راهنمای خریدکالای دیجیتال

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی: نحوه انتخاب اسپیکر بلوتوثی عالی

به خرید یک اسپیکر قابل حمل جدید فکر می کنید؟ راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی ما را مطالعه کنید.

مقدمه: راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

به راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی از وب سایت مسیر انتخاب خوش آمدید. در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا با درک عوامل مختلف موثر در کیفیت یک بلندگوی بلوتوث، انتخاب بهتر و مناسب‌تری داشته باشید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت ببرید و اطلاعات مفیدی را بدست آورید. بیایید شروع کنیم!

یک اسپیکری بلوتوث عالی یک وسیله ضروری برای هر فرد دوستدار موسیقی، چه برای استفاده در مهمانی یا گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه خود در گوشه و کنار خانه، بدون نیاز به کابل می باشد.

این روزها، بهترین اسپیکرهای بلوتوثی با مشخصات صوتی عرضه می شوند که قادر به رقابت با اسپیکرهای سیمی معمولی بوده و طراحی قابل حمل، آنها را برای هر کسی که تمایل دارد در حین حرکت به موسیقی گوش دهد، ایده آل می کند. اتصال عالی، عمر باتری طولانی و ساختار بادوام را نیز اضافه کنید، این اسپیکرهای قابل حمل ترکیبی عالی از راحتی و صدای با کیفیت را ارائه می دهند.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

با این حال، انتخاب اسپیکر بلوتوثی متناسب با نیازهای شما ممکن است دشوار باشد، زیرا برندها و مدل‌های مختلف را باید مد نظر قرار داد، و مشخصات پیچیده زیادی نیز برای درک وجود دارند.

 با اینکه برخی از ارزان ترین اسپیکرهای قابل حمل موجود از خرده فروشان بزرگی مانند آمازون ممکن است ارزش خرید نداشته باشند، اما از همه اسپیکرهای بلوتوث ارزان نباید اجتناب کرد. در واقع، بسیاری از مدل‌هایی که توصیه می‌کنیم بیش از 100 دلار / 100 پوند / 150 دلار استرالیا قیمت ندارند، لذا در صورت کم بودن بودجه، مجبور به قربانی نمودن صدای عالی نیستید.

لیست 5 مدل بهترین اسپیکرهای بلوتوثوی پیشنهادی کاربران

خط جدا کننده

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل Flip 6

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل Flip 6

  • نسخه‌ی بلوتوث: 5.1
  • رابط‌ها: USB Type-C
مشاهده محصول در دیجی کالا
اسپیکر بلوتوثی هانیول مدل Moxie V200

اسپیکر بلوتوثی هانیول مدل Moxie V200

  • نسخه‌ی بلوتوث: 5
  • میکروفون: داخلی
  • رابط‌ها: Bluetooth
مشاهده محصول در دیجی کالا
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل هیسکا مدل B58

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل هیسکا مدل B58

  • نسخه‌ی بلوتوث: 5.1
  • امکانات اسپیکر: باتری
  • میکروفون: داخلی
  • رابط‌ها: شیار کارت حافظه ، USB Type-C ، Bluetooth ، AUX
مشاهده محصول در دیجی کالا
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مدل ZQS-6212

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مدل ZQS-6212

  • میکروفون: یک عدد 3.5 میلی‌متری
  • رابط‌ها: Bluetooth ، microUSB ، پورت USB ، جک 3.5 میلی‌متری ورودی صدا ، شیار کارت حافظه
مشاهده محصول در دیجی کالا
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل تسکو مدل TS 2305

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل تسکو مدل TS 2305

  • رابط‌ها: USB
مشاهده محصول در دیجی کالا

اگر در تلاش برای بررسی دنیای اسپیکرهای بلوتوثی هستید، یا قصد دارید در جمعه سیاه (که در ماه نوامبر برگزار می شود) یکی بخرید و می خواهید بیشترین بهره را از پول خود ببرید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بهترین تصمیم را گرفته و اسپیکر قابل حمل رویایی خود را پیدا کنید.

مشخصات صوتی که باید به آن ها توجه کرد

اسپیکرهای بلوتوثی ue boom 3 و ue megaboom 3 در کنار یکدیگر
(Image credit: Ultimate Ears)

اگر می‌خواهید موزیک تا حد ممکن خوب به نظر برسد، کیفیت صدا باید اولویت تصمیم‌گیری شما در هنگام خرید اسپیکر باشد.

اکثر سازندگان اسپیکرهای قابل حمل، واکنش بسامدی دستگاه خود را برجسته می کنند، که در اصل نشان می دهد که اسپیکر تا چه حد می تواند طیف صداهایی که می شنویم را تکرار کند. بیشتر واکنش های بسامدی بین 20 تا 20000 هرتز و در محدوده شنوایی انسان می باشند – هر چنده مقادیر کمتر از 20 هرتز معمولاً به این معناست که اسپیکر قادر به ارائه تون‌های ساب بیس است که به جای شنیدن، قابل احساس می باشند. این فرکانس‌های پایین‌تر همان چیزی هستند که ، اگر به دنبال بیس chest-thumping هستید، باید به آن توجه داشته باشید.

همچنین، اگر بیس مسئله مهمی است، به دنبال اسپیکرهای بلوتوثی باشید که حاوی رادیاتورهای بیس پسیو هستند، که به آنها اجازه می‌دهد تا در عین کوچک‌تر و قابل حمل بودن دستگاه، ارزان و قوی تولید کنند. با این حال، اسپیکرهای بزرگتر معمولا بلندتر بوده و فضای بیشتری برای جابجایی هوا توسط این رادیاتورها وجود دارد که صدای قوی تری تولید می کند.

اسپیکر قابل حمل beosound a1 نسل دوم در ساحل
Bang & Olufsen Beosound A1 (نسل دوم) با پشتیبانی از aptX عرضه می شود. (Image credit: Bang & Olufsen)

کسانی که می‌خواهند تا حد امکان جزئیات بیشتری را از موسیقی خود دریافت کنند، باید اسپیکرهایی را مد نظر قرار دهند که از کدک‌های بی‌سیم مانند aptX پشتیبانی می‌کنند، که در مقایسه با کدک‌های استاندارد بلوتوث پر اتلاف، پخش های با کیفیت تر و دارای تأخیر کمتری را ارائه می‌دهند. در حال حاضر اسپیکرهای بلوتوثی فراوانی وجود ندارند که از aptX پشتیبانی کنند (هر چند Bang & Olufsen Beosound A1 (نسل دوم) یک گزینه محسوب می شود) اما اگر در مورد کاهش کیفیت صدا نگران هستید، اسپیکرهایی را مد نظر قرار دهید که از اتصال Wi-Fi مانند Sonos Roam هم پشتیبانی می کنند.

اسپیکرهای بلوتوثی که می توانند با استریو جفت شوند (یا حتی بخشی از یک سیستم صوتی چند بخشی را تشکیل دهند) روش دیگری برای تضمین کیفیت صدای خوب می باشند. اسپیکرهای مستقل ممکن است پر طرفدار باشند، اما داشتن یک کانال چپ و راست تاثیر قابل توجهی در پیشبرد اهداف موسیقی خواهد داشت – و اکثر افراد علاقه مند به صدا موافقند که دو اسپیکر بهتر از یک اسپیکر است.

در نهایت، حتماً به دنبال اسپیکرهای قابل حمل با اپلیکیشن پشتیبان همراه باشید که از طریق آن بتوانید تنظیمات EQ را انجام دهید.. این به شما اجازه می دهد که صدا را بخوبی و مطابق با سلیقه خود و براساس موقعیت تنظیم کنید. برای مثال، اگر در فضای آزاد و در محیط باز گوش می‌دهید، ممکن است بخواهید بیس را افزایش دهید، در حالیکه گوش دادن در محیط سرپوشیده با صدای متعادل‌تری مناسب است.

دوام و ضد آب بودن

اسپیکر بلوتوث Ultimate Ears wonderboom 2 که در یک استخر شناور است
The Ultimate Ears Wonderboom 2 شناور در یک استخر. (Image credit: Ultimate Ears)

یکی از بهترین موارد در خصوص اسپیکرهای بلوتوثی این است که قابل حمل هستند – و بسیاری از آنها را می توان در فضای باز برای موسیقی متن پیک نیک، پیاده روی و مهمانی های فضای باز استفاده کرد.

با این حال، همه اسپیکرهای بلوتوثی یکسان نیستند – باید مطمئن شوید که دستگاه برای استفاده در فضای باز عالی می باشد.

ابتدا، طراحی را مد نظر قرار دهید: آیا ساختار محکم و بادومی دارد؟ به دنبال کلاهک‌های انتهایی لاستیکی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از ریزش، و توری‌های پارچه‌ ای باشید که قادرند در برابر لمس کمی خشن مقاومت کنند.

با اینکه همه اسپیکرهای بلوتوثی به دلیل ماهیت خود قابل حمل می باشند، اما حمل برخی از آنها راحت تر است. بسیاری از آنها دارای کارابین ها یا گیره هایی هستند که به کاربر اجازه می دهد آنها را به کوله پشتی خود قلاب نماید، و برخی نیز مانند JBL Flip 6 جدید، با دارا بودن ساختار استوانه ای اتصال آنها به دوچرخه راحت می باشد.

علاوه بر این، مطمئن شوید که اسپیکر قابل حمل شما برای حمل در مدت های طولانی خیلی سنگین، یا برای قرار دادن در کیف خیلی حجیم نباشد – مگر اینکه به دنبال مدلی مانند Sonos Move باشید که بیشتر برای استفاده در منزل مناسب است.

شاید مهم ترین مسئله رتبه بندی IP (محافظت بین المللی) اسپیکر باشد. این بصورت حروف IP به همراه دو عدد می باشد که اولی نشانگر محافظت از اسپیکر در برابر ذراتی مانند گرد و غبار است و دومی نشان دهنده میزان مقاومت آن در برابر مایعات است.

 باید بدانید اسپیکر بلوتوثی جدید شما ضد آب است یا نه، به خصوص اگر قصد دارید از آن در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کنید. یک مقدار مقاومت در برابر آب IPX4، معمولاً برای استفاده در باغ مناسب بوده و از اسپیکر در برابر قطرات باران محافظت می کند. با این حال، درجه IP67 یا بالاتر نشان می دهد که اسپیکر می تواند تقریباً نیم ساعت در حجمی از آب – تا عمق 1 متر – غوطه ور باشد و از گرد و غبار محافظت شود. برخی از اسپیکرهای ضد آب، مانند Ultimate Ears Wonderboom 2، حتی می توانند در استخر شناور بمانند.

و فراموش نکنید – فقط در آب استخر نیست که باید از اسپیکر خود محافظت کنید. اگر می‌خواهید از آن برای مهمانی‌ها استفاده کنید، رتبه IP مناسب به این معناست که اسپیکر حتی از نوشیدنی که روی آن می‌ریزد جان سالم به در می‌برد (اگر این مورد نگران کننده است Ultimate Ears Hyperboom را بررسی کنید).

اگر نگران قابلیت حمل یا طراحی مستحکم نیستید، آیا واقعاً به یک اسپیکر بلوتوثی نیاز دارید؟ اسپیکری که بتواند در یک جا بماند احتمالا” برای شما مناسب‌تر باشد، یا اگر مجموعه‌ای از صفحات موسیقی مناسب دارید، می‌توانید به جای آن یکی از بهترین گرامافون های 2021 را مد نظر قرار دهید

Ultimate Ears Hyperboom با عمر باتری 24 ساعته عرضه می شود – و برای مهمانی ها ضد آب می باشد

عمر باتری و اتصال

اسپیکرهای بلوتوثی سونو روم
Sonos Roam دارای بلوتوث و اتصال Wi-Fi است. (Image credit: Sonos)

در صورتیکه می خواهید اسپیکری بلوتوث شما تمام روز دوام بیاورد، عمر باتری مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد. با اینکه که اسپیکرهای بزرگتر زمان پخش طولانی تری را ارائه می دهند، طراحی هوشمندانه جمع و جور به این معناست که مدل های کوچکتر نیز می توانند زمان پخش طولانی تری داشته باشند

به دنبال عمر باتری حداقل 10 ساعت و درگاه های شارژ USB-C برای شارژ سریع باشید. بسیاری از اسپیکرها از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی کرده و حتی می‌توان از آنها برای شارژ کردن گوشی در هنگام سفر استفاده کرد.

بلوتوث 5 یا بالاتر نیز یکی از ویژگی‌های قابل توجه می باشد، زیرا در مقایسه با بلوتوث 4.2 که فقط 30 متر را مدیریت می‌کند، فاصله همگام سازی تا 120 متر را ارائه می دهد و در صورت استفاده از اسپیکر برای مهمانی ها، اتصال چند نقطه ای باعث می شود که دوستان شما به راحتی به عنوان DJ کار کنند، و در عین حال توانایی جفت استریو – یا حداقل جفت مونو – صدای قوی تری به شما می دهد.

برخی از اسپیکرهای قابل حمل دارای اتصال Wi-Fi نیز می باشند که معمولاً امکان تنظیم فضاهای متعدد را فراهم می کند. مدل‌هایی مانند Sonos Roam حتی قادرند به عنوان بخشی از یک سیستم Sonos چند بخشی وسیع‌تر کار کنند، در حالی که قابلیت موسوم به Sound Swap به این معناست که به راحتی می‌توانید دکمه پخش را نگه دارید و Sonos Roam صدای شما را به نزدیک‌ترین Sonos اسپیکر در دسترس دیگر می‌فرستد.

اتصال Wi-Fi همچنین به برخی از اسپیکرهای قابل حمل اجازه می دهد تا به عنوان اسپیکرهای هوشمند به اشتراک گذاشته شوند، با دستیارهای صوتی داخلی که به کاربر اجازه می دهد از آنها برای کنترل سایر دستگاه های خانه هوشمند استفاده کند.

اتصالات آنالوگ نیز باید مد نظر قرار گیرند. اگر می‌خواهید از اسپیکر خود همراه با یک گرامافون یا گوشی هوشمند با درگاه هدفون 5/3 میلی‌متری استفاده کنید، به مدلی مانند JBL Charge 4نیاز دارید که دارای ورودی AUX باشد

برند هایی که باید بررسی کنید

اسپیکر بلوتوثی urbanista brisbane روی میز قهوه
Urbanista Brisbane یک اسپیکر بلوتوث مقرون به صرفه خوب است.(Image credit: Urbanista)

اسپیکرهای بلوتوثی ارزان متعددی در آمازون موجود می باشند، اما همه این مدل‌ها مناسب نیستند، بنابراین اگر می‌خواهید از کیفیت آنها اطمینان پیدا کنید، باید چند برند را مدنظر قرار دهید.

اگر می‌خواهید شکاف بین فضای داخل و خارج از خانه را پر کنید اسپیکرهای بلوتوثی Sonos عالی هستند و می‌توانید بخشی از یک سیستم چند بخشی وسیع‌تر را تشکیل دهید و مطمئن باشید که صدای آنها نیز فوق‌العاده خواهد بود.

JBL به دلیل ساخت اسپیکرهای مستحکم و مناسب برای فضای باز با قیمت های مقرون به صرفه شناخته شده است، و سری اسپیکرهای مهمانی آن حتی با نمایش نور داخلی نیز عرضه می شوند.

اگر ضد آب بودن برای شما در اولویت است، به دنبال مدل‌هایی از Ultimate Ears باشید که طرح‌های سرگرم‌کننده و رنگارنگ را با ساختارهای خشن ترکیب می‌کنند، بسیاری از آن‌ها می‌توانند در برابر فرو رفتن در آب مقاوم می باشند.

اگر ترکیبی از طراحی شیک و صدای عالی را می خواهید، برند های صوتی پیشرفته مانند Bose و Bang & Olufsen را مد نظر قرار دهید، اما برای قیمت های نسبتاً بالا آماده باشید. اگر می‌خواهید در هزینه ها صرفه‌جویی کنید، Urbanista، Tribit و Anker اسپیکرهای فوق العاده ای را عرضه می‌کند که قیمت بالایی ندارند.

لیست 37 مدل پرفروش ترین اسپکر های بلوتوثوی دیجی کالا

خط جدا کننده

به این پست امتیاز بدهید

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا