سلامتی

نحوه استفاده از مسواک برقی

در اینجا نحوه استفاده از مسواک برقی که توسط دندانپزشکان شرح داده شده به طور کامل ارائه می شود.

مقدمه

ممکن است یادگیری چگونگی استفاده از مسواک برقی، به ویژه زمانی که مسواک زدن دندان‌ها را احتمالاً اولین بار بعنوان یک کودک یاد گرفته‌اید، ابتدایی به نظر برسد. معمولاً والدین به کودکان یاد می دهند که دندان هایشان را با یک مسواک دستی خوب و معمولی مسواک بزنند. زمانیکه اندکی بزرگتر شدند، ممکن است یک مسواک برقی به آنها داده شود. شاید این شیک ترین مسواک برقی نباشد، اما احتمالا باعث می شود دندان ها نسبت به مسواک های دستی قدیمی تمیزتر احساس شوند. اما آیا کسی برای توضیح نحوه استفاده از مسواک برقی وقت می گذارد؟

استفاده از مسواک برقی

گاهی در مورد کارهایی که هر روز انجام می دهیم زیاد فکر نمی کنیم. ما این کارها را از سر اجبار و از روی عادت انجام می دهیم، دندان هایمان را بعد از هر وعده غذایی مسواک می زنیم و اجازه نمی دهیم که اینکار ذهن ما را مشفول کند. اما اگر نمی دانید که آیا از روش صحیحی برای مسواک زدن دندان های خود استفاده کرده اید – یا حتی اگر علی رغم مسواک زدن منظم متوجه تجمع وجود پلاک شده اید – ممکن است این وسیله طراوت بخش همان چیزی باشد که شما نیاز دارید.

ما تکنیک های لازم برای کسب بهترین نتایج از بهترین مسواک برقی را بررسی می کنیم.

پیشنهاد می شود در صورت تمایل مقاله راهنمای خرید مسواک برقی را مطالعه کنید.

نحوه استفاده از مسواک برقی برای تمیز کردن کامل

اکثر افراد مسواک زدن دندان ها را با استفاده از آنچه که از نظر فنی بعنوان “اسکراب دایره ای” یا “روش دایره ای” شناخته می شود، می آموزند. اما روش های دیگری نیز برای مسواک زدن وجود دارند که در از بین بردن پلاک موثرتر  هستند و می توان همراه با مسواک برقی استفاده کرد. بر اساس مطالعه ای در سال 2020 در مجله دندانپزشکی بالینی و تجربی  منتشر شده، پلاک مهم ترین علت پوسیدگی دندان و بیماری های لثه محسوب می شود. پلاک ماده چسبنده ای است که هنگام مخلوط شدن بقایای غذا با بزاق، تشکیل شده و می تواند دندان ها را بپوشاند. زمانیکه باکتری ها شروع به رشد بر روی پلاک نمایند، می توانند به مینای دندان آسیب برسانند. تجمع پلاک اغلب در نواحی با دسترسی دشوار مانند بین یا پشت دندان ها ایجاد می شود. به همین دلیل لازم است که پس از مسواک زدن مقدار مواد غذا و باکتری های باقی مانده را در قسمت های مختلف دهان خود کاهش دهید.

همان مطالعه سال 2020 ، نشان می دهد که مؤثرترین روش مسواک زدن، تکنیک Bass می باشد. طبق نظر دکتر آلینا لی لین، دندانپزشک ساکن نیویورک در مجله لایو ساینس: برای مسواک زدن دندان های خود با این روش، “از یک حرکت دایره ای ملایم پرزهای مسواک با زاویه 45 درجه نسبت به خط لثه استفاده شود.” بیماران دارای جرم دندان ممکن است بهترین تکنیک های مسواک زدن را با مسواک دستی نداشته باشند، بنابراین یک مسواک برقی ابزار مفیدی برای تمیز نگه داشتن این دندان ها خواهد بود. طبق توصیه دندانپزشک و مربی، دکتر دیوید رایس، برای بهره گیری حداکثری از مسواک زدن دندان‌های خود، جلوی آینه مسواک بزنید:  وقتی چند کار را بصورت همزمان امتحان کنیم، احتمال دارد هر روز نقاط مشایهی را از دست بدهیم.

دکتر سارا امینی به لایو ساینس گفت: «مسواک ها معمولاً در یک مدت زمان معین ارتعاش و نوسان مشخصی دارند، 2000، 4000، 5000 و … در دقیقه، بنابراین شما مسواک را روی هر دندان نگه داشته و سپس به سراغ دندان بعدی بروید که شامل سطح بیرونی، سطح غذا خوردن و سطح داخلی دندان و استفاده از فشار ملایم است.

از نظر ترتیب مسواک زدن دندان‌ها، دکتر احمد حسین  توصیه می کند که «از پشت دندان آسیاب بالایی شروع و به سمت دیگر دندان‌ها رفته، با استفاده از یک رویکرد سیستماتیک بار ها و بارها برای هر دندان به سمت پشت دیگر دندان آسیاب بالایی (و این کار را برای دندان های پایینی تکرار کنید)”. وی می اضافه می کند: ” Philips Sonicare دارای یک ضربان‌ساز چهارگانه است که به شما اجازه نظارت بر زمان‌بندی مساوی برای چهار ربع دهان را می دهد.” همچنین می توان یک تایمر بر روی گوشی خود برای هدف قرار دادن 30 ثانیه مسواک زدن در هر ربع دهان تنظیم نمود.

همچنین می‌توان در مورد نحوه سفید کردن طبیعی دندان‌ها مطالعه کنید تا بدانید از کدام روش‌های سفید کردن دندان بایستی اجتناب نمود و کدام یک ممکن است مؤثر باشد.

پیشنهاد می شود در صورت تمایل مقاله راهنمای خرید سری مسواک برقی را مطالعه کنید.

چند بار در روز باید از مسواک برقی استفاده کرد؟

اکثر افراد روزی دو یا سه بار دندان های خود را مسواک می زنند و از زمانی که به یاد می آورند این کار را انجام داده اند. بطور خلاصه، تعداد دفعات استفاده از مسواک به چند فاکتور سبک زندگی وابسته است. حداقل باید دو بار در روز مسواک زد، اما اگر تحت درمان ارتودنسی هستید، مقدار آن بسیار بیشتر خواهد بود.

به عنوان یک قاعده کلی، دکتر لین به بیمارانش توصیه می کند دو بار در روز از مسواک برقی استفاده کنند. او معتقد است: هنگام مسواک زدن با مسواک دستی یا برقی بایستی صبح و شب دو دقیقه را به مسواک زدن اختصاص داد. برای اکثر افراد، این به معنای مسواک زدن بعد از صبحانه و بعد از شام می باشد، اما زمان بندی به برنامه شما بستگی دارد.

اگر در حال حاضر از بریس‌ها(براکت) (چه ثابت باشند یا متحرک)، استفاده می‌کنید احتمالاً باید مسواک زدن را بیشتر مد نظر قرار دهید. یک مطالعه در سال 2011 در مجله Angle Orthodontist توصیه می کند که افرادی که از بریس های ثابت استفاده می کنند باید دندان های خود را “بعد از هر وعده غذایی اصلی” مسواک بزنند. اگر براکت‌های متحرک باشند، محققان مجله بیماری‌های دهان، مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی و میان‌وعده را برای شما توصیه می‌کنند. بایستی مطمئن شوید که قالب های خود را قبل از قرار دادن دوباره مسواک زده اید. لازم به ذکر است که در صورت داشتن بریس های متحرک دارید، احتمالا” لازم باشد سر مسواک های خود را به دلیل ساییدگی و پارگی اضافی بعلت تمیز کردن، بیشتر از حد معمول عوض کنید.

چند بار در روز باید از مسواک برقی استفاده کرد؟

آیا باید دندان ها را قبل یا بعد از صبحانه مسواک زد؟

مسواک زدن قبل یا بعد از صبحانه موضوعی به شدت مورد بحث می باشد. برخی افراد بر این باورند که مسواک زدن بعد از خوردن غذا در پاک نمودن بقایای غذا موثر است. برخی دیگر معتقدند مسواک زدن بعد از غذا برای مینای دندان مضر است. اتفاق نظر در تحقیقات مدرن در مجله دندانپزشکی بالینی معاصر بر این است که مسواک زدن دندان ها قبل از صبحانه معقول ترین گزینه بوده و بایستی از مسواک زدن حداقل 30 دقیقه بعد از صرف غذا اجتناب نمود.

برخی افراد بعد از غذا خوردن با طعم باقی مانده در دهان خود مشکل دارند. در این صورت، می توان به جای مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن غذا، آدامس جوید. براساس مطالعه ای در مجله Quintessence International اگر می خواهید از آدامس همراه با روتین مسواک برقی خود استفاده کنید، باید به دنبال محصولی حاوی زایلیتول باشید. این ماده شیمیایی بعنوان یک عامل ایمن و موثر در مبارزه با باکتری های عامل پوسیدگی در نظر گرفته می شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا