توسعه فردی

پیشرفت شغلی چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟

مقدمه

در واقع دیگر دنیای یک شغل برای کل طول عمر نیست. افراد معمولا” شغل خود را تغییر داده و حتی ممکن است مشاغل خود را ترک کنند. تغییر از مشاغل وابسته به املاک و مستغلات به حرفه پرستاری یا از یک شغل دامپزشکی به تدریس در مدرسه ابتدایی دور از ذهن نیست.

داده های اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) حتی نشان می دهد که افراد شغل خود پیوسته تغییر می دهند. یک مطالعه BLS نشان داد که نسل بعد از جنگ جهانی دوم در یک دوره 30 ساله به ​​طور متوسط ​​7/11شغل داشته اند. به عبارت دیگر، هر 5/2 سال یک بار تغییر شغل می دادند. جالب اینجاست که زنان و مردان به طور نسبتاً مساوی شغل خود را تغییر داده اند که بیانگر علاقه هر دو جنس به تغییر شغلی و پیشرفت می باشد.

پیشرفت شغلی چیستبا این حال، پیشرفت شغلی ممکن است با توسعه شغلی، که هر دو محرک هایی قوی در محل کار هستند، متفاوت باشد. نیکول اندازولا، MBA، و مدیر عامل شرکت Solutions at Work، تفاوت بین این دو را شرح داده و معتقد است که هر دو برای درگیر نمودن و ایجاد انگیزه در کارکنان و حفظ کارکنان با کارآمد مهم هستند.

او معتقد است: پیشرفت شغلی اساساً داشتن فرصت ارتقاء به یک موقعیت بالاتر، پیشرفت در یک شرکت یا موقعیت یا مسئولیت بیشتر در نقش فعلی است. این برای نیروی کار در حال ظهور نسل جدید بسیار مهم است. در حقیقت، پیشرفت شغلی ملموس‌تر بوده و بنابراین شناخت آن آسان‌تر است

آندازولا اظهار می کند، از سوی دیگر، توسعه شغلی از این نظر که با مسیر حرفه‌ای که یک کارمند در طول عمر خود طی می‌کند، مرتبط می باشد، ناملموس‌تر است.

این شامل چیزی بیش از ارتقاء یافتن، و در بردارنده تجربه، آموزش، تحصیلات و… در یک فرد است. به عبارت دیگر، این یک تصویر بزرگ و همان چیزی است که یک فرد در نهایت آرزوی دستیابی به آن را دارد.

با این حال، کارفرمایان خوب از اهمیت این دو آگاهی داشته و فرصت های پیشرفت شغلی و همچنین فرصت های توسعه شغلی را برای کارمندان خود ارائه می دهند.

پیشرفت شغلی: مزایای مالی

پیشرفت شغلی: مزایای مالییک مزیت مهم پیشرفت شغلی پتانسیلی است که ممکن است برای دستمزد بیشتر به همراه داشته باشد. پیوند تحصیل با دستمزد بیشتر واضح به نظر می رسد، اما BLS داده های واقعی را به عنوان مدرک ارائه می دهد.

 BLS گزارش می دهد که متوسط ​​دستمزد برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد 1341 دلار در هفته می باشد. در مقابل افراد دارای مدرک لیسانس – 1137 دلار در هفته – و افرادی که دوره کاردانی را به پایان رسانده اند – 798 دلار در هفته دریافت می کنند.

فارغ التحصیلان دبیرستان، با میانگین حقوق هفتگی برآورد شده 678 دلار ممکن است این داده ها را به عنوان یک بحران مالی در نظر بگیرند.

با این حال، تحصیلات دانشگاهی آسان نیست. در حقیقت شهریه و هزینه‌ها می‌تواند بالا باشند و زمان مورد نیاز برای دنبال کردن یک برنامه، به‌ویژه برای بزرگسالان دارای خانواده، می‌تواند طاقت فرسا باشد.

همچنین، پیشرفت در یک شغل ممکن است با «غافلگیری های» غیرمنتظره همراه باشد. برای مثال، کارمندی که اخیراً به یک موقعیت بالاتر ارتقا یافته است، ممکن است به سرعت متوجه شود که ارتقاء از یک شغل 9 تا 5 به شغلی با مسئولیت های فراوان به چه معناست. به همین ترتیب، شخص با مسئولیت مدیریتی در سطح بالاتر احتمالا” باید ساعات بیشتری را برای تکمیل گزارش قبل از ارائه هیئت مدیره اختصاص دهد. به عبارت دیگر، فرصت های پیشرفت شغلی می توانند منجر به نتایج سودمند و چالش برانگیزی شوند.

پیشرفت شغلی: همه مزایا مالی نیستند

با اینکه داده‌های مرکز تحقیقات Pew نیز تفاوت آشکاری را در دستمزد دارندگان مدرک لیسانس (حقوق سالانه 45500 دلار) در مقایسه با افرادا دارای مدرک کاردانی (حقوق سالانه 30000 دلار) نشان می‌دهد، اما پیشرفت شغلی همیشه در مورد پول نیست. ممکن است انگیزه های دیگری افراد را به جستجوی فرصت های جدید سوق دهد. اینها ممکن است فرصت هایی برای:

  • درگیر شدن در تحقیقات
  • کار یا سفر به خارج از کشور
  • انتشار یافته های حرفه ای
  • بهتر شدن در یک مهارت
  • واجد شرایط عضویت در یک سازمان حرفه ای شدن
  • پذیرش چالش های جدید و یادگیری بیشتر، باشند.

آندازولا عقیده دارد: انگیزه، مشارکت گسترده، مالکیت شغلی و وفاداری محصولات جانبی کار برای کارفرمایی می باشند که بر روی ارائه فرصت‌های پیشرفت سرمایه‌گذاری می‌کند. رضایت شغلی نیز برگ برنده کارمندان محسوب می شود.

سایر مزایای پیشرفت می توانند شخصی باشد. بر اساس تحقیقات Pew، در واقع، 62 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی احساس می کنند که تحصیلات در مقطع کارشناسی به آنها کمک کرده هم از نظر شخصی و هم از نظر فکری رشد کنند.

پیشرفت شغلی: چالش

پیشرفت شغلی: چالشدر برخی مشاغل، فرصت های شغلی به راحتی کسب می شوند، اما در برخی دیگر پیشرفت شغلی مستلزم انعطاف پذیری و نگرش هرگز تسلیم نشدن است. چالش‌ها ممکن است برای فرصت‌های پیشرفت شغلی، مانند فقدان موقعیت‌های بالاتر، فقدان مشاوران و تعصب «سقف شیشه‌ای» که می توانند مانع از دستیابی زنان به موقعیت‌های سطح بالای مدیران ارشد می شوند، بصورت ناگهانی ظاهر شوند. هر کدام از اینها می تواند یک تجربه واقعی و حتی مایوس کننده باشد.

  • فقدان مشاغل سطح بالا: در حقیقت بدون داشتن فرصتی برای آزمایش مهارت های جدید، کارمندان ممکن است ناامیدی زیادی را تجربه کنند. مقاله‌ای که در وب‌سایت Workplace Psychology منتشر شده نشان می دهد که کارمندان احتمالا” پس از دریافت آموزش، و زمانی که فرصتی برای پیشرفت ندارند، شرکت را ترک کنند. در عین حال، کارکنانی که پس از آموزش فرصتی برای ارتقاء پیدا می کنند به احتمال زیاد در شرکت می مانند. همچنین، یک مطالعه انجمن مدیریت منابع انسانی، در سال 2008، نشان می‌دهد که یک سوم کارکنان مورد مصاحبه‌ به دلیل کمبود فرصت‌های پیشرفت شغلی، شغل خود را ترک می‌کنند.
  • فقدان مشاوران: گاهی در یک کسب و کار شخصی مورد نیاز است تا از یک کارمند پشتیبانی نموده و تضمین کند که نام او در هنگام ایجاد فرصت ها یا ترفیعات جدید مطرح می شود. کسی که بتواند در مورد مهارت هایی که ارزش رشد دارند بازخورد داده و به عنوان الگو عمل کند، می تواند این مشاور باشد. یافتن یک مشاور علاقه مند به سرمایه گذاری زمانی بر روی کار و مسیر شغلی خود، می تواند دشوار باشد.
  • سقف شیشه ای: این تعصب می تواند زنان را حرکت به سمت موقعیت های مدیریتی ارشد بازدارد و مسیری دشوار برای فرصت های پیشرفت شغلی ایجاد کند. تبعیض جنسیتی، شبکه مدیران پیر و کلیشه‌های مربوط به انواع نقش‌هایی که زنان دارند، این سقف شیشه‌ای را ملموس‌تر کرده است. آیا این تعصب واقعاً زنان را تحت تأثیر قرار می دهد؟ مطالعه ای توسط Procurement Leaders در زمینه خرید شرکتی صورت گرفته، نشان می دهد که پاسخ مثبت است. این مطالعه نه تنها نشان داد که زنان تنها 75 درصد دستمزد مردان را دریافت می‌کنند، بلکه زنان کمتری برای نقش‌هایی مانند معاون ارشد و مدیر ارشد انتخاب می شوند

آندازولا می افزاید: در نهایت، فقدان تجربه می تواند، به ویژه برای کسانی که به تازگی در یک زمینه خاص شروع بکار کرده اند چالش برانگیز باشد. در صنعت انتخابی خود در منابع انسانی می‌توانم برای شما مثالی بزنم – هنگام استخدام برای یک موقعیت خالی مانند کارشناس عمومی منابع انسانی – من کاندیداهای با تجربه، دارای گواهی‌های منابع انسانی و همچنین تحصیلات رسمی را ترجیح می‌دهم.

او خاطرنشان می کند که همیشه می توان فردی با مدرک رسمی را در منابع انسانی استخدام کرد و این افراد قادر به بیان مقررات و قوانین قابل اجرا می باشند

با این حال، آنها نمی توانند این اطلاعات را بطور کامل برای تکمیل وظایف شغلی خود مانند ابلاغ یک خط مشی مرتبط با کارکنان به کار گیرند. آن‌ها از نحوه پیگیری جریان کار و فرآیندها/رویه‌های کاغذبازی اطلاعی نداشته، یا قادر به مدیریت هر حوزه مرتبط برنامه‌ ریزی شده نیستند

صدور گواهینامه، مرحله‌ای است که می‌تواند برای پیشرفت شغلی در بسیاری از زمینه‌های مختلف مفید باشد، معمولاً به دلایلی سال ها کار یا تجربه در این زمینه و تحصیل مورد نیاز است.

چگونگی پیشرفت شغلی

روش های پیشرفت شغلی فرد می توانند تحت تأثیر موقعیت و اهداف فعلی او باشند. تحصیلات یک استراتژی است، اما کسب گواهینامه حرفه ای یا درخواست حمایت از دیگر استراتژی ها محسوب می شوند. به طور کلی ، این استراتژی ها می توانند شامل موارد زیر باشد:

  1. 1. به دنبال فرصت های آموزشی از طریق شرکت خود باشید: بسیاری از سازمان ها روش هایی برای افزایش مهارت به کارمندان خود ارائه می دهند. گاهی شرکت ها حتی برای اینکار هزینه می کنند. برای مثال، در کارخانه ویرپول در کلاید، اوهایو، کارکنان می هزینه‌ شهریه کلاس‌های حرفه‌ای در سطح کالج را دریافت می کنند. این فرصت می تواند کارمندان را شگفت زده کند. هیدر آرنت، با 11 سال سابقه در مقاله WTOL News 11 در مورد کارخانه Whirlpool می گوید: فکر نمی کنم بسیاری از مردم متوجه باشند که چه فرصت های مختلفی در داخل این کارخانه وجود دارد، این فقط کار خطی نیست.
  2. 2. کسب گواهینامه حرفه ای در حرفه خود: همه افراد حرفه ای می توانند با درخواست برای دریافت گواهی در رشته خود به دنبال پیشرفت شغلی باشند. برای مثال، پرستاران حرفه ای می توانند از طریق مرکز اعتبارسنجی پرستاران آمریکا گواهینامه دریافت کنند در حالی که موسسه صدور گواهینامه منابع انسانی برای مشاغل منابع انسانی گواهی ارائه می دهد. همانطور که Andazola قبلاً گفته ، صدور گواهینامه معمولاً به تحصیلات و همچنین تعداد خاصی سال برای سابقه کار نیاز دارد.
  3. 3. کسب مدرک پیشرفته: برخی از مشاغل برای توسعه مهارت ها و شناخت مورد نیاز صرفاً به تحصیلات بیشتری نیاز دارند. برای مثال، یک مدرک تحصیلات تکمیلی یا مدرک پرستاری، پرستاران را قادر می‌سازد بعنوان پرستار رسمی حرفه‌ای مجوز بگیرند، که یک مرحله حرفه‌ای بالاتر از RN است. BLS گزارش می دهد که در زمینه حسابرسی و حسابداری، متخصصان دارای مدرک کارشناسی ارشد یا MBA می توانند فرصت های شغلی بهتری نسبت به افراد فاقد مدرک پیدا کنند. کارمندان فقط باید قبل از ثبت نام، یک برنامه تحصیلی را به دقت انتخاب کرده و نتایج یادگیری را بشناسند.
  4. 4. جستجوی حامی مالی: با اینکه اسپانسر ممکن است مترادف مشاوره به نظر برسد، اما در واقع بر یافتن یک شخص خاص متمرکز است که به طور حرفه ای از شما در شغلتان پشتیبانی کند. طبق وب‌سایت The Balance Careers، یک حامی می‌تواند شما را برای یک شغل معرفی کرده، از طرف شما تماس بگیرد، دیگران را به شما معرفی کند یا در جلسات از شما حمایت کند. پیدا کردن اسپانسر ممکن است تا زمان یافتن فرد مناسب نیاز به برقراری ارتباط و اطلاع‌رسانی قابل توجه داشته باشد.
  5. 5. حرکت افقی به جای عمودی: ممکن است این تصور رایج باشد که حرکت عمودی تنها راه برای تجربه پیشرفت شغلی است، اما جستجوی فرصت های افقی روش دیگر حرکت است. مقاله‌ای در فوربس پیشرفت افقی را بصورت باز شدن درها در «طبقه‌ای که از قبل در آن هستید» به‌جای بالا رفتن با آسانسور توصیف می‌کند. حرکت افقی همچنین می تواند به عنوان افزودن “ارزش” به شغل فعلی و نیاز به تسلط بر خود بجای تسلط بر دیگران در نظر گرفته شود.

تامین مالی تحصیلات برای پیشرفت شغلی

فرصت های متعددی برای کمک به پوشش هزینه های پیشرفت شغلی در دسترس می باشند. یکی از اینها کارفرمایی است که هزینه تحصیل یا بخشی از آن را می پردازد، اما این گزینه احتمالا” وجود نداشته نباشد – هرچند مطمئناً گزینه بسیار مطلوبی است. گزینه های دیگر برای پرداخت هزینه برنامه تحصیلی شامل بورسیه ها، کمک های مالی، برنامه های تحصیلی کار و وام برای افراد واجد شرایط یا مشمول چنین کمک های مالی هستند.

  • بورسیه ها می توانند به دانشجویان که در حال تغییر شغل یا آنهایی که به دنبال فرصت های آموزش عالی هستند، کمک کند. یک مرکز خوب برای بورسیه های تحصیلی که نیازی به بازپرداخت آنها نیست، می تواند کالجی باشد که دانشجو در آن ثبت نام می کند.
  • کمک های مالی که معمولاً از طرف دولت و بر اساس نیاز می باشند.
  • برنامه های تحصیلی کار ممکن است در محوطه دانشگاه یا خارج از دانشگاه، از جمله در یک سازمان غیرانتفاعی یا مؤسسه عمومی در دسترس باشد. مزیت این روش در این است که هم دانشجویان کارشناسی و هم فارغ التحصیلان می توانند برای کار-مطالعه درخواست دهند.

ویژگی‌های فردی به اندازه اهداف و آرزوهای شخص ممکن است بر پیشرفت شغلی او تأثیر گذار باشند. با وجود چالش های احتمالی این مسیر، مزایای بالقوه پیشرفت می توانند انگیزه بخش باشند. به هر حال، فرصت برای دستمزد بیشتر و رضایت شغلی بیشتر به وضوح ارزشمند و رضایت بخش به نظر می‌رسد.

14 ایده برای ایجاد فرصت های پیشرفت شغلی

14 ایده برای ایجاد فرصت های پیشرفت شغلیپیشرفت شغلی می تواند به معنای ارتقاء در سازمان شما یا به عهده گرفتن یک نقش سطح بالاتر در یک سازمان جدید باشد. این می تواند مانند یک نقش جدید با مسئولیت های بیشتر به نظر برسد یا می تواند به معنای دستمزد بالاتر باشد. برخی از سازمان ها به اعضای تیم خود فرصت های پیشرفت ارائه می دهند تا بتوانند به اهداف شغلی خود دست یابند.

ایجاد یک استراتژی پیشرفت شغلی مستلزم صرف زمان و تلاش زیادی است. در ادامه نحوه پیشرفت راحت تر در شرکت ارائه می شود

1. جستجوی فرصت های آموزشی

سازمان شما ممکن است روش هایی را برای تقویت مهارت‌ها به کارکنان خود پیشنهاد دهد – و گاهی اوقات، حتی برای آن هزینه پرداخت کند. برای مثال، سازمان ممکن است در صورت گذراندن دوره های مرتبط، هزینه را بازپرداخت کند. همچنین ممکن است دوره‌هایی را میزبانی کند که در صورت تمایل به دریافت آموزش اضافی، می توانید به صورت رایگان در آن شرکت کنید.

2. کسب مدرک پیشرفته

کسب مدرک پیشرفته در رشته خود به شما کمک کند تا مهارت های مورد نیاز برای نقش های سطح بالاتر را توسعه دهید. برای مثال، مدرک کارشناسی ارشد هنر می تواند فرصت های شغلی بهتر – و دستمزد بالاتری – نسبت به مدرک لیسانس در اختیار شما قرار دهد. و با اینکه صرف زمان و پول برای بازگشت به تحصیل ممکن است ترسناک باشد، اما نتیجه (و دستمزدهای بالاتر) احتمالا” ارزشمند خواهد بود

3. به دنبال حمایت مالی باشید

اسپانسر کسی است که همیشه پشتیبان شماست. آنها از شما دفاع کرده، شما را برای پروژه های خاص توصیه نموده و کمک می کنند تا با رهبران سازمان خود ارتباط برقرار کنید.

پیدا کردن حامی می‌تواند انواعی از فرصت‌های پیشرفت شغلی را فراهم کند. طبق گزارش CNBC، یک عضو تیم دارای اسپانسر معمولاً 6/11 درصد بیشتر از کسی که اسپانسر ندارد، دستمزد می گیرد.

اگر در سازمان خود تازه کار هستید و می خواهید اسپانسر پیدا کنید، خود را به اعضای تیم خود معرفی کنید. این می تواند ایده خوبی در مورد اینکه چه کسی می تواند به شما کمک کند – و با چه کسانی می توانید کنار بیایید در اختیار شما قرار دهد.

4. دریافت گواهینامه حرفه ای

به جای رفتن به سمت یک موقعیت کاملاً جدید، می توانید گواهینامه هایی را در رشته خود بگیرید. برای مثال، اگر آرایشگر هستید، می توانید حرفه خود را با گواهی اکستنشن یا ناخن ارتقاء دهید. مطمئناً برای دریافت گواهینامه خود باید چند کلاس دیگر را بگذرانید. اما احتمالاً ارزشش را دارد – گواهینامه می تواند استعدادهای شما و بواسطه آن پایگاه مشتری شما را گسترش دهد.

5. درخواست برای مسئولیت های جدید

اگر حس می‌کنید به اندازه کافی با چالش مواجه نمی‌شوید، یک جلسه با مدیر خود ترتیب داده و کار چالش‌برانگیزتری را بخواهید. در طول جلسه، با مدیر خود در مورد اهداف شغلی صحبت کنید تا بداند چگونه شما را به آنجا برساند.

انجام چالش‌های جدید – و تبدیل آن‌ها به کار عالی – به مدیران نشان می‌دهد که می‌توانید از پس وظایف سطح بالاتر برآیید. همچنین به مدیر خود نشان خواهید داد که شما مشتاق یادگیری هستید. با گذشت زمان، این می تواند منجر به پیشرفت و یافتن فرصت های جدید در سازمان شود.

6. در سازمان های صنعت خود داوطلب شوید

داوطلب شدن در سازمان‌های مربوط به صنعت خود می‌تواند فرصتی عالی برای برقراری ارتباط و ایجاد شهرت در اختیار شما قرار دهد. همچنین به مدیریت و رهبری تیم نشان می دهد که به حرفه خود علاقه مند هستید – در غیر این صورت چرا به صورت رایگان کار می کنید؟ به علاوه، هنگام داوطلب شدن، هرگز نمی دانید چه کسی را ملاقات خواهید کرد. ممکن است با فردی بانفوذ در صنعت خود روبرو شوید که می تواند فرصت شغلی خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

7. مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید

برقراری ارتباط می تواند فرصت های جدیدی را برای حرفه و رشد شخصی فراهم کند. وقتی در مورد تجربیات خود صحبت می کنید و به دیگران مشاوره می دهید، می توانید بینش ها و ایده های جدیدی را که هرگز تصور نکرده اید را کسب کنید. هرچه بیشتر پذیرا و صادق باشید، افراد بیشتری را ملاقات خواهید کرد و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. ممکن است از آن فرصت های جدیدی نیز بدست آورید.

8. به صورت افقی حرکت کنید

حرکت عمودی تنها راهی نیست که می توان از طریق آن در حرفه خود پیشرفت کرد. می توانید به صورت افقی نیز حرکت کنید، یعنی به دنبال فرصت های مختلف در یک موقعیت خاص باشید. برای مثال، می توان نقش مشابهی را در یک سازمان دیگر بر عهده گرفت. یا، برای ارزشمند تر نمودن نقش فعلی خود، می‌توانید مسئولیت‌های بیشتری را نیز بر عهده بگیرید و بر چگونگی پیشرفت خود تمرکز کنید.

9. اهداف و خواسته های شغلی خود را مشخص کنید

در طول حرفه خود به دنبال چه چیزی هستید؟ هدف نهایی شما چیست؟ لازم است اهداف شغلی خود را زودتر مشخص کنید. هرچه زودتر برای تهیه یک نقشه راه اقدام کنید، زودتر می توانید مسیر دست یابی به یک شغل موفق را هموار کنید.

به محض مشخص نمودن اهداف شغلی خود، باید آنها را یادداشت کرده و با دیگران، چه دوستان نزدیک یا اعضای تیم، به اشتراک بگذارید. به اشتراک گذاشتن این اهداف با دیگران باعث می شود مسئولیت پذیر بمانید، با اینکار ممکن است حس کنید قولی داده اید که نمی توانید آن را زیر پا بگذارید.

10. یک جدول زمانی ایجاد کنید

به محض مشخص کردن اهداف شغلی خود، می توانید یک جدول زمانی واقع بینانه برای پیگیری مسیر کاری خود ایجاد کنید. این جدول زمانی می تواند شما را راهنمایی کرده و برای سخت تر کار کردن به شما انگیزه دهد

جدول زمانی باید دارای نقاط عطفی باشد که بتوان آنها در طول مسیر پیروزی های خود جشن گرفت.

11. هر روز بهترین گام خود را به سمت جلو بردارید

مهم نیست که در کجای سفر خود هستید – یک موقعیت ابتدایی یا مدیر عامل سازمان – همیشه باید بهترین گام خود را به سمت جلو بردارید. داشتن اعتماد به نفس می تواند کلیدی باور دیگران به شما و آنچه پیشنهاد می کنید، باشد.

در هر بار تعامل با فردی در تیم خود، آن را بعنوان راهی برای نشان دادن اینکه واقعاً چه کسی هستید در نظر بگیرید. وقتی نوبت به مدیران برای ارتقاء یکی از کارکنان برسد، احتمالاً به دنبال اعضای صادق و با اعتماد به نفس تیم خواهند بود. به همین دلیل باید از هر مکالمه با مدیر بعنوان فرصتی برای نشان دادن ارزش های خود استفاده کرد. با انجام اینکار مدیرتان احتمالاً شما را به عنوان آن شخص صادق و با اعتماد به نفسی که ارزش ارتقاء را دارد در نظر خواهد گرفت.

12. به اعضای تیم خود کمک کنید

در صورت داوطلب شدن برای کمک به تیم ها و بخش های دیگر در سازمان خود، خواهید دید که سایر بخش ها چگونه کار می کنند. همچنین، احتمال دارد به عنوان یک بازیکن تیمی در نظر گرفته شوید که برای پیشرفت شغلی عالی است. کسب تجربیات از بخش‌های دیگر می‌تواند کمک کند تا در مسیر شغلی خود تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید.

13. از بازبینی عملکرد خود بیاموزید

بازبینی عملکرد روشی عالی برای سنجش میزان مناسب بودن کارکرد و نحوه ارتقاء مهارت های خود می باشد. اگر آنچه را که مدیرتان می‌گوید گوش داده و برای پیشرفت تلاش کنید، احتمالاً برای یک موقعیت بالاتر آماده خواهید شد.

در طول بررسی عملکرد خود، باید از جلسات یادداشت برداری کنید. به این ترتیب، یک سابقه مکتوب خواهید داشت که می‌توانید با بررسی آن متوجه شوید مدیرتان از شما می‌خواهد کجا کارهای بیشتری انجام دهید. از آنجا، می‌توانید شروع به ایجاد تغییرات نموده و سپس در بررسی بعدی‌، میزان پیشرفت خود را بسنجید.

14. بدانید کی زمان آن فرا رسیده که بدنبال یک فرصت جدید در جای دیگری باشید

گاهی بهترین گزینه برای پیشرفت شغلی، یافتن شغل در جای دیگری میباشد. اگر شغل خود را دوست دارید اما مدت ها بدون هیچگونه تغییری در آن بوده اید، احتمالا” است زمان آن فرا رسیده که سازمان را ترک کنید. شاید هم تغییرات زیادی صورت گرفته باشد، اما همچنان می خواهید بیشتر بیاموزید و به دنبال فرصت جدیدی هستید. هر کدام از اینها 100% مناسب بوده و می توانند بهترین انتخاب برای حرفه شما محسوب شوند.

چرا پیشرفت در حرفه مهم است؟

پیشرفت در حرفه می‌تواند به شما در انواع مختلفی کمک کند. در ادامه چند دلیل برای اهمیت آن آورده شده است:

1. جلوگیری از ناراضی بودن از شغل

زمانی که حرفه‌ی خود را پیش می‌برید، نقش‌ها و مسئولیت‌های جدیدی بر عهده می‌گیرید. این می‌تواند به شما کمک کند که احساس ناخشنودی و خستگی کمتری داشته باشید. به عنوان مثال، اگر یک همکار فروش هستید و هر روز کارهای مشابهی انجام می‌دهید، ممکن است احساس کنید که ارزش کار شما تشویق نمی‌شود. اگر به سمت یک موقعیت مدیریتی پیشرفت کنید، مهارت‌های خود را توسعه دهید، به چالش کشیده شوید و احساس بهتری نسبت به کار خود داشته باشید.

2. جستجوی فرصت‌های شغلی جدید

فقط به این دلیل که یک حرفه جدید را آغاز کرده‌اید، به این معنا نیست که به پایان راه رسیده‌اید. به هر موقعیت جدید به عنوان یک قدم اولیه نگاه کنید و به هدف کلی تمرکز کنید. به عنوان مثال، شاید مدیریت جلویی یک انگورخانه باشید. بعد از انجام پروژه‌های چالشی و یادگیری مهارت‌های جدید مانند ارتباط با تولیدکنندگان و رهبری کارکنان، می‌توانید به سمت گام بعدی حرکت کنید. این می‌تواند هر چیزی از ارتقاء به یک موقعیت بالاتر در سازمان شما تا باز کردن یک کسب و کار خود باشد.

3. افزایش حقوق پتانسیل

زمانی که واقعاً مفهوم اصلی مسئولیت‌های موقعیت خود را درک می‌کنید، مهارت‌های لازم برای انجام کارهای سطح بالاتر را دارید. و اگر اخلاق کاری قوی و مهارت‌های عالی داشته باشید، در مکانی خوب برای ارتقاء قرار دارید. این ارتقاء اغلب با افزایش قابل توجهی در حقوق همراه خواهد بود.

4. ادامه یادگیری

حتی پس از اینکه به ارتقاء برسید یا یک موقعیت جدید را آغاز کنید، باید به توسعه حرفه‌ای خود ادامه دهید و چیزهای جدیدی یاد بگیرید. به مرور زمان، یادگیری مهارت‌های جدید می‌تواند به شما کمک کند تا کار بهتری انجام دهید و شما را برای ارتقاء دیگری آماده کند. این دقیقاً هسته‌ی اصلی پیشرفت در حرفه است.

نتجیه گیری

پیشرفت در حرفه امری بسیار مهم و ارزشمند است که به افراد در بهبود شرایط شغلی و افزایش رضایت از کارشان کمک می‌کند. این پیشرفت به وسیله‌ی توسعه مهارت‌ها، ایجاد فرصت‌های جدید، افزایش حقوق و ادامه یادگیری دست‌یافتنی است. برای دستیابی به پیشرفت حرفه‌ای موفق، افراد می‌توانند از راهکارها و ایده‌های مطرح شده در این مقالات بهره‌برداری کنند.

در کل، پیشرفت در حرفه چیزی بیش از یک اهمیت شغلی است و به عنوان یک مرحله مهم در رشد حرفه‌ای و شخصیتی افراد مورد تأکید قرار می‌گیرد. از توسعه مهارت‌ها تا جستجوی فرصت‌های شغلی جدید و ایجاد فضای کاری مثبت، همه این عوامل به دستیابی به موفقیت در حرفه و زندگی کمک می‌کنند.

5/5 - (4 امتیاز)

محمود طاهری نیا

سلام! من محمود طاهری نیا هستم و در عالم وب فعالیت می‌کنم. با سابقه کاری در طراحی و توسعه وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب، من تمام تلاشم را می‌کنم تا مطالب مفیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. از مباحث تازه و فناوری‌های بروز گرفته تا راهنمایی‌های عملی، در اینجا همه چیز را پوشش می‌دهم. امیدوارم تجربه خواندن مطالب من برای شما مفید و جذاب باشد. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، با من در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا