کتاب صوتی به فروش می‌رسد.
کتابی که در آمازون به صورت الکترونیکی و چاپی و به صورت کتاب صوتی (Source: Amazon)

کتاب‌ها محصولاتی قابل توسعه هستند، به ویژه اگر شما کتاب‌های کودکان یا کتاب‌های آشپزی بنویسید، زیرا می‌توانید تعداد زیادی کتاب را در یک مجموعه زیر یک سری به مدت کوتاهی منتشر کنید. می‌توانید یک نویسنده متن نیز استخدام کنید تا کارهای سنگین را برای شما انجام دهد و آنها را با نشان شخصی خود در فروشگاه خود به فروش برسانید. به علاوه، می‌توانید یک هنرپیشه صدا و ویراستار استخدام کنید تا یک کتاب صوتی نیز ایجاد کنید.

شما می‌توانید این محصولات را با استفاده از وب‌سایت شخصی و لیست ایمیل خود، کتابفروشی‌ها و بازارهای آنلاین مانند آمازون یا با استفاده از بازاریابی همکاری‌ای تبلیغ کنید.

وزلی استرایکر، بنیانگذار Bizology، یک فروشگاه تجارت الکترونیکی برای کارت‌های دانش را از صنعت کتاب ساخت. سال‌هاست که او کتاب‌های تجاری و خودکمکی زیادی را می‌خواند اما مشکل داشته است که اطلاعات را در خود حفظ کند. برای حل این مشکل، او Bizology را ایجاد کرد تا کتاب‌ها را به کارت‌های مطالعه ساده تبدیل کند.

برای به زندگی بخشیدن به این ایده، تولیدکنندگان کارت بازی را تحقیق کردم و با معتبرترین آنها تماس گرفتم. پس از چند گفتگو، یک شرکتی را پیدا کردم که نیازهای من را برآورده می‌کرد Stryker

“من لیستی از اصطلاحات برای اولین مجموعه کارت تهیه کردم و با یک نویسنده متن آزاد  کار کردم تا متن کارت‌ها و یک طراح گرافیک برای طراحی لوگو و بسته‌بندی من را ایجاد کند. پس از اتمام کار، سفارش را به تولیدکننده ارسال کردم و با شوق منتظر ارسال شدم. چند هفته بعد، سفارش به خانه من رسید و من فروشگاه خود را در شاپیفای راه‌اندازی کردم.”

4. تی‌شرت و هودی‌ها

تی‌شرت و هودی‌ها به عنوان یک محصول اصلی در صنعت مد پایدار هستند. راحتی و جذابیت گسترده آنها آنها را به یک دسته محصول برتر برای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان تبدیل کرده است. شما می‌توانید یک مجموعه از محصولات محبوب از فروشندگان دیگر ایجاد کنید یا از مدل چاپ بر اقلام تقاضایی استفاده کنید.

برای ایجاد یک کسب و کار کوچک واقعاً پایدار، شما باید بازار را به شدت تحقیق کنید و محصولی ایجاد کنید که از دیگران متمایز باشد.
داده‌های روند حجم جستجو برای چای ارگانیک از سال 2004 تا 2023.

“متوجه شدیم که فرصتی برای تولید تی‌شرت با کیفیت بهتر برای مردان وجود دارد و به کار افتادیم”، می‌گوید لی مک‌کنزی، بنیانگذار UnderFit، یک شرکت تولید تی‌شرت زیر لباس مردان. “بعد از سال‌ها آزمایش برای یافتن بافت ایده‌آل و کامل، فروش را آغاز کردیم.”

از مواد با دوام، راحت و در صورت امکان،سازگار با محیط زیست را استفاده کنید. برجسته کردن جنبه‌های پایداری می‌تواند با یک بخش رشد کننده از مصرف‌کنندگان متعهد به محیط زیست هماهنگ باشد. از نظر بازاریابی، از تبلیغات هدفمند و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) برای جلب بازدیدکنندگان بیشتر به وب‌سایت تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید.

“ترافیک آلی و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی راننده اصلی رشد ما بوده است”، می‌گوید مک‌کنزی. “به ویژه با تبلیغات اینستاگرام – ما در تمامی کانال‌های خود میانگین بیش از پنج برابر ROAS [بازگشت به هزینه تبلیغ] داریم که به ما در افزایش مرز سود کمک می‌کند.”

5. چای با کیفیت بالا

با افزایش توجه به سلامتی ترکیبات، نوشیدنی‌هایی مانند چای به عنوان یک عنصر اساسی و محبوب در زندگی مصرف‌کنندگان تبدیل شده‌اند. اما این صنعت خود را با تقاضای برای چای ارگانیک، پایدار و با کیفیت بالا بازسازی کرده است.

بین سال‌های 2004 تا 2023، تقاضا برای چای ارگانیک از کمتر از 1،500 جستجو در ماه به 3،600 جستجو در ماه افزایش یافته است. در این دسته، چای‌های مزه‌دار مانند چای ژاپنی مچا که قبلاً در جهان غربی کمیاب بود، اکنون رایج شده‌اند.

اگر می‌خواهید وارد بازار نوشیدنی‌ها شوید، این یک گزینه عالی برای یک پروژه تجارت الکترونیک موفق است.

روند حجم جستجو برای چای ارگانیک
داده‌های روند حجم جستجو برای چای ارگانیک بین سال‌های 2004 تا 2023. (Source: Keywords Everywhere)

6. لباس گن

بازار لباس گن جهانی تا سال 2025 به ارزش 3.8 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. و دلیل خوبی هم دارد. با افزایش مفهوم مثبتی‌بودن بدن، شرکت‌های لباس‌پوشی بیشتر محصولات عالی‌ای را ایجاد می‌کنند که با این ایده مطابقت دارند.

لباس کش با استفاده از مواد تنفسی برای اهداف و انواع بدن مختلف تولید می‌شود. اگر به عنوان یک تامین‌کننده معترف به این فضا تبدیل شوید، پتانسیل برای دریافت بازار تاییدشده وجود دارد. به عنوان مثال، Spanx، یک شرکت لباس کش که متعلق به سارا بلیکلی است، یکی از اولین برندهایی بود که چنین محصولی را عرضه کرد. این شرکت مشکل واقعی در بازار را حل کرد – ایجاد یک دسته بیلیون‌دلاری.

بهترین راه برای ورود به این فضا، سرمایه‌گذاری در ایجاد خط محصولات خودتان است، زیرا بسیاری از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند که به صورت مستقیم از برچسب‌ها خرید کنند.

محصولات shapewear در وب سایت های Skims
Source: Skims

7. محصولات حیوان خانگی

با افزایش تعداد افراد و خانواده‌ها که انواع مختلفی از حیوانات را در خانه‌های خود نگه می‌دارند، صنعت مراقبت از حیوانات خانگی به ارزش افزوده است. تا سال 2030، انتظار می‌رود ارزش این صنعت به 368.9 میلیارد دلار برسد و بین سال 2023 تا 2030 به نرخ 5.9٪ در هر سال رشد کند.

تعدادی محصول زیر این دسته می‌افتد:

  • غذای حیوانات خانگی
  • ظروف تغذیه
  • تخت‌های خواب
  • کیت اولیه
  • خوراکی ها و اسباب بازی ها
  • اقلام ایمنی مانند لیش‌ها
  • محصولات مراقبتی
  • محصولات دفعی
  • داروها

همکاری با کشاورزان محلی و دامپزشکان برای درک نیازهای آن‌ها و انتخاب مجموعه محصولات بر اساس آن است. بیشتر شرکت‌ها به طور اصلی به سگ‌ها و گربه‌ها خدمات می‌دهند، اما شرکت‌هایی مانند Chewy حتی محصولات برای اسب‌ها نیز ارائه می‌دهند. ترکیب مناسبی از تقاضا در بازار و سودآوری را برای ایجاد محصولات ویژه تعیین کنید.

محصولات مراقبت از حیوانات خانگی
نمونه ای از ایده های محصولات مراقبت از حیوانات خانگی که می توانید در فروشگاه آنلاین خود بفروشید.(Image of Chewy homepage taken by author)

8. جواهرات سفارشی

بسیاری از مصرف‌کنندگان به دنبال گزینه‌های هدیه دادن شخصی‌سازی شده هستند و جواهرات سفارشی بسیار به این دسته می‌خورد. این نشان دهنده نیت و اراده است، و مردم تمایل دارند کمی بیشتر برای آن پرداخت کنند تا دقیقاً به دلخواه خود داشته باشند.

می‌توانید محصولاتی را بفروشید که شامل موارد زیر باشند:

  • سنگ‌های تولد داخل جواهر
  • تاریخ‌ها یا نام‌های حک شده
  • حروف اول اسم‌ها یا مونوگرام
  • حک تصاویر یا عکس‌ها
  • چرم‌های جواهرات

از سر تا پا، همیشه چیزی وجود دارد که مشتریان شما می‌توانند هدیه دهند. بنابراین، ایجاد یک فروشگاه جواهرات فروشی با چنین گزینه‌هایی یک ایده عالی در حوزه ویژه است. برای افزایش فروش آنلاین خود، می‌توانید آنها را از طریق پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی مانند Etsy که مخاطبان گسترده‌ای جذب می‌کنند، بفروشید.

همچنین، از آنجایی که مشتریان نمی‌توانند این موارد را بازگردانند، حاشیه سود شما به اندازه کسب‌وکارهای آنلاین با نرخ بازگشت بالا مانند لباس تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

از نظر مدل کسب و کار، یا فروشگاه خودتان برای فروش مستقیم داشته باشید یا کیت‌های انجام دستی را ایجاد کنید تا پیشنهاد قابل مقیاسی ایجاد کنید.

9. محصولات دکوراسیون خانه

محصولات دکوراسیون خانه یک دسته محبوب است که از نظر روند‌های تجارت الکترونیک و تقاضای بازار نسبتاً پایداری دارد. همچنین، زمانی که در نظر بگیرید که کار از راه دور رایج می‌شود – تا حدودی به دلیل شیوع ویروس کووید-19 – بیشتر مردم به طراحی داخلی خانه‌های خود سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند.

افزایش تقاضا برای محصولات دکوراسیون خانه
افزایش تقاضای جستجو برای محصولات دکوراسیون منزل بین سال‌های 2013 و 2023.(Source: Google Trends)

در حال حاضر بهترین محصولات در بازار به شرح زیر هستند:

  • چراغ‌های LED
  • موم‌های عطری
  • ساعت‌های دیواری
  • پرده‌ها
  • میز‌های ایستاده
  • صندلی‌های بازی
  • برجسته‌ها
  • گیاهان مصنوعی
  • کتابخانه
  • پتوهای پرتابل
  • آثار هنری نمایشی
  • چاپ‌های دیواری

از نظر استراتژی بازاریابی خود، فروش محصولات خود از طریق بازارهای شخص ثالث، بازاریابی همکارانه و بازاریابی تأثیرگذار بسیار مؤثر خواهد بود. این افزایش آگاهی از محصولات شما را افزایش می‌دهد و به مرور زمان به فروش بیشتری منجر می‌شود.

ویدیوی محصول
نمونه ای از ویدیوی محصول توسط یک تأثیرگذار دکوراسیون داخلی در اینستاگرام.(Source: Instagram)

10. جعبه‌های اشتراکی

جعبه‌های اشتراکی به عنوان یک محصول قابل مقیاس به حساب می‌آیند چرا که مشتریان به مدت زمانی عضو می‌شوند و شما از آن‌ها درآمد مکرر دریافت می‌کنید. در حال حاضر، اندازه بازار این محصول تنها در ایالات متحده 29.9 میلیون نفر است.

جعبه‌های اشتراکی بیشتر شخصی‌تر هستند، زیرا مشتری می‌تواند انتخاب کند که چه چیزی می‌خواهد – که بخشی از جذابیت این محصولات است. می‌توانید اینها را برای محصولاتی که درخواست مردم دارند و در روند رواج هستند مانند غذاها، نوشیدنی‌ها و محصولات مراقبت از پوست و مو ارائه دهید. ایده این است که ارزش عمر مشتری (LTV) را با ارائه یک اشتراک ساده و یک تخفیف کوچک برای جلب آنها افزایش دهید.

جعبه های اشتراک ادویه
جعبه های اشتراک ادویه توسط RawSpiceBar با چندین سطح قیمت برای انعطاف پذیری

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که دلیل اصلی خریداران برای خرید این جعبه‌ها این است که می‌خواهند محصولات جدید را امتحان کنند. این می‌تواند به عنوان یک روش عالی برای ترکیب محصولات تکمیلی و افزایش چسبندگی محصول عمل کند.

هر چند برخی شرکت‌ها تنها جعبه‌های اشتراکی ارائه می‌دهند، اما دیگران آن‌ها را به عنوان یک محصول دیگر در کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند.

انتخاب محصولات مناسب برای رشد فروشگاه آنلاین خود

صنعت تجارت الکترونیک یک صنعت پویا است، بنابراین مهم است که همیشه نگران محصولاتی با ارزش بیشتر در هر لحظه باشید. در حالی که معمولاً محصولات مصرفی مانند مواد غذایی و دکوراسیون داخلی همیشه جای خود را دارند، یافتن روش‌های مختلف برای فروش و بازاریابی محصولات شما کلیدی است.

یکی از راه‌های انجام این کار، استفاده از فریلنسرها (افراد مستقل) که در صنعت تخصص دارند، است. آن‌ها کارهای زیرساختی را برای شما انجام می‌دهند تا شما بتوانید بر روی بخش‌های حیاتی تر کسب‌وکار خود تمرکز کنید.

“من نمی‌توانم در تمام جنبه‌های کسب‌وکارم متخصص باشم، بنابراین آوت‌سورسینگ (استفاده از خدمات خارجی) مهم است”، می‌گوید وسلی از Bizology. “به عنوان مثال، من یک نویسنده متخصص در این زمینه نیستم، بنابراین یک نویسنده حرفه‌ای را در Fiverr استخدام کردم تا در توسعه محتوای کارت‌های مطالعه و محتوای وب‌سایت تجارت الکترونیک من به من کمک کند. نتیجه بهتر از آنچه من می‌توانستم به تنهایی انجام دهم بود.”

سوالات متداول

چگونه بهترین محصولات تجارت الکترونیک را پیدا کنم؟

شما می‌توانید این کار را به چند روش انجام دهید. بر روی سایت‌های خرید آنلاین مانند آمازون، اتسی و علی‌بابا تحقیقات بازاری انجام دهید. به دنبال محصولات پرفروش و محبوب در دسته‌های خاص در هر وب‌سایت باشید.

علاوه بر این، می‌توانید به انجمن‌های آنلاین بپیوندید تا ایده‌های کسب‌وکاری بگیرید و از ابزارهای کلمات کلیدی برای یافتن حجم جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با محصول (عبارات جستجو) استفاده کنید تا تقاضای مشتریان برای چنین محصولاتی را تأیید کنید.

چه چیزهایی را می‌توانم در یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی بفروشم؟

سته به بازار هدف خود، می‌توانید انواع مختلفی از محصولات سودآور مانند کالاهای خانگی، الکترونیک، لباس و محصولات زیبایی بفروشید. اگر در مهارت‌ها یا صنایع خاصی تجربه دارید، می‌توانید محصولات دیجیتالی مانند دوره‌ها، کتاب‌های الکترونیکی و قالب‌ها ارائه دهید.

چگونه می‌توانم محصولات تجارت الکترونیک را بازاریابی کنم؟

بسته به اینکه مخاطبان هدفتان در کجا حضور دارند، کانال‌های بازاریابی خاصی را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر تی‌شرت‌هایی را برای افراد زیر 25 سال فروش می‌دهید، از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok و Instagram استفاده کنید. یا اگر یک شروع‌کننده با محصولات عمومی مانند دکوراسیون خانه هستید، به بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) سرمایه‌گذاری کنید، زیرا مردم از موتورهای جستجو برای یافتن محصولات عمومی استفاده می‌کنند.

5/5 - (4 امتیاز)
منبع
fiverr.com

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا