چگونه

7 نکته و ترفند پنل خورشیدی برای صرفه جویی در هزینه و بهبود عملکرد پنل خورشیدی

در اینجا آمده است که چگونه می توانید بیشترین بهره را از پنل های خورشیدی خود ببرید

مقدمه

به مقاله راهنمای بهبود عملکرد پنل خورشیدی خوش آمدید. از زمانی که دولت ها شروع به ارائه تخفیف‌ها و مشوق‌های مالیاتی برای نصب پنل‌های خورشیدی کرده اند، محبوبیت آنها افزایش یافته است. چرا نمی خواهید چیزی روی پشت بام خود نصب کنید که برق را بصورت رایگان تامین کرده و در اصل هزینه خود را در طول زمان پرداخت می کند؟

عملکرد پنل خورشیدی

البته، نصب پنل ها پایان ماجرا نیست. نگهداری و نظارت بر پنل های خورشیدی نیز برای دست یابی به بهترین کارایی ممکن ضروری می باشد. تغییرات کوچک در مورد خانه نیز ممکن است بر این مسئله تأثیر گذار باشند. در صورتیکه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر هستید، ما 7 نکته و ترفند را گردآوری کرده ایم که می تواند به کاهش هزینه پانل های خورشیدی و بهبود عملکرد پنل خورشیدی کمک کند. همچین پیشنهاد می شود مقاله راهنمای خرید پنل خورشیدی را مطالعه کنید.

1- برای بهبود عملکرد پنل خورشیدی آن ها را تمیز کنید

برای بهبود عملکرد پنل خورشیدی آن ها را تمیز کنید

بله درست است. حتی پانل های خورشیدی نیز باید هر چند وقت یکبار تمیز شوند تا بتوانند با حداکثر بازده به کار خود ادامه دهند. با گذشت زمان، گرد و غبار، خاک و انواع آلودگی روی پانل ها پوشانده و به تدریج کارایی آنها را کاهش می دهند. در واقع، NREL  دریافته که آلودگی قادر است تا 7 درصد باعث اتلاف انرژی شود.

نیازی به تمیز کردن منظم پنل های خورشیدی نیست، اما این کار بایستی 1 تا 2 بار در سال انجام شود. تجهیزات خاصی هم برای تمیز کردن مورد نیاز نمی باشد. آب و یک پارچه میکروفیبر کافی است. با اینحال، اگر پنل های خورشیدی شما روی پشت بام قرار دارند، سعی نکنید خودتان این کار را انجام دهید –بهتر است با افراد حرفه ای تماس بگیرید.

2- یک باتری برای ذخیره برق خریداری کنید

یک باتری برای ذخیره برق خریداری کنید

اگر از قبل یکی ندارید، سیستم‌های باتری روشی عالی برای ذخیره برق اضافی در هنگام جذب نور خورشید توسط پنل ها هستند. به این ترتیب، از نظر فنی می‌توان تا دیر وقت به پنل‌های خورشیدی متکی بود و به محض غروب خورشید نگران تعویص جریان برق به شبکه اصلی نبود. نصب یک سیستم باتری اختصاصی همچنین به معنای داشتن برق ذخیره در روزهای بارانی نیز می باشد

اگر مایل به خرید یک سیستم باتری هستید، برای فهمیدن اینکه کدام باتری ها برای جفت کردن مناسب می باشند، با نصاب پنل خورشیدی خود تماس بگیرید. این باتری ها به هیچ وجه ارزان نیستند.

3- هنگام تابش از نور خورشید استفاده کنید

هنگام تابش از نور خورشید استفاده کنید

به محض طلوع خورشید یک منبع انرژی رایگان فوری و ثابت خواهید داشت. بنابراین باید تا زمانی که می توانید از آن استفاده کنید -شستشوی هفتگی خود را انجام داده، وسایل الکترونیکی را شارژ و تا هنگامیکه آفتاب می تابد دوش روزانه اتان بگیرید.

با تغییر عادات مصرف انرژی از شب به روز، کمتر به شبکه محلی خود متکی بوده و در نتیجه باعث صرفه جویی در  قبوض خود خواهید شد.

4- در یک زمان مشخص تنها از یک دستگاه استفاده کنید

در یک زمان مشخص تنها از یک دستگاه استفاده کنید

با اینکه بایستی تا حد امکان از پانل های خورشیدی استفاده کرد، اما به میزان انرژی مصرفی در یک زمان مشخص نیز باید توجه داشت. اگر چندین وسیله برقی بصورت همزمان استفاده شوند، خانه شما به انرژی بیشتری نسبت به آنچه پنل های خورشیدی می توانند فراهم کنند، نیاز پیدا می کند و در نهایت ممکن است مجبور با استفاده از شبکه محلی شوید.

برای جلوگیری از این مسئله، هر بار تنها از یک دستگاه استفاده کرده و منتظر بمانید تا هر یک چرخه کاری خود را به اتمام برسانند، سپس به سراغ دستگاه بعدی بروید.

5- مصرف خود را از طریق یک برنامه نظارت کنید

 

مصرف خود را از طریق یک برنامه نظارت کنید

اپلیکیشن های مختلفی در دسترس هستند که می توانند به شما در نظارت بر مصرف برق منزل کمک کنند. با انجام این کار، می‌توان دوره هایی که مصرف برق بطور ویژه بالا می باشد را مشاهده کرده و عادت‌های خود را بر اساس آن ها تنظیم نمود.

اپلیکیشن هایی نیز وجود دارند که مستقیماً به پنل های خورشیدی متصل می شوند. با این کار می توان زمان تولید حداکثر برق را  مشاهده و از برق مازاد بهره برد.

6- لوازم خود را ارتقا دهید

برای بهبود عملکرد پنل خورشیدی لوازم خود را ارتقا دهید

اگر خانه شما بر از وسایل قدیمی است، احتمالاً انرژی بسیار بیشتری برای کار با آنها مصرف می شود. لوازم برقی مدرن از نظر انرژی بسیار پربازده تر بوده و با داشتن گواهی Energy Star معمولاً 10 تا 20 درصد بازده انرژی بیشتری نسبت به مدل‌های فاقد رتبه دارند. بعلاوه، طرح های مدرن ممکن است با تنظیمات اقتصادی نیز عرضه شوند، بنابراین واقعاً می توان مصرف را کاهش داد.

با ارتقای لوازم خانگی ، پنل های خورشیدی دیگر نیازی به کار سخت ندارند. همچنین می توان هر لامپ رشته ای را به برخی از بهترین لامپ های هوشمند ارتقا داد . این کار نیز در بلند مدت انرژی شما باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود

7- شاخ و برگ درختان زمینه را برای بهبود عملکرد پنل خورشیدی کوتاه کنید

شاخ و برگ درختان زمینه را برای بهبود عملکرد پنل خورشیدی کوتاه کنید

اگر متوجه سایه روی بخشی از پانل های خورشیدی خود شده اید، باید بررسی کنید که از کجا ناشی می شود. در صورت استفاده از مبدل رشته ای، سایه می تواند بر خروجی پنل خورشیدی تأثیر گذاشته و حتی کل سیستم را مختل کند، بنابراین باید هرچه زودتر هر گونه مانع را حذف کرد. اگر درختان به حدی رشد کرده‌اند که جلوی نور خورشید را می گیرند، نیاز است هرس شوند.

اگر چیزی غیر قابل جابجایی  مانند یک ساختمان جلوی نور را گرفته می توان از یک مبدل میکرو یا یک بهینه ساز برق DC برای بهینه سازی انرژی خروجی از پانل های بدون سایه استفاده کنید.

نتجیه گیری

در این مقاله، 7 روش کاربردی جهت بهبود عملکرد پنل خورشیدی معرفی شده است. با پیروی از این روش‌ها، می‌توان به طور قابل توجهی هزینه‌های انرژی را کاهش داده و عملکرد پنل‌های خورشیدی را بهبود بخشید. روش‌هایی مانند خرید پنل با کیفیت بالا، نصب بهینه، و پاک کردن پنل‌ها به معرفی‌های این مقاله از جمله هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا