مالی و سرمایه گذاری

چگونه تبدیل به یک معامله‌گر فارکس شویم و یک ذهنیت معاملاتی فارکس بسازیم

تبدیل شدن به یک معامله‌گر فارکس به معنای زندگی و تنفس با هیجان، خطر و پاداش معامله در بزرگترین و نقدشونده ترین بازار جهان است. آیا شما دارای توانایی‌های لازم هستید؟ در این مقاله، ما به بررسی این می‌پردازیم که چگونه می‌توانید یک معامله‌گر فارکس شوید، ویژگی‌های مورد نیاز و فرآیندها را آشکار می‌کنیم. همچنین می توانید مقاله فارکس چیست را نیز مطالعه کنید.

یک معامله‌گر فارکس چه کار می‌کند؟

یک معامله‌گر فارکس با هدف کسب سود موقعیت‌های خرید یا فروش را در جفت‌ها ارزها می گیرد. یک معامله‌گر فارکس استراتژیک، انضباطی و همیشه در حال تماس با بازارها است. بر اساس رویکرد تکنیکال یا بنیادی یا هر دو، او برای ساخت یک درک از رفتار جفت‌ ارز ها و تنظیم معاملات سودآور دست به کار خواهد شد.

نمادها و نرخ بازار ارز معامله‌گر فارکس

در بازار ارز 24 ساعته، معامله هرگز نمی‌خوابد، به این معناست که همیشه فعالیت وجود خواهد داشت، با این حال سطوح نقدینگی فارکس در ساعت های خاصی به اوج و فروغ می‌رسد. برخی از معامله‌گران ممکن است بخواهند در ساعت‌های غیرکاری فعالیت کنند تا از بازارهای بین‌المللی سود ببرند.

معامله‌گران فارکس می‌توانند با استفاده از استراتژی‌های معاملاتی مختلف، از جمله معاملات روزانه، معامله سوینگ و معامله بلند مدت، که به ترجیح زمانی و تحمل ریسک آن‌ها بستگی دارد، فعالیت کنند. آن‌ها اغلب از ابزار تحلیل فنی و الگوهای نمودار برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی پتانسیلی استفاده می‌کنند و با تنظیم سفارشات توقف ضرر(stop-loss) و سود‌دهی(take-profit)، ریسک خود را مدیریت می‌کنند.

علاوه بر اتخاذ تصمیمات معاملاتی، معامله‌گران فارکس نیاز دارند که احساسات و عوامل روانی که می‌تواند بر فرآیند تصمیم‌گیری آن‌ها تأثیر بگذارد، مدیریت کنند. انضباط، مدیریت ریسک و یادگیری مداوم جنبه‌های حیاتی از مسیر موفقیت یک معامله‌گر فارکس به‌شمار می‌آیند.

چه چیزهایی برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر فارکس مؤثر مورد نیاز است؟

بنابراین برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر فارکس مؤثر چه چیزی لازم است؟ از داشتن علاقه به بازارها تا داشتن انضباط بی‌پایان و موارد دیگر، در اینجا ویژگی‌هایی آمده که به عنوان معامله‌گر فارکس به شما کمک خواهند کرد، این ویژگی‌ها از زبان متخصصان برتر آمده است.

1) داشتن علاقه

“شما باید به بازارهای مالی که قصد دارید در آن معامله کنید، علاقه واقعی داشته باشید – حتی عشق” – Nick Cawley

در معامله در بازارهای ارز خارجی، شما باید به واقعیت‌ها و درک از سیاست‌های پولی، یکی از عوامل اصلی حرکت قیمت بازار، علاقه و درک واقعی داشته باشید. به عنوان مثال، اگر شما در حال معامله GBP/USD هستید، باید به طور کامل با تمام حرکات و سخنرانی‌های بانک انگلستان و رزرو فدرال آمریکا آشنا باشید – هر دوی آن‌ها بازار را حرکت می‌دهند. بنابراین هدف این است که با بانک/بانک‌های مرکزی هم‌سویی داشته باشید، اما به آنها شرط نزنید – آنها پول های بزرگی دارند و تقریباً همیشه برنده می‌شوند.

2) درک عوامل محرک

“برای معامله‌گران بسیار مهم است که بدانند که همه ارزها می‌توانند در هر لحظه به دلایل محرک متعددی وابسته باشند” – David Cottle

دلار استرالیایی مثال اصلی از یک ارز است که توسط مجموعه‌ای از عوامل محرک حرکت می‌کنند. اغلب به عنوان واحدی “رشدی” یا “خطر” مرتبط با میزان کلی رشد جهانی شناخته می‌شود – واحدی که احتمالاً در زمانی که جهان احساس بهتری نسبت به رشد جهانی دارد، سود خواهد کرد و در زمانی که وضعیت برعکس باشد، دچار مشکل می‌شود. اگرچه این اغلب درست است، اما تعداد زیادی از عوامل دیگر نیز وجود دارد. قیمت‌های مهم کالاها، چشم‌انداز سیاست پولی استرالیا و خطرات سیاسی محلی می‌تواند همگی باعث شود که در برابر جریان عمومی بازار حرکت کند.

در این روزهای بازارهای بسیار همبستگی دارند، جدا کردن ارزها به “ریسک-آن” و “ریسک-خاموش” خیلی ساده است، این کار بسیار ساده است.

3) به یاد داشته باشید: برای رقص فارکس نیاز به دو طرف است

“جفت‌ ارزها توسط هر دو طرف معادله حرکت داده می‌شوند” – Martin Essex

در معامله ارزها، یک معامله‌گر باید درک کند که در دو منطقه مرتبط چه اتفاقی می‌افتد. به عنوان مثال، در هنگام معامله GBP/USD، مناسب است به‌روز با آخرین اخبار بریکسیت و همچنین آخرین اخبار جنگ تجاری ایالات متحده/چین باشید. به طور کلی، درک خوبی داشتن از معاملات بازار مهم است، از حد ضررها (Stop Loss) تا الگوهای نمودار؛ از روان‌شناسی بازار تا نقش بانک‌های مرکزی.

4) اجرای مدیریت مناسب پول

“شما می‌توانید بهترین ایده‌های معاملاتی فارکس در دنیا را داشته باشید و باز هم ضرر کنید اگر نتوانید ضررها را محدود کنید و سودها را به دست آورید” – David Rodriguez

مدیریت صحیح پول کلیدی‌ترین تفاوت بین علاقه‌مند آماتور و معامله‌گر حرفه‌ای است. به عبارت دقیق‌تر، داده‌های واقعی از یک کارگزار ارز مهم نشان داد که مشتریان آن تراکنش‌های EUR/USD را در 61٪ از موارد به صورت سودآور بسته‌اند، و با این حال پول از دست دادند، زیرا میانگین معامله برنده 48 پیپ و میانگین معامله بازنده 83 پیپ بود. این راهی برای کسب پول نیست، و به همین دلیل مدیریت پول تفاوت‌ساز بین معامله گران آماتور و معامله گران حرفه ای است.

5) داشتن ذهنیت مناسب

“انضباط شدید به منظور دنبال کردن یک طرح بازی واضح لازم است” – Paul Robinson

شما باید یک شروع‌کننده خودتان باشید، قادر به انجام تعهدات و یادگیری از اشتباهات خود؛ این اشتباه‌ها زیاد خواهند بود. علاقه به بازارها و فرآیند معامله، نه فقط پول، بسیار مهم است – این عامل به شما در طی دوران‌های چالشی کمک خواهد کرد. انضباط شدید به منظور دنبال کردن طرح بازی واضح لازم است، اما همچنین انعطاف پذیری برای تطبیق به شرایط تغییر کننده زیرا شرایط بازار همیشه در حال تکامل هستند.

6) نشان دادن اصرار

“اصرار در بیشتر جوانب زندگی بسیار کم‌تر از حد ارزیابی شده است” – James Stanley

معامله کردن می‌تواند دشوار باشد. این تنها از بیرون بسیار آسان به نظر می‌آید زیرا کلیک کردن چند دکمه برای خرید یا فروش خیلی دشوار نیست. اما دشوار است که به طور مداوم مردم را به تنهایی شکست دهید، و تقریباً هر کسی در این مسیر، در یک لحظه‌ای با چالش‌ها روبرو می‌شود. اصرار به موفقیت در این چالش‌ها اجازه می‌دهد، و عدم اصرار باعث می‌شود که به هر دلیلی به راحتی ترک کنید.

لیست کامل برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر فارکس

حالا که میدانید کدام ویژگی‌ها به شما نیاز است، زمان آن رسیده تا از نگاه عملی چگونه می‌توانید یک معامله‌گر فارکس شوید. در زیر لیست کنترلی را مشاهده می‌کنید:

1) یافتن کارگزار مناسب

انتخاب بهترین کارگزار فارکس تفاوت زیادی را در ارتقاء تجربه کاربری، پشتیبانی موثر و قیمت‌گذاری رقابتی ایجاد خواهد کرد.

در ادامه مراحلی که می‌توانید برای پیدا کردن بروکر مناسب انجام دهید آمده است:

  1. تعیین نیازهای شما: شناسایی کنید که شما قصد دارید چه نوع ابزارهای مالی را معامله کنید (بورس، فارکس، گزینه‌ها و غیره)، سطح تجربه شما، فرکانس معاملات و هدف کلی شما چیست. این کمک می‌کند که گزینه‌های خود را محدود کنید.
  2. تنظیم و ایمنی: اطمینان حاصل کنید که دارایی توسط یک مقام مالی معتبر در کشور شما تنظیم می‌شود. این امر امنیت سرمایه‌گذاری شما را تضمین می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که دارایی به استانداردهای صنعتی پیروی می‌کند.
  3. پلتفرم معاملاتی: پلتفرم معاملاتی دارایی باید آسان برای استفاده، پایدار و ویژگی‌های مورد نیاز شما را داشته باشد. ممکن است به ابزارهای پیشرفته نمودار، شاخص‌های فنی، خوراک خبر و غیره نیاز داشته باشید.
  4. هزینه‌ها و کمیسیون‌ها: ساختار هزینه‌های دارایی را بررسی کنید. این شامل کمیسیون‌های معاملات، اسپردها (برای بازار فارکس)، هزینه‌های واریز و برداشت و سایر هزینه‌های پنهان می‌شود. برخی دارایی‌ها معاملات بدون کمیسیون ارائه می‌دهند در حالی که دیگران ممکن است اسپردهای کمتری داشته باشند.
  5. انواع حساب‌ها: بررسی کنید که دارایی انواع حسابی ارائه می‌دهد که به سبک معامله شما و سرمایه‌گذاری شما می‌پردازند. برخی از دارایی‌ها انواع سطوح حساب با مزایای مختلف دارند.
  6. بازارهای در دسترس: مطمئن شوید که دارایی بازارهای مالی مورد علاقه‌تان را که قصد معامله آنها را دارید، ارائه می‌دهد. برخی از دارایی‌ها ممکن است در بازارهای خاص تخصص داشته باشند، در حالی که دیگران مجموعه‌ای گسترده‌تر ارائه می‌دهند.
  7. پشتیبانی مشتریان: پشتیبانی مشتریان خوب امری ضروری است. با ارسال سوالات خود، پاسخ‌دهی و دانش آنها را بررسی کنید.
  8. ابزارهای تحقیقاتی: اگر به تحلیل علاقه‌مند هستید، ابزارهای تحقیقاتی بسیار مهم هستند. برخی از دارایی‌ها گزارش‌های تحقیقاتی عمیق، تجزیه و تحلیل بازار و منابع آموزشی را ارائه می‌دهند.
  9. اپلیکیشن تلفن همراه: اگر قصد دارید در حرکت معامله کنید، مطمئن شوید که دارایی اپلیکیشن معاملاتی معتبر و با ویژگی‌های کاملی را ارائه می‌دهد.
  10. اهرم و مارجین: اگر به معامله با اهرم علاقه دارید، حداکثر اهرم و الزامات مارجین دارایی را بررسی کنید.
  11. نقدها و بازخوردها: نقدها و بازخوردهای دیگر معامله‌گران را بررسی کنید. در حالی که برخی از نقدها منفی هستند، از الگوهای مسائل جدی خبر دهید.
  12. حساب آزمایشی: اکثر دارایی‌ها حساب‌های آزمایشی ارائه می‌دهند. از این ویژگی برای تست پلتفرم آنها و معامله تمرینی بدون خطر پول واقعی استفاده کنید.
  13. فرآیند واریز و برداشت: بررسی کنید چقدر آسان است که وجه را واریز و برداشت کنید. تاخیرها یا پیچیدگی‌ها در این فرآیند می‌تواند مزاحمت‌آور باشد.
  14. منابع آموزشی: به ویژه برای مبتدیان، دسترسی به منابع آموزشی مانند آموزش‌ها، وبینارها و راهنماها بسیار مفید است.
  15. ویژگی‌های ویژه: برخی از دارایی‌ها ممکن است ویژگی‌های منحصر به فردی مانند معاملات اجتماعی، کپی معاملات یا دسترسی به بازارها یا استراتژی‌های معاملاتی خاص را ارائه دهند.

2) درک کار کرد سرمایه تجارتی

به عنوان یک معامله‌گر فارکس، شما باید از مارجین(margin) و لورج(leverage) آگاه باشید. مارجین به معامله‌گر اجازه می‌دهد موقعیت‌های دارای اهرمی باز کند، به این معنا که با سرمایه کمتر، در بازار به معامله کردن بپردازد. معامله‌گران تازه‌کار اغلب مارجین بازمانده را به عنوان قدرت خرید تلقی می‌کنند و به همین دلیل در اندازه‌گیری موقعیت‌های خود خیلی مهاجمانه عمل می‌کنند. لورج سودها و ضررها را بیشینه می‌کند و باعث می‌شود ارزش حساب شما نسبتاً ناپایدار باشد. بدون توجه به میزان لورجی که کارگزار شما ارائه می‌دهد، پیشنهاد ما استفاده از لورج کم یا هیچ لورجی در معامله خود داشته باشید.

3) با حساب دمو شروع کنید

با یک حساب آزمایشی تمرین کنید تا با بازارها آشنا شوید. از اینجا، می‌توانید یک استراتژی معاملاتی را ایجاد و بهبود ببخشید، با پلتفرم انتخابی خود آشنا شوید و اعتماد به نفس مورد نیاز برای معامله با پول واقعی را پیدا کنید.

4) به آرامی شروع کنید

از حساب پول واقعی خود در ابتدا به مقدار کوچک معامله کنید و به تدریج خود را ارتقا دهید. با پروتکل‌های مدیریت ریسک در معاملات خود، با استفاده از سیستم حد ضرر و فقط هنگامی که تحلیل عمیقی انجام داده‌اید معامله کنید، برخورد کنید، خواه تحلیل فاندامنتال یا تکنیکال، یا هر دو.

5) هرگز از افزایش دانش – و شخصیت دست نکشید

معامله‌گران برنده هرگز از یادگیری و افزایش تخصص در بازارهای کلیدی منصرف نمی‌شوند. شما باید جفت‌های ارزی انتخاب شده خود را از درون و بیرون بشناسید، کدام عوامل تکنیکی مرتبط هستند و چگونه رویدادهای بازار حرکت جفت‌های خاصی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. ثبت معاملات خود در یک دفترچه معاملات به شما کمک می‌کند عملکرد خود را ارزیابی کرده و در موقعیتی برای مرور و ارزیابی مداوم رویکرد خود باشید.

سوالات متداول

چه چیزهایی برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر فارکس نیاز است؟

برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر فارکس، نیاز به آموزش مناسب در زمینه تجارت ارز، درک اصول اقتصادی و مالی، برنامه‌ریزی دقیق، صبر و شکیبایی، و همچنین سرمایه اولیه برای شروع معاملات دارید.

چگونه می‌توان تجربه عملی در معاملات فارکس کسب کرد؟

چه عواملی در موفقیت در بازار فارکس تأثیر دارند؟

موفقیت در بازار فارکس به عوامل متعددی وابسته است، از جمله دانش تجارتی قوی، تحلیل دقیق بازار، مدیریت مالی مناسب، قدرت تصمیم‌گیری صحیح در شرایط فشار، و توانایی کنترل احساسات در طول معاملات.

چگونه می‌توان ریسک‌های مرتبط با تجارت فارکس را کاهش داد؟

برای کاهش ریسک‌های مرتبط با تجارت فارکس، می‌توانید از مدیریت مالی محکم استفاده کنید، از دستورالعمل‌ها و استراتژی‌های معاملاتی معتبر استفاده کنید، حساب دمو را مورد استفاده قرار داده و پیش از ورود به معامله تحلیل دقیق انجام دهید.

به این پست امتیاز بدهید
منبع
dailyfx.com

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا