کسب و کار

28 مدل از بهترین ایده های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک در سال 2024

روش های نوآورانه زیادی برای بازاریابی کسب و کار شما وجود دارد و در این قطعه، ما در مورد برخی از ایده های بررسی شده و آزمایش شده که کمک کرده است تا کسب و کارهای کوچک مشتریان جدیدی را جذب کنند، بحث خواهیم کرد.

پس شما یک ایده کسب و کار فوق العاده دارید که از آن هیجان زده هستید و مشتاق هستید که شروع کنید و کسب و کار جدید خود را تبلیغ کنید.

 بهترین ایده های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

روش های بازاریابی نوآورانه زیادی وجود دارد که می توانید برای تبلیغ کسب و کار کوچک خود استفاده کنید، هم از طریق بازاریابی دیجیتال و هم بازاریابی آفلاین. در این قطعه، ما در مورد برخی از ایده های بررسی شده و آزمایش شده از هر دو حوزه که به صاحبان کسب و کار کوچک، فردی که تنها کسب و کار خود را اداره می کند، و کارآفرینان کمک کرده است تا مشتریان جدیدی را جذب کنند، بحث خواهیم کرد.

معرفی بهترین کتاب های حوزه بازاریابی در ایرانخط جدا کننده

کتاب مدیریت بازاریابی اثر فیلیپ کاتلر انتشارات آموخته

کتاب مدیریت بازاریابی اثر فیلیپ کاتلر انتشارات آموخته

  • رده‌بندی کتاب: مدیریت (علوم اجتماعی)
  • قطع: رحلی
  • نوع جلد: گالینگور
مشاهده محصول در دیجی کالا
کتاب نسل چهارم بازاریابی حرکت از بازاریابی سنتی به دیجیتال اثر جمعی از نویسندگان انتشارات آریاناقلم

کتاب نسل چهارم بازاریابی حرکت از بازاریابی سنتی به دیجیتال اثر جمعی از نویسندگان انتشارات آریاناقلم

  • قطع: رقعی
  • نوع جلد: شومیز
  • گروه سنی: بزرگسال
مشاهده محصول در دیجی کالا
کتاب استراتژی اقیانوس آبی اثر دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا انتشارات آریاناقلم

کتاب استراتژی اقیانوس آبی اثر دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا انتشارات آریاناقلم

  • قطع: خشتی
  • نوع جلد: شومیز
  • گروه سنی: بزرگسال
مشاهده محصول در دیجی کالا
کتاب اصول بازاریابی داده محور اثر مارک جفری

کتاب اصول بازاریابی داده محور اثر مارک جفری

  • قطع: وزیری
  • نوع جلد: شومیز
  • گروه سنی: بزرگسال
مشاهده محصول در دیجی کالا
کتاب گاو بنفش اثر ست گادین انتشارات کتیبه پارسی

کتاب گاو بنفش اثر ست گادین انتشارات کتیبه پارسی

  • قطع: رقعی
  • نوع جلد: شومیز
  • گروه سنی: بزرگسال
مشاهده محصول در دیجی کالا
کتاب مدیریت بازاریابی اثر فیلیپ کاتلر انتشارات آموخته

کتاب مدیریت بازاریابی اثر فیلیپ کاتلر انتشارات آموخته

  • رده‌بندی کتاب: مدیریت (علوم اجتماعی)
  • قطع: رحلی
  • نوع جلد: گالینگور
مشاهده محصول در دیجی کالا

بازاریابی چیست؟

بازاریابی یا مارکتینگ به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در جهت فروش، ایجاد ارتباط، مبادله انتقادات و پیشنهادات میان مشتریان و فروشنده صورت می‌گیرد. بازاریابی فرایندی است که طی آن شرکت‌ها مشتریان را درگیر می‌کنند، با مشتری ارتباط قوی برقرار می‌کنند و برای مشتری ارزش ایجاد می‌کنند تا در ازای آن از مشتری ارزش دریافت کنند.

بازاریابی می‌تواند به جذب مشتری جدید کمک کند و کسب و کار را رشد و توسعه دهد. همچنین بازاریابی می‌تواند به شما کمک کند تا بازخورد مشتریان را دریافت کنید و بر اساس آن تصمیمات بهتری بگیرید.

بازاریابی شامل تحقیقات بازار، تحلیل هدف بازار، برنامه‌ریزی استراتژی‌های بازاریابی، اجرای برنامه‌ها و ارزیابی عملکرد است. این فرایند به شما کمک می‌کند تا محصولات یا خدمات خود را به گونه‌ای ارائه دهید که به نیازهای مشتریان پاسخ دهد و ارزشی برای آن‌ها ایجاد کند.

28 ایده بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

1. بروشورها

بروشورها می توانند به جلب توجه مشتریان بالقوه و تبلیغ رویدادها و خدمات شما کمک کنند. اینها ابزار بسیار موثری هستند که به شما کمک می کنند مشتریان جدیدی را به دست آورید، به خصوص اگر در حال راه اندازی کسب و کار خود یا افزودن محصولات یا خدمات جدید هستید.

در واقع، یک نظرسنجی منتشر شده توسط انجمن بازاریابی مستقیم (DMA) نشان داد که 89٪ از مردم به یاد دارند که یک بروشور یا برگه را دریافت کرده اند و 48٪ پس از دریافت یک بروشور از محصول اطلاعات بیشتری را جویا شدند. بنابراین، وقتی به درستی طراحی شده است، بروشورها می توانند راه فوق العاده ای برای تولید سرنخ های جدید باشند.

طرح هایی را انتخاب کنید که جسور، چشمگیر و خوانا هستند. البته، شما می خواهید مطمئن شوید که بروشور شما شامل تمام اطلاعات و داده های کلیدی است که مخاطب شما برای ارتباط با کسب و کار شما نیاز دارد. اگر در ایده ای برای ایجاد یک پوشه گیر کرده اید، برای انجام کل کار برای شما، برای کمک به یک طراح فکر کنید.

2. کارت های تجاری

کارت تجاری اغلب اولین انطباع فیزیکی است که مردم ممکن است از کسب و کار شما داشته باشند. براساس تحقیقی که توسط موسسه تحقیقات مغز آماری منتشر شده است، 72٪ از مردم کسب و کارها را بر اساس کیفیت کارت های تجاری آنها قضاوت می کنند.

39٪ دیگر گفتند که با فردی که کارت تجاری ارزان به نظر می رسد، کار نمی کنند. مگر اینکه شما یک طراح با تجربه باشید، ممکن است سخت باشد که یک کارت تجاری را ایجاد کنید که مشتریان بالقوه را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، شما ممکن است بخواهید کمک یک متخصص را درخواست کنید که به شما کمک کند کارت تجاری کامل برای کسب و کار شما را ایجاد کند.

3. پروفایل تجاری گوگل

ثبت نام در پروفایل تجاری گوگل (که قبلاً به نام گوگل کسب و کار من شناخته می شد) می تواند به شما کمک کند تا در گوگل دیده شوید بیشتر. پروفایل تجاری گوگل ابزاری است که به شما امکان می دهد تا یک لیست پروفایل تجاری در نتایج جستجو داشته باشید، هر زمان که کسی به دنبال کسب و کارهایی در منطقه شما می گردد که خدماتی را ارائه می دهند که شما ارائه می دهید.

سپس به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا نظرات را بگذارند، یک لیست اضافه کنند یا عکس ها را اضافه کنند. برای شروع، به پروفایل تجاری گوگل ثبت نام کنید و یک حساب رایگان ایجاد کنید.

4. ساخت یک وبسایت

وبسایت صفحه اول کسب و کار شما است. حتی اگر شما یک کسب و کار محلی کوچک یا یک شرکت فیزیکی باشید، مردم اغلب کسب و کار شما را گوگل می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد شما پیدا کنند.

در واقع، تحقیقات نشان می دهد که 84٪ از مصرف کنندگان امروز باور دارند که داشتن یک وبسایت باعث می شود کسب و کار شما به نظر بیشتر قابل اعتماد بیاید. داشتن یک وبسایت با ظاهر حرفه ای، با متن وب جذاب و محتوای بصری چشمگیر – تصاویر، ویدیوها، اینفوگرافیک ها و غیره – می تواند موقعیت برند شما را تقویت کند. شما به راحتی می توانید توسعه دهندگان وب را آنلاین استخدام کنید که می توانند به شما در هر جنبه ای از وبسایت خود کمک کنند.

5. سئو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) اگر می خواهید مردم کسب و کار شما را آنلاین پیدا کنند، ضروری است. وقتی مردم برای یک محصول یا خدمت در گوگل جستجو می کنند، از کلمات کلیدی خاصی استفاده می کنند مانند ‘کافه ها در فلوریدا’ یا ‘بازارهای مقرون به صرفه.’

برای اینکه کسب و کار شما را در گوگل در مقابل این افراد قرار دهید، شما باید برای همان کلمات کلیدی رتبه بندی کنید. ابزارهای مختلفی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا کلمات کلیدی محبوب را برای تبلیغ کسب و کار خود شناسایی کنید، مانند Ahrefs و SEM Rush. اما سئو فقط به معنای تکرار کلمات کلیدی نیست. اگر به کمک برای شروع استراتژی سئو خود نیاز دارید، می توانید به دنبال خدمات سئو مستقل بگردید و خدمتی را پیدا کنید که با نیازها و بودجه شما منطبق باشد.

6. نوشتن محتوا و بلاگ نویسی

ایجاد محتوای حرفه ای راه عالی است تا به خریداران بالقوه کمک کند تا بیشتر در مورد خدمات و صنعت شما بیاموزند. همچنین به شما کمک می کند تا سئو خود را بهبود بخشید زیرا الگوریتم های گوگل و سایر موتورهای جستجو وبسایت هایی را که دارای محتوای مفید فراوان و بلاگ هایی هستند که به پاسخ به سوالات رایج کمک می کنند، اولویت می دهند.

همچنین اگر موضوعاتی را که برای آنها جذاب است را پوشش دهید، به جذب بازدیدکنندگان کمک می کند. و اگر وقتی برای اختصاص دادن به نوشتن محتوا ندارید، نویسندگان مستقل زیادی وجود دارند که خدمات نوشتن را با قیمت مناسب ارائه می دهند.

7. بازاریابی در شبکه های اجتماعی

داشتن حضور در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها ضروری است. بیش از نیمی از جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، بنابراین کسب و کارهایی که از بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنند، احتمالاً در حال از دست دادن بخش قابل توجهی از بازار هستند.

بدون توجه به پلتفرمی که استفاده می کنید، به روزرسانی صفحات اجتماعی شما با بلاگ های جذاب، ویدیوها و محتوا باید بخش اصلی از استراتژی شما باشد. شرکت در گروه ها و گفتگوهای آنلاین برای ارتباط با مخاطبین هدف شما مهم است.

همچنین می توانید از برنامه های شبکه های اجتماعی برای دریافت بینش در مورد مشتریان بالقوه خود با استفاده از ابزارهای بینش مخاطبین که در تقریباً تمام پلتفرم های بزرگ شبکه های اجتماعی از جمله توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، تیک توک و اسنپ چت موجود است، استفاده کنید.

8. همکاری با اینفلوئنسرها

مصرف کنندگان به طور طبیعی نسبت به کسب و کارها شکاک هستند و در عوض، احتمالاً بیشتر از کارشناسانی که به آنها اعتماد دارند، خرید می کنند.

در واقع، 49٪ از مردم پس از گوش دادن به افراد تأثیرگذار، انگیزه خرید کردند، در حالی که 82٪ به شبکه های اجتماعی برای هدایت تصمیمات خرید اعتماد دارند. بنابراین، شما قطعاً باید در نظر داشته باشید که بازاریابی تأثیرگذار را در استراتژی بازاریابی آنلاین خود یکپارچه کنید. برخی از افراد تأثیرگذار ممکن است محصول رایگان یا آزمایش رایگان از محصولات و خدمات شما را در مقابل تبلیغ مخاطبان خود به شبکه های خود بپذیرند، در حالی که برخی دیگر درخواست پرداخت نقدی می کنند.

9. PPC

پرداخت بر اساس کلیک می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا با نمایش وبسایت شما در بالاترین نتایج جستجوی محلی، به مخاطبان بسیار گسترده تری دست یابد.

ایجاد تبلیغات PPC شامل راه اندازی حساب مدیر تبلیغات گوگل، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ایجاد تبلیغات متنی کوتاه و صفحات فرود است. سپس شما یک مقدار مشخص پول را بر روی آن تبلیغات می پیچید تا برای یک مکان برتر در نتایج جستجوی گوگل رقابت کنید. مطمئن باشید که از کلمات کلیدی محلی (با نام مکان در آنها) استفاده کنید تا بتوانید مشتریان محلی را هدف قرار دهید.

10. وابسته

روش دیگری برای تبلیغ کسب و کار شما از طریق تبلیغات وابسته است، که در آن شما به یک طرف سوم برای تولید سرنخ ها برای شما پرداخت می کنید. برنامه های وابسته زیادی وجود دارد که به شما اجازه می دهند که فقط همین کار را انجام دهید. منفعت این برنامه ها این است که شما می توانید با هزینه نسبتاً کم شروع کنید و فقط زمانی پرداخت می کنید که معیارهای خاصی برآورده شده باشند، مانند تولید سرنخ ها.

11. مسابقات و هدایا در شبکه های اجتماعی

هیچ چیزی مانند مسابقات و هدایا در کانال های شبکه اجتماعی، هیجان ایجاد نمی کند. بهترین راه برای جلب توجه مخاطبین هدف شما ارائه ارزش است. ارائه یک جایزه به عنوان بخشی از یک هدیه می تواند آنها را ترغیب کند تا اقداماتی مانند ثبت نام برای یک خدمت یا ارسال یک نظر را انجام دهند. فراموش نکنید که هشتگ های مربوطه را برای افزایش دسترسی به مسابقات و هدایای شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید.

12. بازاریابی ایمیل

چرا پیام های بازاریابی خود را مستقیماً به صندوق ورودی مخاطبین هدف خود ارسال نمی کنید؟ با بیش از 4.6 میلیارد کاربر ایمیل، ساخت یک لیست ایمیل و استفاده از بازاریابی ایمیل به شما امکان می دهد تا با مشتریان بالقوه در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

همچنین نیازی به هزینه یا پیچیدگی نیست. شما می توانید با استفاده از پلتفرم هایی مانند MailChimp، Sendinblue و Omnisend که به شما امکان می دهند تا با استفاده از قالب های کشیدن و رها کردن، پیام های شخصی سازی شده ایجاد کنید، رایگان شروع کنید.

13. وبینارها یا پادکست ها

یا چرا یک وبینار یا پادکست را شروع نمی کنید، که به افق های بالقوه شما امکان می دهد تا درک عمیق تری از اینکه چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا مشکلات خود را حل کنند، بدست آورند؟ انتخاب سوالات و موضوعات متداول که مشتریان شما علاقه مند به آنها هستند و سپس اختصاص یک وبینار برای کمک به مشتریان برای حل آنها، آسان است. وبسایت هایی مانند Demio و EverWebinar می توانند به شما کمک کنند تا وبینار خود را راه اندازی کنید و با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. برای یک پادکست، می توانید Audacity و Descript را در نظر بگیرید.

14. بازاریابی تلفنی

گاهی اوقات بهترین راه برای اطلاع رسانی در مورد کسب و کار شما این است که فقط تلفن را بردارید. تحقیقات نشان می دهد که 82٪ از مردم وقتی فروشندگان با آنها تماس می گیرند، جلسات را قبول می کنند.

با این حال، بسیاری از مردم منتظر تماس های فروش نیستند، بنابراین اگر از تماس گرفتن با افق های بالقوه لذت نمی برید، چرا یک دستیار مجازی با تجربه را که می تواند کل کار را برای شما انجام دهد، استخدام نمی کنید؟

15. برنامه ارجاع

گاهی اوقات بهترین راه برای رسیدن به مشتریان جدید این است که مشتریان خوشحال را تشویق کنید تا ارجاعات ارائه دهند. یک راهی که می توانید مشتریان خوشحال را ترغیب کنید تا کلمه را منتشر کنید این است که یک تخفیف کوچک یا کوپن را به عنوان بازگشت ارائه دهید. سخن از دهان به دهان یک تاکتیک بازاریابی قدرتمند است. بعد از همه، کسی دیگری که تعریف از کسب و کار شما می کند، از اینکه شما این کار را انجام دهید، موثرتر است.

16. ویدیوهای یوتیوب

ویدیو یکی از محبوب ترین اشکال رسانه است. در واقع، به عنوان یک ابزار بازاریابی به اندازه ای موثر است که 84٪ از کسب و کارها گفتند که بازاریابی ویدیویی به آنها کمک کرد تا سرنخ ها را تولید کنند، در حالی که 78٪ از مشتریان گفتند که پس از تماشای یک ویدیو، آنها را متقاعد کردند که چیزی بخرند.

شما می توانید تبلیغات ویدیویی برای حساب های شبکه های اجتماعی خود ایجاد کنید و ویدیوهای محصول را برای سایت تجارت الکترونیک خود ایجاد کنید. همچنین می توانید ویدیوهایی در مورد نمایش محصولات، گواهی مشتریان و آموزش های چگونگی انجام کار ایجاد کنید. این ویدیوها به طور موثری محصولات شما را نشان می دهند، اعتماد را بنا می کنند و اطلاعات ارزشمندی را به مشتریان بالقوه ارائه می دهند.

17. تبلیغات فیسبوک

تبلیغات فیسبوک می تواند راه بسیار موثری برای اطلاع رسانی در مورد کسب و کار شما باشد. استراتژی موثرترین توسعه کمپین های هدفمند است که به بازار محلی متوجه شده است. شما می توانید این کار را با انتخاب مخاطبین در مکان های جغرافیایی که می خواهید در ابزار تحقیق مخاطبین فیسبوک هدف قرار دهید، انجام دهید.

همان ابزار می تواند برای تعریف جمعیت شناسی و ویژگی های مخاطبین هدف شما استفاده شود. همچنین می توانید از ابزارهای تحلیلی، مانند Google Analytics، برای تجزیه و تحلیل عملکرد کمپین های تبلیغاتی فیسبوک و دریافت بینش های عمیق تر در رفتار مشتری استفاده کنید. برای شروع با تبلیغات فیسبوک، با راه اندازی یک حساب Facebook Meta شروع کنید.

18. بازاریابی رویداد

برگزاری رویدادهای تبلیغاتی راه عالی است تا در مورد کسب و کار خود اطلاع رسانی کنید. رویدادها می توانند آنلاین یا حضوری باشند. تحقیقات نشان می دهد که 95٪ از کسب و کارها گفتند که برگزاری رویدادها به آنها کمک کرد تا با موفقیت کسب و کار خود را تبلیغ کنند.

رویدادها می توانند هر چیزی از کنفرانس ها، وبینارها، رویدادهای شبکه سازی یا فروشگاه های موقت باشند. برای موفقیت رویداد شما باید لیستی از سخنرانان، فروشندگان و شرکت کنندگان مرتبط داشته باشید. راه آسان برای شروع استفاده از نرم افزارهایی مانند Events.com و Eventbrite است.

19. نمونه کاری یا تیم های خیابانی

دیدن باور کردن است و وقتی شما یک تیم خیابانی را استخدام می کنید تا به خیابان ها بروید و محصول خود را تبلیغ کنید، 98٪ احتمال دارد که شرکت کنندگان شما کلمه ای در مورد شرکت شما منتشر کنند.

برای موفقیت این رویکرد، یک جدول اکسل از وظایف برنامه ریزی شده نگه دارید، یک تیم کوچک از طرفداران یا کارمندان هیجان زده را استخدام کنید و رویداد خود را برنامه ریزی کنید. یک راه برای استخدام مردم برای این کار این است که از دوستان و خانواده بپرسید، به دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی یا مشتریان خوشحال تشویق کنید یا کارمندان را استخدام کنید.

20. دایرکتوری های آنلاین یا سایت های بررسی

روش دیگری برای اطلاع رسانی در مورد کسب و کار شما این است که یک لیست در دایرکتوری های آنلاین، مانند Yelp، Google My Business، صفحات فیسبوک، یا سایت های بررسی ارسال کنید. حتماً خدماتی که ارائه می دهید، جزئیات تماس و یک لینک به وبسایت خود را شامل کنید تا مردم به راحتی شما را پیدا کنند.

21. مغناطیس های خودرو یا دیکال ها

مغناطیس های خودرو یا برچسب های تزئینی (که به عنوان دیکال شناخته می شوند) راه عالی برای تبلیغ کسب و کار شما به صورت غیرفعال است. برای اینکه این روش موثر باشد، باید از یک طرح منحصر به فرد و اصلی استفاده کنید که توجه مخاطبین هدف شما را جلب کند. مطمئن شوید که جزئیات تماس خود را نیز ارسال کنید تا کاربران به راحتی شما را پیدا کنند.

22. ارائه ها

ارائه های فروش روش دیگری بسیار جذاب برای جلب علاقه مردم به شرکت شما است. با مدارس، باشگاه ها، دانشگاه ها یا کسب و کارهای محلی تماس بگیرید تا در مورد فرصت های همکاری سوال کنید. به یاد داشته باشید که هر ارائه نیاز به آماده سازی دارد و همچنین باید حرفه ای به نظر برسد. استخدام یک طراح حرفه ای که می تواند به شما کمک کند تا یک طرح تاثیرگذار ایجاد کند، ایده خوبی است.

23. نمایشگاه ها و جشنواره های جامعه

بسیاری از مردم برای آشنایی با محصولات و خدمات جدید و هیجان انگیز به نمایشگاه می روند. بنابراین، اگر امیدوار هستید که بازار محلی را تصرف کنید، حضور در یک نمایشگاه محلی قطعاً می تواند به افزایش آگاهی از برند کمک کند.

شما می توانید این کار را با همکاری با رهبران جامعه محلی، نمایشگاه ها، برگزارکنندگان جشنواره، یا سازمان های تجاری انجام دهید و یک غرفه در رویدادهای آنها برای جذب بازار محلی راه اندازی کنید. اگر امکان پذیر است، یک بنر منحصر به فرد ایجاد کنید که می توانید در رویداد به طور برجسته نمایش دهید.

24. تی شرت ها

تی شرت ها راه عالی برای تبلیغ برند شما هستند. یک لوگو یا تصویر جذاب طبیعتاً کنجکاوی را الهام می بخشد و هرگز نمی دانید، شاید شما یک روند مد را شروع کنید!

تی شرت ها یک نوع بازاریابی مستقیم هستند و نیازی به هزینه بالا نیز ندارند. حتی اگر فقط 20 تی شرت چاپ کردید و کارمندان خود را تشویق کردید تا آنها را بپوشند، یا آنها را به عنوان بخشی از یک مغناطیس سرنخ رها کردید، احتمالاً باعث می شود مردم در مورد برند شما صحبت کنند.

25. آهنرباهای سربی

مغناطیس های سرنخ می توانند با ارائه یک هدیه رایگان، مشتریان بالقوه را وسوسه کنند. آنها معمولاً در مقابل اینکه یک افق اقدامی انجام دهد، مانند ارائه جزئیات تماس یا پاسخ به یک نظرسنجی، داده می شوند.

یک نظرسنجی از GetResponse نشان داد که 50٪ از کسب و کارهایی که از مغناطیس های سرنخ استفاده می کنند، نرخ تبدیل بالاتری گزارش کردند. ایجاد یکی از آنها نیازی به هزینه بالا ندارد. این می تواند هر چیزی از ارائه یک کتاب الکترونیکی رایگان، ویدیو، یا برگه تقلب باشد که برای جذب سرنخ های با کیفیت سفارشی شده است.

26. دک های فروش

دک فروش یک پیشنهاد است که منافع محصول شما و ارزش ارائه شده را نشان می دهد. اینها می توانند بسیار آسان در پلتفرم هایی مانند Piktochart و Canva ایجاد شوند.

ایجاد یک دک فروش خوب طراحی شده می تواند باعث شود کسب و کار شما حرفه ای تر به نظر برسد و به مشتریان بالقوه یا سرمایه گذاران کمک می کند تا بیشتر در مورد شرکت شما بیاموزند. برای کمک به تهیه دک های فروش چشمگیر، در نظر بگیرید که یک طراح را استخدام کنید.

27. استفاده از هوش مصنوعی

با پیشرفت و رشد سیستم های هوش مصنوعی در قابلیت های فنی، تعداد رو به افزایشی از کسب و کارها و سازمان ها در چند سال گذشته آنها را به کار برده اند. یافته های منتشر شده در AI Index نشان می دهد که سهم شرکت هایی که در سال قبل هوش مصنوعی را به کار برده اند، بیش از دو برابر نسبت به سال 2017 افزایش یافته است.

کسب و کارهای کوچک به خصوص می توانند از هوش مصنوعی برای اتوماسیون یا بهینه سازی وظایف دستی و فرآیندهای تجاری، تجزیه و تحلیل حجم های بزرگ از داده ها و کسب بینش های حیاتی و تقویت تلاش های بازاریابی محتوا استفاده کنند. علاوه بر این، کسب و کارهای کوچک می توانند از هوش مصنوعی برای تولید و بهینه سازی محتوا، مانند پست های شبکه های اجتماعی و کپی بلاگ به صورت کارآمد از نظر هزینه استفاده کنند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی می تواند افزودنی ارزشمند به کسب و کار شما باشد زیرا می تواند حجم های بزرگ از داده ها را تجزیه و تحلیل کند تا به شما کمک کند مشتریان خود را بشناسید، وظایف تکراری را اتوماتیک کند تا به بهبود بهره وری کارمندان کمک کند و شما را مجهز به ارائه خدمات بهتر به مشتریان از طریق ابزارهایی مانند چت بات ها و پورتال های خدمات خودپرداز کند.

28. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی

گزارش Unbounce نشان می دهد که بیش از 30٪ از SMB ها در حال حاضر از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنند و بیش از 60٪ از کسانی که در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده نمی کنند، علاقه خود را برای اعمال چنین ابزارهایی به پشته بازاریابی خود ابراز کرده اند.

ابزارهای هوش مصنوعی، به خصوص ChatGPT، می توانند به کسب و کارها کمک کنند تا تلاش های بازاریابی خود را تقویت کنند. کسب و کارهای کوچک می توانند از ChatGPT به چندین روش استفاده کنند، مانند استفاده از آن برای ایجاد کپی برای مواد بازاریابی، تفکر در مورد ایده های محتوا، انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، تولید محتوا مانند توصیفات محصول، فراخوانی ها به عمل، پست های شبکه های اجتماعی و فیلمنامه های ویدیویی. همچنین می توان از آن برای ساخت چت بات ها، ایجاد کمپین های ایمیل هدفمند و ارائه توصیه های شخصی سازی شده استفاده کرد.

نکات بازاریابی کسب و کار کوچک

ابتدا مهم است که برخی از مبانی را از میان برداریم. این موارد شامل مدیریت مالی، برندسازی، حساب های شبکه های اجتماعی و گزینه های تماس آسان است.

بنابراین، بیایید با جزئیات بیشتری در مورد مبانی صحبت کنیم:

آماده سازی یک برنامه بازاریابی

یک مرد خردمند یک بار گفت که عدم برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست است و این موضوع به خصوص در مورد بازاریابی صحیح است.

اگر قصد دارید برند خود را بالا ببرید و به مخاطبان گسترده تری دست یابید، پس داشتن یک برنامه بازاریابی ضروری است.

برای نوشتن یک برنامه بازاریابی خوب، لازم است که استراتژی های خود را روشن کنید. باید توضیح دهد که برند شما چه چیزی را نشان می دهد و چگونه قصد دارید آن را تبلیغ کنید. همچنین باید رویکرد بازاریابی شما را در طول 1-3 سال آینده تعیین کند و شامل تاکتیک های تبلیغاتی دقیق، فرضیات و تحقیقات بازار باشد.

با یک خلاصه اجرایی از آنچه در برنامه بازاریابی شما است شروع کنید و آن را به بخش هایی مانند تبلیغات، بودجه های مالی و تحقیقات تقسیم کنید.

بازار خود را بشناسید

هر کاری که در کسب و کار انجام می دهید باید توسط تحقیقات بازار راهنمایی شود. تحقیقات بازار شامل تجزیه و تحلیل مخاطبین هدف، تحقیقات صنعت، تجزیه و تحلیل رقبا و تحقیقات SEO است.

تجزیه و تحلیل همه این موارد از قبل می تواند به اطمینان از اینکه کسب و کار خود را به گونه ای که به مخاطبینی که قصد دارید با آنها ارتباط برقرار کنید، هدفمند است، کمک کند.

تحقیقات بازار همچنین به شما امکان می دهد تا درک کنید که رقبای شما چه کسانی هستند و مخاطبین خود را با پیشنهادات بهتر وسوسه کنید.

نقشه مالی خود را ترسیم کنید

مهمترین مرحله در هر کسب و کار مدیریت مالی است. وقتی از جهتی که می خواهید کسب و کار خود را ببرید مطمئن هستید، ایده خوبی است که بودجه خود، هزینه ها، پیش بینی های سود و هزینه ها را تعریف کنید. این کار از هزینه کردن بیش از حد بر روی بازاریابی جلوگیری می کند و به شما ایده واقعی از اینکه چقدر می توانید برای هر کار مرتبط با کسب و کار کنار بگذارید، می دهد.

شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پول کافی برای پوشش بازپرداخت های خود دارید. به همین دلیل داشتن یک برنامه کسب و کار قوی و پیش بینی های مالی مهم است.

برند خود را تثبیت کنید

قبل از اینکه بتوانید هر نوع بازاریابی را در محل قرار دهید، مهم است که در مورد هویت برند خود شفاف باشید. هویت برند شما باید مستمر و جذاب باشد تا هنگام ارائه خود به مشتریان بالقوه، از سردرگمی جلوگیری کند.

به همین دلیل برندسازی بسیار ضروری است. برندسازی شامل رنگ هایی است که با برند شما مرتبط هستند، لوگو، نام تجاری، سبک کسب و کار و زبان.

اگر در مورد ایده هایی برای برندسازی کسب و کار خود گیر کرده اید، پس یک مکان خوب برای شروع این است که در مورد ارزش ها، هدف و سبک کسب و کار خود فکر کنید. رنگ ها و زبانی را انتخاب کنید که شخصیت کسب و کار شما و مخاطبین هدف را منعکس کند.

بیشتر در مورد چگونگی تبلیغ کسب و کار خود بیاموزید

بدون توجه به اینکه از چه تکنیک بازاریابی ای استفاده می کنید، کلید موفقیت داشتن یک استراتژی جامع است که همه تصمیمات شما را هدایت می کند. یک استراتژی بازاریابی جامع اطلاع می دهد که چه پلتفرم هایی را زمانی که محتوا را منتشر می کنید، زمانبندی و بودجه استفاده می کنید.

داشتن این رویکرد ساختارمند می تواند به طور قابل توجهی موفقیت کمپین های بازاریابی شما را افزایش دهد.

سوالات متداول

چه معیارهای بازاریابی را به‌طور منظم بررسی می کنید؟

معیارهای بازاریابی می‌توانند شامل نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی (ROMI)، نرخ تبدیل، تعداد بازدیدکنندگان وبسایت، تعداد مشترکین خبرنامه، و نرخ بازگشت مشتریان باشد.

هدف از بازاریابی چیست؟

معرفی محصول یا خدمات به مشتریان، ایجاد تمایل به خرید و افزایش سود.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات و خدمات.

5/5 - (1 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا