سلامتی

آیا دویدن روی تردمیل از دویدن در فضای آزاد بهتر است؟

بررسی مزایا و معایب دویدن روی تردمیل در مقایسه با دویدن در فضای آزاد

مقدمه

ما دوست نداریم این مسئله را تصدیق کنیم، اما دوندگان به دو دسته تقسیم می‌شوند: آنهایی که نمی‌توانند در مورد چیزی بهتر از جذابیت رفتن به جاده‌ها در یک روز آفتابی زیبا فکر کنند، و آنهایی که ترجیح می‌دهند در منزل تمرین کنند. البته، دوندگانی هم هستند که هر دو اینها را در برنامه‌های روزمره خود ترکیب می‌کنند، اما آیا دویدن روی تردمیل واقعا” آسان‌تر از دویدن در فضای آزاد است؟

دویدن روی تردیمیل یا دویدن در فضای باز

برای پاسخ به این سوال، نگاهی به مزایا و معایب دویدن در فضای آزاد و داخل منزل می اندازیم. البته لازم به ذکر است که هر دو شکل دویدن، ورزش هایی عالی محسوب می شود. مزایای دویدن فراتر از تنها کاهش وزن می باشد. دویدن می تواند به افزایش استحکام استخوان ها، بهبود سلامت قلبی عروقی و کاهش استرس، اضطراب و افسردگی کمک کند.

اگر به تازگی شروع به دویدن کرده اید، در جای درستی هستید. ما ساعت ها وقت صرف تست بهترین کفش های دو موجود در بازار نموده ایم، همچنین بهترین کفش های دو نایک را برای طرفداران Swoosh و بهترین کفش های دوی زنانه برای دوندگان زن پیدا کرده ایم. اگر به دنبال افزایش دو در منزل هستید، ما بهترین تردمیل ها را برای اضافه کردن به تشکیلات سالن ورزشی منزل و بهترین تردمیل های تاشو را برای استفاده در محل کار یافته ایم. همچنین می توانید مقاله راهنمای خرید تردمیل را مطالعه کنید.

فواید دویدن در فضای آزاد

مزایایی دویدن در فضای باز

دویدن در فضای آزاد علاوه بر دریافت ویتامین بسیار مهم D از زیر نور خورشید، فواید جسمی نیز دارد. این شامل:

فعال شدن بیشتر عضلات: در مقایسه با دویدن روی تردمیل، وقتی در جاده یا در مسیری می دوید، باید از عضلات بیشتری برای پا گذاشتن بر روی زمین و فشار آوردن استفاده کنید. یکی از معایب دویدن روی تردمیل این است که تسمه به جابجایی پا کمک کرده، در نتیجه فرد مجبور نیست خیلی سخت تلاش کند. همچنین هنگام دویدن در فضای آزاد، مجبور نیستید که تنها در یک مسیر خطی حرکت کنید، زیرا اغلب متوجه می شوید که در حین حرکت باید از افراد، اتومبیل ها و اشیاء موجود در پیاده رو دوری کرد.

دویدن روی سطح سخت‌تر فوایدی دارد : به همان اندازه که همه به شما می‌گویند دویدن در جاده برای زانوهایتان مضر است، تحقیقات نشان داده که دویدن روی سطوح سخت‌تر برای استخوان‌ها مزایایی دارد.

آمادگی بهتر برای روز مسابقه: اگر هدف شما دویدن5 کیلومتر یا یک ماراتن باشد احتمالاً لازم است این کار را بیشتر در فضای آزاد انجام دهید. آب و هوا و شرایط روز مسابقه ممکن است غیرقابل پیش بینی بوده و دویدن در فضای آزاد شما را برای این موارد آماده می کند.

پیشنهاد می شود در صورت تمایل مقاله بهترین تمرینات روی تردمیل را مطالعه کنید.

مزایای دویدن روی تردمیل

مزایایی دویدن روی تردمیل

سطح برای مفاصل شما نرم تر است: تردمیل ها معمولاً دارای سطح بسیار نرم تری برای دویدن بوده و بنابراین برای مفاصل نرم تر هستند. مراقبت از مفاصل می تواند به شما در کاهش صدمات و ادامه دویدن برای مدت طولانی تر کمک کند.

می توان محیط را کاملاً کنترل کرد: اگر سریعتر دویدن در منزل برایتان راحت تر است، تنها نیستید. تردمیل ماندن در یک سرعت خاص را آسان‌تر می‌کند، چون تسمه برخی از کارهای سخت را برای شما انجام می‌دهد. در نهایت، منجر شدن آن دویدن در خارج از منزل آسان‌تر شده و تردمیل را به یک ابزار آموزشی عالی تبدیل می‌کند. علاوه بر این کنترل شیب روی تردمیل آسان‌تر می باشد، که می‌توان دوی تپه‌ها را حتی اگر در یک نقطه کاملاً صاف از جهان زندگی می‌کنید به تمرین خود اضافه نمائید.

 و آب و هوا: لازم به بیان موارد بدیهی نیست، اما آب و هوا هرگز بر مسافت های دویده شده با تردمیل تاثیر نمی گذارد. در صورتیکه شرایط بیرون یخبندان، برفی یا کاملاً ناامن باشد – یا شاید برای دویدن در تاریکی ناراحت هستید – تردمیل یک جایگزین عالی برای آن محسوب می شود.

آیا دویدن روی تردمیل راحت تر از دویدن در فضای آزاد است؟

از بسیاری جهات، بله. براحتی می توان یک سرعت ثابت را حفظ کرد، این کار برای مفاصل شما راحت تر است و نیازی نیست نگران آب و هوا یا سایر شرایط باشید. با این حال، مواردی مانند دویدن در سراشیبی، یا یادگیری نحوه کنار آمدن با آب و هوای نامساعد نیز وجود دارند که نمی‌توان روی تردمیل پیاده کرد،. در هر صورت، تحقیقات نشان داده که کارهایی مانند تنظیم تردمیل روی شیب ۱٪ را می‌توان برای جبران کمبود مقاومت در برابر باد انجام داد.

دویدن روی تردمیل و دویدن در فضای آزاد هر دو مزایا و معایبی دارند. اگر برای مسابقه تمرین می‌کنید، احتمالاً باید بیشتر مسیرها را خارج از منزل طی کنید، اما اگر برای حفظ تناسب اندام می‌دوید، تردمیل می‌تواند به شما کمک کند حتی در صورت بارانی یا سرد بودن هوا به اهداف خود برسید. نکته اصلی ایجاد محیطی است که تا حد امکان لذت بردن از ورزش را برای شما امکان پذیر نماید

سوالات متداول

آیا دویدن در فضای باز برای بهبود سلامتی بدن مقرون به صرفه تر است یا دویدن روی تردمیل؟

هر دو شیوه دویدن به منظور بهبود سلامتی بدن مفید هستند، اما دویدن در فضای باز می تواند به دلیل تمرین در معرض آفتاب، هوا تازه و مناظر طبیعی برای روحیه شما مفید باشد.

آیا دویدن در فضای باز باعث ایجاد فشار بیشتر بر روی مفاصل است و از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری می کند؟

دویدن در فضای باز می تواند به دلیل تمرین در محیط های مختلف مانند زمین نرم و صخره ای، باعث ایجاد فشار بیشتر بر روی مفاصل شود. با این حال، دویدن در فضای باز همچنین می تواند به دلیل تغییر مسیر و محیط تمرینی، برای جلوگیری از مشکلات مفصلی مرتبط با تکراری بودن حرکات، مفید باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا