کسب و کارمالی و سرمایه گذاری

راهنمای خرید ارز دیجیتال – راهنمای مبتدیان برای سال 2024

بازار رمزارز را با اطمینان تسخیر کنید: گام به گام تا موفقیت

کریپتو دیگر فقط یک بازار خاص نیست. بازیگران مالی در سراسر جهان مانند Blackrock و Fidelity به صندوق‌های پیشنهادی مبادله ارز دیجیتال (ETF) امید بسته اند. کشورهایی همچون السالوادور بیت کوین را در کنار دلار به عنوان ارز قانونی به حساب می آورند.

بلاک چین، یعنی فناوری پشتیبان کریپتو، پتانسیل تغییر شکل دنیای ما را دارد و پاداش مخترعان اولیه بسیار زیاد بوده است. 100 دلار سرمایه گذاری در بیت کوین در سال 2010 تا سال 2021 به بیش از 48 میلیون دلار افزایش یافته است. دارایی های کریپتو (رمز ارز) مانند بیت کوین بهترین رده عملکرد دارایی را در دهه گذشته داشته اند.

راهنمای خرید ارز دیجیتال

برای ورود به این محدوده، باید مقداری ارز دیجیتال خریداری کنید.

در این راهنمای خرید ارز دیجیتال برای مبتدیان، مراحل شروع کار شرح داده می شوند. و یاد خواهید گرفت که چگونه ارز دیجیتال بخرید، از کجا بخرید و چگونه یک ارز دیجیتال را برای خرید انتخاب کنید. همچنین در مورد روش‌های پرداخت، نحوه کارکرد رمز ارز خود (برای کسب درآمد بیشتر ارز دیجیتال) و برخی از خطراتی که باید مد نظر قرار دهید، صحبت خواهیم کرد.

چگونه در 5 مرحله ساده بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم

اولین خرید رمز ارز ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید – می توانید به سادگی و با دنبال کردن مراحل زیر شروع کنید.

1. انتخاب یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال: یک پلتفرم معاملاتی یا صرافی کریپتو راهی برای خرید رمزارز یا مبادله یک ارز دیجیتال با ارز دیگری ارائه می دهد. برای مثال، برخی از صرافی‌ها قابلیت های مناسبی برای تازه‌کارها مانند یک حساب آزمایشی و ابزارهای کپی معاملات را ارائه می دهند – بنابراین می‌توان تجارت رمز ارز را قبل از استفاده از پول واقعی در یک سندباکس تمرین کرده و از تریدرهای با تجربه کپی برداری نمود.

2. باز کردن یک حساب معاملاتی کریپتو: در صرافی های رمز ارز قانونمند، مانند حساب بانکی یا کارگزاری نیاز به اثبات هویت می باشد. صرافی‌هایی مانند Coinbase این موضوع را به یک علم تبدیل نموده و ورود به سیستم با یک فرآیند ساده که معمولاً کمتر از 15 دقیقه طول می‌کشد، انجام می شود.

3.تامین بودجه حساب خود: حساب بانکی خود (یا حتی در برخی موارد پی پال) را به حساب تجاری اتان متصل کنید تا بتوانید رمز ارز بخرید. برخی از صرافی‌ها از کارت‌های نقدی و اعتباری پشتیبانی می‌کنند، اما تامین حساب با سپرده بانکی روش نسبتا” ارزان تری است.

4. تصمیم گیری در مورد اینکه که کدام ارز دیجیتال را خریداری کنید: صرافی های رمز ارز مانند Coinbase و Kraken صدها رمز ارز دیجیتال را ارائه می دهند. اکثر مبتدیان با رمزارزهای شناخته شده ای همچون بیت کوین یا اتریوم یا هر دو شروع می کنند. این رمز ارزها به طور گسترده معامله شده و بنابراین نقدینگی بالایی دارند که به شما اجازه می دهد رمزارز خود را تقریباً در هر جایی بسته به موقعیت بفروشید. همچنین، آنها معمولاً بسیار با ثبات تر از میم کوین ها هستند (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد).

5.سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال: زمان آن رسیده که استیکینگ (سهام گذاری) رمز ارز خود را شروع کنید. بسیاری از صرافی‌ها به شما اجازه سپرده‌های مکرر را می دهند تا بتوانید رمزارز را در یک برنامه زمان‌بندی ثابت خریداری نمائید. این استراتژی که میانگین هزینه دلاری (DCA) نامیده می شود، به این معناست که مجبور نیستید زمان مناسب را برای خرید حدس بزنید. با سرمایه‌گذاری همان مقدار در یک برنامه زمان‌بندی ثابت، به‌طور خودکار در زمان پائین تر بودن قیمت‌ها، بیشتر و در زمان بالا رفتن قیمت‌ها، کمتر خرید می‌کنید.

از کجا ارز دیجیتال بخریم بهترین پلتفرم های بررسی شده

صدها صرافی رمز ارز وجود دارد، اما برخی از آنها برای تریدرهای با تجربه تر طراحی شده اند. در این راهنما، ما بر روی برخی از بهترین صرافی های رمز ارز مناسب برای خریداران تازه کار، تمرکز خواهیم کرد. این به معنای نصب آسان، رابط های کاربری مناسب برای مبتدیان، هزینه های قابل درک و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال پیشرو است.

1. Coinbase -یک صرافی با کاربر پسند و پاداش‌های استیکینگ و رمز ارز

نحوه خرید ارز دیجیتال - کوین بیس

Coinbase به نامی شناخته شده در بازارهای سراسر جهان تبدیل شده که مترادف با سهولت استفاده و شفافیت است. بعنوان یک شرکت سهامی عام، این صرافی کریپتو صورت های مالی خود از جمله SEC Filings و Quarterly Earnings را بصورت آنلاین منتشر می کند، که باعث شده به یکی از قابل اعتمادترین صرافی های رمز ارز تبدیل شود.

با استفاده از قابلیت تجارت آسان کوین بیس، انتظار معاملات راحتی را داشته باشید – یا در صورت داشتن تجربه بیشتر، با کوین بیس پیشرفته در هزینه ها صرفه جویی کنید. مورد دوم در ظاهر و باطن بسیار شبیه به یک رابط تجاری در یک حساب کارگزاری عادی سهام است.

کارمزد معاملات ساده از 99/0 دلار تا 99/2 دلار برای معاملات تا 75 دلار، و کارمزدهای متغیر برای ارقام بالاتر از 75 دلار می باشد. به طور کلی، اگر مبالغ بالاتری را معامله کنید، هزینه کمتری خواهید پرداخت. کوین بیس همچنین از اسپرد(اختلاف قیمت) برای نهایی کردن قیمت معاملات ساده بالای 75 دلار استفاده می کند.

با این حال، راهی برای کنترل هزینه های معاملاتی با استفاده از پلتفرم معاملاتی پیشرفته Coinbase وجود دارد.

در معاملات پیشرفته مستقیماً با دفتر سفارش، سفارشات خرید و فروش ثبت شده توسط تریدرهای دیگر تعامل وجود دارد، بنابراین در معاملات پیشرفته از اسپرد استفاده نمی شود. در عوض، برای سفارش‌های محدود 6/0 درصد (قیمت را مشخص می‌کنید) یا 8/0 درصد برای سفارش‌های لحظه ای (با قیمت پیشنهادی سایر تریدرها خرید می‌کنید) یک کارمزد ثابت می‌پردازید. این گزینه نسبت به معاملات ساده که در آنها از کارمزد متغیر استفاده می شودف، هزینه کمتری دارند.

شما بیش از 250 رمزارز را در کوین بیس از جمله اسامی شناخته شده ای مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) خواهید یافت. اگر می‌خواهید رمز ارز خود را به یک کیف پول خودحضانتی منتقل کنید، Coinbase یکی از بهترین گزینه‌ها می باشد زیرا این صرافی از برداشت‌ها در طیف گسترده‌ای از شبکه‌های کریپتو، از جمله نتورک های Layer 2 مانند Arbitrum و Polygon پشتیبانی می‌کند.

کیف پول های خود حضانتی به شما اجازه می دهند رمزارز خود را در یک کیف پول تحت کنترل قرار دهید. آنها همچنین به شما اجازه می دهند که از رمز ارز خود در شبکه های بلاک چین جایگزین استفاده کنید که در مقایسه با Layer 1 اتریوم هزینه کمتری دارند. اینها نتورک های Layer 2 نامیده می شوند. برای مثال، می توانید ETH را در Coinbase خریداری کرده و سپس آن را به Abitrum (لایه 2) بفرستید تا از ETH خود در اپلیکیشن های مالی غیرمتمرکز در شبکه Arbitrum استفاده نمائید.

کیف پول های کریپتو چگونه کار می کنند

یک کیف پول کریپتو، کلیدهای مختص یک آدرس را در یک بلاک چین حاوی دارایی های رمز ارز، نگه می دارد. می توان آن را تقریباً مانند یک صندوق امانات در نظر گرفت. هر کسی که کلید داشته باشد می تواند به محتویات آن دسترسی پیدا کند. اگر از یک صرافی برای ذخیره ارز دیجیتال خود استفاده می کنید، همچنان از کیف پول کریپتو استفاده خواهید کرد، اما صرافی کلیدها را دارد. اما در صورت استفاده از کیف پول خود، که می تواند یک برنامه نرم افزاری یا یک دستگاه سخت افزاری باشد، کلیدها را کنترل می کنید.

در نهایت، کوین بیس برای تعداد انگشت شماری ارزهای دیجیتال، استیکینگ (سهام) را پیشنهاد می دهد. سهام اتریوم، سولانا، کاردانو و موارد دیگر که می تواند به رشد سهام رمز ارز شما کمک کند. بعداً در این راهنما به جزئیات بیشتری در مورد استیکینگ خواهیم پرداخت.

کارمزد تجاری کارمزد خرید بیت کوین حداقل سپرده امکانات مهم
99/0 دلار تا 99/2دلار (معاملات تا 75 دلار)، هزینه های متغیر بالای 75 دلار + اسپرد. 6/0٪ کارمزدهای سازنده و 8/0٪ کارمزد گیرنده برای Coinbase پیشرفته

 

بدون ردیف خاصی برای بیت کوین حداقل ده دلار استیکینگ با یک کلیک برای دارایی های برتر مانند ETH و SOL

بهره پرداختی برای دارایی های انتخابی مانند USDC

مزایا

  • بیش از 250 رمزارز پشتیبانی شده
  • پشتیبانی استیکینگ داخلی برای ETH، SOL و ADA
  • یک پلت فرم معاملاتی پیشرفته قابل دسترس با کارمزد کمتر
  • پیشنهاد سود تبلیغاتی برای دارایی هایی مانند USDC. در حالی که منتظر معامله بعدی خود هستید درآمد کسب کنید

معایب

  • گزینه های محدود خرید کریپتو در ایالات متحده
  • سهام گذاری در همه ایالت های ایالات متحده قابل دسترس نیست
  • کارمزدهای بالاتر برای معاملات ساده و خریدهای DCA


2. Kraken یک صرافی رمز ارز متمرکز بر امنیت با کارمزد پایین

نحوه خرید ارز دیجیتال - kraken

Kraken که در سال 2011 تأسیس شده، یکی از اولین صرافی‌های ارز دیجیتال می باشد و هنوز هم به ویژه از نقطه نظر یکپارچگی یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای خرید ارزهای دیجیتال، محسوب می شود. این شرکت برای اولین بار مدرکی مبنی بر اندوخته های خود ارائه کرد، که اثبات می کند این صرافی واقعاً رمز ارزی را که مدعی داشتن آن است، دارا می باشد. همه صرافی ها چنین تضمین های غیر قابل انکاری را ارائه نمی دهند.

همانند کوین‌بیس، Kraken برای تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال، مانند اتریوم، خدمات استیکینگ ارائه می‌کند، اما صرافی دیگر خدمات استیکینگ را در ایالات متحده ارائه نمی دهد. باید SEC را سرزنش کرد که از Kraken به دلیل ارائه ادعای اوراق بهادار ثبت نشده (خدمات استیکینگ) شکایت کرد. کراکن با 30 میلیون دلار مسئله را فیصله داد.

جدای از چالش‌ها، Kraken یک فضای کار با ارز دیجیتال نسبتاً ایمن را با باکس های «خرید/فروش فوری» کاربر پسند در کل سایت فراهم می‌کند. در Kraken Pro که بدون هزینه اضافی قابل دسترس بوده و یک رابط تجاری پیشرفته را ارائه می دهد، کمترین کارمزدها را پرداخت خواهید کرد. کارمزدهای معاملاتی Kraken Pro از کمتر از یک سوم هزینه‌های Coinbase Advanced شروع می‌شوند، کارمزدهای میکر یا سفارش گذار (سفارش محدود) از 0.16٪ و کارمزد تیکر یا سفارش بردار (سفارش بازار) از 0.26٪ شروع می‌شوند. کارمزدهای پائین تر با حجم معاملات بالاتر از 30 روزه در دسترس می باشند.

هم اکنون، Kraken امکان معامله بیش از 200 رمزارز، از جمله BTC، ETH و SOL را فراهم می‌کند.

کارمزدهای معاملاتی کارمزد خرید بیت کوین حداقل سپرده امکانات برتر
خرید فوری: 9/0٪ برای ارزهای دیجیتال با ثبات و 5/1٪ برای سایر ارزهای دیجیتال. Kraken Pro از 16/0٪ هزینه های میکر و 26/0٪ هزینه های تیکر، با تخفیف های اضافی بر اساس بدون ردیف خاصی برای بیت کوین حداقل ده دلار معاملات لوریج یا اهرمی و آتی برای حساب های واجد شرایط

استیکینگ برای حساب های خارج از ایالات متحده

مزایا

  • اثبات ذخایر: بررسی کنید که Kraken برای حساب شما دارای رمز ارز می باشد
  • هزینه های معاملاتی پایین برای Kraken Pro
  • پشتیبانی از خریدهای تکراری (DCA)

معایب

  • در ایالات متحده خدمات استیکینگ وجود ندارد
  • معاملات لوریج یا اهرمی و آتی به حساب های “واجد شرایط” محدود می باشند


3. OKX یک پلتفرم سرشار از امکانات با ربات های معاملاتی و یک حساب آزمایشی

نحوه خرید ارز دیجیتال - OKX

در واقع، OKX ممکن است برای خریداران جدید کریپتو گیج کننده به نظر برسد. این پلتفرم قابلیت های زیادی از جمله ربات های تجاری قابل برنامه ریزی را ارائه می دهد. تصور کنید یک تریدر دیجیتال که هرگز نمی خوابد این معاملات را طبق قوانینی که شما تعریف می کنید انجام می دهد. یک ربات بسیار قدرتمند این کار را انجام می دهد.

با این حال، این پلتفرم یک «حساب دمو» نیز ارائه می‌کند، بنابراین می‌توانید با این پلتفرم و به طور کلی با تجارت کریپتو بدون ریسک هزینه کردن، آشنا شوید

حتی می‌توانید ربات‌های معاملاتی را با پول واقعی تست نمود. OKX را ‌بعنوان صرافی مناسب برای‌ تریدرهای باتجربه مدنظر قرار دهید، اما به تریدرهای جدیدتر روشی بدون ریسک برای یادگیری و فضای رشد را با تسلط بر اصول اولیه ارائه می‌دهد.

اگر معتقدید ممکن است ابزارهای بیشتری (و کارمزدهای معاملاتی بسیار کمتر) نیاز داشته باشید، OKX سزاوار جایگاهی در لیست شماست.

کارمزدهای معاملاتی بر اساس حجم معاملات یا مقدار OKB (توکن رسمی صرافی) نگهداری شده توسط حساب متغیر می باشند. برای حساب‌هایی با حجم کمتر و حساب‌هایی با کمتر از 500 OKB، 08/0٪ برای سفارشات محدود و 1/0٪ برای سفارشات بازار پرداخت خواهید کرد. این مسئله باعث می شود کارمزد معاملات پایه OKX در میان کم هزینه ترین کارمزدهای موجود قرار گیرند. با نگه داشتن OKB بیشتر یا افزایش حجم معاملات 30 روزه، از تخفیف های کارمزد معاملاتی برخوردار خواهید شد.

اما برای خریداران رمز ارز در مناطق پشتیبانی شده سایر مناطق، OKX یکسری از قابلیت های کمیاب را ارائه می‌کند که می‌توانند منجر به افزایش درآمد معاملات و ارزهای دیجیتال شوند.

  • از طریق وام دادن یا سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال کسب سود کنید.
  • از ربات های معاملاتی برای استراتژی های معاملاتی خودکار استفاده کنید.
  • با Jumpstart( برنامه ای که امکان دسترسی به پروژه های جدید مانند SUI و دیگران را فراهم می کند) جزو اولین سرمایه گذاران باشید.
کارمزدهای معاملاتی کارمزدهای خرید بیت کوین حداقل سپرده امکانات برتر
08/0٪ کارمزد میکر و 1/0٪ کارمزد گیرنده برای حساب های معمولی، 06/0٪ کارمزد سازنده و 08/0٪ کارمزد برای حساب های VIP (100000 دلار حجم معاملات ماهانه) بدون ردیف خاصی برای بیت کوین حداقل ده دلار ·        ربات های تجاری

·        وام دادن رمز ارز

·        استیکینگ رمز ارز

مزایا

  • اثبات ذخایر
  • ربات های معاملاتی
  • حساب آزمایشی
  • قراردادهای آتی، آتی دائمی، و سایر گزینه ها

معایب

  • در ایالات متحده قابل دسترس نیست
  • هزینه های بالاتر برای حساب های کم حجم


4. Binance مبادله کم هزینه با انتخاب گسترده رمز ارز

نحوه خرید ارز دیجیتال - Binance

هرچند صرافی Binance.US تغییراتی را در ایالت‌های مختلف تجربه می‌کند، اما صرافی اصلی در Binance.com همچنان قدرتمند بوده و به بقیه دنیا خدمات ارائه می‌دهد. در حال حاضر سایت US از سپرده های USD بانک ها پشتیبانی نمی کند.

بایننس در فهرست ما به دلایل متعددی از جمله انتخاب گسترده بیش از 350 ارز دیجیتال و مجموعه کاملی از خدمات رمز ارز در صرافی Binance.com به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای خرید ارزهای دیجیتال محسوب می شود. این پلتفرم کاربر پسند با افزایش نیازهای معاملاتی شما، قابلیت های بیشتری را ارائه می دهد. ساده شروه کرده و سپس به موارد وام دادن، سرمایه گذاری، ربات های معاملاتی، معاملات آتی و سایر گزینه ها یا حتی معاملات متناظر کار خود را گسترش دهید.

کارمزدهای پایین معاملاتی بایننس برای کاربران استاندارد اجازه می دهد تا رمز ارزهای بیشتری را در مقایسه با صرافی‌هایی با کارمزد بالاتر مانند کوین‌بیس، خریداری نمائید. شما 1/0٪ برای سفارشات بازار و سفارشات محدود پرداخت خواهید کرد. با این حال، می توان با پرداخت کارمزد با توکن BNB بایننس، 25 درصد در هزینه ها صرفه جویی کرد. حجم های معاملاتی بالاتر از 30 روز و حساب‌هایی که موجودی BNB را نگه می‌دارند، تخفیف هایی در کارمزد دریافت می‌کنند.

بایننس یک رابط کاربرپسند، طیف وسیعی از بیش از 350 دارایی‌ رمز ارز و فضایی برای رشد را در زمانیکه برای استراتژی‌های پیشرفته‌تر مانند سهامداری و معاملات آتی آماده باشید، به ارمغان می‌آورد.

به دنبال یک ارز دیجیتال کمتر متداول هستید؟ اگر به دنبال رمزارزهای جدید و کمیاب هستید، بایننس بهترین مکان برای خرید این ارزهای دیجیتال است.

کارمزدهای تجاری کارمزدهای خرید بیت کوین حداقل سپرده گذاری امکانات برتر
1/0% کارمزد میکر و تیکر برای کاربران استاندارد بدون ردیف خاصی برای بیت کوین در Binance.com. Binance.US هیچ کارمزد معاملاتی برای جفت های معاملاتی BTC مبتنی بر USD (USDC/USDT) ارائه نمی دهد حداقل 0 دلار ربات های معاملاتی

وام دادن

استیکینگ

معاملات مارجین

مزایا

  • هزینه های روزانه کم درcom
  • ربات های معاملاتی، معاملات آتی، آتی دائمی و سایر گزینه ها
  • بدون هزینه BTC یا ETH برایUS (فقط USDC/USDT)

معایب

  • صرافیUS از سپرده های USD پشتیبانی نمی کند

 

کریپتوکارنسی چیست؟

رمز ارز هایی مانند بیت کوین یا اتریوم، سکه‌ها یا توکن‌های دیجیتالی هستند که بر روی بلاک چین ارزشمند می باشند. بلاک چین یک دفتر کل و رکوردی از تراکنش ها است. هر بلوک شامل تراکنش‌هایی است و این بلوک‌ها به هم متصل شده اند و جدیدترین بلوک‌ها و تراکنش‌ها به انتهای زنجیره اضافه می‌شوند.

اگر بابی 1/0 بیت کوین را برای سوزی بفرستد تا برای یک شغل مستقل پرداخت کند، این تراکنش در بلاک چین ثبت شده و قابل برگشت نیست. کیف پول A، 1/0 بیت کوین را به کیف پول B ارسال نموده و موجودی هر کیف پول بر این اساس تنظیم خواهد شد. هنگامی که سوزی بعداً مقداری از این بیت کوین را برای یک فروشنده به منظور خرید تجهیزات رایانه ای برای تجارت آزاد خود می فرستد، آن تراکنش نیز در بلاک چین ثبت می شود.

برخی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین برای ذخیره دارایی و انتقال مناسب هستند. سایر رمز ارزها، مانند اتریوم، برای پرداخت «قدرت محاسباتی» در بلاک چین مورد استفاده قرار می گیرند. اتریوم و بلاک چین‌های مشابه مانند Solana و Cardano قادر به اجرای برنامه‌های کامپیوتری موسوم به قراردادهای هوشمند می باشند. این امر باعث می‌شود ارزهای دیجیتال این بلاک‌چین‌ها هم به یک توکن کاربردی – که برای پرداخت هزینه محاسباتی استفاده می‌شود – و هم به یک ذخیره‌ ارزشمند تبدیل شوند.

با این حال، برخی از توکن های رمز ارز را بهتر است بصورت سفته توصیف کنیم. توکن PEPE یک مثال خوب است، یک ارز رمزپایه میم که پپ قورباغه آن را به عنوان طلسم پروژه پذیرفته است. با وجود نداشتن ابزار واقعی، پس از راه‌اندازی در آوریل 2023، PEPE تا 430000 درصد سود قبل از تسویه قیمت‌ها به ارمغان آورد.

آیا باید ارز دیجیتال بخریم؟ مزایای بالقوه سرمایه گذاری کریپتو

هرچند بازار کریپتو از زمان انتشار 2008 Bitcoin Whitepaper که جزئیات طرح یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا را ارائه می‌کرد، مسیری طولانی را پیموده، اما ارزهای دیجیتال هنوز بصورت تئوری می باشند. هیچ تضمینی برای بازده آتی آنها وجود نداشته و سابقه کافی برای پیش بینی های قابل اعتماد بر اساس الگوهای معاملاتی را ندارند. با اینحال، این امر مانع موفقیت حدود 88000 میلیونر ارز دیجیتال در سراسر جهان در حوزه ارزهای دیجیتال به عنوان یک نوع دارایی نشده است.

افزودن مقداری ارز دیجیتال به سبد خود می تواند منطقی باشد. در اینجا برخی از مزایای بالقوه سرمایه گذاری در کریپتو ارائه می شوند.

افزایش قیمت

واضح ترین دلیل روی آوردن سهام گذاران به سمت ارزهای دیجیتال، پتانسیل افزایش قیمت است. بیت کوین از سال 2009 بیش از 444 میلیون درصد افزایش قیمت داشته است. اتریوم نیز از زمان عرضه آن در سال 2015، بیش از 58000% رشد قیمت داشته است. Meme coin PEPE در بازه زمانی بسیار کوتاه تری افزایش قیمت داشته و ارزش آن بین اواسط آوریل و اوایل می 2023 بیش از 6000% افزایش یافت.

با این حال، PEPE از زمان اوج خود، نزدیک به 83٪ افت قیمت داشته است. زمان بندی بسیار حائز اهمیت می باشد

برای آنهایی که در بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کنند، رمزارزهای تثبیت شده مانند بیت‌کوین و اتریوم نقطه شروع مطمئن‌تری را ارائه می‌کنند. برای از بین بردن نوسانات، می‌توان از استراتژی میانگین هزینه دلاری استفاده کرد و مقدار ثابتی را در فواصل زمانی مشخص سرمایه‌گذاری نمود، این استراتژی اغلب برای دارایی‌های بی‌ثبات مناسب می باشد

از طرف دیگر، میم کوین‌ها گاهی اوقات ممکن است فرصت‌هایی برای سودهای بیشتر در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه‌تر فراهم کنند، اما افزایش نوسانات آن‌ها نیز به معنای پر خطر تر بودن این دارایی‌های می باشد که می‌توانند در هر زمانی ذخیره شوند.

تنوع سبد دارایی(پورتفولیو)

بسیاری از خانوارها در صندوق های سرمایه گذاری اشتراکی، صندوق های ETF، سهام یا حتی حساب های بازار پول سرمایه گذاری می کنند. Crypto راهی برای تنوع بخشیدن به دارایی ها ارائه نموده و یک دسته دارایی خارج از امور مالی معمول را معرفی می کند.

افزودن یک گزینه ارز دیجیتال به سبد دارایی دو مزیت بالقوه متنوع را به همراه دارد:

  • سودهای بسیار بیشتر: سبد رمز ارز شما ممکن است در مقایسه با سایر دارایی ها سود بیشتری داشته باشد. در سال های اخیر، این مورد تا حد زیادی درست بوده است. با این حال، در سال 2022، ارزش بیت کوین کاهش یافت و دو سوم ارزش خود را از دست داد. در ادامه و در سال 2023، بیت کوین در 10 ماه اول بیش از 60 درصد رشد کرد و بیش از چهار برابر S&P 500 از پیشی گرفت.

شاخص بیت کوین SP

  • تأثیرات مختلف قیمت: قیمت‌ها در سرمایه‌گذاری‌های سنتی مانند شاخص S&P 500 ممکن است به دلایل مختلفی در مقایسه با ارزهای دیجیتال تغییر کند. برای مثال، وقتی اپل اخباری دارد، ارزش 7 درصدی AAPL در S&P 500 کل شاخص را جابه‌جا می‌کند، اما ممکن است بازارهای کریپتو بدون تاثیر باقی بمانند. در مقابل، خبر یک ETF نقطه ای بیت کوین تایید شده می‌تواند قیمت‌های BTC و ETH را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

پوشش تورمی

ارزش ارزهای سنتی مانند دلار آمریکا و پوند انگلیس با محدودیت یا گسترش عرضه پول، تغییر می کند. مورد دوم تورم و افزایش عرضه پول است. همانطور که همگی شاهد بوده ایم، زمانی که عرضه پول افزایش یابد، قیمت کالاها و خدمات نیز بالا می رود. در سال 2022، تورم در سطح جهان به 7/8 رسید.

برخلاف ارزهای معمول، بسیاری از ارزهای دیجیتال(و نه همه) دارای عرضه ثابت هستند. برای مثال، بیت کوین حداکثر 21 میلیون عرضه دارد. اتریوم، اگرچه یک منبع ثابت نیست، اما با استفاده از مکانیزم سوزاندن، عرضه ETH را نسبتاً ثابت نگه داشته و حتی می تواند باعث کاهش تورم ETH شود.

برخی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال احساس می کنند که ارزهای دیجیتال با عرضه پایدار همچون BTC و ETH می توانند یک پوشش موثر در برابر تورم باشند و فرصت هایی برای درآمد غیرفعال باشن.

گذشته از افزایش قیمت، چندین روش دیگر برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال وجود دارد.

  • استیکینگ رمز ارز یکی از محبوب ترین روش ها برای کسب درآمد بیشتر از ارز دیجیتال محسوب می شود. این اصطلاح، به سهام گذاری (قرار دادن) دارایی های رمز ارز برای کمک به اعتبارسنجی تراکنش ها در یک بلاک چین اثبات سهام مانند اتریوم، سولانا یا کاردانو اشاره دارد.
  • وام ارز دیجیتال روش دیگری برای کسب بازدهی در کریپتو می باشد. درست مانند سودی که از پول نقد سرمایه گذاری شده در یک صندوق بازار پول به دست می آورید، می توانید با وام دادن ارز دیجیتال خود از طریق یک صرافی مانند Nexo یا یک پلت فرم غیرمتمرکز مانند Aave سود کسب کنید.

نحوه کار پاداش های استیکینگ

با سهام گذاری کریپتو، مقداری از رمزارز خود را برای یک قرارداد هوشمند به عنوان وثیقه قرار می دهید. در مقابل، سودی دریافت می‌کنید که به عنوان پاداش سهام گذاری پرداخت می‌شود. این بازده ها بر حسب عرضه و تقاضا متفاوت است، اما برای رمزارزهای محبوب مانند ETH، بازده اغلب 3 تا 5 درصد می باشد.

تعداد پرداخت ها نیز می توانند متفاوت و از چند دقیقه تا چند هفته متغیر باشد. پاداش‌های استیکینگ دریافتی معمولاً به موجودی سهام شما اضافه شده و اجازه می‌دهند سود کسب کنند.

برای ارزهای دیجیتالی که قصد دارید به عنوان سرمایه بلندمدت نگه دارید، استیکینگ روشی کم خطر برای افزایش درآمد و دارایی شما ارائه می دهد.

هم استیکینگ و هم وام دادن با خطراتی همراه می باشند، در نتیجه ممکن است قسمتی و یا تمامی ارز دیجیتال خود را از دست بدهید. به طور کلی، استیکینگ با ریسک کمتری برای رمزارزهای اصلی مانند ETH همراه است. در مقابل، وام دادن همانطور که با فروپاشی پلتفرم وام دهی کریپتو Celsius مشاهده شد خطرات بیشتری را به همراه دارد.

کریپتو به عنوان یک ارز جایگزین برای خرید

در دنیا همچنان از ارزهای سنتی مانند دلار و پوند استفاده می شود، اما بازار رو به رشدی برای کالاها و خدماتی وجود دارد که از پرداخت‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. مایکروسافت امکان پرداخت بیت کوین را برای برخی از برنامه ها و بازی های خود فراهم نموده است. AT&T اکنون پرداخت های بیت کوین را در بازار ایالات متحده می پذیرد. خرده‌فروش فناوری Newegg از چندین ارز دیجیتال، از جمله بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و 11 دارایی رمز ارز دیگر برای پرداخت پشتیبانی می‌کند.

برای برخی، رمز ارز یک روش زندگی است. برخی حتی موفق شده اند بدون استفاده از پول معمولی در دنیای رمزارز زندگی کنند.

با این حال، توجه به این نکته لازم است که استفاده از رمز ارز می تواند عواقب مالیاتی به همراه داشته باشد. بعداً در این راهنما کمی عمیق‌تر به موضوع خواهیم پرداخت، اما در اینجا یک نمای کلی ارائه می شود: بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان، ارز دیجیتال را به عنوان دارایی می شناسند، در نتیجه اگر ارزش آن در هنگام در اختیار داشتن آن افزایش یابد، در زمان خرج کردن رمز ارز، ممکن است مالیاتی برای آن اعمال شود.

معاملات کوتاه مدت رمز ارز در مقایسه با سرمایه گذاری بلند مدت

بیشتر تبلیغات کریپتو حول معاملات کوتاه مدت و جدیدترین توکن های مورد بحث در رسانه های اجتماعی می چرخد. این یک رویکرد بسیار متفاوت در مقایسه با سرمایه گذاری بلندمدت است. هر دو استراتژی ممکن است منجر به سود ( و یا ضرر) شوند، اما سرمایه گذاری بلند مدت باعث می شود گزینه های خود را مستقل از فراز و نشیب های روزانه بازار ارزیابی نمائید.

معاملات کوتاه مدت رمز ارز

اگر در مورد معاملات تکنیکال، از جمله سیگنال‌های خرید و فروش نموداری آگاه باشید – و توانایی خواندن تفاسیر رسانه‌های اجتماعی را دارید، معاملات کوتاه‌مدت رمز ارز می‌توانند بسیار سودآور باشد.

ابزارهای معاملاتی جدیدتر مانند قراردادهای آتی دائمی که امکان سرمایه گذاری روی دارایی های رمز ارز اصلی را فراهم می کنند، به شما فرصت می دهند سود خود را از طریق اهرم و بدون کارمزد مبادله و بدون خرید خود دارایی، چند برابر کنید.

به عنوان گزینه دیگر، می‌توان رمز ارزها را در یک صرافی معامله کرد، با تحرکات کوتاه‌مدت در نمودارهای ساعتی، روزانه یا هفتگی فعالیت کنید. در این مورد، شما در حال معامله ارزهای دیجیتال واقعی یا معامله در بازار «نقطه ای» هستید.

تجارت کوتاه مدت یک فعالیت عملی است. شما باید آن را زندگی کنید. در صورتیکه معاملات خود را به درستی زمان بندی کنید (و با کمک شانس)، می توانید بازدهی استثنایی داشته باشید مانند PEPE، که به سرمایه گذاران اولیه بیش از 400000 درصد سود پاداش می دهد. در مقابل، سرمایه‌گذارانی که در اوج خرید کرده و توکن‌های خود را نگه داشته‌اند بیش از 80 درصد ضرر کرده اند.

میم کوین ها و آلت کوین (یا آلترناتیو کوین) فرصت‌های معاملاتی را ارائه می‌دهند که با انواع اصلی مانند BTC یا ETH قابل دست یابی نمی باشند. همانطور که در صفحه پرطرفدار DEXTools مشاهده می شود، افزایش شدید تا 400٪ یا بیشتر در نمودارهای روزانه غیر معمول نیست.

با این حال، ریسک اغلب در استراتژی خروج وجود دارد. آلت کوین ها یا میم کوین‌هایی که قیمت بالایی داشته اما هیچگونه کاربرد واقعی ندارند، مطمئناً در نقطه‌ای به شدت افت می کنند. شما باید زمان خروج خود را به خوبی تنظیم کنید تا مانع از دست رفتن سود – یا حتی سرمایه اولیه خود شوید.

معاملات کوتاه مدت اغلب نیازمند توجه مداوم به بازارها هستند. برای بسیاری از سرمایه گذاران، این یک راه استرس زا برای فعالیت در بازارها بدون هیچ گونه آرامش تا زمانی است که موقعیت خود را تثبیت کنند. با توجه به سوابق گذشته، معامله گران روزانه، پول خود را از دست می دهند، با اینحال، همیشه اینطور نیست. اما مراقب باشید و با پولی که نباید از دست بدهید معامله نکنید.

مزایا

  • سودهای بزرگ بالقوه
  • سرگرم کننده و سریع

معایب

  • احتمال ضررهای ناگهانی
  • کارمزد معامله ممکن است سود را کاهش دهد
  • مالیات بر سود سرمایه کوتاه مدت احتمالی

سرمایه گذاری بلند مدت رمز ارز

سرمایه گذاری بلندمدت کریپتو نوع متفاوتی است، مانند لاک پشت در مقایسه با خرگوش تجارت کوتاه مدت. هنگام انجام یک سرمایه گذاری بلندمدت، شما فرصت ارزیابی یک پروژه معین و پتانسیل آن را دارید. همچنین می توانید اخبار را هضم کنید زیرا بدون فشار برای تغییر موقعیت شما اتفاق می افتند.

اما شاید بزرگ‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری بلندمدت، توانایی شما برای میانگین هزینه دلاری باشد. با توجه به میانگین‌ هزینه دلاری، مقدار ثابتی را در یک بازه زمانی مشخص سرمایه‌گذاری می‌کنید. این استراتژی می تواند برای تثبیت هزینه دارایی های بی ثبات مانند ارزهای دیجیتال مفید باشد و احساسات را از تخصیص های سرمایه گذاری حذف کند.

برای مثال، شاید تصمیم بگیرید که 200 دلار یا حتی 2000 یا 20000 دلار در ماه بسته به بودجه خود، بیت کوین خریداری نمائید. وقتی قیمت بیت کوین بالا می رود، با همان سرمایه گذاری 200 دلاری، کمتر خرید می کنید. وقتی قیمت کاهش می یابد، با 200 دلار شما بیت کوین بیشتری می توانید بخرید. این استراتژی به طور خودکار برای خریدهای کم هزینه بهینه می شود.

کوین ها و توکن های سودمند برای سرمایه گذاری های بلندمدت مناسب تر می باشند. برای مثال، ETH سوختی است که تراکنش ها را در بزرگترین بلاک چین قراردادهای هوشمند در جهان تقویت می کند. با این که هیچ تضمینی برای افزایش قیمت وجود ندارد، سود و تقاضایی که این ابزار ایجاد می‌کند، ETH را به یک ارز دیجیتال تبدیل نموده که می‌توان آن را به عنوان یک بازی بلندمدت مد نظر قرار داد.

رمز ارزهای بلند مدتی که باید مد نظر قرار داد عبارتند از:

  • بیت کوین (BTC)
  • اتریوم (ETH)
  • کاردانو (ADA)
  • سولانا (SOL)
  • پلی گون (MATIC)
  • ریپل (XRP)
  • چین لینک (LINK)
  • Aave (AAVE)
  • Curve (CRV)
  • لایت کوین (LTC)

برخی از رمزارزها، مانند LINK و AAVE، توکن‌هایی برای پروتکل‌های محبوب مورد استفاده در اپلیکیشن های بلاک چین نسبت به توکن‌هایی برای خود بلاک چین‌ها می باشند

مزایا

  • فرصت استفاده از میانگین هزینه دلاری
  • زمان بیشتر برای ارزیابی تحرکات بازار

معایب

  • گزینه های محدود خرید رمز ارز در ایالات متحده
  • برای میم کوین ها مناسب نیست
  • چرخه های نزولی ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد
  • اغلب به دلیل تمرکز بر رمز ارزهای با ثبات، بازده کمتری دارند

 

چه زمانی معامله و چه زمانی سرمایه گذاری کنیم

رمزارزهای با ثباتی مانند BTC و ETH هم برای معاملات کوتاه مدت و هم برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب می باشند. شما حتی می توانید هر دو کار را بصورت همزمان انجام دهید و موقعیت اصلی خود را به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت حفظ نموده و در عین حال تحرکات روزانه بازار را با مقدار سرمایه تعیین شده دنبال کنید.

هنگامی که به دنبال یک ارز دیجیتال با درجه سرمایه گذاری هستید، ارزش پیشنهادی آن را مد نظر قرار دهید. اتر (ETH) بزرگترین بلاک چین قرارداد هوشمند جهان را تامین می کند. بعید است که مقدار آن به صفر برسد. بیت کوین از نظر بسیاری امن ترین بلاک چین است و با عرضه ثابت 21 میلیونی آن و استقبال رو به رشد در سراسر جهان، بیت کوین نیز به زودی به صفر نمی رسد. بلکه برعکس، ARK Invest پیش بینی می کند بیت کوین تا سال 2030 به 1 میلیون دلار برسد.

سایر ارزهای دیجیتال ممکن است ارزش بلندمدت یکسانی نداشته باشند – به این دلیل که هیچ سود واقعی ندارند یا به این که عرضه دائماً در حال رشد است که می تواند بر ارزش تأثیر گذار باشد. احتمال دیگر این است که پروژه ممکن است در مقطعی رها شود. هر کریپتویی کاندید خرید و نگهداری نیست.

می‌توانید با توکن‌های معاملاتی کوتاه‌مدت مانند PEPE یا SHIB یا هر میم کوین دیگری، بسیار سرگرم شوید و احتمالاً حتی درآمد زیادی کسب کنید. فقط در مورد این تجارت منطقی فکر کنید: این یک قمار کوتاه مدت است.

بجز BTC و ETH، می‌توان پروژه‌های دیگری را نیز برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مد نظر قرار داد

در اینجا چند نمونه از برترین ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار معرفی می شوند:

  • Polygon (MATIC): شبکه Polygon در اصل بهعنوان یک شبکه لایه 2 عمل می کند، راهی برای پردازش سریعتر و مقرون به صرفه تر تراکنش های شبکه اتریوم.
  • Solana (SOL): شبکه Solana دارای برخی از سریع ترین زمان های تراکنش در دنیای بلاک چین بوده و بیشتر تراکنش ها تنها چند سکه هزینه دارند.
  • Cardano (ADA): همانند اتریوم، کاردانو قابلیت قرارداد هوشمند را به همراه ثبات ارائه می دهد که با سرعت توسعه آهسته تری عرضه می شود.
  • لایت کوین (LTC): بسیاری لایت کوین را نسبت به طلای بیت کوین، نقره می دانند. در واقع لایت کوین شاخه ای از بیت کوین می باشد که 4 برابر سریعتر ساخته شده است.

خودتان تحقیق کنید تا متوجه شوید کدامیک احتمالا” با اهداف سرمایه گذاری بلندمدت شما مطابقت دارد.

سایر روش های سرمایه گذاری در رمزارز

بلاک چین در صنایع مختلف از بازی گرفته تا خدمات مالی و حتی بیمه و مراقبت های بهداشتی در حال متداول تر شدن می باشد. استفاده گسترده تر به معنای راه های بیشتر برای سرمایه گذاری در رمز ارزها است.

قبل از هر کاری، حتماً از تحقیق درباره نحوه عملکرد هر پلتفرم مطمئن شوید. برای مثال، استیکینگ (که فقط مقداری پوشش داده می شود) اغلب نیازمند یک تعهد مبتنی بر زمان است. در نتیجه با متلاطم شدن بازار، شما هم عملا” همراه آن هستید.

بازی های کریپتو

احتمالا” بازی اولین چیزی نباشد که هنگام سرمایه گذاری در حوزه کریپتو به آن فکر کنید، اما باید پول درآورد. Axie Infinity، The Sandbox و Decentraland سه نمونه محبوب از بازی‌های کسب درآمد مبتنی بر رمز ارز هستند.

هر سه دارای NFT (توکن های غیر قابل تعویض) هستند که تجسم هایی دیجیتال از عناصر موجود در بازی می باشند. در مورد Axie Infinity، این NFT ها می توانند بصورت املاک و تجهیزات مجازی، یا حتی خود شخصیت ها باشند. برخلاف دارایی‌های درون‌بازی در بیشتر بازی‌ها، این NFT‌ها بازار پر رونقی دارند، به این معنی که می‌توانید آن‌ها را با رمز ارزهایی مانند ETH بفروشید.

استیکینگ(سهام گذاری) کریپتو

بلاک چین های اثبات سهام مانند اتریوم از استیکینگ به عنوان یک مکانیزم اجماع (توافق) برای اعتبارسنجی تراکنش ها بهره می برند. به بیان ساده تر، این شبکه‌ها به رمز ارزها بعنوان وثیقه برای نودهای اعتبارسنجی نیاز دارند، نودها رایانه‌های موجود در شبکه هتند که به اعتبار تراکنش‌ها رأی می‌دهند. در صورتیکه تائید کننده قوانین را زیر پا بگذارد، مقداری یا تمام وثیقه‌های رمز ارز شده «سهام گذار» از طریق فرآیندی به نام slashing در معرض خطر قرار می‌گیرد.

اما استیکینگ جنبه مثبتی نیز دارد. اولاً، slashing بسیار نادر است، چون یک بازدارنده قوی برای سوء رفتار تأیید کنندگان وجود دارد. و برای کسانی که رمز ارز خود را سهام گذاری می کنند، معمولاً یک پاداش پولی وجود دارد که به آن پاداش سهام گذاری می گویند.

برای مثال، می‌توانید برای دست یابی به سود 3 تا 5 درصد – یا حتی بیشتر، بسته به نیاز شبکه، ETH را به اشتراک بگذارید. سود معمولاً برای ETH بیشتر سهام گذاری شده، پرداخت می شود و اجازه می دهد جادوی بهره مرکب را استفاده کنید. سودی که به عنوان پاداش استیکینگ به دست می آورید نیز سود دریافت می کند.

سود معمولی در مقایسه با سود مرکب

با استیکینگ رمز ارز از سود مرکب بهره مند می شوید زیرا پاداش های استیکینگ معمولاً به طور خودکار به موجودی استیکینگ شما اضافه می شود. در مقابل، در سود ساده تنها سود بدون افزودن سود به موجودی سود بدست آمده، پرداخت می شود.

برای به عنوان مثال، اگر شما 10000 دلار در ETH به مدت 15 سال با بازدهی 4٪ نگه داشته باشید، حساب شما به این شکل خواهد بود:

سود ساده: 6000 دلار پاداش

بهره مرکب:  8203 دلار پاداش

فقط با نگه داشتن ETH خود در یک قرارداد استیکینگ، 8203 دلار بیشتر کسب خواهید کرد.

در این مثال همچنین هیچ تغییری در مقدار ETH فرض نشده که بعید است طی 15 سال اینگونه باشد.

اما روش هایی نیز برای کسب درآمد بیشتر در پروتکل‌های خاص وجود دارد. برای مثال، می‌توانید توکن AAVE را برای کمک به تأمین بودجه یک صندوق بیمه برای پلتفرم وام‌دهی غیرمتمرکز Aave نگه دارید. همانند استیکینگ تائید کننده، در اینجا نیز خطر از دست رفتن مقداری از رمز ارزها وجود دارد. با این حال، تدابیر حفاظتی تعبیه شده در پروتکل، ریسک را به وام گیرندگان منتقل می کند و خطر را برای سهام گذاران AAVE کاهش می دهد. در عوض سود می کنید.

برخی از کوین های محبوب دیگر عبارتند از Solana، Chainlink و Polygon.

وام دادن

در بخش قبلی، Aave که بزرگترین پلتفرم وام دهی غیرمتمرکز است را مورد بحث قرار دادیم. غیرمتمرکز به این معناست که برنامه توسط قراردادهای هوشمند( برنامه‌های رایانه‌ای که بر هر تعامل بر روی پلتفرم نظارت می‌کنند) طراحی و اجرا می شود. همچنین می‌توان از طریق پلتفرم‌های متمرکزی مانند Nexo وام داد.

در هر دو مورد، شما رمزارز خود را برای وام و کسب سود در ازاء آن در دسترس دیگران قرار می دهید.

استیک های کریپتو

همیشه لازم نیست رمز ارز را مستقیماً خریداری نمائید تا در سبد شما قرار گیرید. برای مثال، انویدیا (NVDA) توسط بسیاری به عنوان یک بازی رمز ارز تلقی می‌شود، زیرا کارت‌ گرافیک های این شرکت (GPU) اغلب در استخراج رمز ارز مورد استفاده قرار می گیرند. رمز ارزهای دیجیتال مانند Dogecoin و Monero را هنوز هم می توان با پردازنده گرافیکی استخراج نمود.

در اینجا چند نمونه دیگر ارائه می شوند:

  • میکرو استراتژی (MSTR): این شرکت نرم افزاری مالک بیش از 150000 بیت کوین با ارزش تخمینی 6/4میلیارد دلار است.
  • کوین بیس (COIN): به عنوان بزرگ ترین صرافی عمومی معامله رمز ارز در جهان، روشی برای قرار گرفتن در معرض فضای کریپتو بدون خرید هیچگونه ارز دیجیتالی ارائه می دهد. درآمد این شرکت از کارمزدها و خدمات حضانتی کریپتو حاصل می شود.
  • ماراتون (MARA): استخراج بیت کوین و پایداری اغلب با هم همراه نمی باشند، اما Marathon به عنوان یک شرکت این دو را گرد هم آورده است. تعهد این شرکت به استخراج ارز دیجیتال دوستدار محیط زیست شامل انتقال ماینرها به مکان های جدید برای دستیابی به اهداف پایداری و استفاده از منابع انرژی پایدار است.

ETF های رمز ارز

صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) فرصت مشارکت در زمینه دارایی های رمز ارز را بدون داشتن هیچ ارز دیجیتال واقعی، فراهم می کنند.

این صندوق‌ها از استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌کنند، که از ETFهایی که شرکت‌های استخراج بیت‌کوین را دنبال می‌کنند، مانند ETF ماینرهای بیت‌کوین Valkyrie، تا ETF‌های در حال تلاش برای ردیابی قیمت بیت‌کوین یا سایر دارایی‌های رمز ارز را با استفاده از قراردادهای آتی، مانند ProShares Bitcoin Strategy ETF، متغیر هستند.

گروه سومی از ETF های رمز ارز، سهام کریپتو را مانند آنچه در بخش بالا ارائه شد، ردیابی می کنند. یک مثال، صندوق سرمایه‌گذاری مبتکران صنعت رمز ارز Bitwise است که دارای MARA، COIN و غیره می باشد.

در تابستان 2023، اروپا شاهد راه اندازی اولین ETF بیت کوین خود بود. کانادا در حال حاضر دارای ETF بیت کوین می باشد و چندین سرمایه گذار بزرگ از جمله Blackrock برای راه اندازی ETF نقطه ای بیت کوین در ایالات متحده پیشنهاداتی ارائه داده اند. ETF های رمز ارز نقطه ای دارای تغییرات متفاوتی می باشند زیرا به جای اوراق مشتقه یا شرکت هایی که در معرض کریپتو قرار دارند، توسط ارز دیجیتال واقعی پشتیبانی می شوند.

خطرات بالقوه سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال

ریسک و پاداش هر دو وجود داشته، و با اینکه ریسک های فراوانی در فضای کریپتو وجود دارند، اما بخش بزرگی از ایمن ماندن در این است که بدانید این خطرات کجا و چگونه به وجود می آیند.

خطرات خود حضانتی

دو راه اصلی برای ذخیره رمز ارز وجود دارد: می‌توان آن را در یک کیف پول دیجیتال مانند MetaMask (اتریوم) یا الکتروم (بیت‌کوین) نگه داشت – یا می‌توان به یک صرافی یا پلتفرم برای نگه داری رمز ارز خود اعتماد کرد. هر دو این ها با خطراتی همراه هستند، اما در مورد دومی در بخش بعدی بحث خواهیم کرد.

خود حضانتی معمولا” امن‌تر در نظر گرفته می‌شود، اما با یکسری مسئولیت‌ها نیز همراه است. یعنی، باید از “کلید” کیف پول خود محافظت کنید. کلیدها با یک عبارت قابل بازیابی 12 یا 24 حرفی ایجاد می شوند. در صورتیکه شخص دیگری این عبارت را در اختیار داشته باشد، می تواند رمز ارز موجود در کیف پول شما را مدیریت کند.

قبل از شروع به دانلود کیف پول و جابجایی ارزهای دیجیتال خود، مقداری وقت گذاشته و در مورد کیف پول‌های کریپتو، نحوه عملکرد آنها و روش های ایمن نگه داشتن کیف پول اطلاعاتی کسب کنید.

ریسک های پلتفرم

بسیاری از سرمایه گذاران جدید در زمینه رمز ارز از همان پلتفرمی که کریپتو خود را خریداری کرده اند برای ذخیره رمزارز خود استفاده می کنند. این استراتژی راحت‌تر است زیرا دسترسی معمولاً تنها به اعتبار ورود شما بستگی دارد. اما این نیز بدون خطر نیست. هر کسی با دسترسی به اطلاعات ورود به حساب شما می تواند رمز ارز شما را آزاد و آن را به کیف پول دیگری ارسال کند.

و ریسک دیگری نیز برای مدنظر قرار دادن پلتفرم‌ها وجود دارد: گاهی اوقات، آنها ورشکسته می‌شوند. سقوط FTX یکی از نمونه های مشهور است. در مورد FTX یا Celcius یا BlockFi که همگی اعلام ورشکستگی کرده اند، سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های رمز ارز را روی این پلتفرم ها نگه داشته اند بایستی ماه‌ها یا سال‌ها منتظر بمانند تا ورشکستگی در دادگاه ها به پایان برسد. احتمال دارد تمام یا مقداری از رمز ارز‌های موجود در این حساب‌ها برای همیشه از بین بروند.

حتی پس از شناسایی بهترین مکان برای خرید رمزارز، ممکن است لازم باشد برای ایمنی، ارز دیجیتال خود را از صرافی خارج کنید.

خطرات نقدینگی

نقدینگی به توانایی برای معامله اشاره دارد، به این معنا که آیا تمایل کافی برای معامله یا دارایی های در دسترس کافی برای حمایت از معامله وجود دارند.

هر دو جنبه نقدینگی می توانند برای سبدهای ارز دیجیتال خطر ساز باشند.

  • سکه ها یا توکن های غیر قابل نقد: یک بازار سالم به خریداران و فروشندگان کافی نیاز دارد. معامله کردن در یک ارز دیجیتال جدید یا کمتر محبوب ممکن است چالش برانگیز باشد و احتمالا” نخواهید توانست با قیمت دلخواه خود خارج شوید. عدم نقدینگی حتی می تواند برای رمز ارزهای پایه پیشرو در یک صرافی نیز رخ دهد. در ژوئن سال 2023، معامله بیت کوین درUS بسیار پر فراز و نشیب بود و در برخی مواقع بسیار پایین تر از بازار و تا 100000 دلار بیش از قیمت بازار در صرافی ها معامله می شد.
  • عدم نقدشوندگی پلتفرم: همه پلتفرم ها شفاف نبوده و برخی نیز ممکن است تمام رمزارزهایی را که برای سرمایه گذاران نگه می دارند، را در اختیار نداشته باشند. این وضعیت می‌تواند شبیه بانک‌ها باشد که تمام سپرده‌های شما را در اختیار ندارند، اما ممکن است چیزی شوم‌تر، مانند یک فروپاشی قریب‌الوقوع را نیز به دنبال داشته باشد. در هر دو مورد، نتایج می‌توانند معاملات تعلیق شده، برداشت‌های دارای تأخیر یا سایر تحرکاتی باشند که مانع از دسترسی شما به رمزارزتان می‌شوند.

Rug Pulls و عدم پشتیبانی

در سال 2021، حدود 60 میلیون دلار ETH از یک پروژه برنامه ریزی شده موسوم به AnubisDAO ناپدید شد. قرار بود این پروژه نماینده ای برای رمز ارز غیرمتمرکز با سبدی از دارایی‌های دیگر باشد، اما در عوض تبدیل به سیاه‌چاله‌ای شد که تنها 20 ساعت پس از شروع جذب سرمایه، 13556 ETH از سرمایه سرمایه‌گذاران را از بین برد.

آیا این یک راگ پول توسط توسعه دهندگان پروژه بود؟ یا سوء استفاده توسط شخص دیگری؟

نتیجه در هر صورت یکسان بود. از زمان بروز این حادثه، مقداری از وجوه از طریق Tornado Cash ( پروتکلی که می‌تواند آدرس دریافت ارزهای دیجیتال را مخفی کند) ارسال می شوند

به همین نحو، اما کمتر شرورانه، پروژه‌ها صرفا” ممکن است در طول زمان از بین رفته و با محو شدن آنها در تاریخ کریپتو ارز دیجیتال ارزش خود را به مرور از دست بدهد.

ریسک های دولتی

برخی از دولت‌ها از ارزهای دیجیتال استقبال کرده اند، مانند تجربه مناقصه قانونی الساوادور با بیت کوین. از طرف دیگر، چین به دلیل نگرانی در مورد جرایم مالی و بی ثباتی مالی، ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده است.

بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان در بین این دو حالت افراطی عمل کرده و بسیاری هنوز با این فناوری جدید و نقش‌های بالقوه آن دست و پنجه نرم می‌کنند. خطر واقعی این است که حتی دولت‌های طرفدار کریپتو هم ممکن است به یکباره تغییر موضع داده و کریپتو را غیرقانونی اعلام نمایند، قوانین مالیاتی گزافی را وضع کنند، یا بازارها را به روش‌های دیگری مختل کنند.

از آنجایی که بلاک چین یک فناوری جدید و مخرب است، ممکن است محدود نمودن کریپتو به بخش کوچکتری از کل مجموعه خود منطقی باشد. همیشه زمانیکه قوانین محل زندگی شما واضح تر باشند، می توانید با موقعیت جدید سازگار شوید.

از چه روش های پرداختی می توان برای خرید ارز دیجیتال استفاده کرد؟

بسته به جایی که برای خرید کریپتو انتخاب می کنید، ممکن است چندین گزینه پرداخت در دسترس باشند.

حواله بانکی ACH

بسیاری از صرافی‌ها مانند Coinbase اجازه می دهند از حساب بانکی خود برای انتقال مستقیم ACH به حساب معاملاتی خود متصل شوید. در بیشتر موارد، این کم هزینه ترین روش تامین بودجه خریدهای رمز ارز محسوب می شود. معمولا”، هیچ کارمزدی برای سپرده گذاری از طریق ACH وجود ندارد. با این حال، احتمالا” مجبور شوید چند روز کاری منتظر بمانید تا بتوانید از وجوه منتقل شده برای انجام معاملات خود استفاده کنید.

کارت اعتباری یا کارت نقدی

به منظور راحتی، بسیاری از صرافی های رمز ارز از تراکنش های کارت نقدی یا اعتباری نیز پشتیبانی می کنند. اینها معمولاً برای هزینه کردن فوری اما با یک هزینه مشخص قابل دسترس هستند. برای استفاده از کارت های نقدی یا اعتباری انتظار پرداخت هزینه 3٪ یا بیشتر را داشته باشید.

علاوه بر این، کارت‌های نقدی معمولاً به عنوان یک گزینه پرداخت ارائه شده و برخی از صرافی‌ها نیز از کارت‌های اعتباری در برخی بازارها پشتیبانی می‌کنند. برای مثال، Kraken دیگر از کارت های اعتباری در ایالات متحده پشتیبانی نمی کند، اما کارت های نقدی همچنان پذیرفته می شوند.

پی پال و اپلیکیشن های پرداخت

اپلیکیشن های پرداخت گزینه دیگری برای خرید در برخی صرافی ها هستند. کوین بیس PayPal را به عنوان یک گزینه پرداخت مطرح می کند. صرافی های اروپایی مانند BitPanda روش های دیگری مانند Neteller و Skrill را برای پرداخت ارائه می دهند.

با این حال، احتمالا” مستقیماً با برنامه پرداخت ارز دیجیتال قادر به خرید باشید.

  • PayPal: خرید PayPal USD، Bitcoin، Ethereum، Litecoin و Bitcoin Cash.
  • اپلیکیشن cash: تنها بیت کوین
  • Strike: تنها بیت کوین
  • Neteller: از میان بیش از 40 رمزارز، از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، کاردانو و غیره انتخاب می کنید.
  • Skrill : از موجودی skill خود برای خرید بیش از 40 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، لایت کوین، کاردانو، اتریوم و غیره استفاده می کنید.

خرید با رمز ارز سرمایه گذاری شده

مانند تجارت ارز خارجی (فارکس)، کریپتوها به صورت جفت ارز معامله می شوند. برای مثال، USD/BTC یک معامله جفت برای دلار آمریکا و بیت کوین خواهد بود. با استفاده از جفت‌ها، به خرید کریپتو با ارزهای معمول محدود نخواهید بود.

بهترین روش برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، هنگام تنوع بخشیدن به دارایی‌های رمز ارز‌تان می باشد، ممکن است خرید یک ارز دیجیتال جدید با رمز ارزی باشد که از قبل دارید. برای مثال، بایننس یک جفت معامله ETH/BTC را ارائه می دهد. می توانید ETH را با BTC معامله کنید یا برعکس.

نحوه تصمیم گیری در مورد محل سرمایه گذاری در رمز ارز

بعداً در راهنمای خود به نحوه خرید رمزارز، در Coinbase که بهترین صرافی رمز ارز محسوب می شود، خواهیم پرداخت. همچنین می‌توانید اپ های کیف پول یا پلتفرم‌های پرداخت را برای شروع خرید ارز دیجیتال انتخاب کنید.

  • کارگزاران: برخی از کارگزاران آنلاین مانند Robinhood ارزهای دیجیتال را در کنار عرضه استاندارد سهام ها یا ETF ها ارائه می دهند. معمولا”، می توان با یک سپرده کوچک از 10 دلار یا کمتر شروع کرد. انتظار یک رابط خرید کاربر پسند، با وجود گزینه های کمتری نسبت به صرافی های پیشرفته مانند Coinbase یا Kraken را می توان داشت. همچنین انتخاب های محدودتری از رمزارزها را نزد کارگزاران خواهید داشت، اما نام‌های بزرگی مانند BTC و ETH معمولاً در دسترس هستند.
  • صرافی‌های رمز ارز: اگر می‌خواهید انتخاب های گسترده ای از رمز ارزها را با ابزارهای خرید قوی‌تری مانند نمودارها و انواع سفارش‌های پیشرفته داشته باشید، احتمالاً باید از یک صرافی رمز ارز استفاده کنید. در صورت استفاده از یک پلتفرم معاملاتی پیشرفته، کارمزدهای خرید اغلب در مقایسه با حساب‌های کارگزاری کمتر بوده و به شما امکان می‌دهد ارز دیجیتال بیشتری را با پول خود خریداری کنید. برای مثال، Kraken فقط 16/0٪ برای سفارشات محدود در پلت فرم معاملاتی پیشرفته خود هزینه می کند.
  • اپ های کیف پول: MetaMask و اپ های مشابه امکان خرید مستقیم رمز ارز را فراهم می کنند. در بیشتر موارد، شما از طریق یک ارائه دهنده ثالث خرید می کنید و محدود به یک یا دو نوع رمز ارز پشتیبانی شده توسط برنامه هستید. انتظار می رود هزینه های خرید در اپ های کیف پول در مقایسه با صرافی ها بسیار بیشتر باشد. بعنوان مثال MetaMask برای خریدهای رمز ارز 1٪ کارمزد دریافت می کند. هزینه‌های ارائه‌دهنده رمز ارز بیشتر بوده و ممکن است چند درصد دیگر به هزینه خرید شما اضافه کند.
  • پلتفرم‌های پرداخت: پی پال و پلتفرم‌های مشابه روشی مناسب برای خرید رمز ارز ارائه می‌دهند، به‌ویژه اگر از قبل از این سرویس برای سایر تراکنش‌های روزانه استفاده می‌کنید. کارمزدها متفاوت می باشند، برخی از آنها از “کارمزد نمایشی” استفاده می کنند که قبل از تکمیل تراکنش مشاهده می کنید و برخی دیگر از اسپرد بهره می برند که یک بافر طراحی شده برای ارائه قیمت و مقدار مشخص است. برای مثال، برنامه پرداخت Strike از اسپرد استفاده کرده و حدود 1 درصد با خرید بیت کوین از طریق برنامه کسب می کند.

کدام یک برای شما مناسب تر است؟ این مسئله تا حد زیادی به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اما برخی از پلتفرم ها برای موقعیت های خاص مناسب تر هستند.

در اینجا مواردی که باید قبل از انتخاب مد نظر قرار دهید ارائه می شوند:

قیمت گذاری و کارمزد ها

با استفاده از معاملات ساده Coinbase، باکس خرید و فروش مفیدی که در سرتاسر سایت یافت می‌شود ممکن است خریدهای کوچک‌تر نزدیک به 10% هزینه داشته باشند. مثال زیر هزینه‌ تقریباً 4% درصدی را در یک خرید 100 دلاری نشان می‌دهد.

تجارت ساده کوین بیس

در مقابل، Coinbase Advanced هزینه های استاندارد 0.6% را برای سفارشات محدود به همراه دارد. در طول یک دوره سالانه، 10 دلار سرمایه گذاری در هفته، بیش از 50 دلار برای خریدهای ساده در مقایسه با کمتر از 3 دلار با استفاده از Coinbase Advanced کارمزد دارد. در معاملات ساده نیز از اسپرد استفاده می شود که در حدود 1% به هزینه ها می افزاید.

هزینه های پایین تر به معنای قدرت خرید بیشتر می باشند. با این حال، اگر به ندرت معامله می‌کنید یا ترجیح می‌دهید رمز ارز را خرید و نگهداری کنید، احتمالا” باید کارمزدهای کمتر را مد نظر قرار دهید.

تجربه ی کاربری

همچنین باید تجربه کاربری در پلتفرم را مد نظر قرار داد. آیا استفاده از پلتفرم راحت می باشد و آیا می توان ابزارهای معمولا” مورد استفاده را یافت؟

کاربران با تجربه تر یا تریدرهای باتجربه احتمالا” ساختاری با کارمزد کمتر را که در پلتفرم های معاملاتی پیشرفته مانند Coinbase، Kraken یا OKX یافت می شود، ترجیح دهند.

ابزارهای معاملاتی و مرکز آموزشی

ابزارهای معاملاتی مانند نمودارها و اندیکاتورها ممکن است برای تریدرهای مبتدی از اهمیت کمتری برخوردار باشند، اما یک مرکز یادگیری که می تواند به شما در درک اصول تجارت کمک کند، احتمالا” ضروری باشد.

قبل از انجام یک سپرده گذاری بزرگ، نیازهای معاملاتی خود را مد نظر قرار دهید. بسیاری از پلتفرم‌ها و صرافی‌ها اجازه می‌دهند با کمتر از 10 دلار شروع به کار کنید و برخی مانند OKX، یک حساب آزمایشی به شما می‌دهند تا بتوانید قبل از پرداخت پول واقعی، اصول کار را یاد بگیرید.

اعطای مجوز و امنیت

قبل از انتخاب پلتفرم، اهمیت قابلیت های امنیتی، اعطای مجوز یا حتی بیمه نامه ها را مد نظر قرار دهید

  • قابلیت های امنیتی: صرافی چه مراحلی را برای تضمین وجوه کاربران انجام می دهد؟ مواردی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از احراز هویت دو مرحله ای برای جلوگیری از دسترسی اشخاص دیگر به حساب شما. ویژگی دیگری که باید در نظر گرفت این است که آیا صرافی از ذخیره سازی آفلاین استفاده می کند یا خیر. این مسئله به نگهداری مقدار قابل توجهی از دارایی های کریپتو در کیف پول های جداگانه ای اشاره دارد که به صورت آنلاین قابل دسترس نیستند.
  • اعطای مجوز: آیا این صرافی یا پلتفرم در کشور شما دارای مجوز می باشد؟ یک پلتفرم دارای مجوز در حوزه قضایی شما احتمالا”ممکن است حمایت های مالی بیشتری را به همراه داشته باشد.
  • بیمه نامه ها: برخی از صرافی ها، مانند Coinbase، مسئولیت جرائم بیمه ای را می پذیرند که به محافظت در برابر خسارات ناشی از هک در برابر پلت فرم کمک کند.

آیا می توان رمز ارز خود را انتقال داد؟

همیشه مشخص نیست که پس از خرید رمزارز خود چه کاری می توان انجام داد. در اکثر صرافی ها، می توان رمز ارز خود را به یک کیف پول خارجی مانند MetaMask یا Electrum منتقل کرد.

در آنجا می توان آن را نگه داشت، خرج کرد، آن را برای شخص دیگری فرستاد یا حتی آن را در امور مالی غیرمتمرکز قرار داد.

اما همیشه اینطور نیست. برخی از پلتفرم‌ها تنها از انتقال دارایی‌های رمز ارز خاص پشتیبانی می‌کنند، یا ممکن است اصلاً هیچ پشتیبانی نداشته باشند. اگر رمزارز شما در لیست پشتیبانی‌شده نباشد، انتخاب‌های شما به فروش یا نگهداری محدود خواهند شد.

قابلیت انتقال نسبت به گذشته مشکل کمتری دارد، اما هنوز هم قبل از خرید، آگاهی داشتن در مورد آن خوب است.

چگونه تصمیم بگیریم کدام کریپتو را بخریم

اکثر سرمایه گذاران جدید در زمینه ارز دیجیتال کار خود را با بیت کوین یا اتریوم و گاهی هر دو شروع می کنند. بیت کوین اولین ارز دیجیتال بوده و از نظر ارزش بازار همچنان باارزش ترین ارز دیجیتال محسوب می شود و حدود نیمی از کل سرمایه بازار کریپتوها را تشکیل می دهد.

اگر از قبل در مورد بیت کوین به عنوان بخشی از سبد خود تصمیم گرفته اید، نحوه خرید بیت کوین را با مقایسه دقیق معاملات بیت کوین یاد بگیرید.

سایر ارزهای دیجیتال، از جمله دومین ارز بزرگ، اتریوم، اغلب آلت کوین (جایگزین) نامیده می شوند، به این معنا که جایگزینی برای بیت کوین هستند. هم بیت کوین و هم اتریوم در مقایسه با ابزارهای مالی معمول مانند سهام، بازدهی باور نکردنی بالایی داشته اند. آیا این بدان معناست که برای رسیدن به موج بعدی باید روی ارز دیجیتال کمتر شناخته شده دیگری سرمایه گذاری کنید؟ احتمالا نه، یا حداقل نه به عنوان اولین سرمایه گذاری.

تجربه قدیمی شروع کار با بیت کوین احتمالاً هنوز هم به دلایل مختلفی اعمال می شود.

  • بیت کوین دارای عرضه ثابت و استقبال جهانی است. کل سیاره هوادار دارایی با عرضه ثابت هستند که برای قیمت آینده خبر خوبی است.
  • بیت کوین در همه جا قابل دسترس می باشد. تقریباً هر پلتفرم فروشنده کریپتو معاملات بیت کوین را نیز ارائه می دهد. احتمالا” استفاده یا فروش رمزارزهای کمتر شناخته شده دشوار باشد.
  • بیت کوین غیرمتمرکز است. هیچ رئیس یا هیئت مدیره ای برای بیت کوین وجود ندارد که تصمیماتی را اتخاذ کنند. شبکه از طریق یک فرآیند دموکراتیک تغییر می‌کند که به نودهایی (رایانه‌هایی که یک نسخه کامل از بلاک چین را میزبانی می‌کنند) نیازمند است تا نرم‌افزاری را با استفاده از یک ویژگی جدید پیشنهاد شده نصب کنند. تعداد تخمینی نود های بیت کوین از 50000 تا بیش از 200000 متغیر است. تمرکززدایی به این معناست که هیچ کس پروژه را به نحوی هدایت نمی کند که به نفع گروه های خاص در مقایسه با دیگران باشد.
  • بیت کوین پول است. برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال جدیدتر، بیت کوین همتراز پول نقد در نظر گرفته می شود. با مجموعه قابلیت های محدود خود، کار را به خوبی انجام می دهد و بسیار کمتر در معرض سوء استفاده های رمز ارز که اغلب در اخبار درباره آن ها می خوانید، قرار دارد.

اما اگر می‌خواهید کار بیشتری با ارز دیجیتال خود، مانند کسب سود در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، انجام دهید باید زمینه را برای سایر گزینه‌های ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، کاردانو، پلیگون، سولانا یا موارد دیگر باز کنید. بیت کوین به طور کامل از قراردادهای هوشمند، که برای DeFi مرکزی هستند، پشتیبانی نمی کند.

بهترین استراتژی شروع آهسته با رمزارزهای شناخته شده مانند BTC و ETH و سپس گسترش به آلت کوین های دیگر می باشد، چون در مورد این فناوری اطلاعات بیشتری کسب نموده و تصمیم می گیرید که چگونه (یا اگر) می خواهید با برنامه های غیرمتمرکز تعامل داشته باشید.

برخی از تریدرها جذب رشد سریع اغلب مشاهده شده در میم کوین ها می شوند، اما به خاطر داشته باشید که این ها معمولاً دارایی های پر مخاطره ای هستند که نوسان فراوانی دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کوین و توکن‌های رمز ارز جدید، بهترین راهنمای ارزهای دیجیتال ما را بررسی کنید.

آیا خرید ارز دیجیتال بی خطر است؟

خرید رمزارز در حال حاضر بسیار ایمن تر از گذشته است، اما هنوز هم یک سرمایه گذاری مستقیم بوده و تحقیقاتی را باید خودتان انجام دهید.

خرید ارز دیجیتال با خطراتی همراه است که در سرمایه گذاری های معمول مانند سهام متداول نیست. لازم به ذکر است، بازارهای رمز ارز شبیه سهام تنظیم نمی‌شوند و با تدابیر حفاظتی برای مصرف‌کننده مشابه بیمه برای محافظت در برابر ورشکستگی کارگزاری (حفاظت SIPC در ایالات متحده) همراه نیستند.

در عوض، کریپتوها شبیه سایر ارزها در سراسر جهان معامله می شوند. تریدرها باید مسئولیت امنیت خود را بر عهده داشته و پلتفرم هایی را انتخاب کنند که به تجارت ایمن و انتقال دارایی های رمز ارز شده از صرافی متعهد باشند.

انتظار یافتن لحنی را داشته باشید که در هر صرافی بر مسئولیت شما در قبال محافظت از حساب و دارایی های رمز ارزتان تاکید می کند.

به عنوان مثال، آنچه Kraken در مورد این موضوع به اشتراک گذاشته، در اینجا ارائه می شود:

Kraken security and insurance

علیرغم لحنی که نشان می دهد شما تنها هستید، Kraken تعدادی از اقدامات امنیتی، از جمله احراز هویت دو مرحله ای (2FA)، تأیید صحت ذخیره، و تست امنیتی مداوم را اجرا می کند.

این اقدامات به کاهش ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کمک می کنند.

آیا ارز دیجیتال مشمول مالیات است؟

در حوزه‌های قضایی کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا، روش های مالیاتی برای رمزارزها از قوانین مشابهی پیروی می‌کند. در واقع، دولت کریپتو را به عنوان دارایی با اهداف مالیاتی در نظر می گیرد. در نتیجه اگر ارزش رمز ارز شما افزایش یابد و دارایی های خود را بفروشید یا خرج کنید، ممکن است مجبور شوید مالیات بر سود سرمایه را پرداخت نمائید. صرفاً نگهداری دارایی که ارزش آن افزایش یا کاهش می یابد، بدهی مالیاتی برای سود سرمایه به همراه ندارد.

برای مثال، فرض کنید هنگامی که در سال 2022 قیمت بیت کوین به 16000 دلار کاهش یافت، 1 بیت کوین خریداری کرده اید. در سال 2023، برای خرید یک اسکوتر برقی جدید، 1/0 بیت کوین را به قیمت 26000 دلار فروخته اید. سود 1/ بیت کوین فروخته شده مشمول مالیات خواهد بود. 9/0بیت کوین باقیمانده هنوز متعلق به شماست، بنابراین هیچگونه مالیاتی به دارایی فروخته نشده در حوزه های قضایی مانند ایالات متحده و بریتانیا تعلق نمی گیرد.

خرج کردن رمزارز نیز همین گونه است. دولت معامله ای را که در آن خرج می کنید را یک تبدیل به ارز بدون پشتوانه (دلار آمریکا در ایالات متحده یا پوند بریتانیا در بریتانیا) می داند. این مسئلهحتی اگر شما به فروشنده به جای ارز معمول، با رمز ارز پرداخت کرده باشید، صادق است. در صورت داشتن سود سرمایه، مالیات به شما تعلق می گیرد. در واقع، شما تراکنش را بر اساس ارزش رمز ارز و در هنگام انجام خرید با کریپتو، گزارش می کنید.

با این حال، اگر در ارز رمز ارز خود دچار ضرر شوید، ممکن است بتوانید از آن برای جبران سایر سودهای حاصل از خرید و فروش، مانند سود حاصل از سهام، یا فروش سایر دارایی ها، یا سایر سودهای ارز دیجیتال استفاده کنید.

ما در این راهنمای مالیات کریپتو نحوه عملکرد مالیات‌های کریپتو را پوشش دادیم. اما مسئله اصلی این است که اگر با فعالیت های ارز دیجیتال خود درآمد کسب کرده باشید، احتمالاً یک صورت‌حساب مالیاتی خواهید داشت.

نحوه سرمایه گذاری بر روی رمزارزها

هنگامی که بهترین مکان را برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال انتخاب کردید، وقت آن است که مراحل سرمایه گذاری در رمزارز را طی کنید.

بیایید از Coinbase استفاده کنیم. این یک پلتفرم کاربر پسند با چندین روش برای واریز پول و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال برتر است.

در اینجا راهنمای گام به گام نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای مبتدیان در کوین بیس ارائه می شود.

مرحله 1: یک حساب باز کنید

به سایت Coinbase مراجعه نموده و برای باز کردن یک حساب جدید، «شروع به کار» را انتخاب کنید. نام، ایمیل و رمز عبور خود را وارد نمائید.

Coinbase ایجاد حساب کاربری

مرحله 2: KYC را کامل کنید

این برای تطابق با مقررات دولتی می باشد که در مجموع به عنوان الزامات KYC (مشتری خود را بشناسید) شناخته می شود.

این فرآیند شبیه کاری است که برای افتتاح حساب بانکی باید انجام دهید. در اینجا آنچه که باید ارائه دهید بیان می شوند، هرچند شرایط ممکن است بسته به محل زندگی شما متفاوت باشد:

  • مدرک هویتی: گذرنامه یا گواهینامه رانندگی معتبر نمونه های متداول هستند.
  • اثبات آدرس: این می‌تواند شامل صورت‌حساب بانکی یا کارت اعتباری، یا یک قبض آب خدماتی فعلی باشد
  • شماره شناسایی مالیاتی: در ایالات متحده، این شماره تامین اجتماعی (SSN) و در انگلستان، شماره بیمه ملی (NIN) خواهد بود.

مرحله 3: یک منبع مالی را وصل نموده و وجه را واریز کنید

Coinbase از PayPal، سپرده های بانکی ACH و دبیت کارت و کردیت کارت پشتیبانی می کند. حداقل 2 دلار سپرده برای شروع وجود دارد که برای انجام اولین تراکنش ارز دیجیتال کافیست.

مرحله 4: یک ارز دیجیتال را برای خرید انتخاب کنید

اکنون زمان انتخاب یک ارز دیجیتال برای خرید است. در این مثال، بیت کوین می خریم. همچنین می‌توانید با استفاده از کادر جستجو، گزینه‌های اضافی مانند اتریوم و سولانا را بیابید.

مرحله 5: خرید خود را انجام دهید

وارد حساب کاربری خود شوید و «خرید/فروش» را انتخاب کنید. بیت کوین را در زیر لیست کوین ها پیدا کرده و یک روش پرداخت را انتخاب کنید.

Coinbase ایجاد حساب کاربری

می دانید که بیت کوین خود را در کیف پول کوین بیس خود دارید. اگر می‌خواهید از قابلیت های Coinbase مانند Coinbase Earn استفاده کنید، می‌توانید انتخاب کنید که آن را در آنجا نگه دارید. یا می توانید رمز ارز خود را در کیف پول رمز ارز غیر حضانتی خود برداشت کنید.

نتیجه گیری

در این راهنما در خصوص نحوه خرید ارز دیجیتال، مراحل اساسی را که باید برای اولین خرید رمز ارز خود انجام دهید، از افتتاح حساب تا اولین خرید را پوشش دادیم. در بیشتر موارد، رمزارزهای شناخته شده ای مانند بیت کوین و اتریوم ایمن ترین مسیر را برای شروع ارائه می دهند.

همچنین در مورد محل سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بحث کردیم. یک صرافی رمزارز مانند کوین‌بیس، همراه با ابزارهای نوآورانه‌ای به شما اجازه دنبال کردن تحرکات تریدرهای موفق را می دهد، که تجربه‌ای مناسب برای مبتدیان و کسانی که تازه وارد خرید ارزهای دیجیتال می‌شوند، فراهم می‌کند.

5/5 - (2 امتیاز)
گرد آورنده
techopedia.com
منبع
cnbc.comfinra.orginvestor.coinbase.comsec.govhenleyglobal.comimf.orgcnbctv18.com

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا